ویتنام، در جنوب شرقی آسیا قرار دارد و با چین، لائوس و کامبوج همسایه است. ویتنام دارای خط ساحلی طولانی با سواحل زیبا، کوه‌های مرتفع و جنگل‌های انبوه است. این کشور همچنین دارای تاریخ و فرهنگ غنی است که در بناهای تاریخی، معابد و جشنواره‌های متعدد آن به نمایش گذاشته شده است. اگر شما هم دوست دارید به این کشور زیبا سفر کنید باید راهنمای سفر به ویتنام را در اختیار داشته باشید. در این مطلب از مجله گردشگری فلای‌تودی به شما خواهیم گفت پایتخت ویتنام کجاست؟ جاهای دیدنی آن کدام بوده و داشتن چه اطلاعاتی در این سفر لازم است.

معرفی ویتنام | از صفر تا صد

پیش از سفر به ویتنام اولین سوالی که برای شما مطرح می‌شود، این است که کشور ویتنام کجاست؟ می‌توان گفت ویتنام کشوری در جنوب شرقی آسیا که با چین، لائوس و کامبوج همسایه است. ویتنام دارای خط ساحلی طولانی با سواحل زیبا، کوه‌های مرتفع و جنگل‌های انبوه بوده به طوری که رود مکونگ در این کشور به طول ۴ هزار کیلومتر بوده و دلتایی که در بخش جنوبی آن قرار دارد به عنوان بزرگترین رود جنوب شرق آسیا شناخته می‌شود. این رود در مسیر عبور از کشورهای چین، تایلند و لائوس در نهایت به ویتنام می‌رسد. براساس آمار سال ۲۰۱۶ این کشور بیش از ۹۰میلیون نفر جمعیت دارد.

سفر به ویتنام

حالا نوبت به این سوال می‌رسد که پایتخت ویتنام کجاست؟ هانوی، پایتخت ویتنام، در شمال غربی این کشور واقع شده است. این شهر پر جنب و جوش، ترکیبی منحصر به فرد از معماری استعماری فرانسه، معابد باستانی بودایی و خیابان‌های شلوغ و پررونق را ارائه می‌دهد.

آنچه ویتنام را برای گردشگران جذاب می‌کند، تاریخ پرفراز و نشیب آن است. جالب است بدانید که این کشور از سال ۱۸۰۲ میلادی توسط نگوین پایه گذاری شد اما با استعمار این کشور در سال ۱۹۳۰ توسط فرانسه تا ۴۰ سال جو جنگ و ناامنی بر این کشور حاکم بود. این کشور در سال ۱۹۴۰ توسط ژاپن به تصرف در آمد اما یک سال بعد هوشی مین رهبر این کشور به مقابله با ژاپن پرداخت تا اینکه ژاپن تسلیم و جمهوری ویتنام رسما تاسیس شد.

اطلاعات ضروری برای سفر به ویتنام

در سفر به ویتنام لازم است، اطلاعات ضروری این کشور را در اختیار داشته باشید:

پایتخت ویتنامهانوی
زبان رسمیویتنامی
واحد پولدونگ (VND)
فرودگاه‌های مهمفرودگاه بین‌المللی دا نانگ، هانوی – فرودگاه بین‌المللی نوا به، هوشی‌مین (شهر) – فرودگاه سایگون، فرودگاه بین‌المللی کن دو
شماره اورژانس۱۱۵
شماره پلیس۱۱۳
شماره آتش نشانی۱۱۴
دین رسمیبودایی
کد کشور+۴۲
اختلاف ساعت با تهران۲ ساعت و نیم جلوتر از تهران

جاهای دیدنی ویتنام کجاست؟

ویتنام مملو از جاذبه‌های گردشگری برای کاوش است، البته اگر اهل تماشا و تجربه‌های جدید باشید. از بهترین جاهای دیدنی ویتنام می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

جاهای دیدنی ویتنام

خلیج هالونگ | یک خلیج با هزاران غار دریایی

این خلیج زیبا، که در میراث جهانی یونسکو ثبت شده، دارای هزاران جزیره آهکی و غارهای دریایی است. این خلیج زیبا یکی از خاص‌ترین و البته منحصر به فردترین جاذبه طبیعی این کشور محسوب می‌شود. تفریحات و ورزش‌های جذاب آبی یکی از پرطرفدارترین گزینه‌هایی است که گردشگران از آن غافل نمی‌شوند. جزیره‌های صخره‌ای شکل با قله‌های دندانه‌دار قدمتی هزاران ساله دارد که جاذبه‌ای طبیعی است و می‌توانید در بازدید از این خلیج مشاهده کنید.

خلیج هالونگ ویتنام

شهر هوشی مین | شهری شلوغ و پرهیاهو

اگر قصد دارید زندگی شهری ویتنامی‌ها را از نزدیک ببینید از هوشی مین دیدن کنید. این شهر پر از مراکز خرید، جاذبه‌های دیدنی طبیعی، موزه ملی ویتنام، کلیسای جامع نوتردام و… است. آثار استعمار فرانسه را می‌توانید در مناطق مختلف هوشی مین مانند منطقه دا کائو و پاگودا مشاهده کنید. کاخ اتحاد مجدد یا استقلال نیز که محل استقرار روسای جمهور سابق ویتنام جنوبی بوده، در شهر هوشی مین قرار دارد.

شهر هوشی مین

مقبره هوشی مین | آرامگاه رهبر ویتنام

این مقبره بنای یادبودی از هوشی مین است. کسی که نقش مهمی در تاریخ ویتنام ایفا کرده و حالا یادبود او روی برج سنگی محلی برای بازدید گردشگران شده است. هوشی مین نخستین رئیس جمهور دموکرات ویتنام محسوب می‌شود که در سال ۱۹۶۹ میلادی درگذشت.

مقبره هوشی مین

شهر تاریخی هوئه | پایتخت سابق ویتنام

این شهر باستانی، که زمانی پایتخت ویتنام بود، به خاطر مقبره‌های امپراتوری، معابد و باغ‌های زیبای خود مشهور است. روز پرفیوم را می‌توانید در این شهر ببینید. مجموعه امپریال این کلوسور نیز در این شهر زیبا قرار دارد که می‌توانید قصرها و تالارهای نقاشی شده آن را ببینید. مقبره‌های سلطنتی و پاگودا هم در این شهر هستند.

شهر تاریخی هوئه

هانوی | پایتخت زیبای ویتنام

پایتخت ویتنام، ترکیبی منحصر به فرد از معماری استعماری فرانسه، معابد باستانی بودایی و خیابان‌های شلوغ و پررونق را ارائه می‌دهد. در این شهر زیبا می‌توانید از مقبره هوشی مین، بتکده تک ستونی، موزه تاریخ نظامی و قوم شناسی و… دیدن کنید. حال و هوای قدم زدن در محله‌های قدیمی را تجربه و غذاهای سنتی این کشور را امتحان کنید.

هانوی ویتنام

منطقه کوهستانی ساپا | تماشای شالیزارهای پلکانی

 این گروه‌های قومی در شمال ویتنام زندگی می‌کنند و به خاطر فرهنگ و لباس‌های سنتی خود مشهور هستند. شالیزارهای پلکانی در این منطقه زیبایی این فضا را دو چندان کرده است. اگر طبیعت گردی و کوهنوردی را دوست دارید پس حتما از این مکان زیبا دیدن کنید.

بهترین زمان سفر به ویتنام | چه زمانی به ویتنام سفر کنیم؟

یکی از مهمترین نکاتی که در زمان سفر به کشورهای مختلف می‌تواند بر کیفیت سفر تاثیرگذار باشد، انتخاب زمان مناسب است. پس انتخاب بهترین فصل سفر به ویتنام یکی از نکات مهمی است که نباید از آن غافل شوید. از آنجا که ویتنام آب و هوایی متنوع از نوع موسمی استوایی دارد هدف و برنامه‌های خود را باید از پیش تعیین کنید. ویتنام شمالی مجاور با کشور چین است پس می‌توان حدس زد که در این منطقه دیگر خبری از آب و هوای موسمی استوایی نیست؛ در عوض، این منطقه کوهستانی است. این بخش از ویتنام دارای دو فصل تابستان و زمستان است پس برای لذت بردن از سفر باید زمان مناسبی را انتخاب کنید.

بهترین زمان سفر به ویتنام

آب و هوای موسمی استوایی معروفی که از آن یاد می‌شود را می‌توان در ویتنام جنوبی مشاهده کرد. آب و هوا در این بخش به دو صورت خشک یا بارانی است. متوسط دما در شهرهای هوشی و هانوی بین ۲۳ تا ۳۶ درجه سانتیگراد است.

با این اوصاف می‌توان گفت بهترین زمان سفر به ویتنام از ایران فصل بهار و پاییز است. در این ماه‌ها هوا معتدل و میزان بارندگی‌ها کمتر می‌شود. پس اگر قصد سفر به ویتنام با تور دارید در این زمان‌ها برنامه‌ریزی کنید. اما اگر می‌خواهید برای سفر به ویتنام بدون تور برنامه‌ریزی کنید، می‌توانید در ماه‌هایی که گردشگران کمتری به این کشور سفر می‌کنند و تا حد زیادی هزینه هتل، بلیط هواپیما و… کاهش می‌یابد، راهی ویتنام شوید.

ارزان‌ترین راه سفر به ویتنام | سفر اقتصادی به شرق دور

ویتنام، کشوری با تاریخ غنی، فرهنگ پویا و مناظر طبیعی خیره‌کننده، به سرعت به یکی از مقاصد گردشگری محبوب در جنوب شرقی آسیا تبدیل شده است. از خلیج‌های زیبای هالونگ گرفته تا شهرهای باستانی هوئه و هانوی، ویتنام چیزی برای ارائه به هر نوع مسافری دارد. اما شاید پیدا کردن راهی ارزان برای سفر به ویتنام مهم است.

اگر می‌خواهید سفر به ویتنام را با ارزان‌ترین قیمت تجربه کنید بهترین راه خرید تورهایی است که صفر تا صد برنامه‌ریزی‌ها را برای شما انجام می‌دهد. علاوه بر این شما می‌توانید برای سفر به ویتنام از ایران از این تورها استفاده کنید. کاهش هزینه‌ها در سفر به تور با راهکارهایی مانند خرید تورهای لحظه آخر، پروازهای چارتری و لحظه آخری، تفریحات و جاهای دیدنی رایگان امکان‌پذیر است.

ارزانترین راه سفر به ویتنام

چرا به ویتنام سفر کنیم؟

دلایل زیادی برای سفر به ویتنام وجود دارد. اگر شما هم برای سفر به این کشور زیبا تردید دارید، دلایل زیر می‌تواند برای شما قانع‌کننده باشد:

  • تاریخ و فرهنگ غنی: ویتنام سابقه طولانی و پرفراز و نشیب دارد که در بناهای تاریخی، معابد و موزه‌های متعدد آن به نمایش گذاشته شده است.
  • مناظر طبیعی خیره‌کننده: ویتنام به خاطر سواحل زیبا، کوه‌های سرسبز و شالیزارهای پلکانی مشهور است، همه این جاذبه‌های طبیعی سفری بیادماندنی برای شما رقم خواهد زد.
  • غذاهای خوشمزه: غذاهای ویتنامی به خاطر طعم‌های تازه و استفاده از سبزیجات و گیاهان معطر طرفداران زیادی دارد.
  • هزینه‌های مقرون به صرفه: ویتنام کشوری نسبتا ارزان است، بنابراین می‌توانید با بودجه کم و با برنامه‌ریزی به این کشور سفر کنید.
جاذبه‌های ویتنام

شرایط سفر به ویتنام | نحوه اخذ ویزا

برای سفر به ویتنام، اکثر اتباع خارجی به ویزا نیاز دارند. ویزا را می‌توان به صورت آنلاین یا در سفارت یا کنسولگری ویتنام در کشور خودتان دریافت کرد. البته راه بهتری هم برای دریافت ویزای ویتنام وجود دارد. شما می‌توانید با خرید تور ویتنام، اخذ ویزا را نیز از شرکت‌های خدمات سفر بخواهید. در این صورت مسئولیت پیگیری ویزا با شما نخواهد بود. فقط کافی است مدارک خود را به طور کامل و بدون هیچ نقصی ارائه دهید.

شرایط سفر به ویتنام

چگونه به ویتنام سفر کنیم؟

بهترین راه برای سفر به ویتنام با هواپیما است. فرودگاه‌های بین‌المللی اصلی را می‌توانید برای سفر به این کشور به عنوان مقصد خود انتخاب کنید. ویتنام دارای ۲۲ فرودگاه بین‌المللی است که به شهرهای بزرگ و مقاصد توریستی محبوب خدمات رسانی می‌کنند. برخی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های ویتنام عبارتند از:

  • فرودگاه بین‌المللی هانوی نوی بای (HAN)
  • فرودگاه بین‌المللی هو شی مین‌تان سون نهات (SGN)
  • فرودگاه بین‌المللی دا نانگ (DAD)
  • فرودگاه بین‌المللی نیا چانگ (CXR)
  • فرودگاه بین‌المللی فو کوئی (PQC)
راه های سفر به ویتنام

سه فرودگاه اصلی بین المللی ویتنام که پذیرای گردشگران و مسافران خارجی بوده، شامل موارد زیر است:

  • فرودگاه بین‌المللی هانوی نوی بای (HAN)
  • فرودگاه بین‌المللی هو شی مین‌تان سون نهات (SGN)
  • فرودگاه بین‌المللی دا نانگ (DAD)

هزینه سفر به ویتنام | با چه بودجه‌ای سفر کنیم؟

برای بسیاری از کسانی که قصد سفر به ویتنام را دارند، مدیریت هزینه‌ها اهمیت زیادی دارد. برای برنامه‌ریزی هزینه‌ها باید بدانید که سفر به این کشور برای شما چندان پر هزینه نخواهد بود. به طور کلی شما می‌توانید برای سفر به این کشور به راحتی برنامه‌ریزی مالی کنید. اگر می‌خواهید سفر شما با حداقل هزینه‌ها باشد باید از ۲۵ تا ۳۰ دلار در روز را در نظر بگیرید. این هزینه‌ها، شامل اقامت در یک هاستل، خورد و خوراک، حمل و نقل و… است.

هزینه سفر به ویتنام

اگر بخواهید سفر با کیفیت‌تری با سطح مالی متوسط به این کشور داشته باشید می‌توانید با مبلغ ۵۵ تا ۶۰ دلار در روز برای آن برنامه‌ریزی کنید. اگر هم از نظر مالی مشکلی نداشته باشید ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار در روز را برای هزینه‌ها در نظر بگیرید. با این مبلغ می‌توانید یک هتل لوکس، رستوران‌های غذایی عالی و تردد آسان را در نظر بگیرید.

بهترین مراکز خرید ویتنام | از کجا خرید کنیم؟

ویتنام کشوری نسبتا ارزان است. با این وجود، برنامه‌ریزی برای داشتن سفری امن و با آرامش نیازمند برنامه‌ریزی مالی درست است. می‌توانید با بودجه روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ دلار به راحتی سفر کنید. ویتنام بهشت خریداران است، با طیف گسترده‌ای از مراکز خرید مدرن و بازارهای سنتی که همه چیز را از لباس و لوازم جانبی گرفته تا سوغاتی و غذاهای محلی ارائه می‌دهند. در ادامه، برخی از بهترین مراکز خرید ویتنام را به شما معرفی می‌کنیم:

بهترین مراکز خرید ویتنام

لوته سنتر هانوی | Lotte center

این مرکز خرید با ۶۵ طبقه یکی از بزرگترین و خاص‌ترین مراکز خرید در هانوی ویتنام است. فروشگاه‌های متنوع، هتل، رستوران، سالن‌های اسپا و… از جمله خدمات متنوع در این مرکز خرید است. شما می‌توانید از بخش عرشه‌مانند لوته سنتر چشم اندازی پانوراما از پایتخت ویتنام داشته باشید.

لوته سنتر هانوی

ترانگ تین پلازا هانوی | TRANG TIEN PLAZA

این مرکز خرید که در محله فرانسوی‌های هانوی قرار دارد از جمله مجتمع‌های تجاری لوکسی است که می‌توانید فروشگاه برندهای معروف مانند بولگاری، دیور، کارتیه، لویی ویتون و… را در آن مشاهده کنید. علاوه بر این، در ترانگ تین پلازا می‌توانید از رستوران‌ها، فست فودهای زنجیره‌ای، سوپرمارکت و… آن هم استفاده کنید.

هنگ دا هانوی | Hang Da Market

این مکان معروف نیز یکی از بازارهای تجاری هانوی است که امکان خرید محصولات با کیفیت اما ارزان را برای شما فراهم می‌کند. در این بازار انواع پوشاک، صنایع دستی، آثار هنری، کیف و کفش و… را می‌توانید ببینید و بخرید. به دلیل قیمت پایین کالاها در این بازار، اواخر هفته شلوغی در آن وجود دارد. اگر دوست دارید از بازار هنگ دا هانوی دیدن کنید، روزهای اول یا وسط هفته را انتخاب کنید.

بهترین رستوران‌های ویتنام | کجا غذا بخوریم؟

کسانی که اهل امتحان کردن غذاهای سنتی و محلی هستند، می‌دانند که غذاهای ویتنامی بی نظیر هستند. پس انتخاب بهترین رستوران‌هایی که این غذاها را با بهترین کیفیت تهیه می‌کنند بسیار مهم است. برخی از بهترین رستوران‌های ویتنام عبارتند از:

رستوران های ویتنام

چاکا لا وونگ | Cha Ca La Vong

چاکا لا وونگ، یکی از بهترین رستوران‌های ویتنام در منطقه قدیمی هانوی است که می‌توانید انواع غذاهای سنتی را در آن امتحان کنید. این رستوران با معماری و طراحی قرن ۱۹ است و قدیمی بودن آن را به وضوح می‌توانید مشاهده کنید. مهمترین غذای این رستوران چاکا است که هیچ کجای دیگر مثل آن را نمی‌بینید. برای مراجعه به این رستوران از ۱۱ صبح تا ساعت ۲۲ زمان دارید.

رستوران چوکی | Chookie’s

این رستوران که در فاصله ۹۰ کیلومتری هانوی واقع در منطقه نین بین بوده و با فضای کوچک و جنگلی یکی از بهترین گزینه‌ها برای حضور جمع خانوادگی است. این رستوران توسط یک زن و شوهر ویتنامی اداره می‌شود و می‌توانید بهترین غذاهای سنتی ویتنام را در آن امتحان کنید. ساعت کاری این رستوران از ۷ صبح تا ۲۲ است.

رستوران چوکی ویتنام

نها هانگ نگون | Nha Hang Ngon

این رستوران پر طرفدار یکی از گزینه‌های لوکسی است که می‌توانید در سفر به شهر هوشی مین به آن مراجعه کنید. در این رستوران نیز منو از غذاهای سنتی تشکیل شده اما آنچه غذاهای این رستوران را از دیگران خاص‌تر می‌کند، تازه بودن ترکیبات آن است. ساعت کاری این رستوران ۱۰ تا ۲۲ هر روز است.

ویتنام هاوس | Vietnam House

این رستوران که در یک بنای تاریخی به جا مانده از استعمار فرانسه قرار دارد، یکی از رستوران‌های لوکس در شهر هوشی مین ویتنام محسوب می‌شود. فضای بزرگ و نورگیر در کنار منوی متنوع و غذاهای با کیفیت آن را به محبوب‌ترین رستوران تبدیل کرده است. شما می‌توانید همه روزه ساعات ۱۱:۳۰ صبح تا ۲:۳۰ بعدازظهر و ۶:۳۰ عصر تا ۱۰ شب به این رستوران مراجعه کنید.

بهترین هتل‌های ویتنام | کجا اقامت کنیم؟

در سفر به ویتنام انتخاب اقامتگاه مناسب از نظر هزینه، خدمات، امکانات و مختصات جغرافیایی می‌تواند تاثیر مستقیم بر کیفیت سفر شما داشته باشد. بهترین هتل‌های ویتنام که می‌توانید در طول سفر خود به این کشور در آن اقامت داشته باشید، شامل موارد زیر است:

هتل اف تی‌ای بادین | FTE Ba Dinh Hotel

هتل اف تی ای در دسته هتل‌های لوکس و ۵ ستاره پایتخت ویتنام قرار دارد. سطح کیفی خدمات این هتل توانسته است امتیاز ۹٫۸ را از مهمانان خود دریافت کند. این هتل دارای اسپا، دو رستوران، پارکینگ رایگان، استخر روباز، امکانات برای افراد کم توان، کافی شاپ و… است.

هتل اف تی‌ای بادین ویتنام

هتل دولچه بای ویندهام | Dolce by Wyndham Hanoi Golden Lake

هتل دولچه بای ویندهام نیز دیگر هتل لوکس و پنج ستاره هانوی ویتنام به شمار می‌آید. آنچه این هتل را برای مسافران محبوب کرده دسترسی مناسبی است که به جاهای دیدنی و مهم مانند وینکام سنتر متروپلیس، سفارت ژاپن، سفارت امریکا، لوته سنتر هانوی، سفارت کره، موزه هوشی مین، موزه ملی هنرهای زیبای ویتنام و… دارد.

هتل دولچه بای ویندهام هانوی

هتل شرایتون هانوی | Sheraton Hanoi Hotel

هتل پنج ستاره‌ای که می‌توانید در سفر به هانوی ویتنام رزرو کنید و از امکانات لوکس آن لذت ببرید، هتل شرایتون است. هتل شرایتون هانوی در فاصله کمی از مرکز خرید سیرنا، پارک آبی هوتای، برج آبی هانگ داوو، باغ گیاه شناسی هانوی و… قرار دارد. در این هتل امکانات مختلفی مانند استخر، زمین تنیس، پارکینگ، استخر، صندلی آفتاب و… در اختیار مهمانان قرار می‌گیرد.

هتل شرایتون هانوی

هتل اینتر کانتیننتال دانانگ | InterContinental Danang Sun Peninsula Resort

این هتل نیز در بخش شمال شرقی هانوی واقع شده و معماری آن توسط بیلی بنزلی صورت گرفته است. این هتل دارای ۲۰۱ اتاق با طراحی خاص است با اقامت در این هتل می‌توانید میمون‌های دم دراز پاقرمز را از نزدیک ببینید. هتلی با چشم‌انداز ساحل ۷۰۰ متری که اقامتی فراموش نشدنی را برای شما رقم خواهد زد.

هتل اینتر کانتیننتال دانانگ

ریزورت ویکتوریا ساپا و اسپا | Victoria Sapa Resort & Spa

این استراحتگاه ساحلی به جا مانده از دوره استعمار ویتنام و به عنوان مرکز آب درمانی در این کشور شناخته می‌شود. شما می‌توانید در طول اقامت در این هتل ساحلی از سرویس خودرویی ساحلی استفاده و از روستاهای اطراف بازدید کنید. این اقامتگاه در منطقه هویی آن، دارای ویلاهای خصوصی با منظره کوه‌های خیره‌کننده است.

غذاهای سنتی ویتنام | در ویتنام چه غذاهایی را امتحان کنیم؟

اگر اهل امتحان کردن غذاهای سنتی هستید، در سفر به ویتنام شگفت زده خواهید شد. این کشور یکی از جذابترین منوهای غذای سنتی را داراست. غذای مردم این کشور به نوعی تلفیق شده با غذاهای چینی است، پس رکن اصلی آن سبزیجات و غذاهای دریایی است. البته ویتنامی‌ها تعادل یین و یانگ را در غذاهای خود رعایت می‌کنند، از همین رو می‌توانید تعادلی از رنگ و طعم را در آن مشاهده کنید. بوی غذاهای ویتنامی حتما اشتهای شما را بر می‌انگیزد. بهترین غذاهایی که توصیه می‌کنیم در سفر به ویتنام حتما تجربه کنید را در ادامه معرفی می‌کنیم.

غذاهای سنتی ویتنام

Gôi Cuon | اسپرینگ رول

یکی از بهترین غذاهای ویتنامی است که حتما باید امتحان کنید. در پخت این غذا از برنج، میگو، نودل، سبزیجات تازه و کاهو استفاده می‌شود. کنار این غذا انواع سس سویا یا فلفل تند قرار می‌گیرد که با ترکیب این رول‌های خوشرنگ مزه بی‌نظیری خلق می‌شود.

Bánh Xèo | پنکیک ویتنامی

این پنکیک‌ها که از ترکیب تخم مرغ با انواع سبزیحات، میگو، لوبیا و… سرو می‌شود. از سس شیرین ماهی در کنار این پنکیک‌ها غافل نشوید. سرو این پنکیک روی برگ‌های سبز خردل است که شما را بی‌نیاز از قاشق و چنگال می‌کند.

پنکیک ویتنامی

Pho | نودل‌های خاص ویتنام

با کمتر از یک دلار می‌توانید یک کاسه فو سفارش دهید و سیر شوید. کافی است یکبار آن را امتحان کنید تا برای همیشه در لیست غذاهای محبوب شما قرار بگیرد. حتی آنوی بوردین به عنوان معروفترین جهانگرد غذایی هم فو را سرلیست بهترین غذاهای بین‌المللی می‌داند.

غذاهای ویتنامی

Bahn Mi | ساندویچ صبحانه

این ساندویچ‌ها هم مانند فو هم معروف است و هم در دسترس قرار دارد. هر وقت هر کجای ویتنام احساس گرسنگی کنید می‌توانید از غذاخوری‌های خیابانی یا رستوران‌ها آن خریداری کنید. این ساندویچ‌ها با نان باگت و ترکیبات مختلف سبزیجات، میگو و… درست می‌شود.

ساندویچ صبحانه ویتنامی

Bun Cha Hanoi | غذای محبوب گردشگران ایرانی

یکی از مهمترین فاکتورها برای محبوبیت غذاهای بین‌المللی همخوانی آن با ذائقه افراد است. بون چا هانوی یکی از غذاهایی است که با ذائقه ایرانی‌ها جور در می‌آید. انواع سبزیجات، گوشت گریل شده، پیاز و نودل و… از جمله ترکیبات آن است.

نودل های ویتنامی

Cha ca | خط قرمز ویتنامی‌ها

حالا نوبت به معرفی چاکا می‌رسد. این غذا آنقدر برای ویتنامی‌ها مهم و محبوب است که حتی یک خیابان را به اسم این غذا، نامگذاری کرده‌اند. تکه‌های ماهی، سبزیجات، سیر و زنجبیل در مرینیت کره و پیاز مزه‌دار شده و سپس در تابه سرخ می‌شوند.

غذای معروف ویتنام

حمل ونقل عمومی در ویتنام

راه‌های مختلفی برای حمل و نقل در ویتنام وجود دارد. شما می‌توانید به تناسب مقصد و نیز مسافتی که پیش رو دارید گزینه‌های زیر را انتخاب کنید.

  • هواپیما: ویتنام دارای شبکه گسترده‌ای از فرودگاه‌ها است که توسط خطوط هوایی داخلی و بین‌المللی خدمات رسانی می‌شوند. شما می‌توانید مسیرهای بین شهری و طولانی در ویتنام را با استفاده از پروازهای داخلی این کشور طی کنید. به طور مثال می‌توانید مسافت ۳۰ تا ۴۰ ساعته شهرهای هانوی و هوشی مین با هواپیما به ۲ ساعت کاهش پیدا می‌کند. ایرلاین‌های مختلفی نیز در این کشور فعال هستند که ویتنام ایرلاینز، جت استار، ویت جت ایر سه ایرلاین معروف این کشور هستند.
  • قطار: قطار راهی آسان برای سفر بین شهرهای بزرگ ویتنام است. شما می‌توانید از هوشی مین تا مرز چین که مسافتی ۲۵۰۰ کیلومتری است را با خط اتحاد طی کنید و از زیبایی‌های مسیر لذت ببرید.
  • خودرو شخصی: یکی از مهمترین مواردی که تجربه سفر را برای شما در ویتنام خاص می‌کند، در دسترس بودن سیستم حمل و نقل این کشور است. جالب است بدانید در سفر به ویتنام نیازی به کرایه خودرو نخواهید داشت.
  • اتوبوس: اتوبوس‌ها ارزان‌ترین راه برای سفر در ویتنام هستند، اما می‌توانند کند و شلوغ باشند. با این وجود نظم این اتوبوس‌ها برای توقف به موقع در ایستگاه‌ها می‌تواند مدت انتظار شما را برای تردد کاهش دهد. تمیزی اتوبوس‌ها، تهویه مناسب و مجهز بودن آن‌ها به کولر مزیت مهمی است که در این کشور به آن توجه می‌شود.
  • موتور سیکلت: موتور سیکلت راهی محبوب برای گشت و گذار در ویتنام است. با این حال، مهم است که هنگام رانندگی موتور سیکلت احتیاط کنید، زیرا ترافیک می‌تواند خطرناک باشد. مورسیکلت‌های سه چرخه هم گزینه مناسبی برای تردد در شهرهای ویتنام است.
  • قایق: قایق راهی عالی برای گشت و گذار در دلتای مکونگ و سایر مناطق ساحلی ویتنام است.
حمل و نقل در ویتنام

سوغات ویتنام | از ویتنام چه چیزی یادگاری ببریم؟

سفر به ویتنام بدون بازارگردی و خرید سوغات، کامل نمی‌شود. پس حتما سوغاتی‌های زیر را در لیست خرید برای عزیزانتان قرار دهید. برخی از محبوب‌ترین سوغاتی‌های ویتنام عبارتند از:

سوغاتی‌های چوبی | بامبو بهترین سوغات ویتنام

این سوغاتی‌ها به ویژه از جنس بامبو یکی از انتخاب‌های عالی است. شما می‌توانید انواع ظروف، چاپ استیک، لوازم تزئینی چوبی را که ساخته شده با بامبو است را در این کشور خریداری کنید. حتما می‌دانید که بامبو نماد ویتنام است.

سوغات ویتنام

کلاه مخروطی | ساخته شده از حصیر بامبو

سوغاتی دیگری که می‌توانید از ویتنام برای خود و عزیزانتان تهیه کنید، کلاه‌های حصیری از جنس بامبو است. به این کلاه‌های “غیرلا” هم می‌گویند. اگر در فصل گرم و مرطوب به این کشور سفر کردید، خرید این کلاه‌ها ضروری است.

ابریشم | از لباس تا تابلوهای نقاشی

ابریشم ویتنام نیز محصول دیگری است که در میان گردشگران به عنوان سوغات شناخته می‌شود. این ابریشم در انواع صنایع دستی، لباس و تابلوهای نقاشی استفاده می‌شود. قیمت این پارچه‌ها از ۴ تا ۱۲ دلار شروع می‌شود.

قهوه | سوغاتی گران قیمت

قهوه ویتنامی به خاطر طعم قوی و تلخش مشهور است. می‌توانید دانه‌های قهوه، قهوه آسیاب شده و سایر محصولات قهوه را می‌توانید در سراسر کشور خریداری کنید. این قهوه‌ها تقریبا گران قیمت هستند. به طوری که برای هر ۱۰۰ گرم آن چیزی حدود ۵-۶ دلار بپردازید.

ابریشم ویتنام

چای نیلوفر | یک چای ترکیبی بی نظیر

اگر اهل دمنوش هستید، این چای خوش عطر و مزه را فراموش نکنید. در این چای از ترکیبات چای سبز، گل یاس و گل داوودی استفاده می‌شود. هر ۱۰۰ گرم جای نیلوفر ۱۰ دلار است.

جشنواره‌های مهم ویتنام | رویدادهای مهم را بشناسیم

ویتنام دارای تعدادی جشنواره مهم است که در طول سال برگزار می‌شود. برخی از محبوب‌ترین جشنواره‌ها عبارتند از:

تت | سال نو ویتنامی

این مهمترین تعطیلات در ویتنام است که در ژانویه یا فوریه جشن گرفته می‌شود. در واقع این فستیوال مراسمی سنتی در سال نو ویتنامی است. در این مراسم خانواده‌های ویتنامی به احترام اجداد خود مراسمی را برگزار می‌کنند و به استقبال سال جدید می‌روند.

سال نو ویتنام

لیم | جشنواره‌ای با آوازهای سنتی

یکی از فستیوال‌های سنتی که در آن آواز کوان هو اجرا می‌شود، فستیوال لیم است. این آواز سنتی در میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است. این فستیوال در روزهای آغازین سال (اواسط فوریه مصادف با اواخر بهمن ماه) برگزار می‌شود. در این جشنواره برنامه‌های متنوعی مانند مسابقه خروس جنگی، مسابقات طناب کشی، نمایش قایق‌های اژدها و… برگزار می‌شود.

جشنواره لیم ویتنام

پرفیوم پاگودا | فستیوال عطر

این جشنواره که در شهرهای هانوی و پاگودا برگزار می‌شود، در بین مردم به اسم عطر معروف است. پرفیوم پاگودا همراه با برگزاری دعا و مراسمات سنتی است که ۱۹ فوریه مصادف با اواخر بهمن برگزار می‌شود. در این جشن مردم لباس‌های محلی می‌پوشند و به جشن و پایکوبی مشغول هستند.

هوئه | قدیمی‌ترین فستیوال ویتنام

این جشنواره دو هزارساله، برنامه‌ای است که هر دوسال یکبار، به مدت یک هفته برگزار می‌شود. جشنواره هوئه توام با برنامه‌های جانبی جذابی است که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. زمان برگزاری این جشنواره در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد است.

هوئه قدیمی‌ترین فستیوال ویتنام

لترن هوی آن | جشنواره فانوس هوی آن

این جشنواره در ماه فوریه یا مارس در هوی آن برگزار و با رها کردن فانوس‌های کاغذی روی رودخانه هان جشن گرفته می‌شود. رقص فانوس‌ها در آسمان هوی آن در مدت برگزاری این جشنواره صحنه‌ای منحصر به فرد و زیبایی است که دربخش باستانی این شهر می‌توانید تماشا کنید. شرکت در این فستیوال رایگان است.

نکات مهم سفر به ویتنام

-استفاده از دوچرخه و موتور سیکلت در ویتنام بسیار مرسوم است، اگر قصد دارید شما هم اقدام به اجاره موتورسیکلت یا دوچرخه کنید، حتما فاکتور بگیرید. علاوه بر این در زمان تحویل دستگاه از آن فیلم بگیرید تا بعدا به مشکلی برخورد نکنید.

-امنیت ویتنام برای گردشگران مناسب است، با این وجود سفر با تور گزینه‌ای مناسب برای کسانی است که برای نخستین بار به این کشور سفر می کنند.

-حتما بیمه مسافرتی تا سقف ۳۰ هزار یورو خریداری کنید تا در صورت بروز اتفاق و حادثه مشمول پرداخت هزینه نشوید.

-دونگ واحد پولی ویتنام است، پیش از سفر به این کشور به مقدار کافی پول این کشور را به همراه داشته باشید. در زمان خرید به دلیل شباهت اسکناس های این کشور، حتما به مبلغ دریافتی خود دقت کنید.

-آب و هوای ویتنام در فصول بارندگی غیرقابل پیش بینی است، پس خطر طوفان را در مناطق ساحلی این کشور را جدی بگیرید.

سفر به ویتنام؛ غرق شدن در تاریخ و طبیعت

ویتنام کشوری زیبا و متنوع با جاذبه‌های زیادی برای ارائه به گردشگران است. با تاریخ غنی، فرهنگ پویا و مناظر طبیعی خیره‌کننده، ویتنام مطمئنا شما را مجذوب خود خواهد کرد. از خلیج‌های زیبا و کوه‌های سرسبز گرفته تا شهرهای باستانی و بازارهای پر جنب و جوش، ویتنام برای هر سلیقه‌ای جاذبه‌ای دارد. برای سفر به ویتنام می‌توانید تور ویتنام بگیرید یا با خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل راهی این کشور شوید.
اگر شما هم تجربه سفر به این کشور تماشایی را دارید، با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره سفر به ویتنام

بهترین راه سفر به ویتنام چیست؟

شما می توانید از راه زمینی یا هوایی به این کشور زیبا سفر کنید. اما برای گردشگران ایرانی بهترین راه سفر به ویتنام از طریق هوایی است.

بهترین سوغات ویتنام چیست؟

در سفر به ویتنام از خرید سوغاتی سنتی این کشور از صنایع دستی بامبو تا دمنوش و قهوه غافل نشوید.

بهترین زمان سفر به ویتنام کدام فصل است؟

بهترین زمان سفر به ویتنام از ایران فصل بهار و پاییز است.

ویتنام کجاست؟

ویتنام کشوری در جنوب شرقی آسیا که با چین، لائوس و کامبوج همسایه است.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید