نپال منحصر به فرد است؛ کشوری کوچک و کوهستانی که به عنوان بهشت دوستداران طبیعت، علاقمندان به تاریخ و جویندگان معنویت شناخته می‌شود. نپال خانه رشته کوه هیمالیا و خانه دوم همه کوهنوردان جهان محسوب می‌شود. جاهای دیدنی نپال اگرچه در یک مقاله نمی‌گنجد، اما شاید مهمترین آنها بام جهان یا قله اورست باشد! هرچند نمی توان حیات وحش وسوسه انگیز، مناظر مسحورکننده رشته کوه های هیمالیا، آثار معماری باورنکردنی، صومعه های جذاب، فرهنگ اسرارآمیز روستاها و پیاده روی ها و کوهنوردی های مهیج را نادیده گرفت. اگرچه این کشور حتی بدون آن‌که به نقاط پنهان آن سر بزنید، بهشت مجسم شده روی زمین است، اما در این مطلب قصد داریم لیستی از بهترین جاهای دیدنی نپال را به شما معرفی کنیم. اگر عاشق کوه نوردی، زمزمه مانترا و مدیتیشن یا بکرترین نقاط طبیعت هستید، تا پایان با این مطلب مجله گردشگری فلای تودی با ما همراه باشید.

در این مطلب از فلای تودی می‌خوانید... پنهان

کوه اورست | ایستادن در بالاترین نقطه جهان

کوه اورست (Mount Everest)، بلندترین کوه روی زمین محسوب می‌شود و ارتفاع قله این کوه به ۸۸۴۸ متر می‌رسد. جالب است بدانید که عمر اولین صعود به قله اورست کمتر از ۱۰۰ سال است. ادموند هیلاری و تنزینگ نورگی اولین کسانی بودند که قله اورست را در سال ۱۹۵۳ فتح کردند. اگرچه بعد از این اتفاق افراد زیادی توانستند قله اورست را فتح کنند، اما بیشتر مسافران اورست به قصد صعود قله به نپال نمی روند.

بسیاری از گردشگران در بهترین حالت به بیس کمپ اورست یا کمپ مقدماتی اورست می روند تا لذت تماشای بام جهان را از نمای نزدیک تجربه کنند. اگرچه منطقه اورست به طور کلی از مهمترین جاهای دیدنی کشور نپال به حساب می‌آید اما بهترین نقطه برای کوهنوردی در نپال نظر نیست. کشور نپال خانه شگفت انگیزترین قله ها و کوه های جهان است. کوه های که همگی ارزش ماجراجویی، صعود و کشف دارند.

بهترین فصل برای رفتن به قله اورست بهار و پاییز است. از این مهمتر اگر اهل پیاده‌روی نیستید یا قصد ندارید به قله اورست صعود کنید، می‌توانید در روزهای آفتابی این قله جادویی را از تپه ناگارکوت در نزدیکی شهر کاتماندو مشاهده کنید. جالب است بدانید که کارکنان هتل ها و اقامتگاه ها در این منطقه یک وظیفه عجیب دارند. اگر هوا صاف باشد کارکنان هتل درب‌های اتاق خود را می‌کوبند و شما را بیدار می کنند تا قله اورست را ببینید. آن‌ها باور دارند این کار می‌تواند بهترین شانس مسافرهای تنبل برای دیدن بلندترین قله جهان باشد!

کوه اورست یکی از جاهای دیدنی نپال

پارک ملی چیتوان نپال | فیل سواری در جنگل‌ های هیمالیا

اگر می‌خواهید فضای متفاوتی را در نپال تجربه کنید، نباید پارک ملی چیتوان (Chitwan National Park) را از دست بدهید. پارک ملی چیتوان یکی از بهترین نقاط دنیا برای تماشای حیات وحش به شمار می‌رود. اولین وجه تمایز چیتوان با سایر جاهای دیدنی نپال آب و هوای آن است. چیتوان آب و هوای گرمسیری موسمی دارد، هوایی که در نپال کمتر شبیه به آن را تجربه می‌کنید.

پارک ملی چیتوان خانه حیوانات عجیبی مانند ببرهای بنگال، کرگدن‌، پلنگ، خرس تنبل، آهو و … است. در رودخانه های این پارک شگفت انگیز می توانید تمساح و دلفین های آب شیرین را از نزدیک ببینید، البته برای این کار باید کمی صبر کنید. اما مهمترین گزینه در پارک ملی چیتوان پرنده‌ها هستند. این پارک بیشتر از ۵۰۰ گونه پرنده دارد و همین موضوع چیتوان را به بهشتی برای پرنده شناسان تبدیل می‌کند.

علاوه بر تمامی این جاذبه ها شما می‌توانید در حالی که روی یک فیل نشسته‌اید، در این پارک یا جنگل کوچک قدم بزنید. پارک ملی چیتوان در جنوب غربی کاتماندو نزدیک مرز هند قرار دارد و جزو میراث فرهنگی یونسکو و بهترین جاهای دیدنی نپال است.

پارک ملی چیتوان نپال

روستا ناگارکوت نپال | تماشای طلوع خورشید از قله اورست

ناگارکوت نپال (Nagarkot) دهکده‌ای در نزدیکی شهر کاتماندو است و کمتر از ۳۰ کیلومتر با پایتخت نپال فاصله دارد. اگر می‌خواهید زیباترین منظره‌های پاناروما از هیمالیا را با چشم ببینید باید به ناگارکوت بروید. هر سال صدها نفر فقط و فقط برای تماشای طلوع و غروب خورشید در قله اورست به این دهکده سفر می‌کنند.

تصور کنید در یک کلبه چوبی در یک روستای دورافتاده زندگی می‌کنید، جایی که می‌توانید قهوه بنوشید و از منظره خیره‌کننده غروب در کوه های هیمالیا لذت ببرید، بدون اینکه حتی یک قدم از بالکن هتل فاصله بگیرید. روستای ناگارکوت تجسم واقعی این رویا است.  گردشگرانی که مشتاق ماجراجویی در این دسته از مکان های دیدنی نپال هستند، می توانند در اطراف روستا ناگارکوت پیاده‌روی یا دوچرخه سواری کنند.

وقتی در ناگارکوت هستید نباید طلوع خیره کننده خورشید را از دست بدهید. اگر شانس تجربه کردن ناگارکوت را داشتید، زود بیدار شوید تا ببینید که چگونه قله‌ها و آسمان با طلوع خورشید تغییر رنگ می دهند. روستا ناگارکوت یکی از بهترین جاهای دیدنی نپال است که با هوای کاملا پاکیزه، مناظر جادویی و سکوت شگفت‌انگیزش هر مسافری را در خودش گم می‌کند.

روستا ناگارکوت نپال

پارک ملی لانگ تانگ نپال | ماجراجویی در میان درختان بامبو

در هیچ نقطه دیگری از نپال نمی‌توانید این همه درخت بامبو را یک جا ببینید. پارک ملی لانگ تانگ (Langtang National Park) جنگل درختان کاج و بامبو است. این پارک در سال ۱۹۷۶ به عنوان اولین پارک ملی هیمالیا و  چهارمین منطقه حفاظت شده کشور نپال تاسیس شد.

جالب است بدانید که رشته کوه دورجه لاکپا این پارک ملی را به دو قسمت تبدیل می‌کند. پارک ملی لانگ تانگ بسیاری از جاهای دیدنی کشور نپال را در خود جا داده است. از دره معروف لانگ تانگ گرفته تا دریاچه‌هایی که با برف‌های هیمالیا شکل گرفته‌اند. از سمتی شما می‌توانید از هر نقطه‌ایی در پارک ملی لانگ تانگ منظره خیره کننده‌ای از هیمالیا را ببینید. 

پارک ملی لانگ تانگ نپال

معبد سوایامبونات | مدیتیشن با تصویر کوه های هیمالیا

معبد سوایامبونات (Swoyambhu Mahachaitya) روی یک تپه در غرب شهر کاتماندو قرار دارد. این معبد دومین زیارتگاه مهم در دره کاتماندو پس از بوداهاناث است. سوایامبونات را خیلی از توریست ها و حتی مردم محلی با نام معبد میمون‌های نپال می‌شناسند. دلیل این موضوع وجود تعداد زیادی میمون در بخش های مختلف این معبد است.

زیارتگاه سوایامبونات با نقاشی‌های عجیب بودایی در بخش مرکزی این معبد نپال قرار دارد. جالب است بدانید که این معبد در ابتدا یک زیارتگاه یا مکان مذهبی ماقبل تاریخ بوده، اما با ترویج دین بودایی در نپال، سوایامبونات در قرن پنجم به شکل امروزی خود درآمده است. سوایامبونات یکی از مهمترین معابد برای هندوها و بودایی ها نه تنها در نپال بلکه در تمام دنیاست و نقش عمده ای در زندگی بوداییان به خصوص در شمال نپال و تبت ایفا می‌‌کند. اگر برای مدتیشین، کندوکاو معنوی و ماجراجویی در معابد بودایی به نپال سفر کرده‌اید، معبد سوایامبونات یکی از جالب ترین جاهای دیدنی نپال برای شما خواهد بود.

معبد سوایامبونات زیارتگاه مهم در دره کاتماندو

دریاچه های گوکیو | مرتفع ترین سیستم دریاچه های آب شیرین جهان 

اگر می‌خواهید از مسیری متفاوت و البته متنوع به سمت قله اورست بروید، مسیر دریاچه های گوکیو (Gokyo Lake) بهترین انتخاب است. دریاچه های گوکیو مرتفع ترین سیستم دریاچه های آب شیرین جهان  هستند. دریاچه‌هایی با بازتاب سبز و آبی که یکی از زیباترین جاهای دیدنی کشور نپال را شکل داده‌اند.

دریاچه های گوکیو را هم هندوها و هم بودایی‌ها مقدس می‌دانند. هرسال حدود ۵۰۰ هندو در طول جشنواره جانای پورنیما که معمولا در ماه اوت برگزار می‌شود، در این دریاچه‌های مقدس حمام می‌کنند. این منطقه علاوه‌ براین به عنوان محل زندگی ناگ دواتا، خدای مارشکل نیز پرستش می‌شود. معبد خدایان هندو، ویشنو و شیوا در قسمت غربی دریاچه گوکیو واقع شده است.

مقدس بودن این منطقه برای مردم محلی باعث شده تا از حیات‌ وحش این نقطه بهتر مراقبت شود. در نهایت فراموش نکنید که مسیر دریاچه های گوکیو یا مسیر فرعی اورست معمولا توسط افرادی طی می‌شود که زمان بیشتری برای پیاده‌روی دارند، زیرا این مسیر ۴ روز طولانی‌تر از مسیر استاندارد اورست است.

دریاچه های گوکیو زیباترین جاذبه نپال

میدان دوربار | مجموعه‌ ای از کاخ، صومعه و سنگفرش‌های باستانی

در شهر کاتماندو و اطراف آن ۳ میدان دوربار وجود دارد. میدان های دوربار (Durbar Square)، میدان‌هایی هستند که در مقابل کاخ های سلطنتی قدیمی نپال ساخته شده‌اند. میدان های دوربار نپال به ترتیب در کاتماندو، پاتان و باکتاپور ساخته شده‌اند و هر سه آن‌ها جزو میراث جهانی یونسکو هستند. میدان دوربار کاتماندو که با نام هانومان دوکا نیز شناخته می‌شود، در واقع مجتمعی عظیم پر از معابد شگفت‌انگیز و سنگفرش‌های باستانی است.

میدان دوربار پاتان به خاطر وجود معبد کریشنا، معبد طلایی و مجسمه‌های غول پیکری که از خدایان و الهه‌های هندو در خود جای داده، معروف است. میدان دوربار باکتاپور نیز مجتمعی متشکل از کاخ‌ها، صومعه‌ها و یک معبد معروف پنج طبقه به شمار می‌رود.

اگرچه هر سه میدان دوربار نپال کم و بیش یکسان هستند و معبدهایی به سبک پاگودا، کنده کاری های چوبی و فلزی و حتی کاربرد مشابه دارند، اما در عین حال منحصر به فرد هستند و هرکدام نکته ویژه و خاصی برای ارائه دارند. اگر قصد دارید معابد بودایی را در لیست مکان‌های دیدنی نپال قرار دهید، پیشنهاد می‌کنیم از هر سه آن‌ها دیدن کنید.

میدان دوربار نپال

معبد پشوپتیناس | ورود شما به این نقطه ممنوع است!

معبد پشوپتیناس (Pashupatinath Temple) که قدمت آن به قرن هفدهم می‌رسد، قدیمی ترین معبد کاتماندو و یکی از مقدس‌ترین معابد نپال به حساب می‌آید. این معبد در غرب کاتماندو و در کنار رودخانه باگماتی قرار دارد. اگر جنبه مذهبی معبد پشوپتیناس را کنار بگذاریم، باید گفت معروفیت زیاد این معبد به دلیل معماری زیبای سبک پاگودا است. علاوه براین شما می‌توانید در این معبد کنده‌کاری هایی از جنس طلا و مس را از نزدیک ببینید.

از سه دروازه معبد پشوپتیناس، تنها دروازه غربی باز است و فقط هندوهای اهل جنوب آسیا اجازه ورود به آن را دارند. البته توریست‌ها می‌توانند در آن سوی رودخانه منظره خیره‌کننده‌ای از این معبد را تماشا کنند. در بازدید از این معبد و بسیاری از جاهای دیدنی نپال بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که میمون‌های اطراف این منطقه یا سایر معابد معمولا تهاجمی هستند و باید با احتیاط با آنها رفتار کرد.

معبد پشوپتیناس قدیمی ترین معبد نپال

باغ گیاه شناسی سلطنتی نپال | سکوت عمیق در میان سرخس های کوهپایه

جاهای دیدنی کشور نپال در تعطیلات و فصل‌های خوش آب و هوا بسیار شلوغ می‌شود. اما اگر جایی آرام و ساکت می‌خواهید بهترین نقطه باغ گیاه شناسی سلطنتی نپال (National Botanical Garden) است. باغ گیاه شناسی سلطنتی در شهر گوداواری و در قسمت کوهپایه قرار دارد. این باغ نپال ۸۲ هکتار مساحت دارد و بیشتر از آنکه به باغ شباهت داشته باشد، شبیه به یک جنگل کوهستانی است.

این باغ توسط شاه ماهندرا نپال و در سال ۱۹۶۲ ساخته شد. در باغ گیاه شناسی سلطنتی شما می‌توانید بیش از ۵۰۰ گونه گیاهی، گلخانه‌های عجیب، ارکیده‌ها، سرخس‌ها، کاکتوس‌ها و از همه مهم‌تر برکه تاج گذاری را ببیند. برکه‌ای با دکور عجیب که نیلوفرها زیبایی آن را چندبرابر کرده‌اند.

بهترین زمان برای بازدید از باغ گیاه شناسی سلطنتی نپال فصول گلدهی یعنی بهار و پاییز است. علاوه بر این در بازدید از این باغ می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید و از یکی دیگر از جاهای دیدنی نپال هم بازدید کنید. رود گوداوری در فاصله ۲۰۰ متری باغ گیاه شناسی قرار دارد. مردم محلی اعتقاد دارند که این رودخانه را یک عارف بودایی از دل زمین بیرون کشیده و همین موضوع باعث شده که این رودخانه به یکی دیگر از مکان های زیارتی نپال تبدیل شود.

باغ گیاه شناسی نپال

پارک ملی شیواپوری نپال | از قله اورست تا معابد بودایی

پارک ملی شیواپوری ناگارجون (Shivapuri Nagarjun National Park) در قسمت شمالی دره کاتماندو قرار دارد. بازدید از پارک ملی شیواپوری برای تجربه تمام جاذبه های نپال کافی است. قبل از هرچیز باید گفت که مسیرهای کوهنوردی به سمت کوه‌های ناگارکوت، گوسایکوندا، هلامبو و پارک ملی لانگتانگ از این پارک عبور می‌کنند. از همه مهم‌تر شما می‌توانید در پارک ملی شیواپوری مناظر خیره کننده‌ای از هیمالیا و همچنین مناظر پانوراما از دره کاتماندو را ببینید.

علاوه‌ براین چندین مکان مذهبی هندو و بودایی نیز در داخل پارک قرار دارد. اگر در سال نو نپالی از شیواپوری بازدید کنید، می‌توانید زائران بودایی را ببینید که از دره کاتماندو و مناطق مجاور به باغدوار و بیشنودوار می‌آیند، جایی که رودخانه‌های مقدس باگماتی و بیشنوماتی از آنجا سرچشمه می‌گیرند و چه برای توریست و چه محلی ها یکی از بهترین جاهای دیدنی نپال است.

از نظر پوشش گیاهی باید گفت که پارک ملی شیواپوری در یک منطقه گذار بین آب‌وهوای نیمه گرمسیری و معتدل قرار دارد، به همین دلیل پوشش گیاهی این منطقه با توجه به مقدار ارتفاع از زمین تغییر می‌کند. در ارتفاع‌های مختلف شما با گونه‌های متفاوتی مثل کاج، بلوط، رودودندرون و … مواجه می‌شوید. علاوه براین در این پارک ممکن است با گونه های کمیابی مثل خرس سیاه هیمالیا، گربه جنگلی و میمون رزوس نیز مواجه شوید. پارک ملی شیوا پوری محل زندگی ۱۷۷ گونه پرنده از جمله حداقل ۹ گونه در معرض تهدید، ۱۰۲ گونه پروانه با تعدادی گونه‌های کمیاب و در خطر انقراض و ۱۲۹ گونه قارچ است.

پارک ملی شیواپوری ناگارجون نپال

بازار آسان نپال | خرید از قدیمی ترین بازارهای جهان 

تاریخچه بازار آسان نپال (Asan Bazar) به دوران باستان باز می‌گردد، کاتماندو یکی از قدیمی‌ترین شهرهای جهان است و همین موضوع بازار آسان را به یکی از قدیمی‌ترین مراکز تجارت جهان با معماری باستانی تبدیل می‌کند. آسان بازار در کنار قدمتش یکی از محبوب‌ترین بازارهای محلی نپال نیز به شمار می‌رود.    

این منطقه که درست در قلب یا مرکز دره کاتماندو قرار گرفته، پر از خانه‌های سنتی، معابد، غرفه‌های سبزیجات و مغازه‌های کوچک است. از نمک گرفته تا لباس سنتی نپالی و جواهرات، از غرفه‌های کوچک و دست فروش‌های خیابانی تا بزرگترین مراکز خرید، در نزدیکی بازار آسان نپال می‌توانید هرچه که می‌خواهید پیدا کنید.

اگر روزی سفر به نپال را تجربه کردید، ماجراجویی در بازار آسان را به عنوان یکی از مکان های دیدنی نپال فراموش نکنید. در خیابان‌های تنگ و قدیمی این منطقه قدم بزنید و در فضای پرجنب‌وجوش بازار غوطه‌ور شوید. هر خیابان و کوچه قدیمی می‌تواند شما را به دنیای تازه‌ای ببرد و تصویر جالبی به شما نشان دهد. از سمتی بازدید از معابد را از قلم نیندازید. معابد متعددی از جمله معبد آناپورنا، معبد گانش و معبد کومبهشوار در آسان بازار و اطراف آن وجود دارد.

درنهایت حتما غذاهای محلی نپال را امتحان کنید، بازار آسان نپال به خاطر غذاهای خیابانی‌اش معروف است، موموس، چات و سمبوسه و غذای نیواری از آن دسته خوراکی های است که در سفر به نپال نباید از دست داد.

بازار آسان نپال یکی از بازارهای قدیمی جهان

گنبد بوداهانث نپال | مرکز بودیسم جهان

استوپای بودا یا گنبد بوداهانث (Boudhanath Stupa) یکی از بزرگترین استوپاهای جهان است و قدمت آن به قرن ششم یا حتی قبل از آن می‌رسد. قبل از هرچیز باید بدانید که استوپاها بناهایی شبیه به گنبد هستند که برای مراقبه و مدیتیشن از آن‌ها استفاده می‌شود. ساختار این بنا از یک گنبد غول‌پیکر تشکیل شده که در بالای آن یک برج هرمی بودایی قرار دارد.

تمامی این مجموعه نیز بر روی پله‌های بزرگ قرار گرفته است. برج استوپا یا هرم بودایی که در بالا گنبد قرار گرفته در حقیقت یک سازه پنج‌ظلعی است که در هر سمت آن یک جفت چشم نقاشی می‌شود. این چشم‌ها نشان‌دهنده ماهیت همه‌جانبه بودا یا پنج عنصر اصلی یعنی چوب،آتش، خاک، فلز و آب هستند. اتحاد آنها که به شکل استوپا گرد هم آمده‌اند، به شکلی انتزاعی ساختار خود جهان را منعکس می‌کند.

در دهه ۱۹۵۰ و با ورود پناهندگان چینی به کاتماندو معابد و اماکن مذهبی در سرتاسر نپال شروع به ظهور کردند و همین موضوع  قدرت و اهمیت این مکان را بی‌اندازه تقویت کرد تا جایی که در حال‌حاضر گنبد بودا نپال یا استوپا بوداهانث به مرکز بودیسم تبتی تبدیل شده است.  

با این‌حال، برای توریست‌ها و غیربودایی‌ها این ساختمان فقط یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های بودایی در جهان است، جایی که هر روز صدها گردشگر و زائر در جهت عقربه های ساعت در اطراف استوپا زیر چشمان محافظ بودا قدم می‌زنند. تماشای پرچم های رنگی که به استوپا بسته شده‌اند و در باد تکان می‌خورند، صدای مانتراها و دعاهای بودایی می‌تواند حس عارفانه‌ایی را در هرکسی بیدار کند.  چه روزها در کاتماندو بمانید چه یک توقف سریع در این شهر داشته باشید، بوداهانث قطعا باید در صدر لیست جاهای دیدنی نپال باشد.

گنبد بوداهانث نپال بزرگترین استوپاهای جهان

دریاچه فوا نپال | قایق سواری تا معبد هندوها

دریاچه فیوا نپال (Phewa Lake) دومین دریاچه بزرگ این کشور است. این دریاچه در قسمت جنوبی شهر پوکارا واقع شده و منظره‌ی فوق‌العاده هیجان‌انگیز دارد. دریاچه فوا نقطه‌ای است که می‌توانید انعکاس بلندترین قله های جهان را درون آب ببینید. اگرچه رشته کوه آناپورنا در شمال این دریاچه نمای فوق‌العاده‌ای دارد، اما انعکاس کوه های ماچاپوچهره، آناپورنا و دائولاگیری و سایر قله‌های کوهستانی نیز به وضوح در آب این دریاچه دیده می‌شود. علاوه بر این دریاچه فوا مکان خوبی برای تجربه طلوع خورشید هیمالیا است.

 در بازدید از دریاچه فوا شما می‌توانید یک قایق رنگارنگ به نام دونگا کرایه کنید و با یک سواری آرامش‌بخش از وسط دریاچه عبور کنید. از سمتی به جزیره وسط دریاچه بروید و معبد تل براهی را از نزدیک ببینید. همچنین نباید از رستوران‌ها، کافه‌ها و کتاب فروشی‌های اطراف دریاچه فیوا غافل شوید. علاوه بر این اطراف دریاچه دارای مسیرهای هیجان‌انگیزی است که به مناطق مرتفع هیمالیا منتهی می‌شود. فیوا یکی از بهترین جاهای دیدنی نپال است و معمولا در صدر لیست جاذبه‌های این کشور کوهستانی قرار دارد.

دریاچه فوا نپال مخصوص قایق سواری

میدان کوزه گران نپال | سفالگری در قلب نپال

میدان سفال نپال (Pottery Square) همان‌طور که از نامش پیداست، میدانی پر از آثار سفالی است. با چند دقیقه پیاده‌روی از میدان دوربار باکتاپور می‌توانید به میدان کوزه گران نپال برسید. در مرکز این میدان می‌توانید ظروف سفالی دست ساز متنوعی را مشاهده کنید.

در این منطقه هم مثل بیشتر جاهای دیدنی کشور نپال چند زیارتگاه و معبد بودایی وجود دارد. معبد گانش، معبد ویشنو، معبد گوراخناث و … از جمله مکان‌هایی هستند که می‌توانید در این بازدید از آن‌ها دیدن کنید.

جالب ترین بخش بازدید از میدان کوزه گری نپال، مراکز آموزش سفال است. در این مراکز شما می‌توانید فنجان یا هر چیزی که دوست دارید بسازید. میدان پاترز یا کوزه گران نپال شاید جاذبه طبیعی یا معنوی کمتری داشته باشد، اما از آن دسته مکان های دیدنی نپال است که نباید از دست بدهید. میدانی پر از چرخ‌های سفالگری و ردیف‌هایی از گلدان‌های سفالی که در آفتاب خشک می‌شوند یا کوره‌های کاه گلی که در آن ها می‌توان فرآیند خشک شدن سفال را تماشا کرد.

تفریحات نپال

نپال، از بالاترین نقطه به جهان نگاه کن!

کشور نپال خانه بلندترین نقطه یعنی قله اورست جهان است. اما آنچه سفر به نپال را متمایز می‌کند، فقط قله اورست نیست، حتی معابد بودایی، صومعه‌ها و طبیعت وحشی این منطقه هم نقطه تمایز این نیست. سفر به نپال، سفری از نوع ماجراجویی است. چه بخواهید برای فتح و کند و کاو در مسیرهای برفی که کمتر انسانی به آن پا گذاشته راهی نپال شوید، چه بخواهید از بزرگ‌ترین و عجیب ترین معابد بودا و هندو دیدن کنید، سفر به نپال یعنی شما هیجان و ماجراجویی را انتخاب کرده‌اید.

کشور نپال در میان کوه‌های سربه فلک‌کشیده هیمالیا و دشت‌های زیبای هند، دارای چشمگیرترین نماهای طبیعت است. مسیرهای صخره‌ای، کوه‌های مه‌آلود، پرچم‌های در اهتزاز، صومعه‌های قدیمی و محیط آرام نپال فرصتی برای تجربه زندگی متفاوت است.

آیا تابه‌حال تجربه سفرهای ماجراجویانه داشته‌اید؟ چقدر جاهای دیدنی نپال را می‌شناسید؟ از تجربه‌تان برایمان بنویسید.

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی نپال

بهترین فصل سفر به نپال کدام است؟

پاییز بهترین زمان سفر به نپال است. زمستان های هیمالیا بسیار سرد و خشک هستند. اما بهار و پاییز فصل هایی محسوب می شوند که می توانید از زیبایی های این منطقه لذت ببرید.

ایا قله اورست از شهر کاتماندو مشخص است؟

اگر هوا صاف باشد، می توانید قله اورست و کوه های هیمالیا را از شهر کاتماندو ببینید.

دما هوا در قله اورست چند درجه است؟

قله اورست بادگیرترین نقطه جهان است. دمای هوا در سردترین ماه در بالای قله اورست به طور متوسط به منفی ۳۶ درجه سانتیگراد می‌رسد و می‌تواند تا منفی ۶۰ درجه نیز کاهش پیدا کند.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید