وقتی قصد رزرو اتاق در یک هتل را داشته باشید، در گزینه اتاق‌ ها، اسم های متفاوتی می‌بینید. برای مثال اتاق دبل، اتاق تویین، اتاق VIP و غیره. اما شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که اتاق دبل و تویین چه تفاوتی دارند؟ برای بسیاری این سردرگمی وجود دارد و گاهی این دو اصطلاح را به اشتباه به جای هم به کار می‌برند. در این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی، می‌خواهیم تفاوت اتاق دبل و توئین در هتل را دقیق‌تر شرح دهیم.

تفاوت اتاق دبل و توئین در هتل ها چیست؟

اتاق دبل و توئین در هتل هر دو به اتاق های دو تخته برای اقامت دو یا یک مسافر گفته می‌شود. اما گاهی قیمت این دو اتاق با هم تفاوت دارند. اولین تفاوتی که در رابطه با اتاق توئین و دبل ممکن است متوجه شوید، تفاوت قیمت این دو اتاق است. اتاق‌ های توئین معمولا ارزانتر از اتاق دبل هستند و این به دلیل آن است که فضای کمتری اشغال می‌کنند. اتاق های دبل دارای یک تخت دونفره هستند و معمولا اتاق فضای بیشتری دارد. اما اتاق های تویین، دارای ۲ تخت یک نفره هستند و فضای کمتری در اتاق تعبیه شده است.

اتاق دبل در هتل به چه معناست؟

اتاق‌های دبل(Double room) در هتل‌ ها، اتاق‌هایی با یک تخت دو نفره بزرگ هستند که گزینه مقرون به صرفه‌تری برای زوج‌ها و خانواده‌ها محسوب می‌شود. در این اتاق‌ها معمولا به جای دو تخت توئین، یک تخت کوئین وجود دارد.

مزیت اتاق دبل این است که مقرون به صرفه‌تر از دو اتاق جداگانه خواهد بود. برخی اتاق های دبل معمولا امکان سرویس نفر اضافه را به مسافر می‌دهند، اگر کودک همراه دارید، می‌توانید از هتل درباره امکان ارائه تخت اضافی با هزینه اضافی اطلاعات کسب کنید.

اتاق دبل در هتل به چه معناست

گاهی هتل‌ ها تعاریف مختلفی از اتاق دبل دارند، بنابراین بهتر است پیش از رزرو بپرسید که اتاق‌ های دبل هتل مورد نظرتان چگونه هستند. برای مثال، برخی هتل‌ها به جای اتاق دبل، از اصطلاحاتی چون «اتاق استاندارد» یا «اتاق دلوکس» استفاده می‌کنند. برخی نیز اصطلاحات خاص‌تری مانند «اتاق کوئین اختصاصی» یا «سوئیت جونیور» را به کار می‌برند، بنابراین قبل از رزرو هتل، به معنای اتاق دبل و قیمت‌ها توجه کنید.

اتاق توئین در هتل به چه معناست؟

اتاق‌ های توئین(Twin room) دو تخت یک نفره دارند که این تخت ها از یک یکدیگر جدا هستند. البته این مسئله از هتلی به هتل دیگر متفاوت خواهد بود. معمولا اتاق‌ های توئین استاندارد دو تخت یک نفره همراه با تلویزیون، تلفن و ساعت زنگدار دارند. حتی ممکن است یک یخچال کوچک یا مایکروفر هم در اتاق وجود داشته باشند. البته این امکانات بستگی به ستاره هتل شما دارد.

اتاق توئین در هتل به چه معناست

 

types of hotel آشنایی با انواع هتل

اتاق دبل یا اتاق توئین | کدام بهتر است؟

تخت دبل معمولا بزرگتر از دو تخت یک نفره است که کنار هم قرار گرفته‌اند، در حالی که اتاق‌ های توئین دو تخت یکنفره دارند. مزیت اتاق‌ های توئین این است که دو نفر می‌توانند در یک اتاق اما در تخت‌های جداگانه بخوابند، اما این امکان در اتاق‌ های دبل همیشه امکانپذیر نیست.

اتاق‌های دبل، ممکن است فضا و حریم خصوصی بیشتری ارائه دهند. با این حال، قیمت اتاق‌ های توئین ارزانتر از اتاق‌ های دبل است. تفاوت‌های اصلی اتاق‌ های توئین و دبل را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

۱- قیمت اتاق

همانطور که گفتیم، اتاق‌ های توئین ارزانتر از اتاق‌ های دبل هستند، زیرا به جای یک تخت، دو تخت دارد. البته قیمت‌گذاری اتاق‌ ها بر اساس هتل و موقعیت آن می‌تواند متفاوت باشد. پیشنهاد می‌کنیم پیش از رزرو، درباره قیمت از هتل سوال کنید. اگر بودجه محدودی دارید، اتاق توئین گزینه مناسبی برای شماست. اما اگر می‌توانید کمی بیشتر هزینه کنید، اتاق‌ های دبل فضا و آزادی بیشتری برایتان فراهم می‌کند.

۲- اندازه اتاق

یکی دیگر از تفاوت‌ های اتاق‌ های توئین و دبل در اندازه آنهاست. اتاق‌ های توئین معمولا کوچکتر از اتاق‌ های دبل هستند. اگر تنها سفر می‌کنید، اتاق توئین برای شما مناسبتر است، اما اگر زوج هستید یا با خانواده سفر می‌کنید، اتاق دبل پیشنهاد می‌شود.

اتاق دبل یا اتاق توئین

۳- نوع تخت

تفاوت دیگر اتاق دبل و اتاق توئین در هتل، نوع تختخواب این اتاق‌هاست. اتاق‌ های دبل معمولا یک تخت کینگ سایز دارند، ولی اتاق‌ های توئین دو تخت یک نفره دارند. اگر با تقسیم جای خواب خود با همراهتان مشکلی ندارید، اتاق دبل بگیرید، اما اگر می‌خواهید روی تخت جداگانه بخوابید، اتاق توئین برایتان بهتر خواهد بود.

۴- امکانات

تفاوت‌های اندکی در ارائه امکانات بین اتاق دبل و توئین وجود دارد. برای مثال، اتاق‌ های توئین می‌توانند به جای یک میز پایتختی، دو میز داشته باشند، یا به جای یک آباژور، دو آباژور داشته باشند. گرچه این مورد هم ممکن است در هتل‌ های مختلف، متفاوت باشد و پیشنهاد می‌کنیم بررسی های لازم را انجام دهید.

۵- ستاره هتل

معمولا هتل‌ ها با ستاره کمتر، اتاق‌ های توئین و هتل‌های با ستاره بیشتر، اتاق‌ های دبل دارند، چراکه اتاق‌ های توئین کلاسیک‌تر به نظر می‌رسند و به اندازه اتاق‌ های دبل، لوکس نیستند. اگر دنبال گزینه لوکس‌تر هستید، بهتر است کمی بیشتر هزینه کنید و اتاق دبل بگیرید.

برای مثال، یک هتل پنج ستاره ممکن است فقط اتاق‌ های دبل داشته باشد، در حالی که یک هتل ۲-۳ ستاره، می‌تواند هم اتاق دبل و هم اتاق توئین در اختیار مسافران قرار دهد.

hotel slider چک این و چک اوت در هتل چیست؟

رزرو اتاق دبل یا توئین؟

چه تنها سفر کنید، چه با دوستان و خانواده، مهم است که مواردی را در سفر خود در نظر بگیرید و از قبل برنامه‌ریزی کنید. یکی از این موارد، علاوه بر خرید بلیط هواپیما و خرید بلیط قطار و انتخاب هتل، انتخاب اتاق است. هزینه، راحتی، امکانات مورد نیاز، افرادی که همراه شما هستند و … معیارهایی هستند که در انتخاب نوع اتاق تاثیرگذارند. بنابراین این شما هستید که می‌توانید تصمیم بگیرید که اتاق دبل برای شما بهتر است یا اتاق تویین. با توجه به مطالبی که در این مطلب گفته شد، می‌توانید تشخیص دهید کدام نوع اتاق برایتان مناسب‌تر است؛ با این حال، همانطور که گفتیم، باید از هتل موردنظر اطلاعات دقیق‌تر را کسب کنید.

شما کدام اتاق را ترجیح می دهید؟ دلایل خود را با خوانندگان ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره اتاق دبل و تویین

اتاق دبل بهتر است یا اتاق تویین؟

انتخاب نوع اتاق به شما بستگی دارد. اگر به فضای خصوصی تری برای استراحت نیاز دارید، اتاق تویین بهتر است. اما اگر بزرگ و لوکس تر بودن اتاق برای شما مهم است، اتاق دبل به شما پیشنهاد می‌شود.

تفاوت اصلی اتاق تویین و دبل در چیست؟

اتاق تویین معمولا ۲ تخت یک نفره برای پذیرایی از مسافران دارد. در حالی که اتاق های دبل دارای یک تخته دونفره کوئیین هستند.

تفاوت قیمت اتاق های دبل و توئین به چه صورتی است؟

به صورت کلی اتاق های دبل کمی گرانتر از اتاق های توئین هستند. اما قیمت نهایی اتاق به هتلی که انتخاب کرده اید، بستگی دارد. یک اتاق دبل در هتل ۵ ستاره قیمت بالاتری نسبت به اتاق دبل در یک هتل ۳ یا ۴ ستاره دارد.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید