شانگهای یکی از صنعتی‌ترین شهرهای چین است و از نظر میزان پیشرفت و توسعه، با شهرهای بزرگی مثل پاریس و نیویورک در رقابت است. این شهر که با سرعت سرسام‌آوری رو مسیر رشد و پیشرفت قرار دارد، تعدادی از بهترین جاذبه های گردشگری چین را در خود جا داده و به همین دلیل هم یکی از توریستی‌ترین شهرهای چین به‌شمار می‌آید. فرقی نمی‌کند سفرتان به این شهر کاری باشد یا تفریحی، در هر حال به یک راهنمای سفر به شانگهای احتیاج خواهید داشت. در همین راستان، توصیه می‌کنیم حتما مطلب زیر از مجله گردشگری فلای تودی را تا انتهای مطالعه کنید.

معرفی شهر شانگهای

شانگهای از معروفترین شهرهای چین با جمعیتی بیش از ۲۳ میلیون نفر (که ۹ میلیون نفر آن را مهاجرین تشکیل می‌دهند) است که لقب بزرگ‌ترین و توسعه‌یافته‌ترین شهر در این سرزمین را به خود اخصاص می دهد. شانگهای در خلال دهه ۱۹۳۰، بزرگ‌ترین و ثروتمندترین شهر در خاور دور به شمار می‌آمد. طی ۲۰ سال اخیر این شهر دوباره به شهری جذاب و دیدنی برای گردشگران سراسر جهان تبدیل شده است.

میزبانی شانگهای در نمایشگاه جهانی اکسپو ۲۰۱۰ و رکوردشکنی آن در بیشترین تعداد بازدیدکننده در تاریخ رویدادهای جهانی نیز بار دیگر نگاه تمام دنیا را به سمت این شهر کشاند و سفر به شانگهای دوباره به یکی از سفرهای پرطرف‌دار میان گردشگران تبدیل شد.

شانگهای توسط رودخانه هوانگپو به دو بخش تقسیم می‌شود. اصلی‌ترین بخش این ناحیه با نام پوکسی (Puxi) در غرب رودخانه،‌ و پودنگ (Pudong) در شرق این رودخانه واقع شده‌اند. پوکسی که از قرن نوزدهم ایجاد شده، ‌نسبت به پودنگ قدیمی‌تر است و رشد این بخش از شهر از دهه ۱۹۸۰ به بعد آغاز شد.

شانگهای ترکیبی دل‌فریب از شرق و غرب است و با سفر به آن می‌توانید نظاره‌گر خانه‌های تاریخی موسوم به شیکومن (shikumen ) باشید که ترکیبی از سبک خانه‌های چینی با مشخصه‌های طراحی اروپایی است. همچنین این خانه‌ها غنی‌ترین مجموعه از ساختمان‌های آرت دکو در جهان را به تصویر می‌کشند.

راهنمای جامع سفر به شانگهای

اطلاعات کلی درباره سفر به شانگهای

مواردی که در جدول زیر ارائه شده‌اند، از ضروری‌ترین اطلاعاتی هستند که در زمان سفر به شانگهای چین حتما باید آن‌ها را به خاطر داشته باشید:

زبان رسمیچینی
واحد پولییوان چین
فرودگاه های شانگهای فرودگاه بین‌ المللی شانگهای پودنگ، فرودگاه بین‌المللی شانگهای هونگچیائو
شماره‌های اضطراریآمبولانس ۱۲۰، آتش‌نشانی ۱۱۹، پلیس ۱۱۰
کد کشور۰۸۶
کد شهر۰۲۱
اختلاف ساعت با تهرانسه ساعت و نیم جلوتر از تهران

آب و هوای شانگهای

شانگهای نسبت به استوا با نیواورلئان، بندر بریزبین و قاهره هم عرض است و آب‌وهوایی شرجی استوایی دارد. دمای هوا هنگام ظهر بین ۳۵ تا ۳۶ درجه سانتیگراد و رطوبت بسیار بالاست. بنابراین در این شهر دائما باید لباس خود را تعویض کنید.

همچنین هنگام تابستان شاهد رعد و برق‌های عجیبی خواهید بود و بهتر است همراه خود چتر داشته باشید. گاهی اوقات نیز ممکن است بین ماه‌های جولای (اوایل تیر) تا سپتامبر (اوایل مهر) درگیر گردبادهای فصلی شوید، اما این گردبادها که از دریای چین می‌وزند چندان رایج نیستند.

در فصل زمستان، دمای هوا در طول روز به ندرت بیشتر از ۱۰ درجه سانتیگراد می‌شود و معمولا هنگام شب به زیر صفر می‌رسد. در فصل زمستان به ندرت در این شهر برف می‌بارد، اما سیستم حمل و نقل عمومی ممکن است به دلیل بوران مختل شود.

هر چند که دمای هوا در فصل زمستان چندان کاهش پیدا نمی‌کند، اما ترکیب بادهای سرد با رطوبت بالا،‌ تحمل سرمای آن را به‌شدت دشوار می‌کند. فصل بهار در شانگهای معمولا ابری و‌ بارانی بوده و پاییز نیز عموما معتدل و نسبتا گرم است.

بهترین زمان سفر به شانگهای

از نظر آب‌وهوایی، اکتبر (آبان) و نوامبر (آذر)، بهترین زمان سفربه شانگهای محسوب می‌شوند. در این دو ماه، شانگهای آب‌وهوای بسیار مطلوبی دارد و با توجه به اینکه تعداد جمعیت گردشگران نیز به کمترین مقدار خود می‌رسد، گردش در شهر دلچسب‌تر خواهد بود.

شانگهای در فصل بهار نیز آب‌وهوای دلپذیری دارد و اگر از سفر در تعطیلات عمومی خودداری کنید، سفر به شانگهای در فصل بهار بی‌نهایت دلچسب خواهد بود. در رابطه با بهترین زمان سفر به شانگهای این نکته را در نظر داشته باشید که از آنجایی که شانگهای یک شهر تجاری محسوب می‌شود، نرخ هتل‌ها در تعطیلات آخر هفته در مقایسه با روزهای عادی هفته کمتر است.

آب و هوای شانگهای چین

راه های سفر به شانگهای

با توجه به مسافت طولانی ایران تا چین، تنها راه سفر به این شهر خرید بلیط هواپیما شانگهای است. پروازهای ایران به شانگهای عموما توقف‌دار هستند و مدت زمان پرواز نیز با توجه به میزان و تعداد توقف در مسیر تعیین می‌شود. ماهان ایر، هواپیمایی قطر، امارات و ترکیش ایر از محبوب‌ترین و فعال‌ترین ایرلاین‌ها برای پروازهای شانگهای هستند که در این بین، فقط پروازهای ماهان ایر بدون توقف انجام می‌شوند. توجه داشته باشید که از شانگهای با قطار، ماشین، اتوبوس، کشتی و هواپیما می‌توانید به سایر شهرهای چین دسترسی داشته باشید.

بهترین فرودگاه های شانگهای

شانگهای دو فرودگاه اصلی به‌نام‌های  فرودگاه‌ بین‌المللی پودنگ و هونگچیائو دارد و تمامی پروازها در یکی از این دو فرودگاه فرود می‌آیند. این فرودگاه‌ها با تاکسی یک ساعت از یکدیگر فاصله دارند و اگر بخواهید مسافت بین آن‌ها را با مترو طی کنید، نزدیک به ۲ ساعت در راه خواهید بود. برای جابه‌جایی بین دو فرودگاه از اتوبوس‌های شاتل نیز می‌توانید استفاده کنید. در ادامه، این دو فرودگاه به تفصیل معرفی شده‌اند:

فرودگاه بین‌ المللی پودنگ

فرودگاه بین‌المللی پودنگ،‌ فرودگاه اصلی شانگهای است. این فرودگاه ۴۰ کیلومتر با شرق شهر شانگهای فاصله داشته و تمامی اننظارات شما از یک فرودگاه بین‌المللی را برآورده می‌کند. فرودگاه پودنگ دو ترمینال دارد و از اتوبوس‌های شاتل رایگان برای رفت‌وآمد میان این دو ترمینال استفاده می‌شوند. روش های دسترسی از فرودگاه بین المللی پودنگ به مرکز شهر شانگهای عبارتند از:

فرودگاه بین‌المللی پودنگ - سفر به شانگهای
  • ماگلو: با توجه به مسیر نهایی شما،‌ قطارهای ماگلو سریع‌ترین راه برای رسیدن به مقصد است. برای مثال مسیری که با مترو ۲۰ دقیقه طول می‌کشد را می‌توانید با ماگلو در عرض ۷٫۵ دقیقه طی کنید. ماگلوها فقط یک توقف دارند، بنابراین اگر قصد دارید از فرودگاه مستقیم به میدان مردم شانگهای بروید، می‌تواند گزینه مناسبی باشد. ایستگاه ماگلوها بین ترمینال ۱ و ۲ فرودگاه قرار گرفته است.
  • مترو: از طریق خط ۲ مترو می‌توانید به میدان مردم (مرکز شهر شانگهای) بروید. ساعت کاری مترو از ۶:۳۰ الی ۲۱:۰۰ است و طی‌کردن مسیر ترمینال به مرکز شهر، نزدیک به یک ساعت به طول می‌انجامد.
  • اتوبوس: از فرودگاه پودنگ تا میدان مردم شانگهای با اتوبوس ۹۰ دقیقه در راه خواهید بود. این اتوبوس‌ها ۲۴ ساعته هستند و کرایه آن‌ها ۱۵ تا ۳۰ یوان است. در نظر داشته باشید اگر در ساعات شلوغ روز به فرودگاه رسیدید، برای جلوگیری از معطل‌شدن در فرودگاه، از مترو استفاده کنید.
  • تاکسی: راحت‌ترین و در عین حال گران‌ترین راه برای رسیدن به مرکز شهر شانگهای استفاده از تاکسی است. هزینه تاکسی‌ها با کیلومترشمار تعیین می‌شود و در ساعات نیمه شب کرایه آن‌ها ۳۵% افزایش پیدا می‌کند.

فرودگاه بین‌ المللی هونگچیائو

فرودگاه بین‌ المللی هونگچیائو از فرودگاه پودنگ قدمت بیشتری دارد. بسیاری از پروازهای داخلی و بین‌المللی از طریق این فرودگاه انجام می‌شوند. این فرودگاه با داشتن ترمینال اتوبوسرانی، ‌ایستگاه قطار،‌ ایستگاه ماگلِو، ایستگاه مترو و تاکسی بزرگترین مرکز حمل‌ونقل در جهان محسوب می‌شود.

فرودگاه هونگچیائو دو ترمینال دارد؛ ترمینال ۲ جدیدتر است و در کنار ایستگاه قطار هونگچیائو قرار گرفته، اما ترمینال ۱ که کوچک و قدیمی است، در دو کیلومتری شرق ترمینال ۲ قرار دارد. از فرودگاه هونپچیائو، با استفاده از وسایل نقلیه زیر می‌توانید به مرکز شهر دسترسی داشته باشید:

  • اتوبوس: اگرچه فرودگاه هونگچیائو چندین خط اتوبوس شاتل دارد،‌ بیشتر اتوبوس‌های عمومی محلی هم از این فرودگاه عبور می‌کنند. برای این منظور می‌توانید اتوبوس‌های خط ۸۰۶، ۸۰۷، ۱۲۰۷، ۹۴۱ و ۳۱۶ را سوار شوید.
  • مترو: از خطوط ۲ و ۱۰ مترو می‌توان برای رفت‌‌و‌آمد در فرودگاه هونگچیائو استفاده کرد. خط ۲ فقط در ترمینال ۲ در دسترس است اما از هر دو ترمینال می‌توانید به خط ۱۰ دسترسی داشته باشید.
  • تاکسی: تاکسی ها فاصله ۱۲ کیلومتری از فرودگاه تا مرکز شهر را در زمانی بین ۲۰ الی ۳۰ دقیقه طی می‌کنند.
  • قطار: ایستگاه قطار هونگچیائو شانگهای،‌ ایستگاه قطارهای پرسرعت شانگهای است که از غرب این شهر به سمت ترمینال ۲ فرودگاه هونگچیائو می‌روند. مسیر بین ترمینال ۲ فرودگاه تا ایستگاه قطار را می‌توانید پیاده طی کنید یا سوار مترو خط ۲ یا ۱۰ شوید و پس از یک ایستگاه از مترو پیاده شوید. پیاده روی از ترمینال یک تا ایستگاه قطار ممکن نیست بنابراین حتما سوار مترو شوید و پس از عبور از دو ایستگاه از مترو پیاده شوید.
فرودگاه بین‌المللی هونگچیائو

هزینه های سفر به شانگهای

عوامل متعددی از جمله سبک سفر رفتن، هتلی که برای اقامت انتخاب می‌کنید و کلاس پروازی بلیط هواپیما، بر هزینه سفر به شانگهای  تاثیرگذار هستند. اگر اهل سفرهای لوکس هستید و ترجیح می‌دهید در بهترین هتل های ۵ ستاره شانگهای اقامت داشته باشید، طبیعتا باید هزینه‌های زیادی را هم برای سفر خرج کنید. برای مشاهده هزینه پروازها و رزرو هتل شانگهای، می‌توانید به سایت فلای تودی بروید و به صورت حدودی، هزینه‌های سفرتان را تخمین بزنید. همچنین، به خاطر داشته باشید که حداقل هزینه‌ای که برای صرف غذا در رستوران های شانگهای صرف خواهید کرد، ۶ دلار است و هزینه صرف فست‌فودهایی مثل ساندویچ مک‌دونالد نیز همین مقدار خواهد بود. هزینه بلیط تک سفره وسایل نقلیه عمومی نیز ۰٫۶ دلار است و کرایه تاکسی نیز از ۲٫۳۰ دلار به‌ازای هر یک کیلومتر آغاز می‌شود.

حمل و نقل عمومی در شانگهای

شانگهای به‌عنوان یکی از بزرگترین و مهم‌ترین شهرهای چین، یکی از پیشرفته‌ترین و بهترین سیستم‌های حمل و نقل عمومی در چین و جهان را دارا است. اگر قصد دارید که چند روز در شانگهای اقامت داشته باشید،‌ توصیه می‌کنیم کارت‌های Jiaotong را خریداری کنید تا در هزینه ترددتان در شهر کاهش پیدا کند. می‌توانید این کارت را در اتوبوس، ‌مترو، ماگلِو و حتی تاکسی‌ها استفاده کنید. این کارت‌ها در ایستگاه‌های مترو و خواربارفروش‌هایی مثل Alldays و KeDi به فروش می‌رسند. در ادامه، وسایل نقلیه عمومی شانگهای به تفصیل معرفی شده‌اند:

قطار مگلو| سریع‌ترین وسایل نقلیه عمومی شانگهای

مگلو نه تنها یکی از سریع‌ترین وسایل نقلیه عمومی در این شهر است، بلکه سوارشدن بر آن، یکی از بهترین تفریحات شانگهای نیز به‌حساب می‌آید. این وسیله نقلیه را در کمتر شهری از جهان می‌توان پیدا کرد! مسیر اصلی این قطار سریع‌السیر ایستگاه لانگ‌یانگ (Longyang) در خط ۲ مترو به به فروگاه بین‌‌المللی پودنگ است. مگلوها این مسیر ۳۰ کیلومتری را تنها در عرض ۸ دقیقه طی می‌کنند و سرعت آن‌ها گاهی به ۴۳۰ کیلومتر در ساعت نیز می‌رسد.

حمل و نقل عمومی در شانگهای

مترو شانگهای | دسترسی آسان به نقاط مهم شهر

شانگهای ۱۲ خط مترو دارد که مکان‌های مهم شهر شانگهای را به یکدیگر متصل می‌کنند و عمدتا در نزدیکی مکان‌های مهم و مراکز اصلی شهر قرار دارد. ۷ تا ۹:۳۰ صبح و ۴:۳۰ تا ۷:۳۰ عصر، شلوغ‌ترین ساعات مترو هستند.

اتوبوس‌های درون‌ شهری | وسیله حمل و نقل ارزان در شانگهای

در شانگهای اتوبوس نسبت به مترو ارزانتر است و شبکه گسترده‌تری دارد. اتوبوس‌های خطوطی که با عدد ۳ آغاز می‌شوند اتوبوس‌های مخصوص شب هستند که بعد از ساعت ۱۱ شروع به کار می‌کنند. اگرچه اتوبوس‌ها از مترو آهسته‌تر حرکت می‌کنند و تمامی نشانه‌های آن‌ها به زبان چینی است اما بعضی از آن‌ها راهنما دارند و با استفاده از آن‌ها راحت‌تر می‌توانید از این وسایل نقلیه برای تردد در سطح شهر استفاده کنید.

تاکسی | حمل و نقل بی دغدغه در شانگهای

در حال حاضر، بیش از ۵۰ هزار تاکسی در سطح شهر تردد دارند و تقریبا از هر نقطه از شانگهای که فکرش را بکنید، می‌توانید تاکسی بگیرید. در رابطه با تردد با تاکسی حتما این نکته را به یاد داشته باشید که قبل از سفر حتما آدرس دقیق محلی را که می‌خواهید به آنجا بروید آماده کنید و به راننده نشان دهید؛ بیشتر رانندگان تاکسی فقط به زبان چینی صحبت می‌کنند و در این صورت با مشکل مواجه خواهید شد.

اتوبوس‌های گردشگری | سفر به نقاط دیدنی شهر شانگهای

این نوع وسایل نقلیه، اتوبوس‌های روبازی هستند که شما را به تمام نقاط دیدنی شهر از جمله معابد جید بودا، برج مروارید، میدان مردم و… می‌برند. چندین شرکت مختلف خدمات اتوبوس‌های توریستی را با مسیرها و پکیج‌های مختلف ارائه می‌کنند و اغلب این اتوبوس‌ها از ایستگاه شرقی استادیوم شانگهای حرکت می‌کنند.

سفر با اتوبوس‌های گردشگری شانگهای

کشتی | سفر به بخش قدم شانگهای

پل نانپو (Nanpu)، پل یانگپو (Yangpu)، پل زوپو (Xupu)، پل لوپو (Lupu) و چند تونل دیگر در رودخانه هوانگپو، ناحیه پودنگ و پوکسی را به یکدیگر متصل می‌کنند. در صورتی که قصد دارید از بخش قدیم شانگهای به بخش جدید آن بروید، کشتی‌های این رودخانه گزینه مناسبی برایتان خواهد بود. علاوه بر لذت‌بردن از مناظر خیره‌کننده رودخانه هوانگپو، بدون گیرافتادن در ترافیک و شلوغی، می‌توانید خودتان را پوکسی یا پودنگ برسانید. کشتی‌های رودخانه هوانگپو هر ۱۰ دقیقه یکبار حرکت می‌کنند و عبور آن‌ها از رودخانه فقط ۵ دقیقه طول می‌کشد.

خرید سیم کارت در شانگهای

در صورتی که نخواهید از رومینگ همراه اول یا ایرانسل در سفرهای خارجی استفاده کنید، می توانید بلافاصله پس از رسیدن به مقصد، از اپراتورهای محلی سیم‌کارت همان کشور را خریداری کنند. China Unicom، China Mobile و China Telecom سه اوپراتور فعال در کشور چین هستند که در زمان سفر به شانگهای می‌توانید سیم‌کارت‌های آن‌ها را برای کاهش هزینه‌های خود خریدار کنید. سیم‌کارت‌های این اپراتورها از فروشگاه نمایندگی رسمی در فرودگاه یا مراکز خرید شانگهای قابل خریداری هستند.  

چرا به شانگهای سفر کنیم؟ | معرفی جاهای دیدنی شانگهای

اینکه در سفر به شهر شانگهای به کجا بروید و از کدام یک از جاذبه‌های گردشگری آن دیدن کنید، به زمانی که در اختیار دارید و علایق شما بستگی دارد. اما اگر برای بار اول به این شهر سفر می‌کنید بهتر است که بازدید از مکان‌های زیر را در برنامه سفر خود قرار دهید:

دیزنی‌ لند شانگهای | Shanghai Disneyland

این مکان، از آن دست جاذبه‌هایی است که هم بزرگسالان از بازدید از آن لذت خواهند برد و هم کودکان. این پارک موضوعی در سال ۲۰۱۶ افتتاح شده و ششمین پارک دیزنی‌لند در جهان به‌شمار می‌آید. جالب است بدانید که بلندترین قله پریان دنیا در این پارک واقع شده و سایر بخش‌های آن نیز نه تنها کودکان که حتی بزرگسالان را هم به وجد می‌آورد.

پارک دیزنی لند شانگهای

باغ‌ یویوآن | Yuyuan Garden

باغ یویوآن در شمال شرقی بخش قدیمی شهر شانگهای و در کنار معبد شهر خدا واقع شده‌ است. این باغ ابتدا در سال ۱۵۵۹ توسط پان یوندوآن از سلسه مینگ برای آسایش پدرش در سنین پیری ساخته شد. پان یوندوآن این پروژه را پس از شکست در یکی از امتحانات امپراتوری شروع کرد، اما انتصاب او به عنوان فرماندار سیچوان، ساخت‌وساز این مجموعه را نزدیک به بیست سال و تا سال ۱۵۷۷ متوقف کرد. باغ یویوآن در عصر خود بزرگترین و معتبرترین باغ در شانگهای بود.

معبد جید بودا | The Jade Buddha Temple

جید بودا، معبدی بودایی در شهر شانگهای است. این معبد در سال ۱۸۸۲ ساخته شده و دو مجسمه بودا که از جنس یشم درست شده‌اند، از میانمار به این معبد آورده شده‌اند. یکی از آن‌ها بودا در حالت نشسته که ۱٫۹۵ متر ارتفاع و ۳ تن وزن دارد و بودای دیگر به حال خوابیده است و مرگ بودا را به تصویر می‌کشد.

موزه شانگهای | The Shanghai Museum

موزه شانگهای در سال ۱۹۵۲ تاسیس شد. در این موزه مهم‌ترین موزه شهر شانگهای محسوب می‌شود، هنر چینی کلاسیک به معرض نمایش گذاشته شده است. علاوه بر آثار نگهداری‌شده در این موزه، معماری ساختمان آن نیز اثری هنری محسوب می‌شود و ارزش دیدن دارد.

برج مروارید خاور | The Oriental Pearl Tower

این برج در کنار رودخانه هوانگ پو شهر شانگهای قرار دارد. این برج ۱۴ طبقه دارای رستوران گردان، هتل در ارتفاع ۱۴۰ تا ۲۳۰ متری زمین، ۹ کانال تلویزیونی و ۱۰ کانال FM است و معماری آن تا حدی به برج میلاد تهران شباهت دارد.

برج مروارید خاور شهر شانگهای

میدان مردم | People’s Square

میدان مردم میدانی بزرگ در منطقه هوانگ پو شهر شانگهای است. این میدان در ابتدا پیست مسابقات اسب‌دوانی بود، اما پس از ممنوعیت شرط‌‌‌‌ بندی و مسابقات اسب‌دوانی توسط حزب کمونیست چین، بخشی از آن به میدان مردم تبدیل شد. در حال حاضر موزه شانگهای که یکی از پربازدیدترین موزه‌های جهان است، در این میدان قرار دارد.

برج جین مائو |  Jin Mao Tower and Skywalk

برج جین مائو با ۴۲۱ متر ارتفاع و ۸۸ طبقه  در سال ۲۰۰۹ سومین برج بلند چین محسوب می‌شد. نام این برج به زبان چینی به معنای موفقیت طلایی است. این برج یک هتل و طبقات مخصوص واحدهای اداری داراست.

پاساژها و مراکز خرید شانگهای

یکی از بهترین تفریحاتی که در سفر به شانگهای می‌توانید تجربه کنید، خرید و گردش در مراکز خرید این شهر است. خیابان نانجینگ و خیابان هوآی های ۲ خیابان مهم این شهر هستند که محل خرید مردم محلی نیز به‌حساب می‌آیند. نانجینگ خیابانی با طول یک کیلومتر است که سراسر آن را مغازه‌ها و فروشگاه‌های مختلف اشغال کرده‌ و مکانی عالی برای تجربه خریدی ارزان در شانگهای به‌شمار می‌آید.

خود مردم محلی عموما خیابان نانجینگ را به سمت پایین می‌روند تا به خیابان هوآی های برسند. این خیابان نیز بازار شلوغی است که مغازه‌‌های با اجناس گران‌قیمت در آن به وفور یافت می‌شود. برای خرید از بوتیک‌های لوکس به غرب خیابان نانجینگ و در نزدیکی معبد جینگ آن بروید. چندین مرکز خرید بزرگ مانند پلازا ۶۶، سیتیک پلازا و مراکز خرید دیگر با نام‌‌های معتبر در صنعت مد و فشن در این منطقه قرار دارند. مرکز خرید شماره ۳ مرکز خرید لوکس دیگری است که بسیاری برند معتبر مانند جورجیو آرمانی اجناس خود را به فروش می‌رسانند.

خیابان نانجینگ در شهر شانگهای

برای خرید لوازم الکترونیکی می‌توانید به بازار ارتباطات بو یه چنگ (Bu Ye Cheng Communications Market) که یکی از بهترین مراکز خرید موبایل در شهر شانگهای است، بروید. فروشندگان خوشنام این مرکز خرید به شما اجازه می‌دهند تا قبل از خرید، موبایل‌ مورد نظر خود را تست کنید. برای رفتن به این مرکز خرید می‌توانید سوار خط ۱ متروی شانگهای شده و از خروجی ۴ خارج شوید. سپس به سمت چپ بپیچید و به طرف ساختمان بزرگ و طلایی رنگ این مرکز خرید بروید.

برای خرید لباس در شهر شانگهای می‌توانید سوار خط ۲ مترو در موزه دانش و تکنولوژی شانگهای شوید. مشهورترین بازار لباس در شانگهای ” ای. پی. بازار جدید مد شین یانگ” است. در این مرکز خرید انواع لباس‌ها را می‌توانید پیدا کنید. اگرچه اجناس این مرکز خرید کمی گران است، اما برای خرید گزینه‌های زیادی در اختیار دارید و می‌توانید علاوه بر لباس، انواع نرم‌افزارها، بازی‌ها و لوازم الکترونیکی را هم از این مرکز خرید خریداری کنید.

گزینه مناسب دیگر برای خرید لباس پرل پلازا است. پرل پلازا علاوه بر اینکه مرکز خریدی بی‌نظیر است، برای کسانی که مشتریان دائمی آن هستند جنبه سرگرمی هم دارد. بوتیک‌های کوچک در محله فرانسوی‌ها نیز از دیگر مکان‌های مناسب برای خرید در شانگهای هستند. بعضی از این بوتیک‌ها توسط طراحان انفرادی و مستقل لباس، جواهرات و اجناس دیگر اداره می‌شوند و گاهی در میان طراحی‌های آن‌ها، اجناس بسیار خاص و منحصربه‌فردی را می‌توانید پیدا کنید.

سیتیک پلازا - شهر شانگهای

بهترین هتل های شانگهای برای اقامت

با توجه به اینکه تنوع هتل‌ها در شهر شانگهای بسیار بالا است، گردشگران برای اقامت در این شهر با چالش خاصی مواجه نخواهند بود و با بررسی گزینه‌های مختلف، می‌توانند اقامتگاهی مناسب نیازها و بودجه‌شان پیدا کنند. در ادامه، تعدادی از بهترین هتل های شانگهای را معرفی کرده‌ایم. برای رزرو این هتل‌ها و کسب اطلاعات بیشتر درباره آن‌ها، می‌توانید به صفحه رزرو هتل خارجی در سایت فلای تودی مراجعه کنید.

بهترین هتل های ۵ و ۴ ستاره شانگهای

  • هتل دکو شانگهای (Shanghai Deco Hotel)
  • هتل پارادایس شانگهای (Shanghai Paradise Hotel)
  • هتل هالیدی این اکسپرس سونگ‌جیانگ فانگتا (Holiday Inn Express Shanghai Songjiang Fangta an IHG Hotel)
  • هتل استار شانگهای (Starr Hotel Shanghai)
  • مرکور رویالتون شانگهای (Mercure Shanghai Royalton)
  • هتل بین المللی رویال شانگهای (Royal International Hotel)
  • و…

بهترین هتل های ۳ و ۲ ستاره شانگهای

  • هتل هالیدی این اکسپرس چونگ‌مینگ شانگهای (Holiday Inn Express Shanghai Chongming an IHG Hotel)
  • هتل هانتینگ جیانگنینگ رود (Hanting Hotel Shanghai Jiangning Road New Branch)
  • هالیدی این اکسپرس چونگ‌کنگ (Holiday Inn Express Shanghai Gongkang an IHG Hotel)
  • هتل هانتینگ اکسپرس شانگنان شانگهای (Hanting Express Shangnan Shanghai)
  • هتل فیش این بوند شانگهای (Shanghai Fish Inn Bund)
  • هتل فیش این ایست نانجینگ رود (Fish Inn East Nanjing Road)
  • و…

بهترین رستوران های شانگهای

یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌تواند شما را با فرهنگ غنی چین و شانگهای آشنا کند، امتحان‌کردن غذاهای مختلف و متنوع آن است. از آنجایی که این شهر در دهانه رودخانه طویل چین قرار دارد، مردم شانگهای علاقه زیادی به خوردن غذاهای تازه و متنوع دریایی دارند.

همچنین، شهر شانگهای در قلب منطقه‌ای در چین واقع شده است که بیشترین میزان سویا را تولید می‌کنند و به همین دلیل، مردم این شهر سویا را به شکل‌های مختلفی طبخ می‌کنند. بنابراین، اگر طرف‌دار سبک زندگی سالم باشید، در این شهر گزینه‌های زیادی پیش روی شما قرار خواهد داشت.

بهترین رستوران های شانگهای

رستوران‌هایی که در ادامه معرفی شده‌اند، بهترین گزینه برای صرف غذا های پرطرفدار شانگهای هستند:

  • رستوران اولترا ویولت (Ultraviolet)
  • رستوران وامپائو کلاب (Whampao Club)
  • رستوران زیندالو (Xindalu)
  • رستوران بارباروسا (Barbarossa)
  • رستوران آقا و خانم باند (Mr & Mrs Bund)
  • و…

نکات مهم سفر به  شانگهای

برای آنکه سفری از هر لحاظ بی‌دغدغه و راحت را به شانگهای تجربه کنید، حتما موارد زیر را در طول سفر به یاد داشته باشید:

  • اینترنت Wi-Fi در تمام رستوران‌ها، کافه‌ها و سایر مکان های عمومی در دسترس است.
  • انعام‌دادن به پیشخدمت‌ها در رستوران های شانگهای، چندان رایج نیست.
  • شانگهای یکی از امن‌ترین مکان‌ها برای گردشگران خارجی است و در صورت نیاز، به‌راحتی می‌توانید کمک پزشکی دریافت کنید.
  • بهتر است از سفر به شانگهای در فصل تعطیلات عمومی چین خودداری کنید.
  • برای تبدیل پول، از صرافی‌ها کمک بگیرید و صرافی‌های موجود در هتل‌ها و فرودگاه‌ها را فراموش کنید.
  • برای آنکه در طول سفر به مشکلات گوارشی دچار نشوید، حتما آب معدنی مصرف کنید.

سفر به شانگاهی، یکی از برترین شهرهای مدرن جهان

شهرهای مهم چین از جمله شانگهای، هر ساله میزبان تعدادی زیادی گردشگر برای سفرهای تجاری و تفریحی هستند. در مطلب فوق از مجله گردشگری فلای تودی، با یک راهنمای جامع برای سفر به شانگهای همراهتان بودیم و اطلاعاتی را که برای سفر به این شهر نیاز دارید، در اختیارتان قرار دادیم.

آیا تابه‌حال سفر به شهرهای مختلف چین از جمله شانگهای را تجربه کرده‌اید؟ چه توصیه‌ای برای مسافران آینده این شهر دارید؟

سوالات متداول راهنمای سفر به شانگهای

بهترین زمان سفر به شانگهای چیست؟

از نظر آب‌وهوایی، اوایل پاییز و اوایل بهار، بهترین زمان سفر به شانگهای هستند.

مهمترین جاذبه های گردشگری شانگهای کدامند؟

پارک دیزنی لند، برج مروارید خزر، موزه شانگهای و معبد جید بودا، از مهمترین جاهای دیدنی شانگهای هستند و در زمان سفر به این شهر حتما باید از آن بازدید کنید.

هزینه سفر به شانگهای چقدر است؟

هزینه سفر به شانگهای به مواردی مثل تاریخ سفر، هتل انتخابی برای اقامت، مدت زمان سفر و…. بستگی دارد و بدون اطلاع از این موارد، نمی‌توان رقم دقیقی را برای آن اعلام کرد. در سایت فلای تودی، می‌توانید هزینه خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل شانگهای را مشاهده کنید و هزینه های سفرتان را حدودی تخمین بزنید.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید