بلژیک یکی از متنوع‌ترین کشورهای اروپایی از نظر فرهنگ است. این تنوع در جاذبه های دیدنی این کشور نیز به خوبی خود را نشان می‌دهد. این موضوع را به راحتی می‌توان در جاهای دیدنی بروکسل پایتخت بلژیک مشاهده کرد. این تنوع به دلیل همجواری با کشورهای هلند، آلمان، فرانسه و لوکزامبورگ به خوبی مشاهده می‌شود. در هر کدام از مکان های دیدنی بروکسل می‌توانید شاهد تاثیر یک یا چند مورد از این فرهنگ‌های متنوع باشید. در این مطلب به معرفی برخی از جاهای دیدنی بروکسل خواهیم پرداخت تا بتوانید هر چه بیشتر با این کشور زیبا و فرهنگ متنوع آن آشنا شوید و در سفر به این شهر اطلاعات مناسبی درباره جاذبه‌های دیدنی آن داشته باشید.

میدان بزرگ شهر | Grand Square

میدان اصلی شهر که آن را با نام میدان بزرگ نیز می‌شناسند، از بهترین جاهای دیدنی بروکسل بلژیک محسوب می‌شود که بافت قدیمی و زیبای خود را تا به امروز حفظ کرده است. معماری ساختمان‌هایی که در این میدان قرار دارند، الهام گرفته از سبک باروک هستند. از میان مهمترین جاهای دیدنی میدان بزرگ شهر بروکسل می‌توان به تالار شهر یا هتل دویل اشاره کرد که به منظور رقابت با تالار شهر در شهر رقیب یعنی بروژ ساخته شده است.

میدان بزرگ شهر بزرگ

کاخ گرند پلیس | Grand Place

کاخ بزرگ و مجلل گرند پلیس (Grand Place) منزل یکی از افراد معروف بروکسل به نام «مایسون دو روی» بوده و یکی از زیباترین میدان‌های دنیاست. میدان سنگفرش باشکوهی که به شش خیابان زیبا متصل می‌شود. گرند پلیس در حقیقت، نمادی است که شهر با آن شناخته می‌شود و تقریبا توریستی‌ترین بخش شهر به شمار می‌آید.

کاخ گرند پلیس

دور تا دور این محل که به صورت یک میدان بزرگ است، مغازه‌های قدیمی و عمارت‌های باشکوهی قرار دارند. خانه‌های قدیمی که بیشتر مربوط به قرن ۱۷ هستند، در اطراف این میدان قرار دارند که جذابیت خاصی برای توریست‌ها و گردشگران در این کشور ایجاد می‌کنند. برخی از موزه‌ها و جاذبه‌های این شهر نیز در گرند پلیس قرار دارند.

در صبح برخی از روزهای هفته از جمله دوشنبه، چهارشنبه و جمعه در میدان گرند پلیس بازار گل برپا می‌شود. همچنین در زمان‌های مختلف مراسم دیگری نیز در آن برگزار می‌گردد که از جمله آن می‌توان جشن‌ کریسمس، کنسرت‌های راک و مراسم باشکوه فرش گل را نام برد.

 

 

کلیسای جامع سنت میشل و سنت گودولا | St Michael and St Gudula Cathedral

این کلیسا اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که محل تاجگذاری، برپایی مراسم ازدواج و ترحیم خانواده سلطنتی محسوب می‌شود. معماری این کلیسا به سبک گوتیک بوده و ساخت آن در حدود ۳۰۰ سال زمان برده است. در حال حاضر این کلیسا یکی از مکان های دیدنی بروکسل به شمار می‌آید و همواره بازدیدکنندگان بسیاری را به سوی خود جلب می‌کند.

کلیسای جامع سنت میشل و سنت گودولا

کاخ سلطنتی یا کاخ لیکن | Royal Palace of Brussels

این کاخ نه تنها یکی از جاهای دیدنی بروکسل بلژیک به شمار می‌آید، بلکه محل اقامت فعلی خاندان سلطنتی نیز هست. تصور کنید هنگامی که شما در حال بازدید از طبقات پایینی کاخ هستید، پادشاه و خانواده او در طبقات بالایی حضور دارند. این ساختمان زیبا و مجلل در محاصره پارلمان بلژیک و پارک مهم این شهر قرار گرفته است.

کاخ سلطنتی یا کاخ لیکن

موزه هنرهای سلطنتی بلژیک | Royal Museums of Fine Arts of Belgium

موزه‌های سلطنتی هنرهای زیبای بلژیک شامل بیست هزار نقاشی، مجسمه و طراحی است. این مجموعه شامل شش موزه به نام های موزه هنرهای باستان، موزه ماگریت، موزه ویرتز، موزه مونیر، موزه پایان قرن و موزه هنرهای مدرن می‌شود. قطعا یکی از دیدنی های بروکسل که در سفر به این شهر باید از آن بازدید کرد، همین موزه خواهد بود.

موزه هنرهای سلطنتی بلژیک

اتمیوم | Atomium

این سازه یکی از نمادها و جاهای دیدنی بروکسل به شمار می‌رود. در واقع علت اصلی ساخت آن مربوط به نمایشگاه اکسپو ۱۹۵۸ بروکسل می‌شود. شکل ظاهری بنا به شکل بلور آهن و در مقیاسی بسیار بزرگ‌تر ساخته شد. جنس این سازه در ابتدا از آلومینیوم بوده و در فرایند بازسازی با فولاد ضد زنگ جایگزین شده است. جالب اینجاست برای کمک به بازسازی، قطعات آلومینیوم را به عنوان یک خاطره و یادبود به مردم فروختند.

اتمیوم

کلیسای نوتردام سابلون | Church of Our Lady of Victories at the Sablon

یک کلیسای قرن ۱۵ که عمده شهرت خود را به خاطر زنی دارد که مجسمه مریم مقدس را از کلیسای آنتورپ سرقت کرد و به بروکسل آورد و به کلیسا تحویل داد. پس از این واقعه هر ساله، سالگرد این واقعه جشن گرفته می‌شود. بازدید از این کلیسا برای عموم آزاد است.

کلیسای نوتردام سابلون

پارک سینکو آنتنر | Cinquantenaire Park

این پارک بزرگ‌ترین پارک عمومی شهر است که علاوه بر زیبایی خودش، چند مورد از جاهای دیدنی بروکسل را در اطراف خود جای داده است. کاخ سلطنتی بروکسل، پارلمان بلژیک و سفارت ایالات متحده آمریکا از جمله این موارد هستند. با رفتن به این پارک می‌توانید از طاق پیروزی که دو بخش کاخ سینکو آنتنر را به یکدیگر وصل می‌کند، بازدید کنید.

پارک سینکو آنتنر

کلیسای ملی قلب مقدس | National Basilica of the Sacred Heart in Koekelberg

دستور ساخت این کلیسای بسیار زیبا توسط لئوپولد دوم به مناسبت هفتادمین سالگرد استقلال کشور صادر شد. قلب مقدس که یکی از زیباترین جاهای دیدنی بروکسل به شمار می‌رود، پنجمین کلیسای بزرگ جهان محسوب می‌شود. ساخت این بنای عظیم حدود ۷۰ سال به طول انجامید و در طراحی آن از سبک‌های مختلف بسیاری استفاده شده است.

کلیسای ملی قلب مقدس

گالری های سلطنتی سنت هوبرت | Royal Gallery of Saint Hubert

این گالری که از دیدنی های بروکسل به حساب می‌آید، یکی از اولین تالارهای خرید در اروپا است که همچنان به فعالیت ادامه می‌دهد. این گالری به سه تالار بزرگ و اصلی با نام‌های گالری پادشاه، گالری ملکه و گالری پرنس تقسیم می‌شود. در سفر به بروکسل اگر به خرید علاقه دارید، بازدید از این جاذبه دیدنی را از دست ندهید.

گالری های سلطنتی سنت هوبرت

مونده آرت | Mont des Arts

مون ده آرت به معنی کوه هنر است و این جاذبه نیز به دستور لئوپولد دوم با هدف راه اندازی یک مرکز فرهنگی ساخته شد. نتیجه کار، یک باغ بزرگ زیبا، بناهای فرهنگی و موزه‌های بسیاری شده که در مجاورت این باغ قرار دارند.

مونده آرت یا کوه هنر بروکسل

چکیده چند فرهنگ در معماری بروکسل

اولین موردی که پس از سفر به بروکسل نظر شما را جلب خواهد کرد، معماری چشمگیر تمام بناهایی است که مشاهده خواهید کرد. این معماری‌ها طی قرن‌ها تاریخ این شهر و تاثیر گرفتن از کشورهایی که زمانی بر آن مسلط بوده‌اند شکل گرفته است. در این متن تلاش کردیم تا شما را با تعدادی از جاهای دیدنی بروکسل آشنا کنیم.

قطعا مکان های دیدنی بروکسل بسیار بیشتر از این مواردی هستند که در اینجا به آن اشاره کردیم. اما کشف باقی موارد را به شما می‌سپاریم تا پس از خرید بلیط بروکسل از سایت فلای تودی و رزرو هتل در بروکسل به این شهر زیبا سفر کرده و از دیدنی‌های آن لذت ببرید.

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی بروکسل

آیا برای بازدید از جاهای دیدنی بروکسل می‎‌توان از مترو استفاده کرد؟

بسیاری از این جاذبه‌ها در نزدیکی ایستگاه‌های مترو قرار دارند یا دسترسی خوبی به آن‌ها دارند.

ساعت بازدید از این جاذبه‌ها چه زمانی است؟

بازدید از جاهای دیدنی بروکسل که در فضای باز قرار دارند، معمولا به صورت شبانه روزی است و برای بازدید از فضاهای سرپوشیده باید به سایت این اماکن رجوع کنید تا از ساعت دقیق آن مطلع شوید.

سوغاتی های بروکسل چیست؟

شکلات، آبنبات کوبردون، بیسکوئیت اسپکولوس، کتاب های کمیک تن تن و تور و گیپور از جمله سوغاتی های بروکسل هستند.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید