با واکسن سینوفارم به کدام کشورها می‌توان سفر کرد

0
3500
یکی از سوالاتی که این روزها ذهن همه‌ی سفردوستان را به خود مشغول کرده این است که با واکسن سینوفارم به کدام کشورها می‌توان سفر کرد؟ در این مقاله از مجله گردشگری فلای تودی با ما همراه باشید تا لیست کاملی از کشورهایی که واکسن سینوفارم را می‌پذیرند، خدمتتان معرفی کنیم.

با واکسن سینوفارم به کدام کشورها می‌توان سفر کرد

همانطور که می‌دانید با شیوع بیماری کرونا بحران اقتصادی ناشی از آن اکثر صنعت‌ها را تحت‌الشعاع قرار داد. صنعت گردشگری یکی از مواردی است که در این زمینه متحمل خسارات فراوانی شد. با شروع واکسیناسیون در اکثر نقاط جهان، کشورها در راستای رونق هرچه بیشتر اقتصادشان تصمیم به گشودن مرزهای خود به روی مسافران و پذیرش گردشگران واکسینه شده گرفتند تا جانی دوباره به گردشگری خود ببخشند.

یکی از موارد مورد بحث برای سفر به خارج از کشور در خصوص گردشگران واکسینه شده، نوع واکسن تزریق شده به مسافران است و از آنجایی که بخش عظیمی از جمعیت کشور ایران با تزریق واکسن سینوفارم واکسینه شده‌اند، یکی از سوالاتی که این روزها ذهن همه‌ی سفردوستان را به خود مشغول کرده این است که با واکسن سینوفارم به کدام کشورها می‌توان سفر کرد؟ در این مقاله از مجله گردشگری فلای تودی با ما همراه باشید تا لیست کاملی از کشورهایی که واکسن سینوفارم را می‌پذیرند، خدمتتان معرفی کنیم.

لیست ۷۱ کشوری که واکسن سینوفارم را برای سفر قبول دارند

با واکسن سینوفارم به کدام کشورها می‌توان سفر کرد
لیست کشورهایی که واکسن سینوفارم را قبول دارند

از آنجایی که مقامات بهداشتی هر کشور حق دارند به تنهایی در مورد واکسن‌هایی که برای سفر قبول می‌کنند، تصمیم بگیرند، از این رو سفرهای بین‌المللی اخیرا مقداری پیچیده شده است. بنابراین توصیه می‌شود گردشگران حتما قبل از سفر به مقصد مورد نظر، شرایط سفر به آن کشور و واکسن‌های مورد تایید آن را بررسی کرده و آگاهانه به سفر بپردازند.

به گزارش از سایت ویزا گاید کشورهای زیر اجازه ورود به تمام افرادی که از طریق واکسن سینوفارم واکسینه شده‌اند را می‌دهد:

با واکسن سینوفارم به این کشورها می‌توان سفر کرد
مجارستان سوئیس سوئد
آرژانتین یونان مصر
گرجستان اسپانیا چین
اندونزی اتریش سری لانکا
قبرس ایسلند امارات متحده عربی
مراکش صربستان فیلیپین
ایران مالدیو برزیل
فنلاند ویتنام هلند
مالزی بلاروس پرو
ازبکستان زیمباوه تایلند
پاراگوئه نپال آنگولا
کیپ ورد موزامبیک اردن
ونزوئلا گامبیا پاکستان
نیجر گویان ماکائو
گینه استوایی گابن تونس
بولیوی سومای سنگال
سیشل عراق بلیز
لبنان جزایر سلیمان برونئی
چاد لائوس بحرین
مونته‌نگرو مغولستان کومور
موریس موریتانی کامرون
مقدونیه سیرالئون بنگلادش
فلسطین ترینیداد و توباگو نامیبیا
کامبوج قرقیزستان

 

 آیا سینوفارم در ایالات متحده مورد قبول است؟

با واکسن سینوفارم به کدام کشورها می‌توان سفر کرد
آیا سینوفارم در ایالات متحده مورد قبول است؟

ایالات متحده تا کنون فقط افراد واکسینه شده توسط واکسن‌های مودرنا، فایزر/بیون‌تک و جانسون اند جانسون را می‌پذیرد و هنوز تصمیم جدیدی در مورد اجازه ورود به افرادی که توسط واکسن‌هایی غیر از موارد ذکر شده واکسینه شده‌اند، اتخاذ ننموده است.

شایان ذکر است چندین دانشگاه مانند هاروارد، کلمبیا، ییل و برخی دیگر اعلام کرده‌اند به دانشجویانی که توسط سینوفارم واکسینه شده‌اند اجازه ادامه را می‌دهد.

آیا سینوفارم در انگلستان مورد قبول است؟

با واکسن سینوفارم به کدام کشورها می‌توان سفر کرد
آیا سینوفارم در انگلستان مورد قبول است؟

در این مورد، کشور انگلستان علاوه بر این که از واکسن سینوفارم برای واکسینه کردن مردمش استفاده نکرده است، برای تمامی افرادی که توسط سینوفارم واکسینه شده‌اند و قصد ورود به انگلستان را دارند، محدودیت‌هایی را لحاظ کرده است. در حال حاضر انگلستان تنها واکسن‌هایی که به تایید آژانس دارویی اروپا (EMA) رسیده باشد را به رسمیت می‌شناسد.

کلام اخر

با وجود اینکه اتحادیه اروپا در حال حاضر فقط واکسن‌های مورد تایید EMA را قبول دارد، اما زمزمه‌هایی در این مورد وجود دارد که ممکن است در آینده با کمرنگ‌تر شدن شیوع کرونا و کاهش قابل قبول درصد مرگ و میر، برخی دیگر از واکسن‌ها از جمله سینوفارم نیز مورد تایید اتحادیه اروپا قرار گیرد. از طرفی به نظر می‌رسد اروپا برای رونق بیشتر گردشگری خود و درآمدزایی از این صنعت، نیاز به توریست‌های آسیایی به خصوص گردشگران ثروتمند چینی دارند؛ چرا که در گذشته آمریکایی‌ها در زمره توریست‌های درآمدزا بودند اما این روزها گردشگران چینی در مقام اول توریست‌های درآمدزا در دنیا قرار گرفته‌اند.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید