شهر باکو با قدمتی قبل از میلاد مسیح، یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفر خارجی برای ایرانیان است. این شهر سنت و مدرنیته را یکجا به مسافران خود عرضه می‌کند و غارهای اسرارآمیز و جنگل‌های زیبای آن، جذابیت این شهر را برای مسافران بیش از پیش کرده است. وقتی صحبت از سفر به باکو می‌شود، احتمالا این سوال برایتان پیش بیاید که بهترین زمان سفر به باکو آذربایجان و بهره‌بردن از تفریحات آن چه زمانی است؟ در مطلب حاضر قرار است پاسخ به این سوال را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار دهیم. با مجله گردشگری فلای تودی همراه باشید.

آب و هوای باکو آذربایجان

آب و هوای باکو آذربایجان

با توجه به اینکه آب‌وهوا تاثیر مستقیمی بر لذت‌بردن از سفر دارد، پیش از صحبت درباره زمان مناسب برای سفر به باکو، بهتر است ابتدا آب‌وهوای باکو را در فصول مختلف سال مورد بررسی قرار دهیم:

فصل بهار در باکو

در فصل بهار، باکو در زیباترین و چشم‌نوازترین حالت خود قرار دارد و از آب‌وهوای بسیار معتدلی برخوردار است. با توجه به اینکه احتمال بارش باران در این فصل بسیار کم است، گردشگران زیادی این فصل را برای سفر به باکو انتخاب می‌کند. از مهم‌ترین دلایلی که بهار را به بهترین فصل سفر برای به باکو تبدیل کرده می‌توان به برگزاری جشن نوروز بایرامی (عید نوروز) هم‌زمان با ورود بهار، طبیعت زیبای باکو و شرکت در جشنواره موسیقی موغام اشاره کرد.

فصل تابستان در باکو

تابستان‌های باکو نیز درست مثل تابستان‌های سایر جهان گرم است، اما شدت و میزان این گرما به‌‌اندازه‌ای نیست که اذیت‌کننده باشد یا نتوانید در شهر گردش کنید. از این رو، بسیاری از مسافران تابستان را بهترین زمان سفر به آذربایجان و باکو می‌دانند. اگر شما هم عاشق آفتاب و شنا هستید، این فصل را برای سفر به باکو انتخاب کنید. از جمله تفریحاتی که در تابستان‌های باکو تجربه خواهید کرد، گشت‌وگذار در شهر و شنا در سواحل باکو را می‌توان نام برد.

فصل پاییز در باکو

بهترین فصل سفر به باکو

آب‌وهوای باکو آذربایجان در فصل پاییز بسیار مطبوع و دل‌انگیز است و برای یک گردش حسابی در شهر ایده‌آل است. دمای هوای باکو در پاییز بین ۲۹ تا ۱۱ درجه متغیر است و بارش گاه و بی‌گاه باران و وزش باد، شرایط مساعدی را برای سفر به این شهر فراهم کرده‌اند. با وجود وضعیت آب‌وهوا در پاییز، این شهر از نظر جمعیت مسافران بسیار خلوت است و برای کسانی که خلوتی را به شلوغی ترجیح می‌دهند، بهترین فصل سفر به باکو محسوب می‌شود.

فصل زمستان در باکو

زمستان‌های باکو بسیار سرد است و دما از ۱۱ تا ۴ درجه سانتی‌گراد نوسان دارد. در این فصل کمتر گردشگری به باکو سفر می‌کند؛ مگر عاشقان سرما و مسافرانی که اهل ورزش‌های زمستانی هستند. اسکی در کوه‌های قفقاز و شرکت در جشن‌های سال نو میلادی، هیجان‌انگیزترین تفریحاتی هستند که با سفر به باکو در فصل زمستان تجربه خواهید کرد.

بهترین زمان برای سفر به باکو از نظر آب و هوا

بهترین زمان سفر به باکو از نظر گردشگران، فصل بهار و پاییز است. در این فصل با وجود هوای معتدل و ملایم و وزش باد و بارش گاه و بی‌گاه باران، شرایط بسیار دل‌انگیزی برای گردش در شهر ایجاد می‌شود. در این فصل‌ها، می‌توانید با خیال راحت در شهر گردش کنید و از بازدید از جاذبه های دیدنی باکو لذت ببرید. همچنین، اگر خیلی خوش‌شانس باشید و در بهار گذرتان به باکو بیفتد، جشن نوروز بایرامی این شهر که از مهم تری رویدادهای باکو محسوب می‌شوند، لحظات لذت‌بخشی را برای شما خلق خواهد کرد.

ارزان ترین زمان سفر به باکو

ارزان ترین زمان سفر به باکو

در باکو نیز درست مثل هر شهر دیگری، افزایش جمعیت گردشگر باعث بالاتر رفتن هزینه خدمات، امکانات رفاهی و تهیه بلیط می‌شود. از این رو، اگر تابستان را برای سفر به باکو انتخاب کرده باشید، باید بودجه زیادی را برای سفرتان کنار بگذارید. همچنین، حداقل از یکی دو ماه قبل باید برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید. در غیر این صورت، ممکن است هتلی با تخت خالی گیرتان نیاید.

از سوی دیگر، با توجه به اینکه بهار دومین فصل پرگردشگر در باکو است، هزینه سفر به باکو در این فصل نیز کمی بالا است. در صورتی که دوست دارید در فصلی خوش‌آب‌وهوا به باکو بروید و در عین حال هزینه کمتری را هم برای سفرتان صرف کنید، فصل پاییز را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در فصل زمستان با توجه به شرایط آب‌وهوایی و سرمای هوا، کمتر گردشگری به باکو می‌رود و بهترین زمان سفر ارزان به باکو همین فصل است. اگرقصد سفر به باکو را دارید بهتر است با بهترین هتل های باکو آشنا شوید .

خلوت ترین زمان سفر به باکو

فصل پاییز و زمستان، خلوت ترین فصل باکو از نظر جمعیت گردشگری هستند. اگر چه در فصل پاییز هوا بسیار دلپذیر است، با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، افراد کمتری برای سفر برنامه می‌ریزند؛ مگر آنکه تعطیلاتی طولانی در تقویم این فصل وجود داشته باشد. در زمستان نیز، سرمای هوا عاملی است که مانع از حضور گردشگران در این شهر می‌شود و در این فصل فقط مسافران معدودی که عاشق سرما و ورزش‌های زمستانی هستند، به باکو می‌روند.

بهترین زمان سفر به باکو برای بازدید از فستیوال‌ ها و جشن ها

فستیوال های باکو از مهم‌ترین عواملی هستند که هر ساله گردشگران زیادی را به باکو می‌کشانند. این فستیوال‌ها بهانه‌ای عالی برای لمس تجربه‌های هیجان‌انگیز و جدید در سفر هستند. در ادامه، تعدادی از بهترین فستیوال های باکو معرفی شده‌اند:

نوروز بایرامی یا فستیوال نوروز

مردم آذربایجان نیز درست مثل ما ایرانی‌ها هرساله نوروز را با برپایی سفره‌های هفت‌سین جشن می‌گیرند. اگر در ایام نوروز به باکو سفر کنید، لحظات شاد و لذت‌بخشی را با شرکت در این رویداد تجربه خواهید کرد. از مهم‌ترین بخش‌های این جشنواره که باعث جذابیت آن نزد مسافران شده است، می‌توان به رقص و موسیقی سنتی آذربایجان و آوازخوانی‌های بومی و عاشقانه در این شهر اشاره کرد.

نوروز بایرامی در باکو

جشنواره بین‌ المللی موسیقی باکو

اگر عاشق موسیقی هستید، باکو بهشت شما خواهد بود. در این شهر فستیوال‌های گوناگونی در زمینه موسیقی برگزار می‌شود که از بین آن‌ها می‌توان به جشنواره بین‌المللی موسیقی جاز، فستیوال موسیقی مقام و… اشاره کرد.

فستیوال غذا در باکو

از دیگر جشنواره‌های بسیار جذاب که در این شهر و در نزدیکی یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری باکو – برج دختر – برگزار می‌شود. در این فستیوال که به‌مدت ۴ روز برگزار می‌شود، مسافران و شرکت‌کنندگان به طور رایگان می‌توانند انواع غذاهای خوشمزه آذری را امتحان کنند. علاوه بر این، بسیاری از خوانندگان معروف نیز در این جشنواره برنامه اجرا می‌کنند و این مسئله هیجان و لذت شرکت در جشنواره را افزایش می‌دهد. اگر اوایل آذر به باکو بروید، فرصت شرکت در این جشنواره را پیدا خواهید کرد.

جشن روز استقلال باکو

۲۸ می، روز استقلال آذربایجان از سلطه جماهیر شوروی است. مردم آذربایجان هر ساله این روز را جشن می‌گیرند و برای رقص و پایکوبی به خیابان‌ها می‌آیند. نکته جالب اینجاست از سال ۱۹۹۰، این روز به‌عنوان یکی از اعیاد رسمی مردم آذربایجان معرفی شد. اگر اوایل تیر ماه به باکو سفر کنید، این فستیوال جذاب و هیجان‌انگیز را از نزدیک مشاهده خواهید کرد.

هم‌نشینی مسالمت‌آمیز سنت و مدرنیته در باکو

باکو از آن شهرهایی است که جاذبه‌های تاریخی و طبیعی‌اش در کنار مهمان‌نوازی بی‌نظیر آذری‌ها و نزدیکی به ایران، برای بسیاری از مسافران جذابیت بسیار بالایی دارد. اگر شما هم دوست دارید که به این شهر سفر کنید و چند روزی را مهمان مردم آذربایجان باشید، بهترین زمان سفر به باکو را انتخاب کنید، خرید بلیط و رزرو هتل باکو را انجام دهید و راهی این شهر زیبا شوید. در مطلب حاضر با شما درباره بهترین زمان سفر به باکو صحبت کردیم و آن را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار دادیم. آیا تابه‌حال سفر به باکو را تجربه کرده‌اید؟ شما چه فصلی را به‌عنوان بهترین زمان سفر به باکو می‌دانید؟

سوالات متداول درباره بهترین زمان سفر به باکو

۱. ارزان ترین زمان سفر به باکو کدام است؟

باکو زمستان‌های سرد و برفی دارد. به همین دلیل، کمتر گردشگری در زمستان به این شهر سفر می‌کند و هزینه‌های سفر نیز تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کنند. برای سفر به باکو با کمترین بودجه، زمستان بهترین فصل برای سفر خواهد بود.

۲. آب و هوای باکو در طول سال چگونه است؟

باکو بهارها و پاییزهای بسیار معتدلی دارد و تابستان‌های آن نیز گرم و کمی شرجی هستند. زمستان‌های باکو به‌شدت سرد است و به همین سبب، کمتر گردشگری در این فصل به باکو می‌رود.

۳. بهترین فصل برای سفر به باکو کدام است؟

باکو به طور کلی شهری ۴ فصل است، اما به عقیده مسافران بهار و زمستان بهترین زمان برای سفر به باکو هستند.

2 نظرات

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید