وقتی به دنبال رزرو تور کشتی کروز هستید با عبارت “all-inclusive” زیاد برخورد می‌کنید؛ عبارتی که به معنای استفاده از همه تفریحات و امکانات کشتی است. مطمئنا سفری دریایی در کشتی هیجان‌انگیز کروز آنقدر ارزش دارد که برای آن هزینه نسبتا زیادی بپردازیم. اما گاهی برخی تفریحات اختیاری یا امکانات شخصی در هزینه اولیه پرداخت شده ما قرار ندارد؛ هزینه‌هایی که اگر مراقب آنها نباشیم می‌بینیم خیلی زود سر به فلک می‌کشد. در این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی همراه ما باشید تا بیشتر درخصوص هزینه های سفر با کشتی کروز بدانید.

هزینه های سفر با کشتی کروز و مدیریت آن

در تورهای مسافرتی با کشتی کروز اغلب مسافران را به استفاده از خدمات گران قیمت خود ترغیب می‌کنند، خدماتی چون وعده‌های غذایی متنوع، استفاده از کافی‌شاپ‌ها، ماساژهای آرامش بخش و آب گرم و بسیاری تفریح جذاب دیگر. چیزی که هزینه های سفر با کشتی کروز را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اما می‌دانید وقتی از رستوران اصلی کشتی استفاده نکنید یا سراغ تفریحاتی که رایگان نیستند بروید، باید هزینه اضافه‌ای در پایان سفر بپردازید.

حالا اگر این هزینه‌ها را به سایر هزینه‌های دیگر از جمله تفریحات ساحلی درون کشتی، اینترنت و خرید سوغاتی از بوتیک‌های کشتی اضافه کنید می‌بینید جمع هزینه‌هایتان خیلی زیاد می‌شود. اما از طرفی وقتی در سفر هستید و می‌خواهید کمی آزادانه هزینه کنید، سخت است که به تفریحاتی همچون غواصی یا گرفتن عکس‌های رسمی شبانه نه بگویید.

هزینه های سفر با کشتی کروز

اما خوشبختانه نحوه پرداخت برای تور کشتی‌های کروز بزرگ با امکانات بسیار و تفریحات وصف نشدنی، که هر کدام به نحوی مسافران را به خود جذب می‌کنند، کم کم در حال تغییر است و اغلب شامل پرداخت هزینه بر اساس تفریحات مورد استفاده می‌شوند؛ یعنی شما هزینه اولیه تور را بر اساس تفریحاتی که انتخاب می‌کنید می‌پردازید. عبارت «all included» در کشتی های کروز و لوکس امروزی تنها به برخی هزینه‌های دم دستی و ابتدایی گفته می‌شود و منتظر ارائه خدمات تفریحی خاصی با هزینه اولیه نباشید.

خیلی ساده بگوییم اگر دوست دارید از بیشتر تفریحات تور کشتی کروز استفاده کنید باید هزینه اضافه‌ای برای آن بپردازید؛ در غیر این صورت می‌توانید از امکانات ابتدایی کشتی استفاده کنید و سفری مقرون به صرفه داشته باشید. اما نکاتی هست که به شما در استفاده ارزان‌تر از برخی خدمات کشتی کروز کمک می‌کند. در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

هزینه تفریحات ساحلی در سفر با کشتی کروز

شرکت‌های برگزارکننده تور کشتی کروز معمولا برخی تفریحات ساحلی را در سواحلی که توقف می‌کنند، به شما پیشنهاد می‌دهند و شما می‌توانید از قبل هزینه آن را بپردازید؛ اما بهتر است بدانید شرکت‌ها معمولا این تفریحات را با مبلغی بیشتر می‌فروشند و بهتر است شخصا اقدام به خرید بلیط این تفریحات کنید.

شما می‌توانید از طریق سایت‌های راهنمای گردشگری و اپلیکیشن‌ها از برنامه تفریحات ساحلی در سواحلی که کشتی توقف می‌کند با خبر شوید و خودتان بلیط تفریحات موردنظرتان را خریداری کنید تا بتوانید هزینه های سفر با کشتی کروز را مدیریت کنید.

تفریحات ساحلی کشتی کروز

رستوران‌های کشتی کروز

وعده‌های غذایی رستوران‌ها در کشتی‌های کروز بسیار وسوسه‌کننده است و اغلب مسافران با اینکه می‌توانند از غذای رایگان رستوان اصلی کشتی استفاده کنند وسوسه می‌شوند سراغ سایر رستوران‌ها نیز بروند. اگر دوست دارید هزینه های سفر با کشتی کروز را مدیریت کنید، توصیه می‌کنیم سراغ رستوران‌های خیلی لوکس نروید چون غذای رایگان کشتی نیز بسیار خوشمزه و با کیفیت است.

اما در صورتی که می‌خواهید غذای رستوران‌های دیگر کشتی را نیز امتحان کنید بهتر است هنگام خرید تور، به پیشنهاد‌های رایگان شرکت‌های ارائه دهنده توجه کنید و تور کشتی کروزی را خریداری کنید که آفرهای رایگان دیگری به جز آفرهای اصلی دارد.

رستوران های کشتی کروز

هزینه تفریحات درون کشتی کروز

بسیاری از تفریحات کشتی کروز رایگانند، اما برخی از آنها نیز نیازمند پرداخت هزینه بیشتر است. شاید با تفریحات و سرگرمی‌های غیررایگان کشتی وسوسه شوید اما باید بدانید که تفریحات رایگان نیز به همان اندازه سرگرم‌کننده است و شما می‌توانید به‌راحتی با آنها مشغول شوید و لذت ببرید. با این حال اگر می‌خواهید برای سایر تفریحات نیز هزینه کنید بهتر است خوب تحقیق کنید و جذاب‌ترین تفریح را برای خود انتخاب کنید.

هزینه های سفر با کشتی کروز

خشکشویی کشتی کروز

شستن و خشک کردن لباس‌ها در کشتی‌های کروز هزینه اضافه دارد؛ چه لباس‌ها را به طور مجزا به خشکشویی بسپارید و چه خودتان از لباس‌شویی‌های آنجا استفاده کنید. با این حال شما راه‌های ارزان و کم‌هزینه‌ای نیز پیش رو دارید: می‌توانید به اندازه کافی لباس همراه خود داشته باشید و شستن لباس‌ها را به زمان برگشت به خانه موکول کنید.

یا اینکه پودر لباسشویی همراه داشته باشید و لباس‌های ضروری‌تان را در اتاق‌تان بشویید. راه دیگری هم هست و تجربه‌ای متفاوت پیش روی شما می‌گذارد: از خشکشویی‌های خودکار در سواحل استفاده کنید.

انعام دادن به کارکنان

در برخی تورها مبلغ انعام به ازای هر نفر یا هر روز پیشنهاد می‌شود و معمولا مبلغ پیشنهادی مبلغ کمی نیست. متاسفانه در انعام دادن خیلی نمی‌شود صرفه‌جویی کرد اما در صورتی که فکر می‌کنید مبلغ پیشنهادی مبلغ زیادی است می‌توانید کمتر انعام بدهید.

عکاسی و خرید تجهیزات دوربین

معمولا گرفتن عکس در کشتی کروز هزینه اضافه‌ای به مسافران تحمیل می‌کند؛ اگر مایل به پرداخت هزینه برای گرفتن عکس نیستید تنها کافی است به پیشنهاد عکاس نه بگویید. در مورد تجهیزات مورد نیاز دوربین، همچون کارت حافظه و باتری یا شارژر، بهتر است پیش از سفر به فکر جایگزین باشید تا متحمل هزینه اضافی نشوید.

عکاسی و تجهیزات دوربین - کشتی کروز

خرید سوغاتی در کشتی کروز

اگر بودجه کافی برای خرید سوغاتی در تور کشتی کروز ندارید از گشت و گذار در بوتیک های کشتی خودداری کنید. اما اگر می خواهید برای دوستان و آشنایانتان سوغاتی بخرید بهتر است قیمت از قبل کالاهای موردنظرتان را در شهر خودتان جویا شوید تا به‌راحتی مقایسه کنید. اما می‌توانید در شهرهای ساحلی نیز خرید کنید؛ فروشگاه‌های کوچک اجناس محلی و کالاهای دست‌ساز گزینه‌های خوب و معمولا ارزان‌قیمتی برای خرید هستند.

استفاده از اینترنت کشتی کروز

استفاده از اینترنت در سفر با کشتی کروز نیازمند پرداخت هزینه بیشتر است و معمولا سرعت اینترنتی که ارائه می‌دهند، بسیار کم است. اگر کار ضروری دارید می‌توانید در سواحل به دنبال کافی نت باشید یا از محل‌هایی که اینترنت وای‌فای رایگان دارند استفاده کنید.

محبوبترین سرگرمی های کشتی کروز چیست؟

بدون شک یکی از دلایل انتخاب تور کشتی کروز تفریحات هیجان‌انگیز این کشتی است که در کنار امکانات رفاهی که در اختیار مسافران قرار می‌گیرد تجربه‌ای بی‌نظیر را برای آنان رقم می‌زند. اگر دوست دارید با کشتی کروز سفر کنید، چند تفریح زیر را از دست ندهید.

۱- نمایش های شبانه کشتی کروز

همه کشتی‌ها در طول سفر شوهای رایگان شبانه دارند؛ نمایش‌هایی بسیار سرگرم‌کننده با اجرای موسیقی‌های معروف که در دل پهنای بیکران اقیانوس لذت بخش‌تر از همیشه است. در سفر با کشتی کروز حتما به سراغ نمایش های شبانه رایگان بروید.

۲- اسکای دایوینگ

برخی از کشتی‌های کروز شبیه‌ساز اسکای دایوینگ دارند. با این شبیه‌ساز می‌توانید خود را در حالی که از ارتفاعی بلند در حال سقوط آزاد هستید، حس کنید؛ تجربه‌ای کاملا متفاوت بدون پرش از ارتفاع بلند که رایگان در اختیار مسافران قرار می‌گیرد و هر چند بار که بخواهند می‌توانند آن را امتحان کنند.

۳- حمام آفتاب

فرصت چند روزه سفر با کشتی در دل اقیانوس زمان مناسبی است که روی تخت‌های مخصوص در عرشه کشتی استراحت کنید و حمام آفتاب بگیرید. برخی کشتی‌ها روی اتاق‌های لوکس‌شان صندلی‌های تابی شکل هم به مسافران ارائه می‌دهند. هزینه های سفر با کشتی کروز با استفاده از خدمات رایگان برای شما مقرون به صرفه خواهد بود.

۴٫ موسیقی زنده

اجرای موسیقی توسط خواننده‌های معروف یکی از جذابیت‌های سفرهای دریایی در کشتی‌های کروز است؛ برنامه‌های متعددی که بالاخره یکی از آنها با سلیقه شما سازگار خواهد بود. شاید این خواننده ها هیچ وقت گذرشان به کشورهایی که شما به آنها سر می‌زنید نیفتد پس کشتی کروز فرصت خوبی برای استفاده از این موزیک‌هاست.

۵٫ غروب خورشید

تماشای صحنه زیبای غروب خورشید روی اقیانوس بسیار دل‌انگیز است؛ صحنه‌ای که عکس‌های آن هم زیباست چه برسد به اینکه سر فرصت غروب را به طور کامل تماشا کنید.

سفر با کشتی کروز تجربه ای لذت بخش و فراموش نشدنی!

سفر با کشتی کروز یکی از تجربه های فراموش نشدنی هر فردی است. اما شاید تصور کنید که هزینه های سفر با کشتی کروز خیلی بالا است و هرکسی توان پرداخت آن را ندارد . اما در این مطلب به هزینه کارهایی که می‌توانید در کشتی کروز انجام دهید اشاره کردیم. با رعایت نکات ساده می‌توانید تجربیات خوبی از سفر با کشتی کروز داشته باشید. همچنین فلای تودی امکان خرید بلیط هواپیما به همه نقاط جهان با ارزانترین قیمت را برای شما ساده کرده است.

2 نظرات

    • سلام دوست عزیز
      بسته به مقصدتون، تور کروز در برخی پکیج‌ها ارائه میشه، برای اطلاعات دقیقتر و بیشتر، با کارشناسان فلای تودی در بخش رزرواسیون تور تماس بگیرید.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید