بدترین و بهترین صندلی هواپیما

0
5211
بدترین و بهترین صندلی هواپیما
بدترین و بهترین صندلی هواپیما

با بدترین و بهترین صندلی هواپیما برای نشستن در پرواز آشنا شوید

بهترین و بدترین صندلی هواپیما برای نشستن در پرواز یکی از دغدغه‌های مهم مسافران است. چرا که کیفیت صندلی‌ها می‌تواند تفاوت پرواز عالی و متوسط را به خوبی مشخص کند. البته انتخاب صندلی تا حد زیادی بستگی به سبک سفر و اولویت‌های فردی مسافران دارد. شناخت بهترین و بدترین صندلی هواپیما برای نشستن در پرواز به نیازهای مسافران و  حتی وضعیت جسمی آنان مربوط می‌شود.

خرید بلیط هواپیما

البته پرداخت کرایه بهای بیشتر به معنی داشتن صندلی مناسب نخواهد بود. پس اگر سفر هوایی لذت بخش و با کیفیتی را می‌خواهید، شناخت بهترین و بدترین صندلی هواپیما برای نشستن در پرواز در اولویت قرار می‌گیرد. در این مقاله قصد داریم مشخصات این نوع صندلی‌ها را با شما به اشتراک بگذاریم. پس با فلای تودی همراه باشید.

بهترین صندلی هواپیما برای افراد چاق

صندلی افراد چاق
بهترین صندلی هواپیما برای افراد چاق

صندلی‌هایی که به دیوار کابین چسبیده‌اند فضای کمتری برای افرادی که از حد متوسط چاق‌تر هستند، دارند. تنگ بودن فضای صندلی و عدم امکان تحرک برای این افراد می‌تواند کیفیت سفر هوایی آنان را تحت شعاع قرار دهد. به طور مثال اگر  این افراد بخواهند برای استفاده از سرویس بهداشتی یا بیرون آوردن وسیله‌ای از چمدان از صندلی خود بلند شوند، برایشان بسیار آزاردهنده خواهد بود.

بهترین صندلی هواپیما برای سفری آرام

صندلی برای سفری آرام
بهترین صندلی هواپیما برای سفری آرام

هنگام پرواز، تلاطم عملاً اجتناب ناپذیر است. اما انتخاب یک صندلی در نزدیکی بال‌های هواپیما، باعث می‌شود مسافر دست انداز کمتری را حس کند. هرچه مسافران دورتر از بال‌ها بنشینند، آشفتگی قابل توجه‌تر خواهد بود. اگر برای یک مسیر می‌توانید هواپیماهای متعددی را انتخاب کنید، باید بگوییم که هواپیماهای بزرگتر سفری آرام‌تر را برایمسافران به ارمغان می‌آورند. چرا که هواپیماهای سنگین‌تر نسبت به آب و هوای نامناسب واکنش کمتری نشان می‌دهند. اکثر سایت‌های هواپیمایی نوع هواپیما را در جایی در کنار قیمت کرایه نمایش می‌دهند.

بهترین صندلی هواپیما برای خواب

صندلی مناسب برای خواب
بهترین صندلی هواپیما برای خواب

بعضی از مسافران قبل از بلند شدن هواپیما به خواب می‌روند. اگر چنین هستید و از بیدار شدن در اواسط پرواز توسط مسافران دیگر یا خدمه ناراحت می‌شوید. صندلی‌های کنار پنجره هواپیما در قسمت جلویی و ترجیحا در سمت چپ برای شما می‌تواند مناسب باشد. کنار پنجره خوابیدن این مزیت را دارد که کسی برای عبور و مرور شما را بیدار نخواهد کرد.

همچنین مهماندار هواپیما برای سرویس‌دهی به مسافران نیازی ندارد که با شما تماس فیزیکی داشته باشد. به علاوه، تکیه دادن به پنجره راحت‌تر است و می‌توانید نور خورشید را با پرده کنترل کنید. از طرفی دیگر سر و صدا در قسمت جلویی هواپیما کمتر است. این به شما امکان می دهد سر خود را در مقابل ستون بین پنجره‌ها قرار دهید تا استراحت راحت‌تری داشته باشید.

بهترین صندلی برای خروج سریع از هواپیما

صندلی روی بال
بهترین صندلی برای خروج سریع از هواپیما

گاهی اوقات انتظار برای پیاده شدن از هواپیما از ساعت‌ها نشستن در پرواز، طولانی‌تر به نظر می‌رسد. اگر از آن دسته افرادی هستید که زمان زیادی را برای خروج از هواپیما احساس می‌کنید، یک صندلی در نزدیکی جلوی هواپیما انتخاب کنید. اگر با هواپیمایی که دو راهرو دارد پرواز می‌کنید، صندلی جلو را با دسترسی به راهرو سمت چپ را انتخاب کنید. چرا که در خروج همیشه در سمت چپ است، بنابراین راهرو آن سریعتر از راهرو سمت راست حرکت می‌کند.

بهترین صندلی برای رعایت نکات ایمنی

تحقیقاتی که بر روی سانحه‌های هوایی انجام شده، نشان داده‌اند که محل نشستن مسافران شانس زنده ماندن آنها را افزایش می‌دهد. این مطالعه مشخص کرده که در تصادفات خطوط هوایی، مسافرانی که در پشت هواپیما نشسته بودند ۶۹ درصد شانس زنده ماندن داشتند، در حالی که مسافرانی که در بالای بال نشسته بودند ۵۶ درصد و سرنشینان جلوی هواپیما ۴۹ درصد زنده مانده بودند. نتیجه گیری این بود که صندلی‌های عقبی یا همان پشت هواپیما از امنیت بیشتری برخوردار هستند.

بهترین صندلی برای سفر با بچه‌ها

صندلی برای بچه ها
صندلی لب پنجره هواپیما مناسب برای بچه ها

اگر با بچه‌ها مسافرت می‌کنید به خوبی از مسائل و مشکلات سفر با آنها آگاه هستید. سر و صدای آنها و نیاز به سرویس بهداشتی از جمله مسائلی است که پدر و مادرها در سفرها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. اما انتخاب صندلی مناسب می‌تواند از سختی سفر بکاهد.

پس صندلی انتخاب کنید که کمترین تماس را با دیگر مسافران داشته باشید. پنجره‌ها نجات بخش هستند و می‌توانند حواس کودکان را پرت کنند. برای دسترسی راحت به سرویس بهداشتی، صندلی‌های نزدیک به سرویس را انتخاب کنید. از صندلی‌های داخل راهرو هواپیما دوری کنید.

اما بدترین صندلی‌های هواپیما کجا هستند؟

بدترین صندلی
صندلی‌های میانی بدترین صندلی هواپیما هستند

بدترین صندلی‌ها عموما در ردیف آخر هواپیما هستند. چرا که در نزدیکی صندلی‌ها دستشویی و آشپزخانه هواپیما قرار دارد. به دلیل سر و صدا، بو و رفت و آمد خدمه پرواز، تا جای ممکن در عقب هواپیما صندلی نگیرید. بنابراین ردیف عقب بدترین مکان برای نشستن در هواپیماست و باید به هر قیمتی از آن دور شوید. اما از کدام صندلی‌های دیگر باید اجتناب کرد؟

صندلی‌های جلوی ردیف خروجی نیز ایده آل نیستند. این صندلی‌ها معمولاً دارای شیب محدودی هستند. شاید این تصور وجود داشته باشد که صندلی هایی که فضای بیشتری برای پا دارند، مطلوب‌تر هستند. اما بسیاری از مسافران از سرد بودن این صندلی‌ها شکایت کرده‌اند. در صورت امکان صندلی میانی را کنار بگذارید. همه از صندلی وسط متنفرند. چرا که صندلی‌های میانی باریک‌تر و فشرده‌تر هستند.

پس بهترین و بدترین صندلی هواپیما برای نشستن در پرواز کدام‌ها هستند؟

بهترین صندلی هواپیما برای سفری آرام و بی تلاطم: صندلی‌های روی بال

بهترین صندلی هواپیما برای خواب: صندلی پنجره دار در قسمت جلویی هواپیما

بهترین صندلی هواپیما برای خروج سریع هواپیما: هر صندلی نزدیک به جلوی هواپیما (در سمت چپ برای هواپیماهای دو راهرو)

بهترین صندلی هواپیما برای مسافرت با بچه ها: صندلی‌های مجزا در کنار پنجره

بهترین صندلی هواپیما برای رعایت نکات ایمنی: صندلی‌های عقبی هواپیما

بدترین صندلی‌های هواپیما: صندلی‌های آخر هواپیما، صندلی‌های ردیف جلویی هواپیما و صندلی‌های میانی هواپیما

شما در سفرهای هوایی چه صندلی‌هایی را ترجیح می‌دهید؟ مشتاق شنیدن تجربیاتتان در قسمت نظرات هستیم.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید