هزینه سفر به هند چقدر است؟ بلافاصله پس از آنکه تصمیم بگیرید به هند سفر کنید، احتمالا این اولین سوالی است که ذهنتان را درگیر خواهد کرد. هند با تاریخ هیجان‌انگیز، معماری چشم‌نواز، غذاهای خوشمزه و فرهنگ متنوع و غنی خود، مقصد بسیار جذابی برای اغلب گردشگران است. اگر این جذابیت‌ها شما را به سفر به کشور هزار رنگ ترغیب کرده و دوست دارید درباره صفر تا صد هزینه سفر به هند بدانید، با مجله گردشگری فلای تودی همراه باشید.

هزینه سفر به هند در یک نگاه

هزینه سفر به هند از ایران

به‌طور کلی، سبک سفر رفتن تاثیر بسیار زیادی بر هزینه سفر به هند یا سایر کشورهای دنیا دارد. اگر در هتل های ۵ ستاره هند اقامت کنید، در رستوران های لوکس غذا بخورید، به مراکز خرید گرانقیمت بروید و… هزینه سفر در مقایسه با شرایطی که از غذاهای خیابانی استقبال می‌کنید و در هتل های دو ستاره می‌مانید، کاملا متفاوت است.

هزینه سفر از ایران به هند برای انواع بودجه ها

در ادامه، هزینه سفر به هند را برای یک سفر ارزان، لوکس و مقرون به صرفه مورد بررسی قرار داده‌ایم. توجه داشته باشید که اعداد زیر برای مقصد تهران به دهلی ارائه شده‌اند. اگر قرار است به سایر شهرهای هند مثلا بمبئی، آگرا، گوا، جیپور و… سفر کنید، حتما قیمت دقیق هتل‌ها و پروازها را در سایت فلای تودی بررسی کنید. همچنین، این قیمت‌ها ممکن است در تاریخ سفرتان اندکی تغییر پیدا کند.

هزینه سفر ارزان به هند

هزینه سفر ارزان به هند

برای داشتن یک سفر ارزان به هند باید مبلغی معادل ۲۴-۲۲ میلیون تومان هزینه کنید. این مبلغ شامل اقامت در هتل های ارزان هند، استفاده از حمل‌ونقل عمومی، خوردن غذاهای خیابانی و خرید یک بلیط اکونومی است. با این مبلغ حتی می‌توانید چند وعده را در رستوران‌ های هند غذا بخورید و از محبوب‌ترین جاذبه‌های دیدنی این کشور دیدن کنید.

هزینه سفر مقرون به صرفه هند

در صورتی که می‌خواهید سفر راحتی را به هند تجربه کنید و در عین حال بودجه زیادی در اختیار ندارید، باید مبلغی معادل ۳۰-۲۴ میلیون تومان را کنار بگذارید. با صرف این مبلغ می‌توانید در هتل‌ های ۳ ستاره هند اقامت کنید، برای رفتن به مقاصدی که در فاصله بسیار دوری از شما قرار دارند بلیط هواپیما بگیرید و با قطارهای سطح بالا یا تاکسی در شهرهای هند تردد کنید. همچنین، می‌توانید در یک رستوران لوکس غذا بخورید و سرگرمی‌هایی مانند سافاری در صحرا، شرکت در کلاس آشپزی یک روزه و… را هم تجربه کنید.

هزینه سفر لوکس به هند

هزینه سفر لوکس به هند

اگر از نظر بودجه و هزینه در مضیقه نیستید و به سفرهای لوکس عادت دارید، به‌راحتی می‌توانید از تمامی امکانات و تفریحات هند بهره‌مند شوید. در هتل های لوکس و ۵ ستاره هند اقامت کنید، سفرهای بین شهری‌تان را با هواپیما انجام دهید، با خودروهای لوکس و راحت در سطح شهر تردد کرده و در بهترین رستوران ها غذا بخورید. توجه داشته باشید که برای هزینه سفر لوکس به هند حداقل باید ۴۰-۳۵ میلیون تومان است.

هزینه سفر به هند چقدر است؟

در بخش قبل، نگاهی کلی به هزینه‌ های سفر به هند داشتیم. در این بخش، قرار است هزینه سفر به هند را با توجه به فاکتورهای گوناگونی مثل خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل، خورد و خوراک، هزینه بازدید از جاهای دیدنی هند و… مورد بررسی قرار دهیم. ادامه مطلب را از دست ندهید.

هزینه سفر به هند با هواپیما

هزینه سفر به هند با قطار

پیش از سفر، قیمت بلیط هواپیمای شهرهای مختلف هند را در سایت فلای تودی بررسی کنید. در تاریخ نگارش این مقاله، برای قیمت بلیط هواپیما تهران دهلی تقریبا از ۹ میلیون تومان آغاز می‌شود. این مبلغ با توجه به کلاس پروازی بلیط افزایش پیدا می‌کند و هزینه خرید بلیط هواپیما هند را هم افزایش می‌دهد. شاید دوست داشته باشید بدانید که هزینه سفر زمینی به هند چقدر است؟ هزینه سفر به هند با کشتی چقدر می‌شود؟ آیا اصلا چنین چیزی امکان‌پذیر است یا خیر؟

هزینه سفر زمینی به هند

طی‌ کردن مسیر سفر زمینی به هند از ایران، ۳-۲ روز به طول می‌انجامد و با توجه به مسیری که برای ورود به هند انتخاب می‌کنید، باید از کشورهای افغانستان و پاکستان هم عبور کنید. طبیعتا هزینه سفر زمینی هند از ایران بسیار ارزان‌تر از سفر هوایی خواهد شد؛ اما از آنجایی که عبور از افغانستان و پاکستان ممکن است خطرناک باشد، بهتر است به دلیل کم‌بودن هزینه سفر به هند با قطار یا اتوبوس ریسک نکنید و با استفاده از هواپیما به این کشور سفر کنید.

هتل های هند

رزرو هتل های هند

خوشبختانه قیمت هتل‌ های هند در شهرهای مختلف، مناسب است و با صرف بودجه کم هم می‌توان اقامتگاه مناسبی در این کشور پیدا کرد. هزینه ۴ شب اقامت در هتل های دهلی (یک هتل ۲ ستاره) می‌تواند کمتر از یک میلیون تومان باشد. اگر بودجه محدودی برای سفر به هند در اختیار دارید، این هتل‌ها در عین ارزان‌ بودن از امکانات مناسبی هم برخوردار هستند.

قیمت هتل‌ های میان‌رده هند در محدوده شبی ۸۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومان قرار دارند. از این رو، دستتان در انتخاب هتلی با امکانات و قیمت مناسب و کاهش هزینه‌های سفر کاملا باز است. هتل های لوکس هند نیز تنوع بسیار زیادی دارند و بعضی از آن‌ها چنان مجلل هستند که هزینه یک شب اقامت در آن‌ها بیش از ۱۰۰ میلیون تومان است!

توجه داشته باشید که هزینه اقامتگاه‌ها و هتل های هند در شهرهای بزرگ، نواحی توریستی و در ماه‌های دسامبر (آذر)، ژانویه (دی) و فوریه (بهمن) به بیشترین مقدار و از اواسط ژوئن (اواخر خرداد) تا سپتامبر (اوایل مهر) که رونق گردشگری در این کشور نسبتا کم است، به کمترین مقدار خود می‌رسند.

هزینه حمل و نقل عمومی در هند

حمل و نقل عمومی در هند

درست مثل هر شهر و کشور دیگری، جابه‌جایی با حمل‌ونقل عمومی در شهرهای هند، هزینه‌هایتان را تا حد زیادی کاهش خواهد داد. به‌طور کلی هزینه حمل و نقل عمومی (قطار، اتوبوس و ریکشا) برای هر نفر در هند تقریبا ۳۰۰-۲۰۰ هزار تومان است. اگر بودجه بیشتری در اختیار داشته باشید، می‌توانید با تاکسی در مناطق توریستی هند رفت‌وآمد کنید و حتی امکان کرایه اتومبیل هم برایتان وجود دارد. به‌طور کلی استفاده از تاکسی و کرایه خودرو باعث افزایش هزینه سفرتان می‌شود.

قیمت غذا در هند

اگر چه ممکن است غذا خوردن در شهرهای بزرگ و مکان‌های توریستی گاهی اوقات گران باشد، اما به طور کلی هزینه خورد و خوراک در هند چندان بالا نیست. اگر در رستوران‌ های محلی هند غذا بخورید، قیمت صبحانه (املت، پاراتا، دوسا و…) همراه با یک فنجان قهوه یا چای، کمتر از ۵۰ هزار تومان است. هزینه یک وعده غذا در رستوران های هند حداقل ۱۰۰-۵۰ هزار تومان خواهد بود. این مبلغ برای رستوران‌های میان‌رده به ۲۵۰-۱۵۰ هزار تومان و برای رستوران‌ های لوکس هند به ۱۲۰۰-۵۰۰ هزار تومان می‌رسد.

توجه داشته باشید که چون بهداشت هند در بعضی نواحی ضعیف است، ممکن است غذاخوردن در برخی رستوران‌ها (به‌ویژه رستوران‌های محلی) ایمن نباشد. از این رو، توصیه می‌کنیم بیشتر در رستوران‌های شناخته شده هند غذا بخورید و ترجیحا از صرف غذا در رستوران‌های خلوت خودداری کنید.

هزینه بازدید از جاهای دیدنی هند

بناهای دیدنی هند

هزینه بازدید از جاهای دیدنی هند با توجه به بنایی که از آن بازدید خواهید کرد، متفاوت خواهد بود. به‌عنوان مثال، هزینه بازدید از تاج مجل ۱۰۰۰ روپیه (معادل ۵۰۰ هزار تومان) است و این مبلغ برای سایر بناهای دیدنی هند افزایش یا کاهش پیدا می‌کند. همچنین، بازدید از بعضی از بناهای هند نیز هزینه‌ای ندارند. ورود کودکان زیر ۱۵ سال در بیشتر بناهای تاریخی هند رایگان است. همچنین، دانشجویانی که کارت دانشجویی معتبر دارند، می‌توانند بخش زیادی از هزینه ورودی بناها را پرداخت نکنند.

خرید سوغاتی در هند

لباس‌ها و جواهرات رنگارنگ هندی، توجه خیلی از مسافران را به خود جلب می‌کند. با توجه به تنوع این اجناس، بدون خرید سوغاتی های هندی این کشور را ترک نکنید! از میان محبوب ترین سوغاتی های هند می‌توان به انواع لباس، اشیا تزئینی و زیورآلات در هند نسبت به ایران ارزان‌تر است. از این رو، هنگام سفر به هند، بخش خرید حسابی برایتان لذت‌بخش و جذاب خواهد بود.

تفریحات گوناگون هند

هزینه تفریحات هند

علاوه بر بازدید از جاهای دیدنی هند، تفریحاتی هم هستند که برای تجربه یک ماجراجویی تمام‌عیار در این کشور باید آن‌ها را تجربه کنید. بعضی از این تفریحات بسیار ارزان هستند، در حالی که هزینه بعضی از آن‌ها چندان هم مناسب نیست! در ادامه، با برخی از تفریحات هند به همراه هزینه آن‌ها بیشتر آشنا شوید.

  • شرکت در کلاس آشپزی: این کلاس‌ها معمولا ۸۰۰-۴۰۰ هزار تومان هزینه دارند. در این دوره‌ها که معمولا ۴-۳ ساعت به طول می‌انجامند، با طرز تهیه یک غذای هندی آشنا می‌شوید و همانجا آن را می‌پزید. در نهایت هم می‌توانید حاصل دست‌رنجتان را میل کنید.
  • فیل‌سواری در قلعه عامر جیپور: این تفریح ۵۰۰ هزار تومان به‌ازای هر فیل برایتان هزینه دارد و ۲ نفر هم‌زمان می‌توانند سوار این فیل شوند. با اینکه فیل‌سواری در هند تجربه بسیار جالب و هیجان‌انگیزی است، توجه داشته باشید که همیشه قرار نیست فیل‌ها رفتاری آرام از خودشان نشان دهند!
  • قایقرانی نیم‌روزه در آب‌های کرالا: از تفریحاتی است که حتما باید در هند تجربه کنید. این تفریح که معمولا شامل یک وعده غذا هم است، حدودا ۷۵۰-۶۰۰ هزار تومان هزینه دارد.
  • تماشای رقص سنتی در کرالا: از دیگر سرگرمی های جذاب هند تماشای این رقص سنتی است که هزینه این نمایش فقط ۱۰۰ هزار تومان است.

بهترین زمان سفر ارزان به هند

بررسی هزینه سفر به هند از ایران

اگر دوست دارید با هزینه معقول‌تر و مناسب‌تری به هند سفر کنید، در وهله اول توصیه می‌کنیم از سفر به این کشور در شرایطی که رونق گردشگری بالاست، خودداری کنید. صنعت گردشگری در هند در این فصول بسیار رونق می‌یابد و هزینه‌ها تا حد چشمگیری افزایش پیدا می‌کند. علاوه بر این، از اول ماه می تا پایان سپتامبر (از اردیبهشت تا مهرماه) هزینه های سفر به هند کاهش پیدا می‌کند و با برنامه‌ریزی در این زمان، تا حد نسبتا زیادی می‌توانید در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید.

نکاتی برای کاهش هزینه‌های سفر به هند

هر چند که هزینه سفر به هند چندان بالا نیست، اما با رعایت چند نکته ساده که در زیر ارائه شده است، تا حدی می‌توانید آن را کاهش دهید:

  • اصلی‌ترین نکته برای صرفه‌جویی در هزینه های سفر به هند، چانه‌زدن است. در واقع، چانه‌زدن در هند بسیار عادی است و اکثر مغازه‌دارها انتظار دارند مشتریان هنگام خرید بر سر قیمت اجناس چانه بزنند
  • سفرهای طولانی را با قطار انجام دهید. قطارهای هند کلاس‌های گوناگونی دارند اما حتی اگر با بهترین قطارهای هند سفر کنید، در مقایسه با سفر هوایی مبلغ قابل توجهی را پس‌انداز خواهید کرد.
  • در منطقه هیمالیا کمپ بزنید. افرادی که تجربه کمپ‌زدن در هیمالیا در این ناحیه را تجربه کرده‌اند، عقیده دارند که منطقه بسیار امنی برای کمپ‌زدن است.
  • در فصولی که رونق گردشگری در هند بسیار زیاد، از سفر به هند خودداری کنید. همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، در چنین شرایطی قیمت‌ها ممکن است از حد استاندارد هم بالاتر بروند.
  • سعی کنید برای صرف غذا به رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌هایی بروید که مردم محلی هم در آنجا غذا می‌خورند.
  • به‌جای کرایه‌کردن ماشین در هند، با استفاده از حمل‌ونقل عمومی در محل اقامتتان تردد کنید.
  • برای خرید در هند به سراغ بازارهای محلی بروید.
  • اگر از خدمات دریافت‌شده رضایت بالایی دارید، انعام دهید؛ در غیر این صورت هیچ ضرورتی برای انعام‌دادن وجود ندارد.
  • اگر برایتان مقدور است، گروهی سفر کنید تا بتوانید بعضی از هزینه‌ها را با هم‌سفرهایتان قسمت کنید.

سفر به هند، سرزمین رنگ و عطر

هند یکی از عجیب‌ترین و در عین حال زیباترین کشورهایی است که گردشگران می‌توانند به آن سفر کنند. با توجه به اینکه هند از نظر اقامتگاه و حمل‌ونقل عمومی گزینه‌های متنوعی را به مسافران عرضه می‌کند، با بودجه کم هم می‌توانید به این کشور سفر کنید. در این مطلب سعی کردیم، درباره هزینه سفر به هند اطلاعات دقیقی‌ را در اختیارتان قرار دهیم تا با برآورد هزینه‌ها، سفری لذت‌بخش را تجربه کنید.

آیا تابه‌حال به هند سفر کرده‌اید؟ تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

1 نظر

  1. سال ۱۳۹۶ برای انجام کاری راهی دهلی شدم.
    تاج محل یکی از جاهایی بود که از زمان بچگی آرزو داشتم ببینمش و برای همین یک روز را برای سفر به آگرا گذاشتم و با قطار راهی اونجا شدم که سه ساعت در راه بودم.
    بعدازظهر به آگرا رسیدم و چون خسته بودم به هتل رفتم و خوابیدم تا فردا صبح سرحال به دیدن تاج محل برم اما فردا صبح که به اونجا رفتم فهمیدم استثنائا اون روز تاج محل برای انجام تعمیرات تعطیله! چون همون شب به تهران پرواز داشتم امکان موندن نداشتم و ناچار شدم با قطار به دهلی برگردم و مستقیما به فرودگاه برم.
    نمیدونم روزی دوباره امکان دیدار از آگرا را داشته باشم یا نه اما حسرت این مسئله تا پایان عمر با من خواهد بود.
    اما توی دهلی به معبد آکشاردام و محل یادبود مهاتما گاندی رفتم (راننده ریکشا وقتی بهش گفتم میخوام برم قبر گاندی باتعجب گفت قبر دیگه چیه؟!)
    الانو نمیدونم اما اون زمان کرایه ریکشا ۲۰۰ روپیه بود و هیچ ربطی به مسافت هم نداشت.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید