برای جام جهانی قطر ۲۰۲۲ آماده سفر هستید؟ اپلیکیشن‌ های موبایل امروزه راهنماهای خوبی برای سفر هستند. برای اینکه سفر شما به قطر در این زمان مهم و شلوغ به بهترین شکل سپری شود تصمیم گرفتیم به شما بهترین اپلیکیشن‌ های کاربردی جام جهانی ۲۰۲۲ را معرفی کنیم. در مجله گردشگری فلای تودی همراه ما باشید.

۱٫  اپلیکیشن Hayya to Qatar 2022

در طول سفر به قطر برای جام جهانی ۲۰۲۲ اطلاعات مختلفی از جمله داشتن کارتی با نام حیا کارت (هایا کارت) مورد نیازتان خواهد بود. حیات کارت در واقع همان اجازه ورود به این کشور و ویزای قطر در طول مسابقات محسوب می‌شود. اپلیکیشن Hayya To Qatar 2022 نیز اختصاصی برای جام جهانی طراحی شده است. از فعال کردن حیا کارت گرفته تا مشخص کردن جایگاهتان در استادیوم و پیدا کردن بهترین مسیر برای رسیدن به استادیوم مورد نظرتان، همه از جمله اطلاعاتی هستند که در این اپلیکیشن خواهید یافت. علاوه بر اطلاعاتی که درباره جام جهانی کسب می‌کنید، در این اپلیکیشن می‌توانید اقامتگاه پیدا کنید و با جاذبه های دیدنی قطر نیز بیشتر آشنا شوید.  

اپلیکیشن های کاربردی جام جهانی 2022

۲٫  اپلیکیشن کاروا تاکسی (Karwa Taxi)

در طول سفر به قطر احتمالا نیاز به تاکسی گرفتن داشته باشید. با توجه به شلوغی این مقصد در مدت زمان جام جهانی قطر، داشتن یک اپلیکیشن تاکسی آنلاین می‌تواند به شما کمک کند هر جایی که هستید به راحتی تاکسی بگیرید و نسبت به ایمنی آن مطمئن باشید. کاروا یکی از اپلیکیشن های کاربردی جام جهانی ۲۰۲۲ محسوب می‌شود که به همین منظور طراحی شده است. شما کافیست یک شماره تماس قطری داشته باشید تا راننده بتواند با شما تماس بگیرد و در لوکیشنی که مشخص کرده‎‌اید به دنبال شما بیاید. مهم‌تر اینکه پیش از سوار شدن می‌توانید ببینید هزینه تاکسی تا مقصد شما چقدر می‌شود.

اپلیکیشن های کاربردی جام جهانی 2022

۳٫ اپلیکیشن کاروا باس (Karwa Bus)

بدون شک در راهنمای سفر به جام جهانی قطر ۲۰۲۲ به وسایل حمل و نقل عمومی نیاز پیدا خواهید کرد. به طور کلی اپلیکیشن Karwa خدمات حمل و نقل عمومی قطر را ارائه می‌دهد. برنامه کاروا باس نشان می‌دهد نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس به شما کجاست و به کدام مسیر حرکت می‌کند. اگر می‌خواهید در قطر با حمل و نقل عمومی نظیر اتوبوس تردد کنید داشتن این اپلیکیشن روی موبایلتان به شما کمک می‌کند برنامه حرکت اتوبوس‌ها را مشاهده کرده و بتوانید سر وقت به مقصدتان برسید.

اپلیکیشن های کاربردی جام جهانی 2022

۴٫ اپلیکشین  Qatar Rail

یکی از بهترین اپلیکیشن‌ های کاربردی جام جهانی ۲۰۲۲ که در قطر بسیار مورد استفاده شما قرار خواهد گرفت اپلیکیشن قطر ریل است. همانطور که از نامش پیداست، در این اپلیکیشن ساعت حرکت قطارها، رسیدنشان به ایستگاهی که هستید و تاخیرهای احتمالی هر حرکت را می‌توانید مشاهده کنید. از ویژگی‌های این اپلیکیشن امکان جستجوی مسیر است. یعنی شما مشخص می‌کنید به کدام منطقه می‌خواهید بروید و اپلیکیشن شما را راهنمایی می‌کند در کدام ایستگاه سوار قطار و در کدام ایستگاه پیاده شوید.

اپلیکیشن های کاربردی جام جهانی 2022

۵٫  اپلیکیشن سنونو(Snoonu)

سفر در زمانی که رویداد مهمی همانند جام جهانی فوتبال برگزار می‌شود با چالش‌هایی نیز همراه است. شلوغی رستوران‌ها و کافه‌ها و حتی گاهی گرانتر بودن هزینه خورد و خوراک از جمله مواردی هستند که ممکن است در این مدت با آن‌ها مواجه شوید. اما نگران نباشید برای این منظور نیز اپلیکیشنی وجود دارد که به کمک آن می‌توانید مواد غذایی و غذا سفارش دهید. سنونو خدمات متعددی ارائه می‌دهد که یکی از آن‌ها سفارش غذاست. شما به راحتی می‌توانید در اقامتگاه خود بنشینید و غذای مورد نظرتان را سفارش دهید تا درب هتل یا محل اقامتتان به شما تحویل داده شود. بنابراین نیازی نیست در شلوغی به رستوران بروید.

اپلیکیشن های کاربردی جام جهانی 2022

۶٫  اپلیکیشن رویدادهای قطر (Qatar Events)

در زمان‌هایی که مسابقه‌ای برگزار نمی‌شود، فرصت خوبی برای شرکت در رویدادهای مختلف است. اگر دوست دارید کمی بیشتر با فرهنگ مردم این کشور آشنا شوید، به هنر و سینما علاقمندید و تمایل دارید از موسیقی لذت ببرید، از اپلیکیشن های کاربردی جام جهانی ۲۰۲۲ استفاده کنید. با نصب برنامه Qatar Events می‌توانید از هر آنچه در طول سفرتان در قطر رخ می‌دهد باخبر شوید.

اپلیکیشن های کاربردی جام جهانی 2022

۷٫  اپلیکیشن  the ENTERTAINER

در طول حضورتان در قطر از آفرها و تخفیف‌های رستوران‌ها و تفریحات اطرافتان باخبر شوید. این اپلیکیشن هم در دبی کار می‌کند هم در قطر، شما کافیست لوکیشن خود را مشخص کنید و به دنبال تخفیفات ویژه‌ای که اطرافتان در جریان است بگردید. این اپلیکیشن به شما کمک می‌کند در هزینه‎‌هایتان در سفرتان به قطر صرفه جویی کنید.

اپلیکیشن های کاربردی جام جهانی 2022

۸٫  اپلیکشین Ehteraz

Ehteraz اپلیکیشنی است که باید در سفرتان به قطر همراهتان داشته باشید چرا که این اپلیکیشن در حقیقت برنامه ملی پایش سلامت قطر است که وضعیت سلامتی و اطلاعات واکسیناسیون افراد را نشان می‌دهد. اگرچه با کاهش شیوع کرونا در برخی مراکز ممکن است نیاز به چنین چیزی وجود نداشته باشد اما بهتر است مسافرانی که به قطر سفر میکنند سه روز قبل از رسیدن به قطر در سایت http://www.ehteraz.gov.qa ثبت نام کنند و این اپلیکیشن را همراه داشته باشند تا در صورت لزوم از آن استفاده کنند.

با وارد کردن اطلاعات و ثبت نام در سایت به شما یک QR کد داده می‌شود که وضعیت واکسینه شدن و سلامت شما را نمایش می‌دهد. همچنین با چک کردن اپلیکیشن می‌توانید از وضعیت کرونا در قطر نیز آگاه شوید.

اپلیکیشن های کاربردی جام جهانی 2022

۹٫  اپلیکشین  Ooreedoo App

در سفرتان به قطر به یک شماره قطری نیاز خواهید داشت. Ooreedoo یکی از شرکت‌ های خدمات موبایل در قطر است که اگر شما خط موبایلتان را از این شرکت تهیه کنید با دانلود اپلیکیشن مربوط به آن قادر خواهید بود میزان مصرف اینترنت و مکالمه‌ای که داشتید را دنبال کنید. امکان شارژ تلفن همراه از طریق این اپلیکیشن نیز وجود دارد که نیازمند کارت اعتباری خواهید بود.

اپلیکیشن های کاربردی جام جهانی 2022

سخن پایانی

ما در این مقاله اپلیکیشن های کاربردی جام جهانی ۲۰۲۲ را به شما معرفی کردیم. اپلیکیشن‌ها می‌توانند بهترین همراهان شما در سفر باشند. بخصوص اگر سفر شما برای رویداد مهمی مانند جام جهانی باشد، برخی از اپلیکیشن‌ها شما را از صف ایستادن و مسیر اشتباه رفتن در امان می‌دارند. این ۹ اپلیکیشن کاربردی جام جهانی ۲۰۲۲ را روی تلفن همراه خود نصب کنید تا سفری آسوده‌تر داشته باشید و بتوانید در هزینه‌هایتان نیز صرفه جویی کنید.

اگر تجربه شرکت در جام جهانی دوره‌های گذشته را داشته‌اید، چقدر اپلیکیشن‌ها برای شما کاربردی بوده‌اند؟

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید