دانشگاه های برتر کشور کانادا در سال ۲۰۲۱

0
2013
دانشگاه های برتر کشور کانادا در سال ۲۰۲۱
دانشگاه های برتر کشور کانادا در سال ۲۰۲۱

معرفی دانشگاه های برتر کشور کانادا در سال ۲۰۲۱

کشور کانادا بعد از آمریکا و بریتانیا، از نظر مراکز معتبر تحصیلی سومین کشور دنیا به شمار می‌رود. دانشگاه‌های کانادا از رتبه‌بندی بسیار عالی در سطح جهانی برخوردار هستند و می‌توان آن‌ها را به عنوان محبوب‌ترین مقصد دانشجویان آسیایی دانست. برای بسیاری از دانشجویان، تحصیل در بهترین دانشگاه‌های جهان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. چرا که این فرصت را به دانشجویان می‌دهد تا ضمن یادگیری علوم و فنون روز دنیا، با سایر مراکز تحقیقات بین‌المللی و دانشگاه‌ها ارتباط بگیرند، همکاری داشته باشند و در راستای آن شانس خود را برای استخدام در شرکت‌های معتبر بین‌المللی بالا ببرند. دانشگاه های برتر کشور کانادا هم از این قاعده مستثنی نیستند و بسیاری از دانشجویان کشورهای سراسر جهان علاقه‌مند به تحصیل در این دانشگاه‌ها هستند.

خرید بلیط هواپیما کانادا

دانشگاه های برتر کشور کانادا در سال ۲۰۲۱
دانشگاه های برتر کشور کانادا در سال ۲۰۲۱

از آنجایی که یکی از کوتاه‌ترین و مطمئن‌ترین راه‌های ورود به کانادا، اقدام برای ویزای تحصیلی است و این کشور تسهیلات خوبی برای دانشجویان در نظر می‌گیرد و موقعیت‌های مناسب شغلی پس از تحصیل برای آن‌ها فراهم می‌آورد، سالانه تعداد دانشجویان زیادی اقدام به دریافت ویزای تحصیلی کانادا می‌کنند. بی‌شک دانشگاه‌های کانادا جزو بهترین و برترین دانشگاه‌های دنیا به حساب می‌آیند و تحصیل در آن‌ها شما را به عالی‌ترین مدارج علمی می‌رساند.

در این مطلب به معرفی ۷ دانشگاه مطرح این کشور در سال ۲۰۲۱ خواهیم پرداخت که بهترین رتبه را از رنکینگ QS کسب کرده‌اند. امید است که خواندن این مطلب کمک شایانی برای دوست‌داران تحصیل در کانادا باشد.

دانشگاه تورنتو (University of Toronto)

دانشگاه تورنتو یکی از دانشگاه های برتر کشور کانادا در سال ۲۰۲۱
دانشگاه تورنتو یکی از دانشگاه های برتر کشور کانادا در سال ۲۰۲۱

دانشگاه تورنتو که به عنوان بزرگ‌ترین و معتبرترین دانشگاه این کشور شناخته می‌شود یکی از دانشگاه‌های پیشتاز جهان در عرصه علمی نیز به حساب می‌آید. بر اساس رتبه‌بندی مؤسسه QS برای بهترین دانشگاه‌های جهان، دانشگاه تورنتو رتبه ۲۵  را کسب کرده است. خالی از لطف نیست که بدانید دانشکده پزشکی این دانشگاه در سال ۲۰۱۷ رتبه اول را در میان سایر دانشگاه‌های کانادا کسب کرده است. تا کنون بیش از ۵۶۰ هزار دانشجو از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند که تاثیر به سزایی در کانادا و سطح جهان گذاشته‌اند. هم اکنون نیز بیش از ۶۸ هزار دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند که ۵۶ هزار نفر آن‌ها را دانشجویان بومی و حدود ۱۲ هزار نفر از آن‌ها را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند. این دانشگاه دارای دانشجویان بین‌المللی بی‌شماری از ۱۶۳ کشور از اقصی نقاط جهان می‌باشد.

از آن‌جایی که دانشگاه تورنتو در زمینه تحقیقاتی نیز برترین دانشگاه کانادا به حساب می‌آید، تقریبا بیشترین بودجه تحقیقاتی کانادا به این دانشگاه می‌رسد. زبان اصلی آموزش در دانشگاه تورنتو انگلیسی است. نخستین انتشارات دانشگاهی کانادا نیز متعلق به این دانشگاه می‌باشد.

دانشگاه مک گیل (McGill University)

دانشگاه مک گیل یکی از دانشگاه های برتر کشور کانادا در سال ۲۰۲۱
دانشگاه مک گیل یکی از دانشگاه های برتر کشور کانادا در سال ۲۰۲۱

دانشگاه مک گیل یکی از برترین دانشگاه‌های کانادا و جهان محسوب می‌شود که بر اساس رتبه‌بندی سایت QS در سال ۲۰۲۱ رتبه ۳۱ و همچنین رتبه دوم در کانادا را کسب کرده است. دانشگاه مک گیل که در شهر مونترال قرار گرفته است، یکی از معتبرترین دانشگاه‌های کانادا می‌باشد که سالانه هزاران دانشجوی بین المللی را از بیش از ۱۵۰ کشور جهان و بالاترین درصد دانشجویان دکتری در بین تمام دانشگاه های تحقیقاتی کانادا را جذب می‌کند.

دانشگاه بریتیش کلمبیا (University of British Columbia)

University of British Columbia
دانشگاه بریتیش کلمبیا یکی از دانشگاه های برتر کشور کانادا در سال ۲۰۲۱

دانشگاه بریتیش کلمبیا که سومین دانشگاه برتر کانادا نیز محسوب می‌شود، رتبه ۴۵ را در رتبه‌بندی موسسه‌ی QS در سال ۲۰۲۱ از آن خود کرد. این دانشگاه دولتی دارای دو پردیس دانشگاهی در کلون و ونکوور است. دانشگاه بریتیش کلمبیا عالی‌ترین تجربه‌های مورد نیاز برای درس و کار را در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهد و حداقل ۹۶ درصد از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه به راحتی وارد بازار کار می‌شوند. در حال حاضر، بیش از ۵۵ هزار دانشجو در دانشگاه بریتیش کلمبیا مشغول به تحصیل هستند و بالغ بر ۱۶ هزار نفر، از دانشجویان این دانشگاه بین‌المللی می‌باشند. این دانشگاه که در سال ۲۰۱۹ در ردیف ارزان‌ترین دانشگاه‌های کانادا قرار گرفته است، یکی از بهترین گزینه‌ها برای تحصیل می‌باشد. از آنجایی که دانشگاه بریتیش کلمبیا دارای بیشترین تعداد دانشجویان بین‌الملل از بیش از ۱۴۰ کشور مختلف دنیا است، اخیرا لقب بین‌المللی‌ترین دانشگاه آمریکای شمالی را از آن خود کرده است.

دانشگاه مونترال (Université de Montréal, University of Montreal )

دانشگاه مونترال یکی از دانشگاه های برتر کشور کانادا در سال ۲۰۲۱
دانشگاه مونترال یکی از دانشگاه های برتر کشور کانادا در سال ۲۰۲۱

دانشگاه مونترال کانادا، بزرگ‌ترین دانشگاه در ایالت کبک است که از لحاظ تعداد دانشجو دومین دانشگاه بزرگ کشور محسوب می‌شود. این دانشگاه در رتبه‌بندی موسسه‌ی QS، رتبه‌ی ۱۸۸ را کسب کرده است و چهارمین دانشگاه برتر کانادا محسوب می‌شود. این دانشگاه تنها دانشگاه فرانسوی زبان کانادا می‌باشد، با این حال در چندین رشته تحصیلات تکمیلی مانند داروسازی، بیوشیمی و علوم اعصاب دانشجویان انگلیسی زبان را نیز می‌پذیرند. نکته حائز اهمیت دانشگاه مونترال کانادا این است که علاوه بر توجه به پیشرفت علمی دانشجویان، به دیگر جنبه‌های زندگی آن‌ها نیز توجه کرده و انجمن‌های مختلفی در زمینه‌های موسیقی، ورزش و… برای دانشجویان تدارک دیده است. مونترال از لحاظ کیفیت زندگی، پایین بودن هزینه‌های زندگی و امنیت بالا، شهر محبوب‌تری نسبت به سایر شهرهای کانادا به حساب می‌آید.

دانشگاه آلبرتا (University of Alberta)

University of Alberta
دانشگاه آلبرتا یکی از دانشگاه های برتر کشور کانادا در سال ۲۰۲۱

دانشگاه آلبرتا در شهر آلبرتای کانادا واقع شده است. این دانشگاه پنجمین دانشگاه برتر کشور کانادا محسوب می‌شود و از لحاظ رنک موسسه‌ی QS رتبه‌ی ۱۱۹ را در سال ۲۰۲۱ دریافت کرده است که این رتبه نمایان‌گر کیفیت بالای این دانشگاه از لحاظ آموزشی، علمی و پژوهشی می‌باشد. همچنین آلبرتا عنوان «دانشگاه جامع علمی و پژوهشی» (CARU) را از آن خود کرده است چرا که طیف وسیعی از برنامه‌های آکادمیک و حرفه‌ای را ارائه می‌دهد. این دانشگاه در زمینه‌های هنرهای خلاقانه، علوم انسانی، تجارت، مهندسی و علوم سلامت از شهرت خوبی برخوردار است.

دانشگاه مک‌مستر (McMaster University)

دانشگاه مک مستر یکی از دانشگاه های برتر کشور کانادا در سال ۲۰۲۱
دانشگاه مک مستر یکی از دانشگاه های برتر کشور کانادا در سال ۲۰۲۱

دانشگاه مک‌مستر که یکی از دانشگاه‌های دولتی کانادا می‌باشد در شهر همیلتون در استان انتاریو، یکی از جنوبی‌ترین نقاط کشور کانادا واقع شده‌است. این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه‌های دنیا می‌باشد و

در سال ۲۰۲۱ رتبه ۱۴۴ را در رتبه‌بندی موسسه‌ QS از آن خود کرد. دانشگاه مک مستر کانادا ششمین دانشگاه برتر کانادا نیز می‌باشد و دانشکده پزشکی آن از شهرت خوبی برخوردار است. جالب است بدانید که یک پنجم از مغز آلبرت انیشتین در یکی از آزمایشگاه‌های این دانشگاه نگه‌داری می‌شود. دانشگاه مک مستر همچنین در رتبه‌بندی Research infosource در سال ۲۰۱۷ عنوان پرتحرک‌ترین دانشگاه کانادا را از آن خود کرد. زبان اصلی آموزش در این دانشگاه انگلیسی است. دانشگاه مک مستر کانادا دارای دانشکده‌های علوم انسانی، علوم اجتماعی، مهندسی و دانشکده تجارت است. همچنین دارای یک ترم اختیاری بهار یا تابستان برای دانشجویان ارشد است. در این دانشگاه بالغ بر ۲۵۰۰۰ دانشجو تحصیل می‌کنند که حداقل ۴۵۰۰ نفر از این آمار، دانشجویان بین‌الملل هستند.

دانشگاه واترلو (University of Waterloo)

داشنگاه واترلو یکی از دانشگاه های برتر کشور کانادا در سال ۲۰۲۱
داشنگاه واترلو یکی از دانشگاه های برتر کشور کانادا در سال ۲۰۲۱

دانشگاه واترلو که یکی از برترین دانشگاه‌های کانادا در سال ۲۰۲۱ شمرده می‌شود، بر اساس رتبه‌بندی مؤسسه QS برای بهترین دانشگاه‌های جهان، رتبه ۱۴۴ را کسب کرده است. خالی از لطف نیست بدانید که دانشگاه واترلو کانادا ۲۸ بار به عنوان نوآورترین دانشگاه کانادا انتخاب شده است. به عبارت دیگر، این دانشگاه مهد تحقیقات در حال تغییر دنیا می‌باشد و دارای پیشرفته ترین تجهیزات تحقیقاتی و آزمایشگاه‌ها است. همچنین در ۲۷ سال گذشته، مبتکرترین دانشگاه کانادا شناخته شده است. هماهنگ با حقیقت (In harmony with truth) شعار زیبای این دانشگاه می‌باشد. دانشجویان در دانشگاه واترلو می‌توانند ایده‌های خود را به راحتی به واقعیت تبدیل کرده و از آموخته‌های خود در راستای کار استفاده کنند.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید