آیا می‌دانستید دومین شهر بزرگ جهان از نظر جمعیت فرانسه‌زبان در کانادا قرار دارد؟ اگر چه این شهر در قلب ایالت کبک کانادا قرار گرفته است، اما با سفر به مونترال و قدم‌زدن در خیابان‌های آن خودتان را درست وسط فرانسه قرون وسطی احساس خواهید کرد. زندگی شبانه در کنار غذاهای فرانسوی، جاذبه‌های تاریخی و زیبایی بی‌حدوحصر طبیعت مونترال، این شهر را به یکی از دیدنی‌ترین شهرهای کانادا و بهشت توریست‌ها تبدیل می‌کند. اگر شما هم قصد سفر به مونترال کانادا را دارید، تا انتهای این راهنمای سفر به مجله گردشگری فلای تودی همراه باشید.

در این مطلب از فلای تودی می‌خوانید... پنهان

آشنایی با مونترال | مونترال کجاست؟

مونترال، شهری فرانسوی‌زبان در کانادا محسوب می‌شود که با سایر شهرهای این کشور تفاوت داشته و با وجود قرارگیری در آمریکای شمالی، حال و هوایی کاملا اروپایی دارد. این شهر چندملیتی پایتخت هنر و فرهنگ کانادا به‌حساب می‌آید و نام آن از کوه مونت رویال که مونترال را در بر گرفته، انتخاب شده است. در این شهر جزیره‌ای، گذشته و آینده با یکدیگر تلاقی دارند و هر چند که به عقیده خیلی‌ها مونترال قدرت و شکوه گذشته خود را از دست داده، اما همچنان یکی از پرجنب‌وجوش‌ترین و دیدنی‌ترین شهرهای جهان به شمار می‌رود.

اطلاعات ضروری مونترال

اگرچه مونترال هم درست مثل بسیاری از شهرهای کانادا زمستان‌های بسیار سردی دارد، اما در سردترین ماه‌های سال درست مثل چله تابستان بسیار شلوغ و پرجنب‌وجوش می‌شود. با وجود اینکه زبان رسمی این شهر فرانسوی است، اما مونترال بین فرانسه‌ زبان‌ها و انگلیسی‌ زبان‌ها نصف شده، به طوری‌که در غرب جزیره انگلیسی‌‌زبان‌ها و در شرق آن فرانسه‌زبان‌ها ساکن هستند. در این شهر جاذبه های طبیعی، جشنواره‌های هیجان‌انگیز و بناهای تاریخی باعث شده‌اند تا مسافران سفری تمام‌عیار و بی‌نقص را به مونترال تجربه کنند. بنابراین ویزای کانادا را بگیرید و آماده سفر به این شهر زیبا شوید.

اطلاعات ضروری شهر مونترال

اطلاعاتی که در ادامه ارائه شده‌اند، از ضروری‌ترین مواردی هستند که در زمان سفر به مونترال حتما باید آن‌ها را به خاطر داشته باشید:

  • زبان رسمی: فرانسوی
  • واحد پولی: دلار کانادا
  • فرودگاه های مونترال: فرودگاه بین المللی پیر الیوت ترودیو
  • کد کشور: ۰۱
  • اختلاف ساعت با تهران: ۷ ساعت و نیم عقب‌تر از تهران

آب و هوای مونترال

آب و هوای مونترال نمونه‌ تمام عیاری از یک آب‌وهوای مرطوب قاره‌ای است و چهار فصل سال را به زیبایی هر چه تمام‌تر می‌توان در این شهر مشاهده کرد؛ تابستان مونترال با میانگین دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد گرم و گاهی مرطوب است و در زمستان‌های سرد و برفی آن نیز دمای هوا گاه به بیش از منفی ۱۰ درجه نیز می‌رسد. با اینکه بازار تفریحات زمستانی مثل اسکی در مونترال حسابی داغ می‌شود، اما بیشتر توریست‌ها تابستان را برای سفر به مونترال انتخاب می‌کنند؛ فصلی که شکوفه درختان به شهر رنگ تازه‌ای می‌دهند و‌ مردم رسیدن گرما را جشن می‌گیرند.

آب و هوای مونترال

البته برای سفر به مونترال در هر وقتی از سال، دلایل زیادی وجود دارد؛ بهار با سرسبزی و هوای دلپذیرش، پاییز با برگ‌های نارنجی و باران‌های گاه‌وبی‌گاهش و زمستان با برف‌های سنگین و زمین‌های یخ‌زده‌اش، هر سلیقه‌ای را به خود جلب می‌کند. پاییز مونترال همیشه با باران‌های شدید همراه است و زمستان‌ها با سرمایی جذاب می‌تواند فرصت یک ماجراجویی حسابی و گردش لذت‌بخش در شهر را از گردشگران بگیرد. با این‌حال برای آنان‌ که تحمل سرمای زیاد را ندارند بهترین زمان سفر به مونترال از خرداد تا شهریور خواهد بود.

بهترین زمان سفر به مونترال

در فصل تابستان که هم هوای مونترال رو به گرمی می‌رود و هم جشنواره‌های بسیار جذابی در این شهر برگزار می‌شود، بازار سفر به آن حسابی گرم است. از این رو، هزینه سفر به مونترال در این فصل از سال سر به فلک می‌کشد و شلوغی جاذبه های دیدنی مونترال نیز می‌تواند کمی آزاردهنده و ناخوشایند باشد. به هر حال، اگر طاقت سرمای شدید مونترال را ندارید، بهتر است تابستان را برای سفر انتخاب کنید. در غیر این صورت، با توجه به خلوتی شهر در کنار پایین‌بودن هزینه‌های سفر و ورزش‌های زمستانی هیجان‌انگیز، زمستان بهترین زمان سفر به مونترال است.

در صورتی که دوست دارید در شرایطی به مونترال سفر کنید که هم وضعیت آب‌وهوا بسیار دلپذیر و مطبوع است و هم هزینه‌های سفر کاهش پیدا می‌کند، پیشنهاد می‌کنیم اوایل پاییز و اواخر بهار را برای مسافرت انتخاب کنید. در این ماه‌ها، مونترال بسیار خلوت می‌شود و راحت‌تر می‌توانید از جاذبه های شهر بازدید کنید. از اواخر سپتامبر (مهر) که رفته‌رفته مونترال حال و هوایی پاییزی به خود می‌گیرد، زیبایی نفسگیر و خیره‌کننده‌ای دارد.

بهترین زمان سفر به مونترال

روش های سفر به مونترال

با توجه به اینکه مونترال فاصله بسیار زیادی با تهران دارد، خرید بلیط هواپیما بهترین راه سفر به این شهر است. تمامی پروازهایی که به مقصد مونترال انجام می‌شوند، ۳ توقف در مسیر دارند و محل توقف به ایرلاینی که بلیط‌ خود را از آن تهیه کرده‌اید، بستگی دارد. از جمله بهترین ایرلاین‌هایی که در مسیر تهران به مونترال پرواز دارند، می‌توان به هواپیمایی امارات، قطر، لوفتهانزا و ترکیش اشاره کرد. برای مشاهده و بررسی بلیط‌ مونترال کانادا می‌توانید به سایت فلای تودی مراجعه کنید.

هزینه های سفر به مونترال

از آنجایی که هر کسی سبک منحصربه‌فردی برای سفر دارد، نمی‌توان رقم دقیقی را برای هزینه های مسافرت به مونترال اعلام کرد. به طور کلی بخش اعظمی از هزینه سفر را خرید بلیط هواپیما به خود اختصاص می‌دهد. پس از آن هتلی که برای اقامت انتخاب می‌کنید، عامل تعیین‌کننده بسیار مهمی در این زمینه خواهد بود. قیمت هتل های مونترال از تقریبا ۱۱۰ دلار کانادا آغاز می‌شود و اگر بخواهید در هتل های لوکس اقامت داشته باشید، هزینه رزرو هتل ۳-۲ برابر و حتی بیشتر خواهد شد. همچنین، به‌ازای یک شب اقامت در آپارتمان‌های مونترال، باید حداقل ۹۰ دلار کانادا را بپردازید. توجه داشته باشید که اگر رزرو هتل مونترال را به روزهای آخر موکول کنید، ممکن است مجبور به پرداخت هزینه بیشتری شوید.

بررسی هزینه های سفر به مونترال

هزینه غذا در مونترال

هزینه خرید غذاهای خیابانی۱۰ دلار کانادا
هزینه خرید فست‌فود۱۰-۲۰ دلار کانادا
صرف یک وعده غذا در رستوران معمولی (بدون نوشیدنی)۲۰ دلار کانادا
صرف یک وعده غذا در رستوران لوکس (بدون نوشیدنی)۴۵ دلار کانادا
خرید مایحتاج اولیه برای پخت غذا۵۰-۶۰ دلار کانادا (در هفته)
یک بطری آب۱٫۸۵۰ دلار کانادا

هزینه حمل و نقل عمومی در مونترال

اجاره خودرو۶۰ دلار کانادا
تاکسینرخ پایه ۴٫۰۵ دلار (به‌ازای هر کیلومتر، ۱٫۷۵ دلار اضافه می‌شود)
اوبرارزان‌تر از تاکسی است و قیمت حدودی آن به مسیر شما بستگی دارد.
اتوبوس و مترو۳٫۵ دلار به‌ازای هر سفر
اجاره دوچرخهنرخ پایه ۵۰ سنت (به‌ازای هر ۱۰ دقیقه دوچرخه‌سواری، ۱۰ سنت به این مبلغ افزوده می‌شود).

حمل و نقل عمومی در مونترال

از نظر حمل‌ونقل عمومی، مونترال شهر پیشرفته‌ای است و از شبکه اتوبوسرانی آن، به‌راحتی می‌توانید به مرکز و حومه شهر و فروگاه دسترسی داشته باشید. همان‌طور که پیش از این هم گفته شد، هر سفر با اتوبوس و مترو در مونترال ۳٫۵ دلار کانادا هزینه دارد، اما اگر بتوانید کارت سفر نامحدود را بخرید، تا حد زیادی در هزینه های سفر به مونترال صرفه‌جویی خواهید کرد.

تاکسی، از دیگر وسایل حمل و نقل عمومی در مونترال محسوب می‌شود. اگر چه تردد در شهر با تاکسی بسیار راحت است، اما نرخ آن اصلا ارزان نیست و هزینه زیادی به شما تحمیل می‌کند. از این رو، پیشنهاد می‌کنیم از اتوبوس و مترو استفاده کنید و یا اگر مایل به رفت‌وآمد با وسایل نقلیه عمومی نیستید، اوبر گزینه ارزان‌تری در مقایسه با تاکسی خواهد بود.

حمل و نقل عمومی در مونترال

علاوه بر این، در صورت تمایل می‌توانید خودرو نیز در مونترال کرایه کنید، اما از آنجایی که هزینه پارکینگ در مونترال بسیار بالاست و با مترو و اتوبوس سریع‌تر به مقصد می‌رسید، توصیه می‌کنیم از کرایه خودرو در مونترال منصرف شوید. اگر اهل دوچرخه‌سواری باشید، مونترال بهشت شما خواهد بود. در این شهر در ۷۰۰ ایستگاه در سراسر شهر، بیش از ۸۰۰۰ دوچرخه کرایه داده می‌شود که استفاده از آن‌ها هم فال است و تماشا؛ علاوه بر جابه‌جایی مقرون‌به‌صرفه و راحت در شهر، می‌توانید حسابی ماجراجویی و گردش کنید.  

بهترین هتل های مونترال

از آنجایی که مونترال شهری پیشرفته و توریست‌پذیر است، هتل‌های زیادی در آن ساخته شده که هر یک طیف خاصی از مسافران را هدف قرار می‌دهند و برای هر سلیقه‌ای و هر بودجه‌ای، گزینه‌های زیادی در این شهر وجود دارد. در ادامه، تعدادی از بهترین هتل های مونترال معرفی شده‌اند. برای رزرو این هتل‌ها و اطلاع از قیمت دقیق آن‌ها می‌توانید به سایت فلای تودی مراجعه کنید.

بهترین هتل های لوکس و ۵ ستاره مونترال

اگر اهل سفرهای لوکس و مجلل هستید، هتل‌های زیر گزینه بسیار مناسبی برایتان خواهند بود:

  • هتل اینترکنتیننتال مونترال (InterContinental Montreal an IHG Hotel)
  • هتل فرمونت د کوئین الیزابت (Fairmont The Queen Elizabeth Gold)
  • هتل ویلیام گری (Hotel William Gray)
  • هتل وی مونترال (W Montreal)
  • هتل اومنی مونت رویال مونترال (Hotel Omni Mont-Royal)
  • هتل ریتز کارلتون مونترال (The Ritz-Carlton Montreal)

بهترین هتل های ۴ ستاره مونترال

هتل‌هایی که در زیر معرفی شده‌اند، بهترین هتل های ۴ ستاره مونترال از نظر گردشگران هستند:

  • هتل هالیدی این مونترال (Holiday Inn Montreal Centre-Ville Downtown an IHG)
  • هتل مونویل (Hotel Monville)
  • هتل هیلتون گاردن این مونترال (Hilton Garden Inn Montreal Midtown)
  • هتل هوم وود سودیتز مونترال (Homewood Suites by Hilton Montreal Midtown)
  • هتل کراوان پلازا مونترال (Crowne Plaza Montreal Airport an IHG Hotel)
  • هتل دابل تری بای هیلتون مونترال (DoubleTree by Hilton Montreal)
بهترین هتل های مونترال

بهترین هتل های ۳ ستاره و میان‌رده مونترال

اگر هتل‌های میان‌رده و ۳ ستاره را برای اقامت در مونترال ترجیح می‌دهید، هتل‌های زیر گزینه مناسبی برایتان خواهند بود:

  • هتل نیواستار مونترال (Hotel Newstar Montreal)
  • هتل کروم مونترال (Hotel Chrome Montreal)
  • هتل للوکس مونترال (Lelux Hotel)
  • هتل بست وسترن پلاس مونترال (Best Western Plus Montreal East)
  • هتل بروسارد مونترال (Hotel Brossard)
  • رادیسون هتل مونترال (Radisson Hotel Montreal Airport)

بهترین هاستل ها و هتل های ارزان مونترال

برای تجربه سفری ارزان و اقتصادی به مونترال، روی هتل‌ها و هاستل‌های زیر حساب کنید:

  • هتل آرنا پالاس مونترال (Hotel Arena Palace Montreal)
  • هتل یوروپین (Hotel Europeenne)
  • هتل کوزی واتر فرانت مونترال (Cozy water front Montreal)
  • هتل فورسیزن مونترال (Four Seasons Montreal)
  • هاستل ام مونترال (M Montreal)
  • هاستل آبرگ دو پلاتو (Auberge du Plateau)

جاذبه های توریستی مونترال

هرچند که پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در سطح شهر از لذت‌بخش‌ترین کارهایی است که در زمان سفر به مونترال می‌توانید انجام دهید، اما بازدید از جاهای دیدنی مونترال هم خالی از لطف نیست و شما را با تاریخ و فرهنگ غنی این شهر آشنا می‌کند. از جمله مهم‌ترین جاذبه‌هایی که در زمان سفر به مونترال حتما باید از آن‌ها بازدید کنید، عبارت‌اند از:

موزه هنرهای زیبا مونترال

در این موزه بیش از ۴۳ هزار اثر هنری نگهداری شده و در فضای آن، نمایشگاه‌های موقت زیادی هم برگزار می‌شود. از بین تمامی غرفه‌های این موزه، بخش مربوط به کلر و مارک بورگی بیش از سایرین ارزش دیدن دارند. در این غرفه‌ها مجموعه‌های بسیار نفیسی از آثار هنرمندان کبک و کانادا نگهداری می‌شود. هزینه خرید بلیط ورودی این موزه ۲۴ دلار کانادا است.

موزه هنرهای زیبا مونترال

میدان دس آرمس

این بنا، یکی از سه میدان اصلی در مونترال قدیم به شمار می‌رود و قدمت آن به پایان قرن ۱۷ بازمی‌گردد. از این میدان در ابتدا برای برگزاری رویدادهای نظامی و برپایی بازار از آن استفاده می‌شد، اما در حال حاضر به قطعه‌ای زیبا از تاریخ تبدیل شده و بازدید از آن در زمان سفر به مونترال خالی از لطف نیست.

کلیسای نوتردام مونترال

این کلیسای جامع و زیبا، ابتدا به‌عنوان یک کلیسای سنگی کوچک ساخته شد اما در حال حاضر، نمونه‌ای تمام عیار از معماری گوتیکی قرن ۱۷ به‌حساب می‌آید و نشان‌دهنده اهمیت دین و هنر در تاریخ مونترال است. برج‌های دوتایی کلیسای نوتردام، کلیسا جامع پاریس را در ذهن تداعی می‌کند و نقاشی‌های مذهبی فضای داخل آن در کنار پنجره‌های رنگارنگ تزئیناتی از طلا، این کلیسا را به یکی از بهترین جاذبه های توریستی مونترال تبدیل کرده‌اند.

کلیسای نوتردام مونترال

پارک مونت رویال

مونت رویال، یکی از مهم‌ترین مکان‌ها در مونترال و به‌نوعی میراث آن است. در این پارک بیش از ۲۰۰ نوع پوشش گیاهی مختلف دیده می‌شود و برای آنان که عاشق پیاده‌روی در طبیعت هستند، گزینه بسیار مناسبی برای یک گردش لذت‌بخش و بی‌نقص محسوب می‌شود. پارک مونت رویال برای پیک‌نیک‌های دوستانه و خانوادگی نیز انتخاب بسیار خوبی است.

بازدید از مونترال قدیم

بدون شک، بازدید از مونترال قدیم به جذاب‌ترین بخش سفر شما تبدیل خواهد شد. قدمت خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده و ساختمان‌های تاریخی خاکستری این بخش از مونترال به سال‌های ۱۷۰۰ برمی‌گردد و تعدادی از بهترین موزه‌ها و گالری‌های هنری شهر نیز در این قسمت قرار گرفته‌اند. در صورت تمایل، با پرداخت ۲۱٫۵ دلار، هنگام بازدید از مونترال قدیم می‌توانید از توضیحات یک راهنمای تور بهره ببرید.

مونترال قدیم

کلیسای جامع مریم ملکه جهان

این بنا، سومین کلیسای بزرگ در استان کبک کانادا است و قدمت آن به قرن ۱۹ میلادی بازمی‌گردد. این بنا از نظر ارزش تاریخی، فرهنگی و معماری، جز مهم‌ترین جاهای دیدنی مونترال محسوب می‌شود و هنگام بازدید، گنبد مسی سبزرنگ و شکوه بی‌مانند آن، هوش از سرتان خواهد برد.

پارک ژان درایو، باغ گیاه‌شناسی مونترال، خیابان شربروک، میدان ژاک کارتیه، پارک المپیک، کلیسای سن ژوزف و… از دیگر جاهای دیدنی مونترال هستند که در زمان سفر به این شهر نباید بازدید از آن را از دست دهید.

بهترین رستوران های مونترال

اگر عاشق امتحان‌کردن مزه‌های جدید و گردشگری غذا هستید، مونترال بهترین گزینه برای سفر خواهد بود. در این شهر به دلیل تنوع فرهنگی بالا، غذاهای بسیار متنوع و خوشمزه‌ای سرو می‌شود و در واقع مونترال، یک سمفونی تکرارنشدنی از طعم و مزه‌ها را برای شما خواهد نواخت. علاوه بر این، برای صرف یک غذای خوشمزه و باکیفیت، لازم نیست که حتما به رستوران‌های لوکس بروید و هزینه هنگفتی را بپردازید، با تنها ۲۰-۱۰ دلار، می‌توانید انواع غذاهای خیابانی، ساندویچ، مک‌دونالد، فست‌فود و شیرینی‌های مخصوص مونترال را امتحان کنید.

بهترین رستوران های مونترال

 از این رو، برای مسافرانی که دوست دارید سفری اقتصادی و ارزان به مونترال داشته باشند، این شهر مجموعه بی‌پایانی از غذاهای خوشمزه را به آن‌ها ارائه خواهد کرد. به هر حال، اگر قصد غذاخوردن در رستوران های مونترال را دارید، مواردی که در زیر معرفی شده‌اند، گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهند بود:

  • رستوران اروپا
  • رستوران له ۴۰۰ کو
  • لوون پاپیون
  • جو بیف
  • اولیو + گورماندو
  • لبانکیز
  • شوارتزز دلی
  • مرغ سوخاری رومادوس
  • دروگریا
  • داماس
  • پیکولو اسپرسو بار
  • و…

راستی در زمان سفر به مونترال، حتما پویتن (نوعی غذای خیابانی کانادایی) را امتحان کنید؛ پویتن‌های مونترال در هیچ یک از شهرهای کانادا نظیر ندارد.

مراکز خرید مهم مونترال

خرید در مونترال، چیزی فراتر از خرید اجناس و کالاهای مورد نظرتان خواهد بود. مراکز خرید مونترال به‌اندازه‌ای رنگارنگ و زیبا هستند که لذت و تجربه‌ای منحصربه‌فرد را در زمان سفر برای شما رقم می‌زند. فرقی ندارد که بودجه زیادی را برای خرید کنار گذاشته‌اید یا دنبال اجناس مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی هستید؛ در هر حال، گزینه‌های زیادی را برای گشت‌وگذار و خرید پیدا خواهید کرد.

خرید در مونترال

از جمله بهترین مراکز خرید مونترال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • له کور مون رویال
  • هادسون بی
  • اوگیلوی
  • عتیقه فروشی سن لوران
  • آنری آنری
  • و دو و مزون
  • هولت رنفرو
  • لزانتیکیته گراند سانترال
  • پلس مونترال تراست
  • مارشه بونسوکور

سوغاتی های مونترال

همه لذت سفر در این خلاصه می‌شود که پس از برگشت، سوغاتی‌هایی را به‌عنوان یادگاری برای عزیزانتان خریداری کنید. بهترین سوغاتی های مونترال عبارتند از:

  • سالمون دودی کانادایی
  • شربت سیب یخی
  • تارت‌های کره‌ای
  • شکلات تخته‌ای نانایمو بارز
  • سکه تونی
  • پتوی پشمی
  • هنر مردمان محلی مونترال
  • پتوی پشمی
  • انواع ماگ
  • مجسمه‌های شیشه‌ای
  • و…

جشنواره های مونترال

همان‌طور که قبلا هم گفته شد، در فصل تابستان فستیوال‌های بسیار هیجان‌انگیز و جذابی در مونترال برگزار می‌شود که مسافران زیادی را از سراسر جهان برای سفر به این شهر ترغیب می‌کند. این جشنواره‌ها، بهانه‌ای عالی برای آشنایی با فرهنگ‌های جدید و تعامل با افراد صاحب‌نظر در رشته‌های مختلف است.

جشنواره های مونترال

در ادامه، تعدادی از مهم‌ترین جشنواره های مونترال معرفی شده‌اند:

  • جشنواره اوشیگا مونترال (که یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های موسیقی در کل دنیا است)،
  • جشنواره جاز مونترال
  • جشنواره دوچرخه‌سواری مونترال
  • جشنواره نور و چراغانی مونترال
  • جشنواره موسیقی فولک
  • جشنواره رنگ و گرافیت
  • جشنواره سیرک و مونترال
  • و…

سفر به مونترال، شهر رنگ و زیبایی

مونترال یکی از زیباترین شهرهای کانادا است و به دلیل اینکه تنوع فرهنگی بسیار زیادی دارد، سفر به آن، به یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربیات عمرتان تبدیل خواهد شد. با سفر به مونترال، می‌توانید اروپا را در قلب یکی از شهرهای قاره آمریکا تجربه کنید. در این مطلب، با شما درباره نکات مهم برای سفر به مونترال صحبت کردیم و راهنمای جامعی از سفر به این شهر را در اختیارتان قرار دادیم.

شما چه تجربه‌ای از سفر به مونترال دارید؟ به نظرتان کدام یک از شهرهای کانادا زیباتر و دیدنی‌تر هستند؟

سوالات متداول درباره سفر به مونترال

ویزای توریستی کانادا چند روز اعتبار دارد؟

ویزای سینگل ۶ ماه و ویزی مولتیپل ۱۰ سال اعتبار دارد. توجه داشته باشید که اعتبار این ویزا به اعتبار پاسپورت شما بستگی دارد و دارندگان ویزای مولتیپل هر ۶ ماه یکبار باید از خاک کانادا خارج شوند.

پرواز تهران به مونترال چند ساعت طول می‌کشد؟

این پرواز عموما ۱۶ ساعت و ۱۰ دقیقه به طول می‌انجامد.

از کدام یک از شهرهای ایران به مونترال پرواز وجود دارد؟

تهران، اصفهان، شیراز، مشهد و تبریز از جمله مهم‌ترین شهرهایی هستند که از آن‌ها پرواز به سمت مونترال انجام می‌شود.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید