قوانین فرودگاهی ترکیه

2
7145
قوانین فرودگاهی ترکیه
قوانین فرودگاهی ترکیه

قوانین فرودگاهی ترکیه و نکاتی که به هنگام ورود و خروج به این فرودگاه باید رعایت کنید

قوانین فرودگاهی ترکیه از جمله قوانین مهمی هستند که به هنگام سفر هوایی به ترکیه باید اطلاعاتی در مورد آن داشته باشید. عدم آگاهی از قوانین فرودگاهی ترکیه ممکن است شما را در این کشور به دردسر بیندازد و ناخواسته جرمی را مرتکب شوید و از ادامه سفرتان باز بمانید. با فلای تودی همراه باشید تا شما را از قوانین فرودگاهی ترکیه که برگرفته از سایت بین المللی یاتا (انجمن بین‌المللی حمل‌ و نقل هوایی) هستند، آشنا کنیم.

قوانین ورود لوازم مسافر به ترکیه

قوانین ورود لوازم مسافر به ترکیه
قوانین ورود لوازم مسافر به ترکیه، قوانین فرودگاهی ترکیه

به هنگام ورود به ترکیه می‌توانید موارد زیر را به همراه داشته باشید و بدون اخذ مجوز و پرداخت هزینه، آن‌ها را به ترکیه وارد کنید:

۱- محصولات تنباکو شامل یکی از موارد زیر:

  • ۲۰۰ سیگار، ۵۰ سیگار برگ، ۲۰۰ گرم تنباکو و ۲۰۰ کاغذ سیگار
  • ۲۰۰ گرم تنباکوی چپق
  • ۲۰۰ گرم تنباکو جویدنی
  • ۲۰۰ گرم تنباکوی قلیان
  • ۵۰ گرم انفیه

بر اساس قوانین فرودگاهی ترکیه به همراه یکی از موارد بالا، امکان خرید ۲۰۰ نخ سیگار، ۱۰۰ سیگار برگ و ۵۰۰ گرم تنباکوی چپق از فروشگاه‌های فرودگاه نیز وجود دارد.

نکته مهم آنکه تنها مسافران بالای ۱۸ سال حق حمل محصولات تنباکویی را دارند.

۲- نوشیدنی‌های الکلی ۲۲% حداکثر ۱ لیتر و نوشیدنی‌های الکلی کمتر از ۲۲% حداکثر ۲ لیتر

نکته مهم آنکه تنها مسافران بالای ۱۸ سال حق حمل نوشیدنی‌های الکلی را دارند.

۳- حداکثر ۱۲۰ میلی‌لیتر عطر یا ادکلن

۴- حداکثر ۱،۵ کیلوگرم قهوه فوری و ۵۰۰ گرم چای

۵- حداکثر ۱ کیلوگرم شکلات و ۱ کیلوگرم تنقلات (آبنبات)

۶- هدایا یا سوغات به ارزش حداکثر ۴۳۰ یورو (این مقدار برای افراد زیر ۱۵ سال، ۱۵۰ یورو است)

۷- جواهرات و آثار ساخته شده از سنگ‌های قیمتی یا فلزات ارزشمند مانند طلا و نقره و … حداکثر به ارزش ۱۵۰۰۰ دلار آمریکا (برای ورود بیش از این مقدار باید ماموران فرودگاه را از وجود آن آگاه کنید)

۸- داروها برای استفاده شخصی

قوانین ورود سلاح و مهمات به ترکیه

ورود سلاح و مهمات به ترکیه به صورت محدود ممکن است؛ به شرط آن که مجموز وزارت محیط زیست و جنگلداری ترکیه را اخذ کرده باشید.

قوانین ورود حیوانات خانگی به ترکیه

قوانین ورود حیوانات خانگی به ترکیه
قوانین ورود حیوانات خانگی به ترکیه، قوانین فرودگاهی ترکیه

حیوانات خانگی در صورتی حق ورود به ترکیه را خواهند داشت که دارای مدارک زیر باشند:

  • کارت واکسیناسیون
  • گواهی بهداشت صادر شده توسط دامپزشک رسمی
  • گذرنامه یا کارت شناسایی

قوانین ورود و خروج ارز از ترکیه

قوانین ورود حیوانات خانگی به ترکیه
قوانین ورود حیوانات خانگی به ترکیه، قوانین فرودگاهی ترکیه

شما برای ورود ارز به ترکیه هیچ محدودیتی ندارید اما بهتر است مقادیر بسیار بالای پول را ثبت و اعلام کنید.

میزان مجار ارز خروجی از ترکیه حداکثر ۵۰۰۰ دلار یا معادل آن به هر ارز دیگری است. برای خروج بیش از این مقدار ارز، باید رسید خرید ارز از بانک را داشته باشید و میزان ارز را اعلام کنید.

قوانین خروج لوازم همراه مسافر از ترکیه

قوانین خروج لوازم همراه مسافر از ترکیه
قوانین خروج لوازم همراه مسافر از ترکیه

به هنگام خروج از ترکیه باید حواس‌تان را جمع کنید تا موارد ممنوعه را به همراه نداشته باشید. شما مجاز هستید تا لوازم و خوراکی‌های زیر را از خاک ترکیه خارج کنید:

۱- حداکثر ۲ کیلوگرم یا ۳ کارتن محصولات دخانیات محلی

۲- حداکثر ۵ کیلوگرم نوشیدنی الکلی یا ۱۲ بطری راکی یا هر گونه نوشیدنی و مواد غذایی محلی تا ارزش ۱۰۰ لیر (هر کالا بیش از ۵ کیلوگرم، وزن نداشته باشد)

۳- سوغات و هدیه تا ارزش ۵۰۰۰ لیر (اگر سوغات شما ارزشی بیش از این داشته باشد باید اثبات کنید که ارز خارجی را به لیر تبدیل کرده‌اید و ارزش واقعی آن بیش از ۵۰۰۰ لیر بوده است.)

۴- جواهرات با ارزش ۱۵۰۰۰ دلار آمریکا( اگر ارزش جواهرات، بیش از این باشد، باید مدرک خرید و تبدیل ارز در ترکیه را نشان دهید)

۶- خروج عتیقه‌جات، غله‌ها، چای، کاکائو، قهوه و ادویه‌جات به همراه مسافر از ترکیه ممنوع است.

مقررات ترخیص چمدان در ترکیه

مقررات ترخیص چمدان در ترکیه
مقررات ترخیص چمدان در ترکیه، قوانین فرودگاهی ترکیه

چمدان مسافران ترکیه در فرودگاه ورودی این کشور نیازمند طی مراحل ترخیص است. به این نکته توجه داشته باشید که مسافران ترانزیت با پرواز کانکشن در ترکیه، که به مقصد فرودگاه‌های دارای امکانات گمرکی در ترکیه و یا به فرودگاه‌هایی در خارج از ترکیه پرواز می‌کنند، از این موضوع معاف هستند.

فرودگاه های ترکیه با امکانات گمرکی عبارتند از: آدانا (ADA)، آنکارا (ESB)، آنتالیا (AYT)، بدروم (BJV)، بورسا (YEI)، دالامان (DLM)، دنیزلی (DNZ)، الازایگ (EZS)، ارزنجان (ERC) )، ارزروم (ERZ)، غازی‌عینتاب(GZT)  غازی‌پاشا(GZP) ،  ختای (HTY)، آتاتورک استانبول (IST)، صبیحا گوکچن استانبول (SAW)، ازمیر (ADB) ، کایسری (ASR)، قونیه (KYA)، کوتاهیه (KZR)، ملطیه(MLX)، نوشهر (NAV)، سامسون (SZF)، شانلی‌اورفه(GNY)، سیواس (VAS) و ترابزون (TZX).

  • چمدان‌های مسافران هواپیمای امارات (EK) فقط در فرودگاه با امکانات گمرکی در داخل ترکیه قابل بررسی هستند؛ به شرط آن که پرواز کانکشن توسط هواپیمایی اطلس‌جت (KK) انجام شود.
  • چمدان‌های مسافران قطر ایرویز (QR) در فرودگاه‌های آدانا (ADA)،  ختای (HTY) یا صبیحا گوکچن (SAW) بررسی می‌شوند به شرط آنکه پرواز اتصال توسط اطلس‌جت (KK)، خطوط هوایی پگاسوس (PC) یا هواپیمایی ترکیش (TK) انجام شود. اگر پرواز در فرودگاه استانبول (IST) به زمین بنشیند و پرواز کانکشن توسط هواپیمایی اطلس‌جت (KK) یا هواپیمایی پگاسوس (PC) صورت گیرد باز هم نیاز به طی مراحل ترخیص چمدان است.
  • کار بررسی و ترخیص چمدان های مسافران هواپیمایی اتحاد (EY) نیز در فرودگاه‌های ترکیه صورت می‌گیرد.

به یاد داشته باشید که برای سفر هوایی به ترکیه کافی است به فلای تودی مراجعه کنید و با چند کلیک، بلیط هواپیما ترکیه را با ارزانترین قیمت خریداری نمایید.

2 نظرات

  1. سلام وقتی کسی به خاطر اقامت بیش از ویزا، چندماه به ترکیه ممنوع الورود باشه، در همون تایم ممنوعیت میتونه پرواز به کانادا رو با ترانزیت استانبول بگیره یا کلا اجازه ی هیچ نوع ورودی حتی ترانزیت هم نداره؟

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید