تفاوت ویزای مولتی و سینگل

0
843
تفاوت ویزای سینگل و مولتی

کشور‌های مختلف نیز با توجه به شرایط مسافر و فرد متقاضی نیز اقدام به صدور یکی از انواع این ویزا‌های ویزای مولتی یا سینگل می‌کنند. هر کدام از انواع ویزای مولتی یا سینگل کاربرد و اعتبار مشخصی دارد که بر کیفیت و مدت زمان اقامت فرد در کشور مقصد تاثیر دارد. در این مطلب از مجله گردشگری فلای‌تودی شما را با انواع ویزا‌های مولتی و سینگل آشنا می‌کنیم و در ادامه به تفاوت‌های آن خواهیم پرداخت.

ویزای مولتی چیست؟

ویزای مولتی یا ویزای مالتیپل به ویزایی گفته می‌شود، که امکان سفر چند باره به کشور مقصد را برای شما فراهم می‌کند. به این معنا که تا زمان اعتبار ویزا شما می‌توانید به هر تعداد و در مدت زمان مشخصی به کشور مقصد سفر کنید و در آن کشور اقامت داشته باشید. علاوه بر این محدودیتی برای دفعات ورود خود به خاک کشور مورد نظر ندارید. از همین رو پس از هر بار ورود نیازی به دریافت ویزا نخواهید داشت.

ویزای مولتی چیست

شرایط دریافت ویزای مولتی

برای دریافت ویزای مولتی داشتن شرایط زیر الزامی است:
– داشتن ویزای سینگل
– تکرار سفر به کشور مقصد با اهداف تجاری، گردشگری، کاری، تحصیلی و…
– رعایت زمان مجاز اقامت در کشور مقصد
– ارائه مدارک تکمیلی مانند برنامه سفر، دعوتنامه و…

شرایط دریافت ویزای مولتی

مزایای ویزای مولتی

دریافت این ویزا می‌تواند توام با مزایایی باشد، که این مزایا در سفر‌های آینده شما به کشور مقصد مسیر شما را هموار می‌کند. مزایایی که این ویزا می‌تواند برای شما به همراه داشته باشد عبارتند از:

انعطاف‌پذیری بالا: یکی از مهمترین مزایای ویزای مولتی برای شما امکان سفر‌های متعدد به کشور مقصد است بدون اینکه محدودیتی داشته باشید.

صرفه‌جویی در هزینه و وقت: وقتی موفق به دریافت ویزای مولتی شوید، به دلیل مدت اعتبار زیاد آن که بین ۵ تا ۱۰ است، دیگر نیازی نیست برای دریافت ویزا فرایند طولانی و پرهزینه‌ای را طی کنید.

مزایای ویزای مولتی

انجام سفر‌های تجاری: اگر دلیل سفر شما به کشور مقصد اهداف تجاری و کاری باشد، با داشتن ویزای مولتی کار شما راحت می‌شود و برای هر سفر نیازی به دریافت ویزای مجدد ندارید.

شناخت بیشتر کشور مقصد: ویزای مولتی امکان اقامت بیشتر و طولانی‌تر در کشور مقصد را برای شما به همراه دارد. نداشتن نگرانی بابت انقضای تاریخ ویزا این اختیار را به شما می‌دهد که با خیال راحتی در کشور مقصد اقامت و تردد داشته باشید.

 ویزای مولتی

محدودیت‌های مولتی ویزا

یکی از موارد مهمی که لازم است درباره محدودیت‌های ویزای مولتی بدانید، مدت زمان اعتبار و محدودیت‌هایی است که برای آن وجود دارد. این محدودیت‌ها شامل موارد زیر است:
– فاصله بین بازدید‌ها با توجه به قوانین کشور مبدا
– حداکثر مدت اقامت در کشور مقصد
– سابقه قابل قبول در اداره مهاجرت کشور مقصد و نداشتن سابقه کیفری

محدودیت‌های مولتی ویزا

ویزای سینگل چیست؟

نوع دیگر ویزا که به وفور از آن استفاده می‌شود، ویزای سینگل است. به این ویزا، ویزای سینگل اینتری نیز گفته می‌شود. همانطور که از نام آن مشخص است، بر خلاف ویزای مولتی، این ویزا برای یکبار به فرد اجازه ورود به یک کشور را می‌دهد. پس از خروج فرد از کشور مقصد و یا منقضی شدن آن، این ویزا منقضی می‌شود. حتی اگر فرد قبل از انقضا تاریخ ویزا کشور مقصد را ترک کند، نمی‌تواند مجدد با این مجوز به کشور مورد نظر سفر کند و باید مجدد درخواست ویزا دهد.

ویزای سینگل چیست

شرایط دریافت ویزای سینگل

اگر بخواهید موفق به دریافت ویزای سینگل شوید، داشتن شرایط خاصی که مسیر شما را هموار می‌کند ضروری است. این شرایط شامل موارد زیر است:
– داشتن پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار
– داشتن عکس جدید پرسنلی
– ارائه گواهی و مدارک مالی شامل صورتحساب‌های بانکی، تاییدیه‌های مالی، اسناد و مدارک دارایی‌ها و… برای اثبات تمکن مالی
– دریافت بیمه مسافرتی

شرایط دریافت ویزای سینگل

مزایای ویزای سینگل

یکی از نکات مهمی که لازم است درباره این نوع ویزا بدانید، مزایایی است که برای شما به همراه دارد. امکان انجام سفر‌های کوتاه و محدود، هزینه کمتر نسبت به انواع دیگر ویزا، مناسب برای سفر‌های توریستی با تور و یکباره به کشور‌های مختلف از مهمترین مزایایی است که می‌توان برای ویزای سینگل برشمرد.

تفاوت ویزای سینگل و مولتی

با همه توضیحاتی که گفته شده، حالا می‌توانید فرق بین ویزای مولتی با سینگل به راحتی تشخیص دهید. به طور کلی می‌توان تفاوت میان ویزای یکبار و چند بار ورود را در موارد زیر خلاصه کرد:
– ویزای مولتی دارای اعتباری حداکثر ۱۰ ساله است.
– در هر سفر به کشور مقصد با ویزای مولتی امکان اقامت ۶ ماهه دارید.
– ویزای سینگل مناسب یکبار سفر کوتاه مدت برای شرکت در رویداد‌های علمی، تجاری و یا سفر‌های گردشگری است.
– ویزای سینگل اعتبار کوتاه مدت دارد و در صورت سفر مجدد به کشور مقصد باید درخواست ویزای دوباره بدهید.

صفر تا صد تفاوت ویزای مولتی و سینگل

ویزا به عنوان مجوزی معتبر که امکان ورود شما را به کشور‌های مختلف فراهم می‌کند، می‌تواند از نوع مولتی یا سینگل باشد. مهمترین فرق ویزای سینگل و مولتی در مدت زمان و اعتبار آن است که به شما امکان سفر به کشور مقصد را فراهم می‌کند. اگر شرایط سفر شما مورد تایید سفارت کشور مقصد باشد ممکن است ویزای مولتی برای شما صادر شود. این ویزا با داشتن اعتباری حدود ۵ تا ۱۰ ساله (متناسب با اعتبار پاسپورت هر کشور) این امکان وجود دارد که به تعداد نامحدود به کشور مقصد سفر کنید و تا ۶ ماه اقامت مداوم داشته باشید.

با این وجود اگر قصد ما تنها یکبار سفر به کشور مورد نظر آن هم با مدت محدود است، می‌توانید از گزینه ویزای سینگل استفاده کنید. از مهمترین مزایای این ویزا کوتاه شدن زمان دریافت ویزا و کم شدن هزینه‌ها است. از همین رو می‌توانید یکی از انواع این ویزا‌ها را با اطلاع دقیق از تفاوت ویزای مولتی و سینگل برای سفر خود به کشور‌های مختلف انتخاب کنید.

شما چه تجربیاتی در زمینه اخذ ویزا دارید؟ با خوانندگان ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره تفاوت ویزای مولتی و سینگل

ویزای توریستی سینگل است یا مولتی؟

بسته به شرایط فرد متقاضی امکان دریافت هر کدام از انواع این ویزا‌ها وجود دارد.

مهمترین مزیت ویزای سینگل چیست؟

اگر شما بخواهید تنها یک بار و با هدف کاری یا توریستی به کشوری سفر داشته باشید، می‌توانید از این ویزا استفاده کنید.

مزیت ویزای مولتی چیست؟

ویزای مولتی به دلیل اعتبار طولانی مدت، امکان سفر شما را به کشور مقصد نامحدود می‌کند. علاوه بر اینکه امکان اقامت ۶ ماهه در آن کشور را خواهید داشت.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید