جاهای دیدنی برتر براتیسلاوا که باید ببینید!

0
5353
معرفی 10 جاذبه گردشگری برتر براتیسلاوا
10 جاذبه گردشگری برتر براتیسلاوا

معرفی ۱۰ جاذبه گردشگری برتر براتیسلاوا

اگر قصد سفر به پایتخت اسلواکی، یعنی شهر براتیسلاوا را دارید، مکان های برجسته و محبوب آن را که باعث تماشایی شدن این شهر می شوند را از دست ندهید. باید خیابان های این شهر را از تالار قدیمی و تاریخی شهر تا پل مدرن UFO قدم بزنید. هیچ بازدیدی از این شهر بدون دیدن جاذبه های گردشگری آن تکمیل نمی شود. برای آشنایی با ۱۰ جاذبه گردشگری برتر براتیسلاوا با فلای تودی همراه باشید.

قبل از هر چیز باید بدانید که بازدید از برخی از این مکان ها رایگان است و برای بازدید برخی مکان های تاریخی دیگر آن باید ورودی پرداخت کنید. اما پیشنهاد ما به شما این است که حتما کارت براتیسلاوا را خریداری کنید. این کارت نه تنها به شما اجازه می دهد که اطراف براتیسلاوا را رایگان بگردید، بلکه این امکان را نیز به شما می دهد که از بسیاری مزایای دیگر و تخفیف ها نیز بهره ببرید.

 ۱٫ کاخ براتیسلاوا( Bratislava Castle)

کاخ براتیسلاوا - 10 جاذبه گردشگری برتر براتیسلاوا
کاخ براتیسلاوا یکی از ۱۰ جاذبه گردشگری برتر براتیسلاوا

کاخ براتیسلاوا؛ کرسی پیشین حاکمان، که اکنون به سمبلی از این شهر و موزه تاریخ آن تبدیل شده است. از این کاخ پادشاهی ۴۷ متری که محل تاجگذاری پادشاهان زمان خود بوده است، می توانید نظاره گر منظره ای بی نظیر از شهر و کشورهای همسایه باشید.

ورودی= ۱۰ یورو

تخفیف با کارت براتیسلاوا ۲۰%

۲٫ کلیسای جامع سنت مارتین( St. Martin’s Cathedral)

کلیسای جامع سنت مارتین - 10 جاذبه گردشگری برتر براتیسلاوا
کلیسای جامع سنت مارتین یکی از ۱۰ جاذبه گردشگری برتر براتیسلاوا

کلیسای جامع سنت مارتین سازه ای گوتیکی است که در قرن ۱۵ ساخته شده است و کلیسایی قرون وسطایی می باشد. نمونه ای طلایی از تاج مخصوص تاجگذاری با ارتفاع ۸۵ متر و وزن ۱۵۰ کیلوگرم در بالای برج کلیسای جامع تعبیه شده است که نشانگر این عصر باشکوه است.

۳٫ تالار شهر قدیمی( Old Town Hall)

تالار شهر قدیمی - 10 جاذبه گردشگری برتر براتیسلاوا
تالار شهر قدیمی یکی از ۱۰ جاذبه گردشگری برتر براتیسلاوا

مرکز سابق این شهر خودمختار از سال ۱۸۶۸ موزه شهر براتیسلاوا بوده است. این موزه قدیمی ترین موزه در اسلواکی محسوب می شود. بعد از بالا رفتن از پله های این برج ۴۵ متری و رسیدن به بالای آن می توانید نظاره گر منظره ای زیبا و پانورامیک از شهر قدیمی باشید.

ورودی= ۵ یورو

تخفیف با کارت براتیسلاوا ۱۰۰%

۴٫ کاخ پریمات( Primate’s Palace)

کاخ پریمات - 10 جاذبه گردشگری برتر براتیسلاوا
کاخ پریمات یکی از ۱۰ جاذبه گردشگری برتر براتیسلاوا

کاخی کلاسیک که در قرن ۱۸ ساخته شده است و قرارداد صلح پِرِس برگ بعد از پیروزی ناپلئون در نبرد استرلیتز که میان پادشاهی فرانسه و اتریش در گرفت، در این مکان امضا شد. در گالری این کاخ مجموعه ای نفیس از ۶ پرده انگلیسی که مربوط به قرن ۱۷ می باشد به امانت و در معرض نمایش گذاشته شده است. همچنین شهردار براتیسلاوا در این مکان خدمت می کند.

۵٫ دروازه میشل( Michael’s Gate)

دروازه میشل - 10 جاذبه گردشگری برتر براتیسلاوا
دروازه میشل یکی از ۱۰ جاذبه گردشگری برتر براتیسلاوا

تنها دروازه باقی مانده شهر که قدمت آن به قرن ۱۴ باز می گردد. تراس بالایی برجی ۵۱ متری که در پشت این دروازه قرار دارد نمایی شگفت انگیز از کاخ براتیسلاوا  و شهر قدیمی را به نمایش می گذارد. موزه اسلحه نیز در این برج قرار دارد.

ورودی= ۴٫۵۰ یورو

تخفیف با کارت براتیسلاوا ۱۰۰%

۶٫ کاخ گراسالکوویچ( Grassalkovich Palace)

کاخ گراسالکوویچ - 10 جاذبه گردشگری برتر براتیسلاوا
کاخ گراسالکوویچ یکی از ۱۰ جاذبه گردشگری برتر براتیسلاوا

کاخ تابستانی روکوکو که از قرن ۱۸ به خاطر زندگی اجتماعی غنی و اجراهای موسیقی دان بزرگی چون یوزف هایدن در این مکان، معروف است. این کاخ از سال ۱۹۹۶ به عنوان خانه رئیس جمهور اسلواکی استفاده می شود.

۷٫ کلیسای آبی( Blue Church)

کلیسای آبی - 10 جاذبه گردشگری برتر براتیسلاوا
کلیسای آبی یکی از ۱۰ جاذبه گردشگری برتر براتیسلاوا

کلیسای سنت الیزابت به شیوه آرنووُ یا همان هنر نو و در اوایل قرن ۲۰ ساخته شده است. این کلیسا به خاطر رنگ نمای ساختمانش که با موزائیک های آبی تزئین شده است، قابل توجه است. این کلیسا مکانی معروف برای جشن های عروسی و مراسم غسل تعمید است.

۸٫ اسلاوین( Slavín)

اسلاوین - 10 جاذبه گردشگری برتر براتیسلاوا
اسلاوین یکی از ۱۰ جاذبه گردشگری برتر براتیسلاوا

بزرگترین یادبود جنگ در اروپای مرکزی که به خاطر داشتن ۵۲ متر ارتفاع یک از ویژگی های برجسته مرکز شهر براتیسلاوا محسوب می شود. این مکان محل دفن ۶۸۴۵ سرباز ارتش شوروی که در خلال جنگ آزادسازی براتیسلاوا کشته شدند.

۹٫ سیناگوگ( Synagogue)

سیناگوگ - 10 جاذبه گردشگری برتر براتیسلاوا
سیناگوگ یکی از ۱۰ جاذبه گردشگری برتر براتیسلاوا

سیناگوگ طی سال های ۱۹۲۳ تا ۱۹۲۶ به سبک کوبیسم و بر اساس طرحی از معمار معروف آرتور سالاتنای- اسلاتینسکی( Artur Szalatnai-Slatinský) ساخته شد. نمایشگاه دائمی موزه جامعه یهود در طبقه بالای این ساختمان دایر شده است و در طول فصل تابستان به روی عموم باز است.

۱۰٫ یو اف او( UFO)

یو اف او - 10 جاذبه گردشگری برتر براتیسلاوا
یو اف او یکی از ۱۰ جاذبه گردشگری برتر براتیسلاوا

تماشایی منحصر به فرد از دکلِ پل SNP به ارتفاع ۹۵ متر و با منظره ای شگفت انگیز از شهر، که قادر خواهید بود تا بُعد ۱۰۰ کیلومتری را نیز مشاهده کنید. در UFO که رستورانی ساخته شده بر بالای این پل است می توانید همراه با صرف غذا به تماشای زیبای غروب آفتاب بنشینید.

ورودی= ۷٫۴۰ یورو

تخفیف با کارت براتیسلاوا ۲۵%

رزرو هتل در براتیسلاوا با بهترین قیمت

رزرو بلیط هواپیمای براتیسلاوا با نازلترین قیمت

 

 

 

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید