معرفی بهترین پادکست های سفر

2
5050
بهترین پادکست های سفر
بهترین پادکست های سفر

معرفی ۵ پادکست که شما را به سفر می برند

در این مطلب با معرفی بهترین پادکست های سفر می‌خواهیم به شما راهی را نشان دهیم که بدون خرید بلیط، رزرو هتل و جابه‌جا شدن، شهرها و کشورهای مختلف را مثل کف دستتان بشناسید. پادکست‌ها محتواهایی صوتی هستند که در موضوعات مختلفی تهیه می‌شوند و خوشبختانه افرادی هستند که در زمینه سفر و گردشگری نیز دست به تولید پادکست زده‌اند. در این مطلب با معرفی بهترین پادکست های سفر شما را با این محتواهای جذاب و جالب توجه آشنا می‌کنیم تا در اوقات فراغت خود در مترو، ترافیک و … بتوانید سفرهای جذابی را تجربه کنید.

رادیو جولون

رادیو جولون - بهترین پادکست های سفر
رادیو جولون یکی از بهترین پادکست های سفر

کیمیا خسروی و سالار موسی دو گردشگری هستند که پس از سفرهای متعدد تصمیم گرفتند تجربه‌ها و دغدغه‌هایشان را در زمینه سفر و گردشگری با دیگران به اشتراک بگذارند. آن‌ها شروع به ضبط و انتشار یک پادکست کردند و نامش را رادیو جولون گذاشتند. با شنیدن این پادکست می‌توانید اطلاعاتی را در مورد مقاصد مختلف به دست آورید و در مورد مسائلی مانند کاهش هزینه رزرو هتل، سفر تنهایی، هیچهایک و … بیشتر بدانید. اگر قصد سفر دارید حتما اپیزودهای رادیو جولون را بررسی کنید؛ شاید راهنمای کامل سفر به مقصد مورد نظرتان را در میان آن‌ها یافتید.

پادکست کشورگرافی

پادکست کشورگرافی - بهترین پادکست های سفر
پادکست کشورگرافی یکی از بهترین پادکست های سفر

پادکست کشورگرافی یکی از بهترین پادکست های سفر است که حاصل همکاری کارشناسان معماری، تاریخ، عمران، حسابداری، روانشناسی و … است و تلاش می‌کند در هر اپیزود سفری نیم ساعته را برای مخاطبانش رقم بزند. در کشورگرافی سفر به کشورهای مختلف را در قالب محتوایی طنز تجربه می‌کنید؛ سفری که با چاشنی موسیقی‌های فولکلور، جذاب‌تر هم می‌شود. این پادکست با توجه به شرایط اجتماعی و تحولات فرهنگی، موضوعات متفاوتی را انتخاب می‌کند و با شعار «با گوش سفر کنید» لحظاتی متفاوت را برای شما رقم می‌زند. بدون اینکه پولی بابت بلیط هواپیما بپردازید یا هزینه اقامت و گردش به گردنتان بیفتد، سفر کنید و لذت ببرید.

رادیو آهنگ سفر

رادیو آهنگ سفر - بهترین پادکست های سفر
رادیو آهنگ سفر یکی از بهترین پادکست های سفر

همان طور که از نام این پادکست پیداست، محتوای آن در مورد سفر است و با شنیدن آن سفری خیالی به جاهای دیدنی و شهرها و کشورهای مختلف خواهید داشت. در این پادکست گردشگران و علاقه‌مندان به سفر حضور دارند، از داستان‌های سفر و سفرنامه‌ برایتان می‌گویند، به دغدغه‌های سفر می‌پردازند و در هر اپیزود، نکاتی جدید و هیجان‌انگیز را به شنوندگان، ارائه می‌کنند.

رادیو کوله پشتی

رادیو کوله پشتی - بهترین پادکست های سفر
رادیو کوله پشتی یکی از بهترین پادکست های سفر

مهدی پارسا، گردشگری دنیادیده است که سفرهای زیادی را تجربه کرده و تجربه بازدید از کشورهای مختلفی را داشته است. او طبق گفته خودش در سفرهایی که داشته، گزارش‌های صوتی تهیه می‌کرده تا آرشیوی را جمع‌آوری کند. اپیزودهای رادیو کوله پشتی که یکی از بهترین پادکست های سفر به شمار می‌رود، همان گزارش‌های صوتی هستند که به صورت حرفه‌ای و استاندارد درآمده‌اند و توسط مهدی پارسا منتشر شده‌اند. در هر اپیزود از این پادکست، سفر به نقطه‌ای از این دنیا را تجربه می‌کنید و با فرهنگی جدید آشنا می‌شوید.

رادیو پا به راه

رادیو پا به راه - بهترین پادکست های سفر
رادیو پا به راه یکی از بهترین پادکست های سفر

در رادیو پا به راه می‌توانید مصاحبه‌هایی را با جهانگرادان و کارشناسان بشنوید. با شنیدن رادیو راه با افراد در سفرهایی همراه می‌شوید که شاید هیچ‌وقت نتوانید آن‌ها را تجربه کنید. برخی اپیزودهای این پادکست به آموزش نکاتی در مورد سفر، طبیعت‌گردی و … اختصاص دارند و با شنیدن آن‌ها می‌آموزید که چگونه به سفر بروید و با چالش‌های آن روبه‌رو شوید.

چگونه این پادکست ها را بشنویم؟

بهترین پادکست های سفر
بهترین پادکست های سفر

برای شنیدن این پادکست‌ها باید از پادگیرها که اپلیکیشن‌های پخش پادکست هستند استفاده کنید. معروف‌ترین پادگیرها عبارتند از:

  • کست باکس | Castbox: مناسب برای اندروید و آی او اس
  • پاکت کست | Pocket Casts: مناسب برای اندروید و آی او اس
  • کسترو | Castro: ‌مناسب برای آی او اس
  • هیمالیا |Himalaya: مناسب برای اندروید و آی او اس
  • اورکست | Overcast: مناسب برای آی او اس
  • گوگل پادکست | Google Podcasts: مناسب برای اندروید و آی او اس
  • و ..

شما هم اهل گوش دادن به پادکست هستید؟ پادکست‌هایی را که از آن‌ها نام بردیم را می‌شناختید؟ آیا پادکست دیگری را می‌شناسید که به ما معرفی کنید؟ منتظر نظرات شما هستیم…

2 نظرات

  1. با سلام
    ما هم با انتشار پادکست مارکوپولو سعی می کنیم محتوای خوبی در خصوص سفردر اختیار علاقه مندان قرار دهیم. می تونید مارکوپولو رو از همه ی اپ های پادگیر بشنوید

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید