جاهای دیدنی بروجن | شهری بر فراز بام ایران

0
4795

بروجن دومین شهر پرجمعیت در استان چهارمحال و بختیاری است و جاهای دیدنی بروجن که اغلب شامل جاذبه‌های چشم‌گیر طبیعی است، همیشه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کنند. انتخاب این شهر دیدنی به‌عنوان مقصد گردشگری، شما را به دل طبیعتی زیبا و بکر می‌برد و سفری به‌یادماندنی برای‌تان رقم می‌زند.

البته این به‌شرطی است که به‌خوبی با جاذبه‌های گردشگری و دیدنی این شهر آشنایی داشته باشید تا در طول سفر، بتوانید زمانی را برای هر کدام اختصاص دهید و از سفرتان نهایت استفاده و لذت را ببرید. از همین رو، ما قصد داریم در این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی، به معرفی جاهای دیدنی بروجن بپردازیم.

بروجن کجاست؟

بروجن در استان چهارمحال و بختیاری و در شرقی‌ترین نقطه این استان واقع شده است. بعد از شهرکرد، بروجن به‌لحاظ بزرگی و جمعیت، در میان شهرهای استان چهارمحال و بختیاری، رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. جالب است بدانید که به بروجن، “بام ایران” می‌گویند و دلیل آن هم ارتفاع زیاد این شهر از سطح دریا است. همین موضوع، بروجن را به شهری سرد و کوهستانی تبدیل کرده است که البته این امر در کنار جاذبه های گردشگری بروجن، بر جذابیت این شهر می‌افزاید.

یکی از نکات جالب توجه درباره بروجن، موقعیت جغرافیایی آن است که در همسایگی استان‌های فارس و اصفهان قرار دارد. همین موضوع باعث جذب گردشگران زیادی به بروجن می‌شود؛ البته نمی‌توان تاثیر شگفت‌انگیز مکان های دیدنی بروجن را در این بین نادیده گرفت! به‌طور خلاصه، باید به شما ‌بگوییم که اگر علاقه‌مند به جاذبه‌های طبیعی بکر و خیره‌کننده و مکان‌های تاریخی زیبا هستید، سفر به بروجن را اصلا از دست ندهید.

بهترین زمان سفر به بروجن در استان چهارمحال و بختیاری

همان‌طور که گفتیم، بروجن، ملقب به بام ایران در ارتفاع بالایی از سطح دریا قرار گرفته است و این موضوع، باعث شده است تا این شهر آب‌وهوایی سرد و کوهستانی داشته باشد. با توجه به این مسئله، واضح است که فصل زمستان اصلا زمان مناسبی برای سفر به بروجن نیست؛ چراکه با هوای بسیار سرد و حتی یخبندان مواجه خواهید شد. با شروع فصل بهار، آب‌وهوای بروجن هم کم‌کم مطبوع خواهد شد.

بهترین زمان سفر به بروجن

بهترین زمان برای سفر به این شهر و بازدید از مکان های دیدنی بروجن، از اردیبهشت‌ماه تا پایان تابستان و خصوصا فصل تابستان است. شما می‌توانید یک تعطیلات تابستانه به‌یادماندنی را در بروجن سپری کنید و در کنار آن از جاهای دیدنی بروجن هم نهایت لذت را ببرید.

اگربه استان چهارمحال و بختیاری سفر کردید، علاوه بر بروجن، سری هم به جاهای دیدنی شهرکرد بزنید. اگر به راهنما نیاز داشتید، مقاله‌ای با همین عنوان را در مجله فلای‌تودی مطالعه کنید.

معرفی جاهای دیدنی بروجن | فرصت گردشی فراموش نشدنی در دل طبیعت

اگر از عاشقان طبیعت هستید، بروجن مکانی فوق‌العاده برای شما خواهد بود. پوشش‌های گیاهی و جانوری منحصربه‌فرد بروجن، مطمئنا می‌توانند نظر شما را جلب کنند. از آنجایی که بروجن جزو سردترین شهرهای ایران است، می‌توان گفت که اکثر پوشش‌های گیاهی این شهر، سرمادوست هستند.

در کنار طبیعت بکر و فراموش‌نشدنی، چشمه‌های خروشان، کوهستان‌های مرتفع و دیدنی و مراتع زیبا و دست‌نخورده از دیگر جاذبه های گردشگری بروجن هستند که برای هر بیننده‌ای، جذاب خواهند بود. اگر می‌خواهید بیشتر با این جاذبه‌های دلنشین آشنا شوید، در ادامه مطلب همراه ما باشید.

تالاب چغاخور | شگفتی بر بلندای فلات ایران

تالاب زیبای چغاخور، یک تالاب بین‌المللی است که در لیست مشهورترین مکان های دیدنی بروجن قرار دارد. فاصله این تالاب تا شهرکرد ۶۵ کیلومتر و مساحت آن حدود ۲۳۰۰ هکتار است. این تالاب که بر بلندای فلات ایران و ارتفاعات رشته‌کوه زاگرس قرار دارد، جزو مکان‌هایی است که حداقل برای یک بار هم که شده، باید از آن دیدن کنید. در فصل زمستان و بهار، این تالاب پذیرای پرندگان مهاجری است که از دیدن آن‌ها سیر نمی‌شوید. از آنجایی که در فصل زمستان، احتمالا با یخبندان شدیدی روبه‌رو خواهید شد، بهتر است فصل بهار را برای بازدید از تالاب چغاخور انتخاب کنید.

با سفر به تالاب چغاخور در اوایل فصل بهار، شاهد پرواز دیدنی و آواز شنیدنی پرندگانی همچون قو، اردک، غاز، فلامینگو، لک‌لک، کشیم، حواصیل و… خواهید بود؛ اما زیبایی‌های این تالاب فقط به همین محدود نمی‌شود. کوه‌های پوشیده از برف از یک سو و چمنزاری سبز و دیدنی از سوی دیگر، صحنه‌ای شگفت‌انگیز از تالاب چغاخور می‌سازند که هرگز از یادتان نخواهد رفت.

معرفی جاهای دیدنی بروجن

فراموش نکنید که تفریحاتی مانند، طبیعت‌گردی، پرنده‌نگری، ماهی‌گیری، قایق‌سواری و کوهنوردی در تالاب چغاخور انتظار شما را می‌کشند و همه این‌ها در کنار هم، این تالاب را به یکی از زیباترین جاهای دیدنی بروجن تبدیل کرده‌اند. پس اگر سفر به بروجن را در برنامه‌های آینده خود دارید، پیشنهاد می‌کنیم بازدید از تالاب بی‌نظیر چغاخور را در لیست الویت‌های خود قرار دهید.

  • آدرس: چهارمحال و بختیاری، شهرستان بروجن، ۴۴ کیلومتری شهر بروجن و ۶۵ کیلومتری شهرکرد، جاده شهرکرد- خوزستان.

تالاب گندمان | از زیبایی های فراموش نشدنی بروجن

تالاب گندمان یکی دیگر از شگفت‌انگیزترین جاذبه های گردشگری بروجن و جزو ۱۰ تالاب برتر برای پرنده‌نگری در ایران است. جالب است بگوییم نام این تالاب در دفتر بین‌المللی تحقیقات پرندگان آبزی لندن به ثبت رسیده است. همین موضوع، گواهی بر جذابیت و دیدنی‌بودن تالاب گندمان خواهد بود. وسعت این تالاب ۹۸۰ هکتار است و در ارتفاع ۲۲۱۹ متری واقع شده است. اگر قصد بازدید از این تالاب زیبا را دارید، پیشنهاد می‌کنیم ۶ ماه اول سال را انتخاب کنید. در فصل پاییز و خصوصا زمستان، چیزی جز یخبندان در انتظارتان نیست.

بد نیست بدانید که آب تالاب گندمان از طریق چشمه‌های اطراف آن، رودخانه آقبلاغ و بارش باران و برف تامین می‌شود. این تالاب در فاصله کمی از تالاب چغاخور قرار دارد؛ بنابراین، می‌توانید از این دو تالاب زیبای بروجن در یک روز دیدن کنید. یکی از دلایل محبوبیت تالاب گندمان، پوشش گیاهی و جانوری منحصر‌به‌فرد آن است که هر بیننده‌ای را شگفت‌زده می‌کند. با سفر به این تالاب، می‌توانید به تماشای گیاهانی مانند زنبق، بید، هزار نی، آلاله آبی، نخل مرداب و… بنشینید.

تالاب گندمان بروجن

به‌لحاظ پوشش جانوری، در تالاب گندمان پرندگانی مانند حواصیل، لک‌لک، بالکان، سلیم و… دیده می‌شوند. همچنین این تالاب زیستگاه ماهی‌هایی مانند سیاه‌ماهی، ماهی گورخری و ماهی سفید کولی است. علاوه بر طبیعت زیبا و پرندگان دیدنی تالاب گندمان، یکی دیگر از جذابیت‌های این تالاب، امکان اسب‌سواری در مرغزار اطراف آن است که قطعا قسمتی هیجان‌انگیز در سفر شما خواهد بود. با وجود تمام این زیبایی‌ها، جای تعجب نیست که نام تالاب گندمان در فهرست بهترین جاهای دیدنی بروجن قرار دارد.

  • آدرس: چهارمحال و بختیاری، بروجن، شهر تاریخی گندمان، جاده گندمان- حسین‌آباد.

تالاب دهنو | منظره ای دیدنی بر فراز ایران

تالاب‌های دیدنی بروجن فقط محدود به تالاب چغاخور و گندمان نمی‌شوند؛ باید نام تالاب دهنو را هم به این لیست اضافه کرد. تالاب دهنو هم جزو جاذبه های گردشگری بروجن به شمار می‌رود که در ۲۰ کیلومتری شمال‌غربی بروجن و در نزدیکی روستای دهنو قرار دارد. جالب است بدانید که این تالاب آرام و دیدنی هم از نظر پرنده‌نگری، شهرتی در سطح جهانی دارد؛ بنابراین، بازدید از آن خالی از لطف نیست.

تالاب دهنو از جاهای دیدنی بروجن

همانند سایر تالاب‌های بروجن، بازدید از تالاب دهنو هم در فصل زمستان اصلا امکان‌پذیر نیست. در تالاب دهنو، می‌توانید به تماشای دنیای دیدنی پرندگانی مانند غاز، اردک، مرغابی، حواصیل، قو و خروس کولی بنشینید. علاوه بر حضور پرندگان، احاطه تالاب با کوهستان‌های مرتفع و باعظمت، منظره‌ای تماشایی خواهد بود.

  • آدرس: چهارمحال و بختیاری، بروجن، ۲۰ کیلومتری شمال‌غربی بروجن، نزدیک به روستای دهنو.

چشمه سیاسرد | آبی گوارا در دل بروجن

چشمه سیاسرد جزو محبوب‌ترین جاهای دیدنی بروجن است که گردشگران زیادی را هر ساله به خود جذب می‌کند. این جاذبه طبیعی، مکانی آرام و دنج در فاصله ۵ کیلومتری بروجن است که لذتی وصف‌نشدنی را به گردشگران هدیه می‌دهد. چشمه دیدنی سیاسرد آبی بسیار خنک و گوارا دارد که از منابع آبی زیرکوه سیاسرد تامین می‌شود.

ترکیب این چشمه با هوای خنک و مطبوع و درختان سبز و بلند اطراف آن، منظره‌ای خیره‌کننده ایجاد می‌کند که هرگز از خاطرتان نخواهد رفت. چشمه سیاسرد مکانی عالی برای تابستان‌ها است تا از گرمای این فصل به خنکای هوای اطراف چشمه پناه ببرید. گردشگاه معروف چشمه سیاسرد از دیگر دلایلی است که باعث جذب گردشگران بی‌شمار به‌ سمت این چشمه شده است.

چشمه سیاسرد در بروجن
  • آدرس: استان چهارمحال و بختیاری، بروجن، ۵ کیلومتری بروجن.

گردشگاه چشمه سیاسرد | تفرجگاهی خاطره انگیز

یکی از مکان های دیدنی بروجن، گردشگاه چشمه سیاسرد است که به‌عنوان منطقه نمونه برای گردشگری در این استان هم شناخته می‌شود. گردشگاه چشمه سیاسرد در سال ۱۳۸۶ به‌عنوان گردشگاه ملی هم شناخته شده است. نزدیکی این گردشگاه به چشمه سیاسرد، هوای خنک و مطبوع و امکانات رفاهی آن، باعث شده‌ است تا گردشگران زیادی هم از خود استان چهارمحال و بختیاری و هم از دیگر استان‌ها، برای تفریح به این گردشگاه زیبا سفر کنند.

خنکی هوای این گردشگاه در تمام فصول سال، حتی فصل تابستان، احتمالا باعث تعجب شما خواهد شد؛ بنابراین، به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر قصد دارید شبی را در این گردشگاه سپری کنید، حتما لباس گرم به همراه داشته باشید. در واقع همین هوای خنک حتی در شب‌های تابستان، یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این تفرجگاه است.

راه دسترسی به گردشگاه چشمه سیاسرد بسیار آسان است و این موضوع در کنار امکانات ویژه رفاهی، بر جذابیت این گردشگاه می‌افزاید. امکاناتی مانند رستوران، شهربازی، استراحت‌گاه‌های سکویی، پارکینگ، سرویس بهداشتی، محوطه‌هایی برای چادرزنی، فروشگاه مواد غذایی و… برای رفاه مسافران در نظر گرفته شده‌اند.

گردشگاه چشمه سیاسرد

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگاه چشمه سیاسرد، مسیرهای پیاده‌روی آن است که می‌توانید این مسیر را تا رسیدن به چشمه با دوچرخه یا به‌صورت پیاده طی کنید و در عین حال، از زیبایی مسیر و درختان تنومند اطراف آن هم لذت ببرید. کوه‌ها و تپه‌های اطراف این تفرجگاه، باعث شده‌اند تا این مکان در فصل زمستان هم به تفریح‌گاهی برای بازی‌های زمستانی و اسکی تبدیل شود. در واقع می‌توان گفت که گردشگاه چشمه سیاسرد در تمام فصول سال، مکانی برای تفریح، گردش و لذت است و همین‌ها این گردشگاه را جزو جاهای دیدنی بروجن قرار داده‌اند.

  • آدرس: چهارمحال و بختیاری، بروجن، ۵ کیلومتری بروجن، بر سر راه جاده بروجن- خوزستان‌.

چشمه آب سفید | گواراترین آب در میان کوهساران

چشمه آب سفید یکی از ۷۰۰ چشمه موجود در استان چهارمحال و بختیاری و از زیباترین جاهای دیدنی بروجن است. از جالب‌ترین حقایق درباره چشمه آب سفید، این است که آب این چشمه جزو گواراترین آب معدنی‌ها در ایران و یکی از سبک‌ترین آب‌های ایران به شمار می‌رود. چشمه آب سفید از سبزکوه چهارمحال و بختیاری سرچشمه می‌گیرد و از اصلی‌ترین منابع تامین آب تالاب چغاخور است. آب این چشمه در ادامه، راهی کارون می‌شود.

چشمه آب سفید از لحاظ موقعیت  جغرافیایی در منطقه‌ای بکر قرار دارد و از همین رو، راه دسترسی به آن ممکن است کمی دشوار به نظر برسد و نیاز به پیاده‌روی در کوه داشته باشد. با این وجود، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما زمانی را برای بازدید از این چشمه بی‌نظیر اختصاص دهید؛ چراکه می‌توانید لذت چشیدن آبی گوارا را تجربه کنید.

چشمه آب سفید در بروجن
  • آدرس: چهارمحال و بختیاری، بروجن، منطقه سرپیر.

پل مصلی | عروس پل های بروجن

اگر به بازدید از مکان‌های تاریخی علاقه دارید، پس حتما دیدن پل مصلی بروجن را در لیست اولویت‌های خود قرار دهید. این پل یادگاری از دوران قاجار است و به عروس پل‌های بروجن شهرت دارد. پل آجری مصلی در لیست آثار ملی ایران ثبت شده و جالب است بدانید که تنها پل ماشین‌رو در زمان گذشته بوده است. پل مصلی با استفاده از ملات ساروج ساخته شده و یک سنگ‌نوشته هم روی دیواره پل دیده می‌شود که تاریخ ساخت آن را به سال ۱۳۱۹ هجری مربوط می‌داند.

بد نیست بدانید علاوه بر پل مصلی که جزو مکان های دیدنی بروجن است، در گذشته دو آسیاب بادی و یک حمام هم در اطراف این پل وجود داشته‌اند که متاسفانه به‌ دلیل سیلاب از بین رفته‌اند. پل تاریخی مصلی در کنار بازارچه صنایع‌دستی بروجن قرار دارد و همین، به شما این امکان را می‌دهد که علاوه بر بازدید از یک مکان تاریخی، بتوانید از صنایع‌دستی زیبای این شهر هم دیدن کنید.

پل مصلی در بروجن
  • آدرس پل مصلی: چهارمحال و بختیاری، بروجن، بلوار ساحلی.

پل کنرک | یادگاری از دوران قاجار

از دیگر جاهای دیدنی بروجن که جزو آثار تاریخی این شهر به حساب می‌آید و در لیست آثار ملی و تاریخی ایران هم به ثبت رسیده است، پل کنرک نام دارد. قدمت این پل به زمان قاجار برمی‌گردد. در آن زمان، این پل بر روی رودخانه‌ای احداث شد که متاسفانه امروزه، چیزی از آن رودخانه باقی نمانده است. در حال حاضر، این پل آجری در میان دشتی نسبتا سبز قرار دارد و برای کسانی که به دیدن آثار تاریخی علاقه دارند و می‌خواهند سفری در دل زمان داشته باشند، جالب توجه خواهد بود.

پل کنرک در بروجن
  • آدرس: چهارمحال و بختیاری، بروجن، بخش گندمان، روستای کنرک علیا.

پل کره بس | اثری تاریخی از دوران پهلوی

پل کره بس از دیگر مکان های دیدنی بروجن و جزو آثار تاریخی این شهرستان است که قدمت آن به زمان پهلوی برمی‌گردد. این پل هم در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده و مکانی دیدنی برای عاشقان آثار تاریخی است. پل کره بس یک پل ماشین‌رو است که روی رودخانه‌ای احداث شده؛ اما متاسفانه با گذشت زمان، آسیب زیادی به آن وارد شده است. از همین رو، یک پل بتنی بالای پل کره بس برای عبور ماشین‌ها ساخته شده تا از آسیب بیشتر این پل جلوگیری شود. هنگام عبور از این پل بتنی ماشین‌رو، با نگاه به پایین، می‌توانید پل تاریخی کره بس را ببینید.

پل کره بس از دیدنی های بروجن
  • آدرس: استان چهارمحال و بختیاری، شهرستان بروجن، جنوب روستای گردبیشه.

غار کهبد | مکانی مرموز در دل کوه

غار کهبد، از دیگر جاهای دیدنی بروجن است که در دل کوه دودلو قرار دارد. جالب است بدانید که این غار در اثر شکاف یک گسل در دل کوه ایجاد شده است. نام آن در ابتدا چاه اوول بوده؛ اما بعد از آنکه گروه غارنوردی کهبد موفق به پیمایش آن شدند، به غار کهبد تغییر نام یافت. البته غارنوردان توانسته‌اند فقط تا عمق ۲۵۰ متری این غار را بپیماید؛ در حالی که احتمال می‌رود عمق اصلی آن حدود ۴۰۰ متر باشد. تنها حدود ۱۵۰ متر از این غار نقشه‌برداری شده و برای ورود به آن، به تجهیزات کامل غارنوردی نیاز است.

غار کهبد در بروجن
  • آدرس: استان چهارمحال و بختیاری، بروجن، نزدیکی روستای بیژگرد.

موزه مردم شناسی بروجن | روایتی از تاریخ و سنت مردم بروجن

از دیگر جاذبه های گردشگری بروجن برای علاقه‌مندان به موزه‌گردی، موزه مردم‌شناسی، معروف به موزه استاد بهرامی و روایتگر زندگی و سنت مردم این شهرستان است. این موزه در خانه قدیمی حفیظی‌ها قرار دارد که خود خانه، دارای معماری زیبا و چشم‌گیری است. موزه مردم‌شناسی جزو بهترین موزه‌های استان چهارمحال و بختیاری است که می‌تواند فرهنگ و سنت مردم بروجن را به‌خوبی برای بینندگان به تصویر بکشد.

مجسمه‌های مومی به‌کار‌رفته در این موزه، شما را به گذشته می‌برند و با فرهنگ، آداب‌ورسوم، پوشش مردم، صنایع‌دستی و کسب‌وکارهای سنتی این منطقه آشنا می‌کنند. در موزه مردم‌شناسی، شما شاهد زندگی زیبای مردم شهرستان بروجن در گذشته خواهید بود و می‌توانید لحظاتی ناب از زندگی این مردمان را تجربه کنید. پیشنهاد می‌کنیم که در سفر به بروجن، حتما سری هم به موزه مردم‌شناسی بزنید و از دیدنی‌های آن لذت ببرید.

موزه مردم شناسی بروجن
  • آدرس: استان چهارمحال و بختیاری، بروجن، میدان مرکزی شهرستان بروجن، خانه حفیظی‌ها.

بقعه امامزاده حمزه علی | مکانی سیاحتی و زیارتی در بروجن

بقعه امام‌زاده حمزه علی که از نوادگان امام سجاد به شمار می‌رود، بر بالای تپه‌ای مرتفع در نزدیکی بروجن قرار دارد. مردم این شهرستان، اعتقاد زیادی به این امام‌زاده دارند و برای برآورده‌شدن حاجاتشان به این بقعه می‌آیند. قدمت این بقعه حدودا به دوره قاجار می‌رسد و علاوه بر اینکه مکانی برای زیارت به حساب می‌آید، بسیار هم دیدنی و آرامش‌بخش است. از طرفی، قرارگرفتن این بقعه روی ارتفاع، باعث شده تا آب‌وهوایی مطبوع و خنک داشته باشد.

در اطراف بقعه اما‌مزاده حمزه علی، امکاناتی مانند بازارچه، سرویس بهداشتی و فضای سبز هم وجود دارند که همین‌ها، این امام‌زاده را به مکانی سیاحتی و زیارتی تبدیل کرده است. چشم‌انداز این امام‌زاده، تالاب زیبای چغاخور است؛ بنابراین، خالی از لطف نیست که از این امام‌زاده که جزو مکان‌های دیدنی بروجن به شمار می‌رود، بازدید کنید و از هوای مطبوع آن هم لذت ببرید.

بقعه امامزاده حمزه علی
  • آدرس: چهارمحال و بختیاری، بروجن، نزدیکی بلداجی.

قلعه ضرغام السلطنه | مکانی از جنس تاریخ

قلعه ضرغام‌‌السلطنه یا همان قلعه فرادنبه، از دیگر جاهای دیدنی بروجن و از معروف‌ترین قلعه‌های استان چهارمحال و بختیاری است. این قلعه مربوط به دوران قاجار می‌شود و به ابراهیم خان ضرغام‌السلطنه، فرزند ارشد رضاقلی‌خان ایل‌بیگی تعلق داشته است. قلعه ضرغام‌‌السلطنه وسعتی حدود ۱۰ هزار مترمربع دارد و هنوز هم قسمت‌هایی از آن سالم مانده است. در بازدید از این قلعه زیبا، می‌توانید به گذشته سفر کنید و از تماشای معماری خاص قلعه و بخش‌های مختلف آن شگفت‌زده شوید.

قلعه ضرغام السلطنه
  • آدرس: چهارمحال و بختیاری، بروجن، ۵ کیلومتری شرق بروجن، فرادنبه.

جاهای دیدنی بروجن | طبیعتی خیره کننده در فلات ایران

استان چهارمحال و بختیاری با آب‌وهوایی مطبوع و دلنشین، خصوصا در فصل بهار و تابستان، جاذبه‌های دیدنی زیادی برای ارائه به گردشگران دارد. شهرستان بروجن، واقع در این استان، جزو مکان‌هایی است که هر کسی حداقل برای یک بار هم که شده، باید به آن سفر کند.

برای اینکه سفر شما لذت‌بخش‌تر شود، ما در این مطلب، فهرستی از جاهای دیدنی بروجن را در اختیارتان گذاشتیم تا هیچ‌کدام از زیبایی‌های این شهرستان از چشمتان دور نماند. اگر شما هم مکانی دیدنی دیگری را در بروجن می‌شناسید که ما آن را از قلم انداخته‌ایم، حتما در بخش نظرات به ما معرفی کنید.

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی بروجن

بروجن کجاست؟

بروجن، ملقب به بام ایران، در استان چهارمحال و بختیاری و در شرق این استان واقع شده است.

مکان‌های طبیعی و گردشگری بروجن کدامند؟

تالاب چغاخور، تالاب گندمان، تالاب دهنو، چشمه آب سفید، چشمه سیاسرد و گردشگاه آن و… از جاهای دیدنی بروجن هستند.

جاذبه‌های تاریخی بروجن کدامند؟

پل مصلی، پل کنرک، پل کره بس، موزه مردم‌شناسی، قلعه ضرغام‌السلطنه و…

بهترین فصل برای سفر به بروجن چه زمانی است؟

از آنجایی که بروجن در ارتفاعات ایران قرار دارد، در فصول پاییز و زمستان هوای بسیار سردی دارد؛ بنابراین، بهترین موقع برای سفر به بروجن، بهار و تابستان است.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید