سفر تجربه‌ای به دنیای ناشناخته‌هاست؛ کافی است بلیط هواپیما خود را بگیرید و با رزرو هتل به سوی مقصد رویایی خود سفر کنید. واچر هتل یکی از مهم ترین مدارکی است به هنگام سفر باید همراه خود داشته باشید. ما در این مقاله از مجله گردشگری فلای تودی قصد داریم به معرفی واچر و کاربرد آن بپردازیم.

واچر هتل چیست؟

واچر اصطلاحی پرکاربرد در صنعت گردشگری است و معمولا زمانی استفاده می‌شود که مسافر اقدام به خرید بلیط هواپیما و یا رزرو هتل می‌کند. کلمه واچر به هر مولفه‌ای در سفر که هزینه‌های آن از قبل پرداخت شده باشد اختصاص پیدا خواهد کرد. واچر در حقیقت سند تایید پرداخت هزینه هتل، هزینه تور، هزینه بلیط هواپیما و … به حساب می‌آِید.

واچر هتل( voucher) که آن را با نام ووچر هتل نیز می‌شناسند، در واقع سندی است که به منزله تاییدیه خرید مشتری است. واچر همان رسید هتل محسوب می‌شود که پس از رزرو هتل برای شما صادر می‌شود و هنگام سفر به مقصد با ارائه آن به هتلی که از قبل رزرو کرده‌اید می‌توانید در هتل مورد نظر خود اقامت کنید. واچر هتل ممکن است فقط شامل بخشی از هزینه‌های اقامت در هتل باشد و یا کل هزینه‌های اقامت در هتل را در بر بگیرد.

برخی کشورها مانند گرجستان، واچر هتل را در فرودگاه چک می‌کنندT بنابراین بهتری است واچر هتل گرجستان را، حتما همراه خود داشته باشید.

واچر هتل چیست؟

واچر معمولا به دو صورت صادر می‌شود:

  • زمانی که شخص به طور مستقیم اقدام به رزرو هتل می‌کند که در این صورت واچر هتل و یا همان رسید پرداخت هزینه رزرو هتل را از طریق ایمیل و از خود هتل دریافت می‌کنید.
  • زمانی که شخص از طریق آژانس‌ های گردشگری و یا سامانه‌های آنلاین رزرو هتل برای رزرو محل اقامت خود اقدام می‌کند.
راهنمای رزرو هتل

این سند حاوی اطلاعات مسافر و هتل است و برای شخص ثالث (فراهم کننده محل اقامت برای مسافر) صادر می‌شود و در اختیار مشتری قرار می‌گیرد. مسافر پس از حضور در هتل، با در دست داشتن واچر می‌تواند ثابت کند که هزینه رزرو هتل را پرداخت کرده و رزرو هتل را از قبل انجام داده است.

چگونه واچر هتل بگیریم؟

واچر هتل پس از تکمیل مراحل رزرو، وارد کردن اطلاعات و انتخاب اتاق موردنظر صادر خواهد شد. و شما می‌توانید به صورت آنلاین از طریق انتخاب بهترین سایت رزرو هتل، واچر خود را دریافت کنید.

واچر هتل شامل چه اطلاعاتی است؟

واچر هتل شامل اطلاعات زیر است:

  • اطلاعات آژانسی که از طریق آن هتل را رزرو کرده‌اید.
  • شماره شناسایی تامین کننده محل اقامت در واچر هتل آورده می‌شود.
  • برای استعلام واچر هتل، شماره کانفرم یا همان تاییدیه رزرو هتل که به صورت کدی منحصر به فرد روی واچر هتل درج می‌شود را با کدی که در سیستم هتل ثبت شده، تطابق دهید.
  • اطلاعات مسافر و یا مسافران باید بدون کوچک‌ترین اشتباهی درج شوند.
  • حتما قبل از سفر اطلاعات این قسمت را چک کنید تا در صورتی که در ثبت آن‌ها اشتباهی رخ داده، نسبت به اصلاح آن‌ اقدام کنید.
  • اطلاعات در واچر هتل خارجی شامل اطلاعات شناسنامه‌ای و شماره گذرنامه شخص و در واچر هتل داخلی شامل نام و شماره ملی شخص است.
  • تاریخ رزرو هتل و تاریخ چک این (تاریخ ورود) و چک اوت (تاریخ خروج) هتل را می‌توانید در واچر مشاهده کنید.
  • اطلاعات هتل، آدرس هتل، تعداد اتاق‌ها و نوع اتاقی که رزرو می‌کنید، در واچر هتل ثبت می‌شود. به طور مثال اتاق سینگل، اتاق دبل یا سه نفره، اتاق عادی، رو به دریا، سوئیت و … باید در واچر هتل ثبت شود.
  • باید تمامی اطلاعات مندرج در واچر هتل یا همان تاییدیه رزرو هتل با اطلاعات مسافر (مسافران) و اطلاعات اتاق رزرو شده در هتل تطابق داشته باشد تا شخص بتواند در هتل اقامت کند. در ادامه نمونه واچر هتل و اطلاعات درجه شده روی آن را مشاهده می‌کنید.
نمونه واچر هتل

کاربرد واچر هتل چیست؟

تایید رزرو بلیط و هتل، مهم ترین کاربرد واچر هتل محسوب می‌شود. علاوه بر این واچر هتل به منزله پرداخت تمام یا بخشی از هزینه سفر به حساب می‌رود. برای اخذ و دریافت برخی ویزاها مانند ویزا شینگن نیاز به واچر هتل است. به طور کلی برای سفر به کشورهایی که جهت اخذ ویزا نیاز به حضور در سفارت دارید، حتما باید از قبل رزرو هتل خود را انجام داده باشید. واچر هتل برای سفارت روسیه و واچر هتل برای سفارت ایتالیا الزامی هستند.

نکاتی در رابطه با واچر هتل

  • پس از صدور واچر اطلاعات آن را با اطلاعات اتاق تطبیق دهید. چون زمانی که واچر را به هتل ارائه می‌دهید اتاقی در اختیار شما قرار می‌گیرد که با اطلاعات واچر همخوانی دارد.
  • واچر معمولا به دو زبان فارسی و انگلیسی صادر می‌شود. واچر انگلیسی معمولا در سفرهای خارجی صادر می‌شود که می‌توانید آن را علاوه بر استفاده در هتل، هنگام صدور ویزا و یا در فرودگاه اگر مدرکی از شما مبنی بر اقامتتان در هتل خواسته شد ارائه کنید.
نکاتی در رابطه با واچر هتل
  • برای برخی سفرها که نیاز به صدور ویزای شینگن دارند، باید قبل از اخذ ویزا نسبت به رزرو هتل و دریافت واچر هتل اقدام کنید. وجود واچر هتل برای سفارت الزامی است. این واچر ثابت می‌کند که شما قبل از سفر هتل خود را در مقصد مورد نظر رزرو کرده‌اید.
  • همچنین واچر صادر شده باید کاملا رسمی باشد تا با تقاضای ویزای شما موافقت شود. در غیر این صورت و در صورت ارائه واچر صوری درخواست ویزای شما از طرف سفارت مربوطه رد خواهد شد.
  • هنگامی که قصد دارید واچر هتل را به سفارت ارائه دهید، حتما هتل خود را در نزدیکی مرکز شهر رزرو کنید و از رزرو هتل در حومه شهر اجتناب کنید.
  • حتما رسیدی که برای واچر هتل پرداخت کرده‌اید را هنگام ورود به سفارت همراه داشته باشید. چون معمولا در واچر میزان هزینه پرداختی به هتل ثبت نمی‌شود و ممکن است سفارت رسید پرداختی برای رزرو هتل را از شما مطالبه کند.
  • برخی هتل‌ها به دلیل محبوبیت در بیشتر روزهای رزرو هستند برای جلوگیری از اشتباه نشدن نوع اتاق هتل‌ها در سفرهای خارجی مانند استانبول، حتما واچر هتل استانبول و یا سفرهای داخلی مانند کیش، حتما واچر هتل کیش را همراه خود داشته باشید.

سوالات متداول واچر هتل

چگونه واچر هتل بگیریم؟

واچر هتل پس از تکمیل مراحل رزرو، وارد کردن اطلاعات و انتخاب اتاق موردنظر صادر خواهد شد و از طریق ایمیل یا پیامک برایتان ارسال خواهد شد.

اگر اطلاعاتمان در واچر هتل اشتباه بود، چکار کنیم؟

درصورتی که هتلتان را از فلای تودی رزرو کرده باشید، با پشتیبانی فلای تودی تماس بگیرید، همکارانمان در بخش هتل درخواست شما را بررسی و در صورت امکان اصلاح می کنند.

اگر در سفرهای خارجی پس از دریافت واچر هتل، موفق به اخذ ویزا نشدیم، چه اقدامی باید انجام دهیم؟

در صورتی که پس از دریافت واچر، درخواست ویزایتان رد شد، با توجه به شرایط رزرو هتل می‌توانید هتلتان را استرداد کنید.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید