سفر به ماداگاسکار برای اکثر طبیعت دوستان و ماجراجویان جذاب است. نام ماداگاسکار، معمولا افراد را به یاد جنگل‌های بارانی انبوه، درخت‌های بائوباب و جانورانی مانند لمورها می‌اندازد. حیات وحش منحصر‌به‌فرد ماداگاسکار و طبیعت کم‌نظیرش که شامل کوه‌ها، جنگل‌های بارانی، بیابان‌ها و سواحل بکر می‌شود و همچنین فرهنگ غنی بومیان ماداگاسکار، برای گردشگران محبوبیت بسیاری دارد. بنابراین، در این مطلب از مجله گردشگری فلای‌تودی به ماداگاسکار سفر می‌کنیم تا با آن بیشتر آشنا شویم؛ در این سفر ماجراجویانه با ما همراه باشید.

ماداگاسکار کجاست؟ | آشنایی با کشور ماداگاسکار

اول از همه خوب است به این سوال پاسخ دهیم که ماداگاسکار کجاست؟ ماداگاسکار، چهارمین جزیره بزرگ دنیاست و در جنوب شرقی آفریقا واقع شده است. پایتخت آن، شهر آنتاناناریوو است و چندین جزیره کوچک پیرامون آن قرار دارند. اکثریت مردم ماداگاسکار به زبان مالاگاسی و عده‌ای نیز به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند.

 این جزیره زیبا، به دلیل داشتن مناظر بکر و کارت پستالی، گونه‌های جانوری نادر، ورزش‌های آبی مهیج و متنوع و ماجراجویی‌ در طبیعت بکر معروف است. از آنجا که جزیره ماداگاسکار بیش از نیم قرن مستعمره فرانسه بوده است، دارای شهرهایی به سبک اروپایی است که در کنار طبیعت تماشایی آن منظره‌ای چشم‌نواز خلق کرده‌اند.  

سفر به ماداگاسکار

منظره درختان سر به فلک کشیده و استوار بائوباب در غروب، تماشای آبشارهای خروشان، دیدن خط ساحلی که به افق می‌رسد و دریاچه‌های شفاف مجمع الجزایر میتسیو تنها بخشی از جاذبه‌های مادگاسکار را تشکیل می‌دهند. برای دیدن این جاذبه‌ها می‌توانید در یکی از تورهای گشت شهری ثبت نام کنید یا یک جیپ کرایه کنید و به ماجراجویی بروید. سفر در ماداگاسکار می‌تواند چالش برانگیز و پرهزینه باشد، اما خاطرات آن فراموش‌نشدنی خواهند بود.

خلاصه اطلاعات ضروری درباره ماداگاسکار

زبان: مالاگاسی – فرانسوی

مذهب: مسیحیت

واحد پول: آریاری (MGA)

پیش شماره: +۲۶۱

جهت رانندگی: راست

اختلاف ساعت با تهران: ۳۰ دقیقه عقب‌تر

بهترین زمان سفر به ماداگاسکار

هنگام سفر به ماداگاسکار باید توجه داشته باشید که برای لذت بردن از این سفر و سر زدن به جاذبه‌های آن باید در فصل مناسب به این جزیره سفر کنید. آب و هوای ماداگاسکار به طور کلی گرم و مرطوب است. فصل بارندگی از ماه نوامبر تا مارس (آذر تا فروردین) ادامه دارد و در این مدت، احتمال بارندگی شدید در برخی مناطق وجود دارد.

به طور کلی، دمای هوای ماداگاسکار در طول سال بین ۲۰ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد متغیر است. اگر مایلید از تفریحات آبی ماداگاسکار لذت ببرید، باید ماه‌های آوریل تا اکتبر (اواخر فروردین تا مهر) را برای سفر به ماداگاسکار انتخاب کنید. در این بازه زمانی، بسیاری از پارک‌های ملی ماداگاسکار باز هستند و می‌توانید از حیات وحش بی‌نظیر آن لذت ببرید.

راهنمای سفر به ماداگاسکار

خلاصه ای از آب و هوای ماداگاسکار

فصل بارندگی: نوامبر تا مارس

فصل خشک: آوریل تا اکتبر

دمای هوا: ۲۰ تا ۳۰ درجه سانتیگراد

پروازهای ماداگاسکار

پایتخت ماداگاسکار، آنتاناناریوو، دارای یک فرودگاه بین المللی به نام فرودگاه ایواتو (TNR) است و پروازهای ورودی و خروجی این جزیره از همین فرودگاه انجام می‌شوند. در حال حاضر، پرواز مستقیم از ایران به آنتاناناریوو وجود ندارد. برای سفر به این شهر باید از یک ایرلاین خارجی بلیط رزرو کنید و با حداقل یک توقف، وارد آنتاناناریوو شوید. هواپیمایی فلای دبی، کنیا، امارات، قطر، ایرلینک، ایر فرانس، لوفتهانزا، اتیوپین، آسترین، ایر موریتیس و هوپ بلیط هواپیما آنتاناناریوو را ارائه می‌دهند. بلیط پرواز به ماداگاسکار را می‌توانید در فلای‌تودی با ارزان‌ترین قیمت رزرو کنید. در فلای‌تودی، علاوه بر تهران، از مبدا شیراز، اصفهان و مشهد نیز می‌توانید بلیط رفت و برگشت آنتاناناریوو را رزرو کنید.

پروازهای ماداگاسکار

ویزای ماداگاسکار

ویزای ماداگاسکار برای ایرانیان به صورت فرودگاهی صادر می‌شود. به این صورت که مسافر در فرودگاه مقصد، فرم مربوط به ویزا را پر می‌کند و بعد از پرداخت هزینه، ویزا در همان لحظه برای او صادر خواهد شد. البته تاریخ اعتبار این ویزا ۹۰ روز است.

در صورتی که درباره خدمات مربوط به ویزای توریستی سوالی داشتید، با کارشناسان بخش ویزای فلای‌تودی به شماره زیر تماس بگیرید.

شماره تماس: ۰۲۱-۴۲۴۰۵۰۰۰ (داخلی ۳)

خرید سیم‌کارت در ماداگاسکار

ماداگاسکار دارای چهار اپراتور شبکه تلفن همراه است که به مسافران سرویس می‌دهند. همه اپراتورها شبکه ۲G، ۳G، ad 4G دارند. این اپراتورها عبارتند از:

  • Airtel Madagascar
  • Telma
  • Orange Madagascar
  • Bip by Blueline

البته، شرکت Blueline که مالک Bip است نیز شروع به ارائه خدمات ۳G و ۴G/LTE کرده است، اما در حال حاضر فقط در پایتخت ماداگاسکار، آنتاناناریوو سرویس‌دهی دارد. بنابراین به افرادی که قصد سفر به ماداگاسکار دارند، توصیه می‌شود سیم‌کارتی را تهیه کنند که در تمام جزیره کارایی داشته باشد. توجه داشته باشید که بعد از خرید سیم‌کارت، باید آن را ثبت یا رجیستر کنید.

خرید سیم‌کارت در ماداگاسکار

برای خرید سیم‌کارت در ماداگاسکار می‌توانید به فروشگاه‌های شهر مراجعه کنید یا سیم‌کارت خود را از فرودگاه بخرید.

جاذبه‌ های دیدنی ماداگاسکار

ماداگاسکار، میزبان هزاران گونه گیاهی و جانوری است که در هیج کجای دنیا قابل مشاهده نیستند. به همین دلیل به این جزیره، قاره هشتم نیز می‌گویند. مسافران می‌توانند در جنگل‌های بارانی و سرسبز ماداگاسکار قدم بزنند، از صحراهای پر از کاکتوس عبور کنند، در ساحل تفریح کنند و همچنان که غرق در موسیقی گوش‌نواز آفریقایی می‌شوند، از طعم و عطر غذاهای بومی لذت ببرند. در ادامه چند مورد از مهم‌ترین جاذبه‌های ماداگاسکار را معرفی خواهیم کرد تا پیش از سفر به این منطقه، با آن‌ها آشنایی داشته باشید.

جاذبه‌ های دیدنی ماداگاسکار

پارک ملی رانومافانا | پارک چشمه‌های آب گرم

این پارک ملی تماشایی، در جنوب شرقی ماداگاسکار واقع شده است. نام این پارک در زبان مالاگاسی به معنای «آب گرم» است که به چشمه‌های آب گرم متعدد موجود در این پارک اشاره دارد. بسیاری از این چشمه‌ها دارای قدرت درمانی هستند. تنوع زیستی باورنکردنی و مناظر خیره‌کننده پارک ملی رانومافانا باعث شده است که گردشگران در سفر به ماداگاسکار، حتما از این فضای سبز دیدن کنند. آبشارهای خروشان، جویبارهای زیبا، گل و گیاهانی مانند ارکیده و سرخس‌های سر به فلک کشیده، تنها گوشه‌ای از زیبایی‌های این پارک را تشکیل می‌دهند.

برای بازدید از این پارک، بهتر است از قبل تور بازدید بگیرید و به همراه یک راهنمای مجرب به تماشای آن بروید. در صورتی که مایلید جانوران شب‌زی را ببینید، باید تورهای شبانه رزرو کنید.

پارک ملی رانومافانا

پارک سینجی روژ | تجربه‌ای سورئال

جنگلی را تصور کنید که به جای درخت، در آن صخره‌هایی نوک تیز به شکل چاقو از زمین بیرون زده‌اند. قدمت این جنگل عجیب و تماشایی به دوران زندگی دایناسورها روی زمین برمی‌گردد. تماشای این پدیده زمین‌شناسی شگفت‌انگیز، مانند تجربه یک بازدید سورئال در فضای واقعی است. رنگ قرمز سازه‌های آهکی نوک تیز در پارک سینجی روژ، در زمینه سبز درختان اطراف، منظره را تماشایی کرده است.

جالب است بدانید که این پارک محل زندگی گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری است که با این محیط ناهموار سازگار شده‌اند. جانورانی مانند لمورها، خزندگان و گونه‌های مختلف پرندگان در این پارک زندگی می‌کنند.

پارک سینجی روژ

پارک لمورها در آنتاناناریوو | تعامل با موجودات بازیگوش

اگر تا به حال لمورها را ندیده‌اید، کینگ جولین در انیمیشن ماداگاسکار را تصور کنید! در سفر به ماداگاسکار، در پارک حفاظت‌شده لمورها در آنتاناناریوو می‌توانید انواع مختلف این گونه جانوری را از نزدیک مشاهده کنید.

این موجودات بازیگوش و کنجکاو اغلب به بازدیدکنندگان نزدیک می‌شوند و فرصتی برای تعاملی به یاد ماندنی ایجاد می‌کنند. علاوه بر این، پارک لمورها دارای باغ‌های گیاه‌شناسی با گونه‌های گیاهی بومی متنوع است که بینش بیشتری از تنوع زیستی غنی ماداگاسکار را در اختیار شما قرار می‌دهد.

پارک ملی ماسوالا | جنگل‌های بارانی

یکی از جاهایی که در سفر با ماداگاسکار حتما باید ببینید، پارک ملی ماسوالا است. در ساحل شمال شرقی ماداگاسکار، پارک ملی ماسوالا قرار دارد که یک پناهگاه باشکوه جنگل‌های بارانی استوایی است. برای رفتن به این پارک باید با قایق از خلیج آنتونگیل وارد شوید. این پارک، سواحل بکر، جنگل‌های بارانی متراکم و اکوسیستم‌های دریایی متنوع دیگری را در بر می‌گیرد و خانه چندین گونه کمیاب و بومی است. اگر در مسیر سبز جنگل پیاده‌روی می‌کنید می‌توانید جانوران این منطقه را از نزدیک ببینید.

پارک ملی ماسوالا

آمبوهیمانگا | نماد هویت فرهنگ مالاگاسی

اگر به تاریخ و فرهنگ ماداگاسکار علاقه‌مند هستید، بازدید از تپه سلطنتی آمبوهیمانگا تجربه‌ای جذاب برای شما خواهد بود. این تپه مقدس که درست خارج از آنتاناناریوو قرار دارد، یک نقطه عطف فرهنگی مهم است که به عنوان پایتخت سلطنتی سابق پادشاهی مرینا اهمیت زیادی دارد.

این مکان، تاریخ و فرهنگ مالاگاسی، کاخ‌های سلطنتی باستانی، مقبره‌ها و خانه‌های سنتی را به نمایش می‌گذارد که میراث معماری و هنری منطقه هستند.

آمبوهیمانگا  نماد هویت فرهنگ مالاگاسی

خیابان بائوباب | قدم زدن در کارت پستال

خیابان بائوباب، واقع در نزدیکی مورونداوا در غرب ماداگاسکار، مقصدی زیبا و نمادین است که درختان بائوباب منحصر‌به‌فرد ماداگاسکار را به نمایش می‌گذارد. این جاده خیره‌کننده با بائوباب‌های باشکوه پوشیده شده است و در حین عبور از آن، فضایی شگفت‌انگیز و تماشایی را مشاهده می‌کنید. این خیابان همچنین محل تجمع مردم محلی است که صنایع دستی محلی و میوه‌های تازه را در کنار جاده می‌فروشند. اگر مایلید تصاویر جذابی با دوربین عکاسی خود ثبت کنید، هنگام غروب یا طلوع خورشید به این خیابان بروید.

خیابان بائوباب در راهنمای سفر به ماداگاسکار

منطقه ویژه ذخیره‌گاه سینجی دِ بماراها | پدیده‌ای زمین شناسی

اگر می‌خواهید در سفر به ماداگاسکار از یک منطقه خیره‌کننده دیدن کنید، به منطقه حفاظت‌شده Tsingy de Bemaraha سری بزنید. این منطقه، واقع در غرب ماداگاسکار است و علاوه بر به رخ کشیدن شگفتی‌های زمین شناسی، تنوع زیست محیطی ماداگاسکار را به خوبی به شما نشان می‌دهد.

آنچه این ذخیره‌گاه را به مقصدی جذاب برای بازدید تبدیل می‌کند، تشکیلات آهکی منحصربه‌فرد آن است که منظره‌ای ماورایی از قله‌های مرتفع، دره‌های عمیق و جنگل‌های سنگی پیچیده ایجاد کرده است. در این منطقه می‌توانید از روی پل‌های معلق، این مناظر شگفت‌انگیز را ببینید.

علاوه بر این، برای کسانی که روحیه ماجراجویانه دارند، فرصت‌های هیجان‌انگیزی برای صخره‌نوردی و غارنوردی در این ذخیره‌گاه وجود دارد.

منطقه ویژه ذخیره‌گاه سینجی دِ بماراها

سواحل ماداگاسکار

خط طویل ساحلی ماداگاسکار با شن‌های سفید و آب‌های فیروزه‌ای در زمینه درختان سرسبز، تصویری خاطره انگیز مانند قاب یک نقاشی است که در سفر به ماداگاسکار می‌توانید از نزدیک ببینید. ماداگاسکار سواحل معروف بسیاری دارد که در ادامه به معرفی بعضی از آنها خواهیم پرداخت.

ساحل ایفاتی |‌ صخره‌های زیبای مرجانی

دهکده ایفاتی در جنوب غربی ماداگاسکار قرار دارد و ساحل ایفاتی یکی از جاذبه‌های ماداگاسکار است که هر گردشگری در سفر به ماداگاسکار مایل است آنجا را ببیند.

سواحل شنی سفید ایفاتی، محیطی زیبا برای استراحت، شنا و پیاده‌روی در امتداد ساحل فراهم کرده است. اکوسیستم دریایی متنوع این منطقه با صخره‌های زیبای مرجانی، ماهی‌های رنگارنگ و لاک‌پشت‌ها، محیطی فوق‌العاده برای غواصی ایجاد کرده‌اند.

در نزدیکی ساحل ایفاتی، جنگل‌های خاردار را می‌توان دید که محیطی متفاوت با گیاهان و جانوران عجیب دارد. همچنین با کمی پیاده‌روی می‌توانید به تماشای درختان بائوباب بروید و عکاسی کنید.

ساحل ایفاتی در ماداگاسکار

نوسی بوراها | پناهگاه دزدان دریایی

در شمال شرق ماداگاسکار در منطقه آنالانجیروفو، نوسی بوراها قرار دارد. این منطقه یک بهشت گرمسیری با سواحل خیره کننده، آب‌های شفاف و طبیعتی بکر است. علاوه بر این، برای علاقمندان به غواصی و تماشای نهنگ، نوسی بوراها جای مناسبی است.

جالب است بدانید که این منطقه در گذشته پناهگاه دزدان دریایی بوده و از این نظر شهری بدنام محسوب می‌شده است. کاوش در بقایای گورستان ها و استحکامات دزدان دریایی به شما حس ماجراجویی می‌بخشد. در کنار آن، می‌توانید به روستاهای مجاور بروید و ضمن تماشای آداب و رسوم مردم، از غذاهای محلی امتحان کنید.

نوسی بوراها  پناهگاه دزدان دریایی در ماداگاسکار

نوسی به | بهشت استوایی

این بهشت استوایی که درست در سواحل شمال غربی ماداگاسکار قرار دارد، دارای سواحل خیره کننده، آب‌های فیروزه‌ای درخشان و جنگل‌های سرسبز است. گردشگران می‌توانند با غواصی در میان صخره‌های مرجانی، ماهی‌های رنگارنگ و دیگر جانوران آبزی را ببینند.

این جزیره همچنین به خاطر ادویه‌های معطر خود، به‌ویژه یلانگ یلانگ و وانیل مشهور است. در این جزیره می‌توانید از چندین مزرعه دیدن کنید تا در مورد فرآیندهای تولید آن‌ها اطلاعات کسب کنید و از عطرها و طعم‌های خوشمزه آن‌ها لذت ببرید.

نوسی به ، بهشت استوایی در ماداگاسکار

حمل و نقل در ماداگاسکار

در سفر، آشنایی با سیستم حمل و نقل از اهمیت بالایی برخوردار است. جابه‌جایی از یک شهر به شهر دیگر یا رفتن از یک قسمت شهر به بخش دیگر، نیازمند آشنایی با سیستم حمل و نقل آن است. در سفر به ماداگاسکار، برای دیدن شهرهای کوچک و بزرگ این جزیره و همچنین بازدید از جاذبه‌های گردشگری، بهتر است با وسایل نقیله آن آشنا شوید.

حمل و نقل هوایی در ماداگاسکار: آسان‌ترین و سریع‌ترین راه برای جابه‌جایی در ماداگاسکار، استفاده از حمل و نقل هوایی است که از فرودگاه صورت می‌گیرد.

حمل و نقل ریلی در ماداگاسکار: راه آهن ماداگاسکار در تمام جزیره وجود دارد. بنابراین می‌توانید به راحتی با قطار از شهری به شهر دیگر سفر کنید.

حمل و نقل عمومی در ماداگاسکار: ارزان‌ترین راه برای گشتن در جزیره استفاده از اتوبوس است. البته تاکسی، مینی‌بوس و موتور سه‌چرخ هم برای جابه‌جا کردن مسافران وجود دارند.

حمل و نقل در ماداگاسکار

Pusi-Pusi: یک راه کندتر اما ارزان‌تر برای جابجایی در جزیره استفاده از Pusi-Pusi است. در این حالت سوار بر یک کابین کوچک دوچرخ می‌شوید که توسط یک فرد کشیده می‌شود.

گذشته از این‌ها، برای گشت و گذار در ماداگاسکار می‌توانید خودرو کرایه کنید. کرایه خودرو به دو صورت با راننده و بدون راننده است. برای کرایه خودرو می‌توانید از فرودگاه ماداگاسکار اقدام کنید. همچنین، بعضی از هتل‌ها خدمات کرایه خودرو نیز انجام می‌دهند.

نمایشگاه‌ها و جشن‌ها در ماداگاسکار

در سفر به ماداگاسکار خوب است بدانید که این جزیره به دلیل تنوع زیستی غنی و فرهنگ منحصر‌به‌فرد خود شناخته شده است. این کشور همچنین میزبان تعداد زیادی نمایشگاه و جشن است که هر ساله برگزار می‌شود. در ادامه تعدادی از آن‌ها را نام خواهیم برد تا در سفر به ماداگاسکار در صورت تمایل به آن‌ها سر بزنید.

نمایشگاه‌های ماداگاسکار

چند مورد از معروف‌ترین نمایشگاه‌های ماداگاسکار عبارتند از:

نمایشگاه بین المللی آنتاناناریوو: این نمایشگاه بزرگترین نمایشگاه تجاری در ماداگاسکار است که هر سال در ماه ژوئن برگزار می‌شود. این نمایشگاه به معرفی محصولات و خدمات شرکت‌های محلی و بین‌المللی اختصاص دارد.

نمایشگاه هنر و صنایع دستی ماداگاسکار: این نمایشگاه هر ساله در ماه نوامبر در شهر مورامانگا برگزار می‌شود و به نمایش آثار هنری و صنایع دستی سنتی ماداگاسکار اختصاص دارد.

نمایشگاه جاز آنتاناناریوو: این نمایشگاه هر سال در ماه ژانویه در شهر آنتاناناریوو برگزار می‌شود و به معرفی موسیقی جاز از سراسر جهان اختصاص دارد.

نمایشگاه‌ها و جشن‌ها در ماداگاسکار

جشن‌های ماداگاسکار

چند مورد از معروف‌ترین جشن‌های ماداگاسکار عبارتند از:

جشن آنتامپوانگ: این جشن در ماه فوریه در شهر آنتاناناریوو برگزار می‌شود. این جشن به جشن آغاز سال نو در تقویم سنتی ماداگاسکار اختصاص دارد و به مدت یک هفته به طول می‌انجامد. در طول این جشن، مردم ماداگاسکار با آتش بازی، رقص و موسیقی جشن می‌گیرند.

جشن ترومبونا: این جشن در ماه ژوئن در شهر آنتاناناریوو برگزار می‌شود. این جشن به جشن روز ملی ماداگاسکار اختصاص دارد و شامل رژه نظامی، سخنرانی‌های رسمی و جشن‌های عمومی است.

جشن کریسمس: این جشن در ماه دسامبر در سراسر ماداگاسکار برگزار می‌شود. این جشن به جشن تولد عیسی مسیح اختصاص دارد. در طول برگزاری، کلیساهای ماداگاسکار مراسم ویژه‌ای برگزار می‌کنند و مردم ماداگاسکار با خرید هدیه و تزئین درخت کریسمس جشن می‌گیرند.

جشن کریسمس در ماداگاسکار

این‌ها تنها برخی از نمایشگاه‌ها و جشن‌هایی هستند که در ماداگاسکار برگزار می‌شود. اگر به ماداگاسکار سفر می‌کنید، حتما از یکی از این رویدادهای فرهنگی دیدن کنید.

هتل های ماداگاسکار

انتخاب نوع هتل به سلیقه و البته بودجه شما بستگی دارد. هتل‌های لوکس ماداگاسکار در مکان‌های برجسته‌ای قرار دارند و امکانات و خدمات بسیار خوبی را ارائه می‌دهند. این هتل‌ها اغلب دارای استخر، رستوران، اسپا و سایر امکانات تفریحی هستند.

هتل های ماداگاسکار

هتل‌های میان‌رده ماداگاسکار گزینه‌ای مناسب برای مسافران با بودجه متوسط هستند. این هتل‌ها معمولا دارای اتاق‌های تمیز و راحت و امکاناتی مانند رستوران و استخر هستند. هتل‌های ارزان قیمت ماداگاسکار گزینه‌ای مناسب برای مسافران با بودجه محدود هستند. این هتل‌ها معمولاً دارای اتاق‌های کوچکتر و امکانات کمتری نسبت به هتل‌های لوکس یا میان‌رده هستند. در ادامه چند مورد از هتل‌های ماداگاسکار را معرفی می‌کنیم.

Carlton Hotel

NOVOTEL Convention And Spa

Radisson Blu Hotel Antananarivo Waterfront

 Sunny Garden

 Hotel La Villette

به یاد داشته باشید که در فلای‌تودی به انواع هتل‌ها و اقامتگاه‌ها در سراسر دنیا دسترسی دارید. کافیست به بخش رزرو هتل در سایت مراجعه کنید و با پرداخت ریالی، هتل مورد نظر خود را رزرو کنید.

شکم گردی در ماداگاسکار

جزیره ماداگاسکار یکی از بهترین مقاصد سفر آفریقاست. رستوران‌های ماداگاسکار هم غذاهای سنتی و هم غذاهای بین‌المللی ارائه می‌دهند. در ادامه، ابتدا غذاهای معروف ماداگاسکار و بعد چند مورد از رستوران‌های محبوب این جزیره را به شما معرفی می‌کنیم تا در سفر به ماداگاسکار به آنها سر بزنید.

غذاهای محبوب و محلی ماداگاسکار

غذا، جزو فرهنگ یک جامعه است و برای آشنایی با فرهنگ هر جامعه یا قومیت بهتر است طعم غذاهای آن‌ها را بچشید. در سرزمین رنگارنگ ماداگاسکار، غذاها با مواد طبیعی و ادویه‌های بومی تهیه می‌شوند و عطر و بوی منحصربه‌فردی دارند. البته در سفر به ماداگاسکار حتما رستوران‌های فرانسوی هم خواهید دید که منوی خاص خودشان را ارائه می‌دهند. در ادامه غذاهای محلی ماداگاسکار را به شما معرفی خواهیم کرد.

رومازاوا (Romazava): یک غذای محلی و ملی ماداگاسکار، رومازاوا نام دارد؛ نوعی خورشت که با گوشت و سبزیجات متنوع و طعم‌دار شده درست می‌شود.

رومازاوا (Romazava) ماداگاسکار

راویتوتو (Ravitoto): این غذا حاصل یک دستور پخت سنتی مالاگاسی است. راویتوتو، با برگ‌های کاساوا شیرین از درخت مانیوک درست می‌شود که با هاون یا چرخ گوشت له شده است. این سبزیجات با سیر و گوشت بسیار چرب پخته می‌شوند. گاهی از شیر نارگیل برای پختن برگ‌های کاساوا استفاده می‌شود.

کوبا راوینا (Koba Ravina): کوبا راوینا یک کیک برنجی مالاگاسی است. کوبا به معنای خمیر و راوینا به معنای برگ درخت و راوینا آکوندرو به معنای برگ موز است. این دسر، از آرد برنج چسبناک، موز و بادام زمینی تهیه می‌شود و در برگ‌های موز پخته می‌شود.

کوبا راوینا (Koba Ravina) ماداگاسکار

گوشت سرخ‌شده (Hen’omby ritra): این غذای گوشتی بدون آب پخته می‌شود و غذای چربی است. در کنار این غذا گاهی سبزیجات یا غلات پخته شده نیز سرو می‌شود.

نخود بامبارا (Bambara peas): به این غذا Voanjobory نیز می‌گویند. نخود بامبارا با گوشت گاو یا ماهی سرو می‌شود.

رستوران‌های معروف ماداگاسکار

برای چشیدن طعم غذاهای اصیل ماداگاسکار و همچنین غذاهای فرانسوی، دریایی یا انواع غذاهای بین‌المللی، می‌توانید به انواع رستوران‌های معروف یا حتی رستوران‌های کوچک و خیابانی سر بزنید. در ادامه، چند مورد از رستوران‌های معروف ماداگاسکار را معرفی می‌کنیم.

رستوران پیلی پیلی | The Pily Pily Restaurant

رستوران پیلی پیلی منظره‌ای خیره کننده و پانوراما از خلیج اندیلانا ارائه می‌دهد. فضای صمیمی رستوران به شما این امکان را می‌دهد تا از لحظات خوش در کنار عزیزانتان نهایت استفاده را ببرید و از مشهورترین خلیج Nosy Be دیدن کنید. همان‌طور که از غذاها و نوشیدنی‌های فوق‌العاده‌ای که سرو می‌شود لذت می‌برید، از رنگ‌ آب دریا شگفت‌زده شوید. منوی این رستوران شامل غذاهای ایتالیایی، دریایی و بین‌المللی است.

آدرس: Plage de Andilana Beach, Nosy Be 111, Madagascar

رستوران پیلی پیلی ماداگاسکار

رستوران La Varangue

فضای این رستوان بسیار دنج است و از صبحانه تا شام آماده پذیرایی است. غذاهای رستوران طعم و عطر منحصربه‌فردی دارند و از ادویه‌های بومی جزیره در آنها استفاده شده است. منوی این رستوران نیز شامل غذاهای ایتالیایی، دریایی و بین المللی است.

آدرس: ۱۷ Rue Printsy Ratsimamanga | Haute-Ville, Antananarivo 101, Madagascar

رستوران La Varangue ماداگاسکار

رستوران Kudeta

KUDéTA یک رستوران شیک و بومی است. غذاهای این رستوران تنوع بالایی دارند و با طعم‌ها و ادویه‌های عجیب و غریب مالاگاسی مخلوط شده‌اند. منوی این رستوران به صورت فصلی تغییر می‌کند و شامل غذاهای فرانسوی، اروپایی و بین المللی است.

رستوران Kudeta ماداگاسکار

آدرس: International15 Rue de La Reunion | Isoraka, Antananarivo 101, Madagascar

رستوران ساکامانگا | Restaurant Sakamanga

غذاهای خوشمزه، فضایی پر جنب و جوش، مکانی زیبا و دنج در اطراف یک استخر، توصیف خوبی از فضا و غذای این رستوران است. این رستوران آبمیوه‌های خوش‌طعمی دارد و کباب‌های خوشمزه‌ای را سرو می‌کند. منوی رستوران شامل غذاهای فرانسوی و اروپایی است و برای گیاهخواران نیز منویی در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، خدمه رستوران بسیار خوش‌برخورد هستند.

آدرس: Rue Andrianary Ratianarivo | TsaraRue, Antananarivo 261

رستوران Idylle Beach

رستوران زیبا، غذای عالی و میزبان‌های فوق العاده؛ این رستوران را نباید از دست داد! محیطی دلنشین در کنار ساحل با غذاهای فرانسوی عالی و غذاهای محلی در ساحل خصوصی کوچک و عجیب و غریب مشرف به اقیانوس هند، محیط این رستوران را تشکیل می‌دهد. منوی رستوران، شامل غذاهای فرانسوی، اروپایی و دریایی است.

رستوران ماداگاسکار

آدرس: BP 32 bis, Ambodifotatra, Nosy Boraha 515

مراکز خرید ماداگاسکار

جاذبه‌های ماداگاسکار فقط به تماشای مراکز فرهنگی و طبیعت بکر خلاصه نمی‌شود. در سفر به ماداگاسکار، می‌توانید سری به مراکز خرید بزنید تا ضمن خرید از برندهای لوکس، سوغات هم تهیه کنید.

این مراکز خرید معمولاً شامل فروشگاه‌های پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم الکترونیکی، سوغاتی و … می‌شوند. همچنین، در برخی از این مراکز خرید، امکاناتی مانند رستوران، سینما و سالن بازی کودکان نیز وجود دارد.

مراکز خرید ماداگاسکار

ماداگاسکار، دارای چندین مرکز خرید مدرن و جذاب است که می‌تواند پاسخگوی نیازهای خرید و تفریح گردشگران باشد. برخی از بهترین مراکز خرید آن عبارتند از:

  • مرکز خرید  Centre Commercial Tana Water Front
  • مرکز خرید  Score Antsirabe
  • مرکز خرید La City
  • مرکز خرید Arena Galerie
  • مرکز خرید  Baobab City
  • مرکز خرید Supreme Center

مراکز خرید آنتاناناریوو معمولاً از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب باز هستند.

قیمت بلیط سفر به ماداگاسکار

قیمت بلیط هواپیما، یکی از فاکتورهای مهم در هزینه سفر است. برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما به ماداگاسکار می‌توانید به سایت فلای‌تودی مراجعه کنید. فلای‌تودی سیستم مقایسه قیمت‌ دارد که شما را در خرید بلیط آنتاناناریوو یاری می‌کند. در سایت فلای‌تودی می‌توانید انواع بلیط هواپیما را به مقاصد مختلف در سراسر دنیا رزرو کنید.

توصیه ما این است که سعی کنید اگر تاریخ سفر مشخصی دارید بلیط رفت و برگشت هواپیما تهران آنتاناناریوو را هم‌زمان خریداری کنید، چون قیمت بلیط رفت و برگشت آنتاناناریوو از قیمت دو بلیط یکطرفه ارزان‌تر خواهد شد. 

قیمت بلیط سفر به ماداگاسکار

هزینه‌های سفر به ماداگاسکار

هزینه سفر به ماداگاسکار، با توجه به نوع پرواز و هتلی که انتخاب می‌کنید متغیر خواهد بود. همچنین، بستگی دارد که برای گشت و گذار در ماداگاسکار ماشین کرایه کنید یا با تورهای دسته‌جمعی به تماشای جاذبه‌ها بروید. علاوه بر این، اگر رستوران‌های درجه یک و کنار ساحل را برای غذا خوردن انتخاب کنید، قاعدتا هزینه بیشتری را باید برای صرف غذا پرداخت کنید.

گاهی برای کاهش هزینه‌های سفر، افراد سفر زمینی را جایگزین سفر با هواپیما می‌کنند اما چون ماداگاسکار جزیره است، امکان سفر زمینی به آن وجود ندارد. همچنین از ایران سفر دریایی به ماداگاسکار امکان‌پذیر نیست. تنها راه سفر، رزرو بلیط هواپیما به آنتاناناریوو است.

هزینه‌های سفر به ماداگاسکار

گرند تور سفر به ماداگاسکار

گرند تور سفر به ماداگاسکار معمولاً به مدت ۱۰ تا ۱۴ روز برگزار می‌شود. این تور شامل پرواز، اقامت، و حمل و نقل زمینی است. هزینه این تور بسته به مدت زمان و سطح امکانات آن متفاوت است. اگر به دنبال تجربه‌ای منحصر‌به‌فرد و فراموش نشدنی هستید، گرند تور ماداگاسکار را به شما توصیه می‌کنیم. این تور شما را با دنیای شگفت‌انگیز ماداگاسکار آشنا خواهد کرد و خاطرات فراموش نشدنی را برای شما رقم خواهد زد.

وسایل ضروری برای سفر به ماداگاسکار

زمانی که سفر مجازی به ماداگاسکار را برای دیدن جاذبه‌های این جزیره انتخاب می‌کنید، در محیط امن خانه خود به تماشای طبیعت می‌روید. اما سفر به جایی مانند ماداگاسکار، نیازمند ملزومات خاصی است. مثلا حتما باید کلاه، عینک آفتابی و کرم ضدآفتاب به همراه داشته باشید، کفش مناسب بپوشید، یک کوله‌پشتی با آب و کمی آذوقه به همراه داشته باشید. همچنین بهتر است برای در امان ماندن از نیش حشرات جنگل، اسپری ضدگزش حشرات به خود بزنید.

وسایل ضروری سفر به ماداگاسکار

سفر به جزیره ماداگاسکار

ماداگاسکار، سرزمین لمورها و بائوباب‌ها است؛ جایی است که می‌توانید در آن دنیای دیگری را کشف کنید. در این جزیره منحصر‌به‌فرد، می‌توانید با حیات وحشی شگفت‌انگیز روبرو شوید که در هیچ جای دیگری در جهان یافت نمی‌شود. از لمورهای بامزه گرفته تا لاک پشت های پوزه بیلچه‌ای، ماداگاسکار مملو از مخلوقات عجیب و غریب است.

علاوه بر حیات وحش، ماداگاسکار همچنین دارای مناظر طبیعی زیبا است. از کوه‌های سر به فلک کشیده گرفته تا سواحل شنی سفید، از جنگل‌های بارانی تا دشت‌های بیابانی، همه و همه را می‌توانید در این جزیره مشاهده کنید. پس اگر به دنبال یک ماجراجویی فراموش نشدنی هستید، تور سفر به ماداگاسکار را از دست ندهید.

تا به حال به ماداگاسکار سفر کرده‌اید؟ به نظر شما کدام جاذبه مهم ماداگاسکار از بقیه تماشایی‌تر است؟ در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول درباره سفر به ماداگاسکار

– آیا برای سفر به ماداگاسکار به ویزا نیاز داریم؟

بله، ویزای ماداگاسکار به صورت فرودگاهی صادر می‌شود.

– بلیط هواپیما ماداگاسکار را از کجا رزرو کنیم؟

برای رزرو بلیط هواپیما آنتاناناریوو با ارزانترین قیمت به فلای تودی مراجعه کنید.

– بهترین هتل آنتاناناریوو کدام است؟

هتل پنج ستاره و لوکس کارلتون هتل جزو بهترین هتل های آنتاناناریوو است.

– اختلاف ساعت ماداگاسکار و تهران چقدر است؟

ساعت رسمی آنتاناناریوو، ۳۰ دقیقه از تهران عقب‌تر است.

– واحد پول ماداگاسکار چیست؟

آریاری (MGA)

– بهترین زمان سفر به ماداگاسکار چه زمانی است؟

بهترین زمان سفر به ماداگاسکار از ماه های آوریل تا اکتبر است. در این مدت، آب و هوا گرم و خشک است و احتمال بارندگی کم است.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید