تاکنون برای گشت‌وگذار به سراغ جاهای دیدنی تالش رفته‌اید؟ اگر پاسختان مثبت است که تبریک می‌گوییم؛ شما به تکه‌ای از بهشت زمین قدم گذاشته‌اید! اما اگر هنوز دیدنی های تالش را ندیده‌اید، بهتر است هر چه زودتر برنامه سفر به تالش را بریزید. مطمئنیم حتی تصورش را هم نمی‌کنید که چه جاذبه‌های دیدنی و زیبایی انتظارتان را می‌کشند. تالش بهشتی در استان گیلان و شهری در میان کوه‌های مرتفع، جنگل‌های سرسبز و دریای زیبای خزر است. پس عاشق هر بخش از طبیعت زیبا که باشید، با ورود به تالش، فقط چند قدم با آن فاصله دارید.

اگر تصمیم گرفته‌اید به این شهر رویایی قدم بگذارید، پس بد نیست دیدنی‌های آن را بشناسید تا برنامه‌ریزی بهتری در سفر خود داشته باشید. با ما همراه باشید که قرار است در این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی، به معرفی برخی از بهترین جاهای دیدنی تالش بپردازیم.

تالش کجاست؟

تالش با مرکزیت هشتپر در استان گیلان قرار دارد و یکی از شهرهای پرجمعیت این استان و از محبوب‌ترین جاهای دیدنی گیلان است. از نظر موقعیت جغرافیایی، تالش از شمال با آستارا، از جنوب با رودبار، از غرب با اردبیل و از شرق هم با دریای خزر همسایه است. تنها همین موقعیت جغرافیایی، تالش را به یک گزینه عالی برای سفر تبدیل می‌کند؛ چراکه از طریق آن به شهرهای دیدنی دیگری هم دسترسی دارید و می‌توانید گشتی هم در آن‌ها بزنید.

بد نیست بدانید که تالشی‌ها جزو قدیمی‌ترین کسانی هستند که در سواحل خزر سکونت داشته‌اند. یکی از جذابیت‌های تالش هم همین قدمت آن است. از طرفی هم دسترسی تالش از یک طرف به دریای خزر و از ۳ طرف دیگر به کوهای تالش است که ادامه رشته‌کوه‌های البرز هستند و وجود جنگل‌های انبوه سبز به جذابیت آن‌ها اضافه می‌کند. همگی این‌ها در کنار دیدنی های تالش، دست‌به‌دست هم می‌دهند تا قلب بازدیدکنندگان را مجذوب خود کنند و تصویری به‌یادماندنی از تالش در ذهنشان بر جای بگذارند.

برای دیدن جاهای دیدنی تالش، بیشتر از یک روز زمان نیاز دارید. هتل های تالش را می‌توانید با ارزانترین قیمت از فلای‌تودی رزرو کنید.

جاهای دیدنی تالش که باید ببینید

چیزی که تالش را خاص می‌کند، دسترسی آن به جنگل‌های زیبای شمالی، دریای دل‌انگیز خزر و کوه‌های مرتفع و باعظمت است. مسلما زمانی که تصمیم به تالش‌گردی بگیرید، شناخت جاهای دیدنی آن به شما کمک می‌کند تا برنامه‌ریزی بهتر و سفری به‌یادماندنی‌تر داشته باشید. از همین رو، ما هم می‌خواهیم نقش کوچکی در این سفر رویایی داشته باشیم و در ادامه این مطلب، شما را با چند مورد از بهترین جاهای دیدنی تالش آشنا کنیم.

جنگل گیسوم | رویایی از جنس طبیعت

چرا جنگل گیسوم از زیباترین جاهای دیدنی تالش است؟ تصور کنید وارد جاده‌ای جنگلی و زیبا شده‌اید؛ جایی که درختان بلندی از دو طرف شما را احاطه کرده‌اند، تونلی سبز و شگفت‌انگیز شکل داده‌اند و بعد از طی‌کردن این مسیر رویایی به دریا می‌رسید؛ چنین چیزی فقط در گیسوم اتفاق می‌افتد! پارک جنگلی گیسوم یکی از بی‌نظیرترین جاهای دیدنی تالش است که هرگز مثل آن را هیچ‌کجا نخواهید دید. در گیسوم، تلاقی جنگل و دریا، منظره‌ای می‌سازد که برای همیشه در خاطرتان حک خواهد شد.

جنگل گیسوم از جاهای دیدنی تالش

مساحت جنگل زیبای گیسوم حدود ۸۰ کیلومتر است و انواع درختان و پوشش‌های گیاهی خیره‌کننده در آن دیده می‌شوند. علاوه بر این‌ها، وجود آلاچیق، رستوران، پارکینگ و انواع تفریحات آبی، لذت گشت‌وگذار در پارک جنگلی گیسوم را دوچندان می‌کند.

گیسوم در تمام فصل‌های سال، دیدنی و لذت‌بخش است؛ اما احتمالا فصل بهار و پاییز، جمعیت بیشتری را در گیسوم خواهید دید. حتما به شما پیشنهاد می‌کنیم که حداقل برای یک بار هم که شده، به گیسوم بروید؛ چراکه منظره‌ای رویایی و فراموش‌نشدنی در انتظارتان است.

  • آدرس: استان گیلان، محور رشت- آستارا، ۱۵ کیلومتری جنوب تالش.

پارک جنگلی سیاهداران | مکانی زیبا بر فراز تالش

از بهترین جاهای دیدنی تالش، می‌توان پارک جنگلی سیاهداران را نام برد که با منظره بی‌نظیر خود، شما را شگفت‌زده می‌کند!‌ این پارک بر بام تالش قرار دارد و در نتیجه منظره‌ای خارق‌العاده زیر پایتان دیده می‌شود. امکاناتی مانند رستوران، سورتمه ریلی، سرویس بهداشتی، پارکینگ و آلاچیق بر محبوبیت این پارک اضافه کرده‌اند. این پارک جنگلی در تمام فصول سال، زیبا و دیدنی است؛ اما به‌لحاظ آب‌وهوایی، فصل بهار و پاییز بهترین موقع برای بازدید از سیاهداران است.

پارک جنگلی سیاهداران  از دیدنی های تالش

پوشش‌های گیاهی جذابی در این پارک دیده می‌شوند که اغلب آن‌ها درختان بلوط هستند. انبوه درختان بلوط از دور، نمایی سیاه به پارک می‌دهند و به همین دلیل، قدیمی‌ها نام این منطقه زیبا را سیاهداران گذاشته‌اند. علاوه بر پوشش‌های گیاهی دیدنی، حضور حیواناتی مانند آهو و گوزن در سیاهداران، گشت‌وگذار شما را در این پارک لذت‌بخش‌تر می‌کند. اگر می‌خواهید لحظاتی ناب در طول سفر برای خود رقم بزنید، حتما دیدن پارک جنگلی سیاهداران را به لیست برنامه‌های خود اضافه کنید.

  • آدرس: استان گیلان، شهر تالش، ۴ کیلومتری جنوب‌غربی تالش.

سورتمه تالش | تلفیقی از زیبایی و هیجان

در بام تالش، هیجان و آدرنالین منتظر شماست! سورتمه تالش یکی از تفریحات هیجان‌انگیز و البته جزو جاهای دیدنی تالش در دل جنگل سیاهداران است. این سورتمه ریلی کاملا استاندارد و ایمن، می‌تواند لحظات هیجان‌انگیزی را برای‌تان رقم بزند و این در حالی است که از دیدن جنگل‌های سبز و انبوه شمالی و زیبایی گوزن‌ها در دل این جنگل‌ها، شگفت‌زده خواهید شد.

سورتمه تالش

بد نیست بدانید که واگن‌های سورتمه تالش، تک‌نفره و دو‌نفره هستند و مدت سورتمه‌سواری هم حدود نیم ساعت خواهد بود. از جذابیت‌های سورتمه تالش، این است که در تمام فصول سال، حتی هنگام بارش باران و برف هم فعالیت خواهد داشت.

البته نگران نباشید؛ با قراردادن پوشش‌هایی مناسب از خیس‌شدن شما جلوگیری خواهد شد و چیزی از لذت این تفریح کم نمی‌شود. علاوه بر لذت تفریحی هیجان‌انگیز، برخی امکانات رفاهی مانند پارکینگ، سرویس بهداشتی، رستوران و… هم برای راحتی شما در نظر گرفته شده‌اند.

  • آدرس: استان گیلان، شهر تالش (هشتپر)، پارک جنگلی سیاهداران.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی چابکسر

منطقه ییلاقی دوخاله کوه | منطقه ای بکر و روح‌ نواز

منطقه ییلاقی دوخاله کوه یکی دیگر از جاهای دیدنی گیلان است که برای مدت‌ها آرامش را به روح و جسمتان هدیه می‌کند. اگر از شلوغی‌ها و هیاهوی شهری خسته شده‌اید و به‌ دنبال مکانی برای کسب آرامش هستید، پیشنهاد ما به شما، منطقه بکر و زیبای دوخاله کوه در تالش گیلان است. با ورود به دوخاله کوه، لذت یک زندگی ساده و به‌دور از تکنولوژی را تجربه خواهید کرد؛ چیزی که همه ما هرازگاهی به‌شدت به آن نیاز داریم.

منطقه ییلاقی دوخاله کوه

این منطقه ییلاقی که از محبوب‌ترین جاهای دیدنی تالش است، در نیمه اول سال، برای سپری‌کردن اوقاتی خوش بسیار عالی است و آب‌وهوایی تمیز و روح‌نواز دارد. پس اگر به تالش سفر کردید و دلتان کمی آرامش و انرژی مثبت خواست، کافی‌ست یک زیرانداز، فلاسک چای و خوراکی‌های مورد علاقه‌تان را بردارید و به دوخاله کوه بروید. مطمئن باشید که ساعاتی فراموش‌نشدنی در این منطقه بکر و دوست‌داشتنی در انتظارتان است!

آدرس: استان گیلان، تالش، ییلاق دوخاله کوه (پیشنهاد می‌کنیم برای پیداکردن مسیر درست، از مردم محلی سوال کنید.)

منطقه ییلاقی سوباتان | دشتی وسیع و آرامش‌ بخش

می‌توان گفت که ییلاقات سوباتان نیز یکی دیگر از جذاب‌ترین دیدنی های تالش است که زیبایی آن، حتی به‌خوبی قابل توصیف نیست. اگر شک دارید، کافی‌ست ۳۶ کیلومتر به‌ سمت شمال‌غرب تالش بروید و خواهید دید که چه بهشتی پیش رویتان است. سوباتان از شمال به رودخانه لیسار، از غرب به دریاچه نئور و از شرق به جنگل‌های تالش می‌رسد.

ارتفاع ۱۹۰۰ متری سوباتان از سطح دریا، باعث شده تا این منطقه در نیمه اول سال آب‌وهوایی عالی و مطبوع داشته باشد. البته همین موضوع، باعث به‌وجودآمدن زمستان‌های بسیار سردی در سوباتان می‌شود که این منطقه را خالی از سکنه می‌کند.

منطقه ییلاقی سوباتان از جاهای دیدنی تالش

یکی از زیبایی‌های منطقه بکر سوباتان، کلبه‌های چوبی آن است که می‌توانید اوقات خود را در آن‌ها سپری کنید. این در حالی است که دشتی سبز و چمنزارهایی بی‌نظیر در مقابل چشمانتان قرار دارند و حیوانات اهلی و اسب‌ها در این دشت‌ها مشغول چرا هستند. با این اوصاف، سوباتان تصویری مانند قصه‌ها دارد. پس اگر در جست‌وجوی آرامش واقعی هستید، ییلاقات سوباتان از جاهای دیدنی تالش را هرگز از یاد نبرید.

  • آدرس: استان گیلان، شهر تالش، ۳۶ کیلومتری جاده تالش- سوباتان.

غار سوباتان | مکانی سحرآمیز در دل صخره‌ ها

یکی از سحرآمیزترین جاهای دیدنی تالش، غار سوباتان است که از آن با نام غار گنج‌خانه هم یاد می‌شود. این غار در ضلع شمال‌شرقی منطقه ییلاقی و دیدنی سوباتان قرار دارد و برای دسترسی به آن، باید کمی پیاده‌روی کنید. ورودی غار سوباتان در دل صخره‌ها پنهان شده است و احتمالا برای پیداکردن آن، به یک راهنما نیاز دارید. مردم محلی معتقدند در این غار، گنج بزرگی پنهان شده؛ اما دسترسی به آن غیر ممکن است؛ چراکه برای‌ آن طلسمی نوشته‌اند!

غار سوباتان

اولین‌بار در سال ۱۳۹۴ یک گروه توانستند با تجهیزات کامل و پیمودن مسیری طاقت‌فرسا وارد غار شوند. خبری از طلسم و گنج نبود؛ اما این گروه حکاکی‌هایی مربوط به دوران غارنشینی پیدا کردند که مسلما ارزشی تاریخی دارند. در هر حال، دیدن این غار سحرآمیز خالی از لطف نیست؛ خصوصا که مسیر رسیدن به ورودی غار هم از ییلاقات سبز و دل‌انگیز سوباتان می‌گذرد.

  • آدرس: استان گیلان، تالش، روستای ییلاقی سوباتان.

منطقه حفاظت‌ شده لیسار با پوشش‌ گیاهی و جانوری شگفت‌ انگیز

منطقه حفاظت‌شده لیسار، یکی از بهترین جاهای دیدنی تالش برای کسانی است که عاشق تماشای پوشش‌های گیاهی و جانوری متنوع هستند. اگر برای‌تان سوال است که این منطقه چه پوشش گیاهی دارد، باید به شما بگوییم که گونه‌های گیاهی زیبا و متنوعی مانند صنوبر، افرا، راش، توسکا و ممرز در لیسار وجود دارند. علاوه بر پوشش گیاهی، گونه‌های متنوع جانوری مانند گرگ، پلنگ، روباه، گربه وحشی، شوکا، خرس و پرندگانی مانند کبک و … هم در لیسار یافت می‌شوند و بر جذابیت آن می‌افزایند.

منطقه حفاظت‌ شده لیسار

دلیل وجود این گونه‌های متنوع، این است که لیسار از سال ۱۳۴۸ جزو مناطق حفاظت‌شده است و تحت نظارت محیط زیست قرار دارد. منطقه لیسار از اراضی جلگه‌ای، کوهستانی و ساحل تشکیل شده است و همه این‌ها در کنار هم، مکانی شگفت‌انگیز ایجاد کرده‌اند که چشمان شما را به دیدن زیبایی‌های وصف‌ناپذیر دعوت می‌کنند.

  • آدرس: استان گیلان، شمال تالش.

قلعه صلصال | بازگشت به دوران ساسانی

اگر عاشق بناهای تاریخی و رمزوراز نهفته در آن‌ها هستید، شما را به دیدن یکی از باستانی‌ترین جاهای دیدنی تالش، یعنی قلعه صلصال (قلعه سلسال) دعوت می‌کنیم. این قلعه باشکوه و دیدنی که در یک کیلومتری منطقه لیسار قرار دارد، مربوط به دوران ساسانی می‌شود و دیدن آن شما را به دل تاریخ می‌برد. قلعه صلصال ۲ قسمت خارجی و داخلی دارد که فضای خارجی آن با استفاده از سنگ‌های لاشه‌ای ساخته شده است و نمایی ساده اما دیدنی دارد.

در فضای داخلی قلعه صلصال نیز شما می‌توانید قسمت‌هایی مانند ارگ، شبکه آبرسانی، آب‌انبار، مقر فرمانروایی، محل نگهبانی و سرویس بهداشتی را ببینید. مسلما دیدن این قلعه تاریخی و جذاب در دل تالش سرسبز، خالی از لطف نیست.

قلعه صلصال در تالش
  • آدرس: گیلان، لیسار، واقع در فاصله ۱۵ کیلومتری شهر تالش و مرکز لیسار، روستای قلعه دوش.

آبشار ورزان | چشم‌ اندازی دیدنی در دل صخره‌ ها

مایل هستید به تماشای آبشاری جاری از دل صخره‌ها و فضای سبز و دلنشین اطراف آن بنشینید و تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای خود رقم بزنید؟ پس به سراغ یکی از بهترین جاهای دیدنی تالش، یعنی آبشار ورزان بروید. این آبشار در فاصله ۴ کیلومتری ییلاق دل‌انگیز سوباتان قرار دارد؛ بنابراین، اگر به این ییلاق رفتید که پیشنهاد می‌کنیم حتما بروید، دیدن آبشار ورزان را اصلا از دست ندهید.

این آبشار با ارتفاع ۱۰۰ متر، از دل صخره‌ها جاری است و در میان دشتی سبز و بسیار زیبا قرار دارد. همین باعث شکل‌گیری صحنه‌ای دیدنی شده است که احتمالا هیچ‌گاه از خاطرتان پاک نخواهد شد. پس اگر قصد سفر به تالش را دارید، بهتر است نام آبشار ورزان را هم در لیست دیدنی‌های مورد علاقه‌تان بگنجانید.

آبشار ورزان
  • آدرس: گیلان، ۳۶ کیلومتری شمال‌غرب شهر تالش، ۴ کیلومتری ییلاق سوباتان، روستای ورزان.

دریاچه سراگاه | صحنه‌ ای به‌ یاد ماندنی در دل گیلان

یکی دیگر از زیباترین دیدنی های تالش، در فاصله حدودا ۷ کیلومتری آن و در روستای سراگاه واقع شده که نام آن دریاچه سراگاه است. چشمه‌های آب زیرزمینی متعددی در اطراف این دریاچه قرار دارند که آب آن را تامین می‌کنند. بد نیست بدانید که دریاچه سراگاه، محل پرورش ماهی است و در اطراف آن هم کلبه‌های چوبی زیبایی وجود دارند که می‌توانید برای اقامت از آن‌ها استفاده کنید.

اگر می‌پرسید که دلیل جذابیت این دریاچه چیست و چرا باید آن را برای گشت‌وگذار انتخاب کنیم، پس این تصویر را در ذهنتان تجسم کنید؛ دریاچه‌ای پرآب و زیبا که اطراف آن پر از شالیزارهای برنج و درختان میوه است و کوه‌های سبز و پر از درخت، دورتادور آن قرار گرفته‌اند. زیبا نیست؟ برای دیدن این صحنه رویایی و به‌یادماندنی، فقط کافی‌ست مسیر خود را به‌ سمت دریاچه سراگاه پیش گیرید. به خاطر داشته باشید که فصل بهار و تابستان، زمان مناسب‌تری برای تفریح در اطراف دریاچه سراگاه است.

دریاچه سراگاه
  • آدرس: گیلان، ۱۰ کیلومتری شمال‌غرب تالش، روستای سراگاه.

ییلاق شکردشت | چشم‌ اندازی بی‌ نظیر از هنر طبیعت

یکی از بکرترین و خیره‌کننده‌ترین جاهای دیدنی گیلان، در شهر تالش قرار دارد و نام آن ییلاق شکردشت است. شاید کمتر نام این ییلاق بهشتی به گوشتان خورده باشد؛ چراکه جایی کاملا بکر است. از چشم‌نوازترین مناظر در ییلاق شکردشت، دشت شگفت‌انگیز گل‌های شقایق است که در فصل بهار زیبای‌های خود را به رخ هر بیننده‌ای می‌کشد. در کنار طبیعت بکر و دشت گل‌های شکردشت، آب‌وهوای مطبوع این منطقه هم فراموش‌نشدنی است.

اگر به هنر، خصوصا نقاشی و عکاسی علاقه دارید، در گوشه‌گوشه این ییلاق بهشتی، می‌توانید صحنه‌هایی بی‌نظیر از طبیعت را با دوربین خود ثبت کنید. اگر هم نظر ما را می‌خواهید، تاکید می‌کنیم که حتما به تماشای ییلاق شکردشت بروید و از دیدن هنر دست طبیعت، نهایت لذت را ببرید.

ییلاق شکردشت
  • آدرس: استان گیلان، شهر تالش، ۲۹ کیلومتری تالش.

منطقه باستانی تول | سفری به دوران باستان

منطقه باستانی تول را هم می‌توانیم به‌عنوان مکانی مناسب برای علاقه‌مندان به تاریخ معرفی کنیم. این منطقه شامل تپه تول یک و تپه تول دو است. تفاوت این دو تپه در این است که تپه تول یک به دوران پیش از تاریخ ایران باستان تا زمان دوران اسلامی مربوط می‌شود، در حالی که تپه تول دو مربوط به دوران پس از اسلام است.

نام این دو تپه در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده و از همین رو، منطقه‌ای ارزشمند است. اگر به حوزه باستان‌شناسی علاقه دارید و تصمیم گرفته‌اید به سراغ این قسمت از دیدنی های تالش بروید، این نکته را هرگز فراموش نکنید؛ هنگام بازدید از منطقه باستانی تول، حتما نهایت دقت را داشته باشید تا خسارتی به این منطقه ارزشمند و دیدنی وارد نشود.

  • آدرس: استان گیلان، تالش، روستای تول.

کاخ سردار امجد تالشی | نشانی از معماری دوران قاجار

شاید تصور کنید که تالش به‌ دلیل اینکه در شمال ایران واقع شده، فقط از طبیعت زیبا و مناطق سرسبز تشکیل شده است؛ اما چنین نیست. تالش برای کسانی که به بناهای تاریخی و معماری هم علاقه دارند، دیدنی‌هایی بسیار دارد. کاخ سردار امجد تالشی، با بنای آبی و سفید خود، واقع در ضلع غربی میدان اصلی تالش، مکانی زیبا و تاریخی برای بازدید است. این کاخ که بدون شک، یکی از بهترین جاهای دیدنی تالش برای عاشقان بناهای تاریخی است، مربوط به دوران قاجار می‌شود.

کاخ سردار امجد تالشی

این کاخ زمستانی به دستور نصرت‌الله خان که به سردار امجد معروف بوده، ساخته شده است. با اینکه قسمتی از کاخ به‌ دلیل آتش‌سوزی از بین رفته است، اما هنوز هم دیدنی‌های زیادی برای ارائه به بازدیدکنندگان خود دارد. اگر به‌ دنبال کسب تجربه‌ای متفاوت در تالش سبز و بی‌نظیر هستید، حتما از این کاخ دیدن کنید.

  • آدرس: استان گیلان، شهر تالش، ضلع غربی میدان اصلی تالش.

بقعه شاه میلرزان | نشانی از زیبایی و سادگی معماری شمالی

اگر کنجکاوید که با معماری زیبا و ساده شمالی آشنا شوید، شما را به دیدن بقعه شاه میلرزان دعوت می‌کنیم. این بقعه محل دفن عارف قرن هشتم هجری، محمود شاه دینوری است و نمایی منحصربه‌فرد از خانه‌های روستایی شمال ایران دارد. برای ساخت این بقعه از امکانات محیط طبیعی مانند چوب و مصالح بومی استفاده شده است و تمام اجزای این بنا مانند ستون‌ها، دیوار‌ها، سقف و… از همین مصالح ساده ساخته شده‌اند. این بقعه سقفی گنبدی‌شکل دارد و ضریح درست در وسط بنا قرار گرفته است. به یاد داشته باشید بقعه شاه میلرزان، یکی از دیدنی های تالش است که سادگی و خاص‌بودن معماری شمالی به‌خوبی در آن نمایان شده است.

بقعه شاه میلرزان
  • آدرس: استان گیلان، تالش، ۱۶ کیلومتری خطبه سرا و ۳۹ کیلومتری تالش.

روستای شیله وشت | بهترین مکان برای دوری از زندگی شلوغ شهری

یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی تالش، روستای شیله وشت است که باید بگوییم خونگرمی و مهمان‌نوازی مردم این روستا در میان خود تالشی‌ها هم بسیار معروف است! اگر تشنه کسب آرامش در ییلاقی بکر، خوش آب‌وهوا و منحصربه‌فرد هستید و می‌خواهید کمی از زندگی شهری دور شوید، پیشنهاد ما روستای دوست‌داشتنی شیله وشت است. می‌توانید با اجاره ویلا یا اقامتگاه در این روستا، مدتی را به تقویت روح و جسم خود بگذرانید.

یکی از جذابیت‌های این روستا، آبشار خارق‌العاده آن است. آبشار شیله وشت تنها ۴ کیلومتر با روستا فاصله دارد و با کمی پیاده‌روی، می‌توانید به آن برسید. اگر قصد رفتن دارید، باید بگوییم یک آبشار سه‌طبقه بسیار دیدنی و خاص در انتظار شماست.

روستای شیله وشت
  • آدرس: استان گیلان، ۲۸ کیلومتری شهرستان تالش.

روستای آق اولر و مریان | با آب‌ و هوایی کوهستانی

دو روستای کوهستانی آق اولر و مریان، از دیگر دیدنی های تالش هستند که هر کدام، جذابیت‌های خاص خود را برای ارائه دارند. به‌ دلیل آب‌وهوای کوهستانی، این دو روستا یک مکان عالی برای تفریح و گشت‌وگذار در تابستان به شمار می‌روند. علاوه بر آب‌وهوای دلپذیر، کوه‌ها، مه، دشت‌های سرسبز، جنگل و رودخانه همگی از زیبایی‌های دو روستای مریان و آق اولر هستند. مسیر تالش تا روستای مریان، صحنه‌ای عجیب و دیدنی در میان انبوهی از جنگل است. همین مسئله، باعث می‌شود تا هنگام طی‌کردن این مسیر نه‌تنها خسته نشوید، بلکه از دیدن مناظر چشم‌نواز بسیار لذت ببرید.

فراموش نکنید که یک حمام تاریخی در روستای مریان قرار دارد که قدمت آن به اواخر دوره صفوی و اوایل دوره قاجار برمی‌گردد. همچنین یک گورستان تاریخی هم در این روستا وجود دارد که انتهای آن به روستای آق اولر می‌رسد و دیدن آن حتما برای‌تان جالب خواهد بود. بعد از رسیدن به روستای آق اولر، می‌توانید از زیبایی‌های آنجا هم لذت ببرید و خستگی را از تن به‌در کنید.

روستای آق اولر و مریان
  • آدرس روستای آق اولر و مریان: ۳۷ کیلومتری شمال‌غربی هشتپر.

جاهای دیدنی تالش هرگز از خاطرتان نمی رود

باید بگوییم زیبایی‌های تالش تمامی ندارند! مسلما نمی‌توان حق مطلب را در مورد این زیبایی‌ها تنها در یک مطلب به‌خوبی ادا کرد. تنها کاری که می‌توانید انجام دهید، این است که در اولین فرصت، راهی این بهشت زمینی شوید و با چشمان خود شاهد شگفتی‌های استان گیلان و تالش باشید! ما تلاش کردیم تا تنها چند مورد از بهترین جاهای دیدنی تالش را در این مطلب به شما معرفی کنیم تا هنگام سفر به این شهر رویایی، لیستی از زیبایی‌های آن در اختیارتان باشد و کارتان راحت‌تر شود.

نظر شما چیست؟ شما چه تجربه شیرینی از سفر به تالش دارید؟ اگر مکانی دیدنی از تالش را از قلم انداخته‌ایم، حتما در بخش نظرات آن را به ما معرفی کنید.

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی تالش

بهترین زمان سفر به تالش چه فصلی است؟

با توجه به نزدیکی تالش به دریا، آب‌وهوای آن شرجی است؛ بنابراین، اوایل بهار و فصل پاییز زمان خوبی برای سفر به تالش است. اگر قصد سفر به ییلاقات تالش را دارید، فصل تابستان هم زمان خوبی خواهد بود.

بهترین دیدنی های تالش کدام است؟

پارک جنگلی گیسوم و سیاهداران، ییلاقات دوخاله کوه و سوباتان، آبشار ورزان، منطقه لیسار، ییلاق شکردشت و… از جاهای دیدنی تالش هستند.

روستاهای دیدنی تالش کدام‌اند؟

روستای شیله وشت، روستای آق اولر و مریان.

مکان‌های تاریخی و دیدنی تالش کدام‌اند؟

قلعه صلصال، کاخ سردار امجد تالشی، منطقه باستانی تول و بقعه شاه میلرزان، چند مورد از این مکان‌ها هستند.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید