شهر سنگاپور در جنوب شرقی آسیا و شبه جزیره مالایا، در شمال خط استوا واقع شده است. مالزی و اندونزی از همسایگان این کشور توریستی هستند. سنگاپور، جزو کوچکترین کشورهای جنوب شرقی آسیا محسوب می‌شود، با این حال جاهای دیدنی سنگاپور بسیار زیاد هستند. فرهنگ این شهر، ترکیبی از قاره آسیا و اروپاست که همین مسئله باعث شده جزو شهرهای چند فرهنگی برشمرده شود. وجود ساختمان‌های مدرن با معماری شیک و کلاسیک، قرار گرفتن آنها در کنار مغازه‌ها و بازارهای خیابانی صد ساله توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. سفر به شهری با خیابان های بسیار تمیز که جویدن آدامس و کشیدن سیگار در آن ممنوع است و جریمه سنگینی دارد، برای همه جالب توجه خواهد بود. در ادامه این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی، به برخی از بهترین جاذبه های گردشگری سنگاپور اشاره می‌کنیم.

اسکله کلارک | سازه‌ای قدیمی با مجموعه‌ ای مدرن

اسکله کلارک، یکی از قدیمی‌ترین بخش‌های سنگاپور است که با گذشته آن گره می‌خورد. این اسکله، از جاذبه های توریستی، بسیار کلیدی و معروف سنگاپور به شمار می‌رود و در دهانه رودخانه قرار دارد. اسکله‌ای با یک مرکز تجاری که بازارهای فراوان و متنوعی دارد. رستوران‌های مدرن، فروشگاه‌ها و بوتیک‌های منحصر به فرد سنگاپور را در این بخش خواهید یافت. غیر از این مغازه‌ها، فروشندگانی را با ارابه‌های دستی می‌بینید که این ادغام فرهنگ دو قاره را در کنار هم نشان می‌دهد. شب‌های اسکله کلارک، واقعا دیدنی است. در این اسکله می‌توانید کارناوالی زنده از کافه‌ها، رستوران‌های باز و انواع مراکز نوشیدنی و …را مشاهده کنید.

Clarke Quay1

تفرجگاه جهانی ساحل سانتوزا | تفریح و هیجان در کنار هم!

تفرجگاه جهانی سانتوزا، با دنیای زیر آب آن در جزیره‌ای درجنوب سنگاپور قرار دارد. این ساحل بی‌نظیر، در مکانی منحصر به فرد، متناسب با تمام سلایق ملیت‌های مختلف و رده‌های سنی متفاوت است. جاذبه‌های بسیار در اطراف این ساحل هر گردشگری را به سمت خود می‌کشاند. دریاچه دلفین‌های سنتوزا در این تفرجگاه قرار گرفته و نمایش این دلفین‌های صورتی واقعا دیدنی است.

علاوه بر دلفین‌های باهوش، پارک زندگی دریایی، آکواریوم، پارک آبی، ورزشهای آبی از قبیل قایق سواری پدالی تا دوچرخه های آبی دیگر سرگرمی های این تفرجگاه هستند. شما می‌توانید با تله کابین به سمت این جزیره زیبا بروید و از دیدن پرندگان زیبای سنگاپور و بندر تجاری آن لذت ببرید.

sentosa

این جزیره جزو آن دسته از دیدنی های سنگاپور است که هم برای استراحت مناسب است و هم برای تجربه کردن تفریحات مهیج گزینه‌هایی دارد. در این جزیره عده‌ای برای استراحت یا آفتاب گرفتن به ساحل می‌روند و عده‌ای در همان‌جا، والیبال ساحلی بازی می‌کنند. قایق سواری، غواصی، اسکیم بوردینگ و دیگر تفریحات آبی این جزیره برای طرفداران ورزش و هیجان مناسب است.

در نزدیکی ساحل، برای افرادی که به خرید کردن علاقه دارند، مجموعه فستیو واک یک گزینه جذاب است. در این سازه، چندین مرکز خرید متشکل از برندهای مختلف، کافی‌شاپ و رستوران وجود دارد. استودیو یونیورسال سنگاپور که تنها پارک موضوعی جنوب شرق آسیا محسوب می‌شود، در بخش رزورت ورلد سنتوزا قرار دارد. در این مجموعه می‌توانید به دنیای فانتزی فیلم‌ها و انیمیشن‌های جذاب بروید، بازی کنید، عکاسی کنید و نمایش‌های تعاملی ببینید.

مجسمه مرلیون | نماد سنگاپور

مجسمه مرلیون نماد شهر سنگاپور و یک موجود عرفانی برای افراد بومی منطقه به شمار می‌رود. تصویر مجسمه مرلیون دو قسمت دارد؛ نصف بالایی آن و سر این مجسمه شیر و نصف دیگر در قسمت پایینی و بدن آن پری دریایی است. صورت این مجسمه ۸٫۶ متری که در اسکله توریستی و زیبای  خلیج مارینا قرار گرفته، به سمت دریای همیشه آبی سنگاپور است.

Merlion Sculpture

مجسمه استمفورد رافلز | از موسسان سنگاپور

استمفورد رافلز از استعمارگران و موسسان شهر سنگاپور است؛ او در سال ۱۸۱۹ وارد سنگاپور شد و حکومت استعماری خود را در آنجا تثبیت کرد. رافلز سلطه خود را بر سنگاپور، تا زمان دستیابی این کشور به استقلال در سال ۱۹۶۵ ادامه داد. مجسمه او در اسکله معروف «قایق» مکانی که رافلز برای اولین بار از آنجا وارد خاک سنگاپور شده، جای گرفته است.

خیابان ارچاد یا ارکید | شاهرگ سنگاپور

خیابان اُرچاد یکی از بهترین جاهای دیدنی سنگاپور به شمار می‌رود که قطب مراکز خرید سنگاپور نیز محسوب می‌شود. این بخش از شهر مراکز خرید متنوع و فروشگاه های متعددی دارد. این خیابان معروف با جاذبه‌های فراوان، پر از درختچه‌های فلفل و جوز است. در خیابان ارچاد، می‌توانید از شیک‌ترین مراکز خرید و معروفترین رستوران‌ها و هتل‌های لوکس این شهر بازدید کنید. با این وجود، هنوز برخی از قسمت‌های آن بکر و دست نخورده باقی مانده است.

اگر به خرید کردن علاقمند هستید، به مطلب مراکز خرید لوکس سنگاپور در مجله گردشگری فلای تودی سر بزنید.

معبد دندان بودا | معبد مقدس چینی‌ ها

چینی ها معابد بسیاری در شهرهای مختلف جهان ساخته‌اند. ساخت این معبد در سنگاپور را به اهالی شهر پیشنهاد دادند و پس از آن در محله چینی‌ها، معبد مقدس دندان بودا را ساختند. در این معبد یادگاری از دندان بودا وجود دارد و چینی‌ها با این اعتقاد معبد را ساخته‌اند. این معبد، فرهنگ بودایی و سایر هنرهای موجود در شهر سنگاپور را مشخص می کند.

معبد مقدس دندان بودا1

مارینا بی سندز | از بهترین مکان های دیدنی در سنگاپور

باید بگوییم برای تماشای مدرن‌ترین و بهترین دیدنی‌های سنگاپور باید به مارینا بی سندز بروید. ساحل مارینا، دارای مراکز خرید، نمایشگاه، موزه، تئاتر و هتل معروف مارینا بی سندز است. این هتل ۵۵ طبقه، دارای سه برج کلاسیک است که سقف‌ آنها با یک پارک زیبا به شکل کشتی‌ به نام «اسکای پارک »، به هم وصل می‌شود. هیجان‌‌انگیزترین بخش این هتل، تماشای چشم‌انداز فوق‌العاده شهر از ارتفاع ۲۰۰ متری آن است که همه را به گرفتن عکس از بالای هتل مجبور می‌کند. دیدن شهر از چنین ارتفاعی، یک تجربه بی‌نظیر خواهد بود.

MARINA

چرخ و فلک سنگاپور | از بزرگترین چرخ و فلک های دنیا

سفر به سنگاپور و دیدن تمام جاذبه‌های آن فقط با سوار شدن بر بزرگترین چرخ و فلک دنیا در این شهر توریستی، کامل می‌شود. این چرخ و فلک یک شاهکار بزرگ تفریحی است و ۱۶۵ متر بلندی آن است. تماشای منظره‌های سبز زیبا، چهره مدرن سنگاپور، جزیره‌های زیبای مالزی و اندونزی از آن ارتفاع، واقعا قابل توصیف نیست. بین زمین و هوا بودن و دیدن این تصویر حس خاصی دارد که باید تجربه کنید.

SINGAPORE FLYER

محله چینی های سنگاپور | سفری کوتاه به خاور دور

یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی سنگاپور محله چینی‌ها است. محله چینی‌ها، از قدیمی‌ترین محله‌های سنگاپور است. معماری متفاوت، رنگ‌های قرمز و طلایی، پویایی و سرزندگی و عطر غذاهای چینی، گردشگران را به سوی این محله می‌کشاند. در محله چینی‌‌ها می‌توانید سوغاتی بخرید و از غذاهای چینی امتحان کنید. علاوه بر این، معبد دندان بودا، معبد سری ماریامان، پل آسمان، خانه بابا، کلیسای متدیست چینی، مرکز طب سنتی یان سانگ و مرکز میراث محله چینی‌ها از جاهای دیدنی مهم در این محله باشکوه هستند.

قبرستان بوکیت برو | جاذبه تاریخی و طبیعی

این قبرستان متروک، یکی از دیدنی های سنگاپور است که قدمت آن به اوایل قرن بیستم برمی‌گردد. بازدید از این قبرستان، صرفا دیدن قبرهای قدیمی نیست؛ این قبرسان متروک، اکنون زیستگاه انواع مختلفی از پرندگان و جانوران محافظت شده است.

باغ‌ های خلیج | مجموعه‌ ای بی مانند از گیاهان

یکی از بهترین جاهای دیدنی سنگاپور، باغ‌های خلیج است. تصوری که از باغ دارید را کنار بگذارید. باغی ۱۰۱ هکتاری با درختان عظیم و سازه‌های فولادی را در نظر بگیرید که پوشیده از گونه‌های گیاهی متنوع است. جنگل ابر، گنبد گل‌ها، گلخانه‌های حلزونی با چندین گونه گیاهی از مناطق مختلف، پیاده‌روهای سنگفرش شده و رستوران‌هایی با منوهای جذاب گوشه‌ای دیگر از جاذبه‌های این مجموعه تماشایی هستند. برای بازدید از باغ‌های خلیج، حتما دوربین عکاسی به همراه داشته باشید.

باغهای خلیج

پارک فورت کنینگ | برگی از تاریخ سنگاپور

یکی از مکان های دیدنی در سنگاپور، پارک فورت کنینگ است. قدمت این پارک به سال ۱۸۵۹ میلادی بازمی‌گردد. در این پارک در سال ۱۹۸۰ یک نمایشگاه از پیکره‌ها تاسیس شد و اکنون هنر دست مجسمه‌سازان بسیاری در آن به چشم می‌خورد. علاوه بر این، پارک فورت کنینگ در کنار جذابیت بصری که دارد، میزبان فستیوال‌های گوناگون، تئاتر و کنسرت است.

نایت سافاری | تماشای راز بقا به صورت زنده

یکی از جاذبه های گردشگری سنگاپور که طرفداران بسیاری دارد، نایت سافاری است. سالانه حدود یک میلیون نفر برای دیدن این جاذبه به سنگاپور سفر می‌کنند. در این برنامه مهیج، با قایق از میان جنگل‌های استوایی عبور می‌کنید و می‌توانید جانوران مختلف را از نزدیک مشاهده کنید. یک نمایشگر بسیار بزرگ و باکیفیت نیز در این مجموعه وجود دارد که زندگی جانوران را به نمایش می‌گذارد.

night safari

باغ پرندگان | از بزرگترین باغ پرندگان آسیا

باغ پرندگان جورونگ سنگاپور، یکی از بزرگترین باغ پرندگان آسیا به شمار می‌رود که زیستگاه بیش از پنج هزار پرنده در محیطی سرسبز و منحصر به فرد است. این باغ از ۲۰ بخش مختلف تشکیل شده که از مهم ترین آنها می‌توان به ساحل پنگوئن، بخش آبشار، خلیج پلیکان، اتاق طوطی و… اشاره کرد.

باغ پرندگان | از بزرگترین باغ پرندگان آسیا

سفر به سنگاپورف شهر باغ‌ های مدرن

سنگاپور، شبیه به همان شهرهایی است که در فیلم‌های علمی-تخیلی به تصویر می‌کشند. ساختمان‌هایی با معماری مدرن و خیره کننده، باغ‌های پهناور و تماشایی، مراکز خرید لوکس و رستوران‌هایی با انواع غذاهای بین المللی که هر گردشگری را به سوی خود می‌کشانند.

تا به حال به سنگاپور سفر کرده‌اید؟ کدام یک از جاذبه های گردشگری سنگاپور را بیشتر از همه دوست داشتید؟

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی سنگاپور

-جاهای دیدنی سنگاپور کجاست؟

اسکله کلارک، تفرجگاه جهانی ساحل سانتوزا، مجسمه مرلیون، مجسمه استمفورد رافلز، خیابان ارچاد، معبد دندان بودا، مارینا بی سندز، چرخ و فلک سنگاپور، محله چینی‌ها، باغ‌های خلیج و قبرستان بوکیت برو از بهترین جاهای دیدنی سنگاپور هستند.

بلیط هواپیما سنگاپور را از کجا رزرو کنیم؟

برای خرید بلیط و رزرو هتل سنگاپور به سایت فلای تودی مراجعه کنید.

بهترین مراکز خرید سنگاپور کجاست؟

یکی از بهترین جاهای دیدنی سنگاپور، خیابان اُرچاد است که قطب مراکز خرید سنگاپور محسوب می‌شود. این بخش از شهر مراکز خرید متنوع و فروشگاه های متعددی دارد.

2 نظرات

  1. سلام علاوه بر موارد فوق الذکر ،پارک پرندگان سنگاپور از دیدنی ترین مکانهای توریستی سنگاپور است.
    هزاران نوع پرنده زیبا و جذاب.
    موفق باشید.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید