هلسینکی یکی از بهترین شهرهای جهان برای زندگی

0
5596
هلسینکی یکی از بهترین شهرهای جهان

هلسینکی؛ پایتخت کشور فنلاند توسط واحد اطلاعاتی اکونومیست به عنوان یکی از شهرهای پرطرفدار در جهان شناخته شده است که رتبه نهم در جهان و پس از وین رتبه دوم را در اروپا دارد. این فهرست با استفاده از فاکتورهایی مشخص به پنج دسته تقسیم شده است: ثبات، زیرساخت، آموزش، بهداشت و درمان و محیط زیست. شهر هلسینکی در سال‌های اخیر توانست بالاترین امتیاز را در ثبات و بهداشت و درمان کسب کند همچنین در سایر بخش‌ها نیز بهترین رتبه را گرفته است.

زیرساخت

سازماندهی سیستم جاده‌ای و شبکه حمل و نقل عمومی هلسینکی به گونه‌ای است که تمام حرکت‌های شهر به موقع انجام می‌شوند، حتی در زمان اوج ترافیک و ازدحام. مسیرهای تراموا به صورت دایره‌ای شهر را تحت پوشش دارند، کشتی‌ها به موقع به بنادر جزایری مثل Suomenlinna حرکت می‌کنند و این شهر شمالی‌ترین سیستم مترو در جهان را دارد. ایستگاه مرکزی قطار به عنوان یکی از بهترین ایستگاه‌ها در دنیا و فرودگاه هلسینکی-وانتا به دلیل داشتن بالاترین کارآیی که حتی در صورت وقوع حادثه، پروازهای خود را به طور منظم انجام می‌دهد، شناخته شده‌اند.

سیستم حمل و نقل هلسینکی

جرم و جنایت

یک نکته مهم برای هلسینکی این است که جرایم خشونت آمیز در این شهر بسیار کم اتفاق می‌افتد و معمولا جرایم به دلیل استفاده افراد از الکل است. تقریبا در تمام محله‌های هلسینکی، زنان می‌توانند به تنهایی در شب بیرون بروند و یا کودکان مسیر مدرسه تا خانه را با امنیت کامل تنها طی کنند. جنایات دیگر مانند سرقت و خرابکاری؛ مثل حادثه اخیر که در آن یک قطعه هنری عمومی خراب شد در هلسینکی رخ می‌دهد اما به طور کلی میزان جرم و جنایت در این شهر بسیار پایین است.

جرم و جنایت هلسینکی

حقوق اجتماعی و مذهبی

فنلاند، اغلب برای جامعه دموکراتیک سکولار و فقدان فساد سیاسی مورد ستایش قرار می‌گیرد. نگرش کلی کشور این است که دیدگاه‌های سیاسی و مذهبی فردی به اندازه یک شهروند خوب و مسئول، مهم نیستند. به همین دلیل، هلسینکی یکی از شهرهای فنلاند است که از هر نژاد و مذهبی با کلیساها و معابد مختلف را در دل خود جای داده است.

حقوق اجتماعی و مذهبی هلسینکی

ورزش و فرهنگ

هلسینکی یکی از کشورهای قابل توجه شمالی اروپا برای ورزش و فرهنگ است. این شهر ۷۰ امکانات ورزشی در فضای باز (محبوبترین آنها هاکی روی یخ است) دارد که برای استفاده عموم در دسترس هستند. در زمینه فرهنگی نیز گالری‌های هنری، موزه‌ها، تئاترها، کتابخانه‌ها و سالن‌های کنسرت‌ بسیاری وجود دارد که استفاده از آنها برای همه امکانپذیر است.

ورزش و فرهنگ هلسینکی

غذا و نوشیدنی

جمعیت متنوع در یک شهر به معنی طیف گسترده‌ای از غذاهای مختلف از فرهنگ‌های مختلف است. شهر هلسینکی دارای بسیاری از رستوران‌های بین‌المللی هندی، نپالی، ژاپنی و ترکیه‌ای است که بین مردم بسیار محبوب شده‌اند. موقعیت جغرافیایی این شهر در ساحل جنوبی دریای بالتیک به این معنی است که ماهی‌های تازه گرفته شده در بازارهای محلی آن زیاد است. در هلسینکی رویدادهای سالانه بزرگی برگزار می‌شود که ماهیگیری را جشن می‌گیرند مثل بازار شاه ماهی بالتیک و جشنواره خرچنگ.

غذا و نوشیدنی هلسینکی

مسکن

مسکن در شهر هلسینکی مانند تمام پایتخت‌ها نسبت به بقیه شهرها گران‌تر است. با این حال، ساختمان‌هایی با کیفیت بالا و با دسترسی آسان به امکانات رفاهی وجود دارد. قوانین سختگیرانه مسکن در هلسینکی باعث شده تا همه خانه‌ها حتی در سردترین روز زمستان، گرم و راحت باشند. در این شهر، مسکن اجتماعی با کیفیتی عالی برای بی‌خانمان‌های این شهر ساخته شده و این امکان را برای آنها فراهم کرده است تا به راحتی از زندگی کردن در خیابان‌ها جدا شوند.

مسکن هلسینکی

قیمت بلیط هواپیما هلسینکی

لیست هتل های هلسینکی

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید