یکی دیگر از مقاصد لذت‌بخش و به‌یادماندنی گردشگری، می‌تواند جاهای دیدنی آستارا باشد. آستارا یکی از شهرهای زیبای شمالی است که در شمال استان گیلان و در قلب تالش قرار دارد. این شهر رویایی از زیبایی‌های طبیعت برای گردشگران چیزی کم نگذاشته است؛ از سکوت دریا و سرسبزی جنگل تا جوش‌و‌خروش رودها و عظمت کوه‌ها را می‌توان در این شهر دید. آستارا، در زمینه هنرنمایی‌های ساخته‌ دست‌ بشر هم، جاذبه‌های بسیاری برای دیدن دارد. کافی‌ست در کوچه‌های این شهر، قدم بگذارید تا زیباترین معماری‌های ساخته دست بشر را به‌ چشم خود ببینید.

برای سفر به این شهر زیبا، هیچ‌گونه تعللی جایز نیست. همین حالا نگاهی به تقویم بیندازید و برنامه سفر و گردشگری در آستارا را در تاریخ اولین تعطیلی بچینید. ما هم در این مطلب از مجله گردشگری فلای‌ تودی، با معرفی بهترین جاهای دیدنی آستارا، شما را در این سفر خاطره‌انگیز همراهی خواهیم کرد.

در این مطلب از فلای تودی می‌خوانید... پنهان

گردنه حیران | نمایشی باشکوه از طبیعت مه آلود آستارا

معرفی جاهای دیدنی آستارا را از گردنه حیران، زیباترین جاده شمالی ایران، آغاز می‌کنیم. احتمالا وصف زیبایی و شکوه این جاده به‌ گوش شما هم رسیده‌ است؛ گردنه‌ای پوشیده از ابر و مه غلیظ که تصویری شگفت‌آور از زیبایی‌های طبیعی را مقابل چشمان مسافران به‌ نمایش می‌گذارد.

جاهای دیدنی آستارا 15

این گردنه از یک سو، توسط کوه‌های بلند و سرسبز و از سوی دیگر، توسط دره‌ای نه‌چندان عمیق احاطه شده است. از میان این دره هم، رودی پرخروش با نام آق‌چای گذر می‌کند که از ابتدای مسیر تا رسیدن به مقصد با زیبایی تماشایی‌اش، شما را همراهی خواهد کرد. در آن سوی جاده، جایی در انتهای دره هم، چرای حیوانات اهلی به‌ چشم می‌خورد که لذت حضور در این گردنه را به اوج خودش رسانده است. این‌ها تنها بخشی کوچک از زیبایی بصری این گردنه هستند. اگر خوش‌شانس باشید و مه غلیظ سایه‌انداخته بر این جاده اجازه دهد، می‌توانید شگفتی‌های بیشتری از طبیعت این گردنه را تماشا کنید.

  • آدرس: آستارا، واقع‌شده در ۳۴ کیلومتری جاده آستارا به سمت گردنه حیران

تله‌کابین حیران | پرواز بر فراز ابرها

آیا شما هم در کودکی، همیشه آرزو می‌کردید دو بال برای پرواز داشتید تا از نزدیک، ابرهای سفید در آسمان را تماشا می‌کردید؟ با سفر به جاهای دیدنی آستارا و رفتن به تله‌کابین حیران، می‌توانید به این رویای کودکی، رنگ واقعیت ببخشید.

این تله‌کابین که در انتهای گردنه حیران واقع شده است، ۱۷۳۰ متر ارتفاع و ۵۰۰ متر طول دارد. تله‌کابین حیران، از سمت شرق به دریای لاجوردی خزر و چشم‌اندازهای مسحورکننده گردنه حیران و از سمت غرب به جنگل‌های انبوه و سرسبز فندقلو مشرف است. با سوارشدن بر تله‌کابین حیران، می‌توانید بر بالای ابرها حرکت‌ کنید و از تماشای طبیعت رنگی آستارا و کوه‌های پرهیبت آذربایجان لذت ببرید.

جاهای دیدنی آستارا 2

تله‌کابین حیران مجموعه‌ای کامل از امکانات رفاهی و تفریحی را در دل خود جای داده است. این خدمات از اقامت در بهترین هتل و سرو غذا در بهترین رستوران آغاز می‌شوند و تا تجربه هیجان‌انگیز کارتینگ، زیپ‌لاین و سورتمه ادامه پیدا می‌کنند.

  • آدرس: آستارا، ۴۰ کیلومتری جاده آستارا به سمت نمین، نرسیده به تونل، واقع در منطقه حاجی امیر ونه‌بین
  • ساعت بازدید: همه‌روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب
  • هزینه ورودی: ۴۰ هزار تومان برای کابین معمولی، ۸۰ هزار تومان برای کابین ویژه، هزینه ورودی برای کودکان زیر ۱۰ سال، ۳۰ هزار تومان

تالاب بین‌المللی استیل | میزبان درختان متحرک و ریشه در آب

یکی دیگر از بهترین جاذبه‌های گردشگری آستارا که پرندگان کمیاب قطب شمال و اروپای مرکزی هم آن را می‌شناسند، تالاب بین‌المللی استیل است. اگر از سمت تالش و رشت به دل جاده بزنید، می‌توانید در ۷ کیلومتری شهر آستارا از این دیدنی جذاب و چشم‌نواز بازدید کنید.

تالاب بین‌المللی استیل، تنوعی بی‌نظیر و دیدنی از چشم‌اندازهای طبیعی را در دل خود جای داده است؛ از کوهستان و جنگل تا مزارع و کشتزارهای اطراف آن که حال‌وهوایی دیگر از سفر به خطه‌ شمال را برای گردشگران رقم می‌زند. اما این تنها راز جذابیت و زیبایی تالاب نیست؛ باید به درختان متحرک آن نیز اشاره کنیم. این درختان توسکا که ریشه‌ آنها در آب قرار دارد، با هر موج، به‌ حرکت درمی‌آیند. از همین‌ رو هم به تالاب استیل، تالاب درختان متحرک گفته می‌شود. امنیت بالا، آب‌وهوای تمیز و مطبوع و زیبایی جنگلی را به فهرست توصیف‌های این منطقه بکر اضافه کنید.

جاهای دیدنی آستارا 10
  • آدرس: ۷ کیلومتری شهر آستارا، در حاشیه جاده رشت به سمت آستارا

روستای دربند | بهشتی دیدنی در شهر آستارا

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به خطه‌ شمال، لحظه‌ گشت‌وگذار در روستاهای زیبا و اصیل آن است. این جذابیت، زمانی که پای روستایی بکر و بی‌نظیر همچون روستای دربند به‌ میان آید، می‌تواند به اوج خودش هم برسد؛ روستایی خوش‌آب‌و‌هوا و سرسبز که در کوه‌پایه‌های باطراوت رشته‌کوه تالش قرار دارد. امتیاز بزرگ این روستا، مجاورت آن با تالاب سحرآمیز استیل است. ضمن اینکه جلوه‌ای بی‌نظیر از زیباترین شالیزارها را هم مقابل چشمان گردشگران به‌ نمایش می‌گذارد. با وجود این دو ویژگی، روستای دربند به یکی از بهشتی‌ترین دیدنی های آستارا تبدیل شده است.

جاهای دیدنی آستارا 4
  • آدرس: ۱۰ کیلومتری جنوب غربی شهر آستارا، در مجاورت با تالاب بین المللی استیل

آبشار لاتون | از جاهای دیدنی آستارا در تابستان

در ایران، مسیرهای کوهنوردی که مناظری جالب و دیدنی از طبیعت را برای گردشگران به نمایش می‌گذارند، کم نیستند. اما شاید کمتر جایی را بتوان نظیر آبشار لاتون پیدا کرد که صاحب چندین جاذبه گردشگری باشد.

آبشار لاتون، در قسمت غرب شهر لوندویل و در دل جنگلی بکر و زیبا، مملو از درختان سیب، گلابی، گردو و فندق قرار گرفته است. ارتفاع این آبشار که در فهرست مرتفع‌ترین آبشارهای ایران قرار دارد، حدود ۱۰۵ متر است. سرچشمه آبشار لاتون، کوه‌های مرتفع اسپیناس و نقطه پایانی آن دریای خزر است.

مسیر زیبای منتهی به آبشار لاتون، اولین دلیل قانع‌کننده‌ای است که می‌توان برای سفر یک‌روزه به این آبشار داشت. برای مسافران، دو مسیر زیبا و رویایی برای رسیدن به این آبشار وجود دارد. مسیر اول از استان اردبیل و از روستای سوها و مسیر دوم از دل شهرستان لوندویل گذر می‌کند. اگر از سمت گیلان عازم این آبشار رویایی هستید، شهرستان لوندویل مبدا سفرتان خواهد بود.

جاهای دیدنی آستارا 8

دلیل دوم سفر به این منطقه بکر، صدا و تصویر زیبای خود آبشار است؛ آبشاری چهارفصل که در تمام ماه‌های سال با آب جاری خود، شرایطی ایده‌آل را برای گردشگران فراهم کرده است. اگر هنوز قانع نشده‌اید، می‌توانیم شرح زیبایی‌های دریاچه اطراف آن، دشت‌های شقایق و بابونه و جنگل‌های انبوه انار ترش را برای‌تان بازگو کنیم که بهترین سوژه برای عکاسی‌ خواهد بود. به همه این موارد، زیبایی ییلاق‌هایی که برای چرای دام به این منطقه پناه آورده‌اند را هم اضافه کنید.

  • آدرس: آستارا، شهرستان لوندویل، روستای کوته کومه

روستای کوته کومه | از جاهای دیدنی آستارا تا اردبیل

یکی دیگر از جاهای دیدنی در آستارا که شانس ملاقات چندین‌باره با آبشار زیبای لاتون را به گردشگران می‌دهد، روستای کوته کومه است. این روستا، در جنوب آستارا و در شهرستان لوندویل قرار دارد.

در شرح زیبایی کوته کومه، خوب است اشاره‌ای کوتاه به چشمه‌ها و آب‌گرم‌های موجود در مسیر منتهی به این روستا داشته باشیم که حکم راهنما را برای گردشگران دارند. وجود بناهای تاریخی همچون قلعه و آسیاب قدیمی هم که از دیگر جاذبه‌های توریستی این روستای دلنشین و باصفا است.

اما مهم‌ترین جاذبه روستای کوته کومه، همان آبشار لاتون است که برای رسیدن به آن، باید آماده یک پیاده‌روی ۶ کیلومتری در دل جنگل باشید. هنگام خستگی و ناتوانی هم می‌توانید از زلالی و خنکی آب چشمه‌ها و طعم بی‌نظیر آلوهای شاخه درختان لذت ببرید.

جاهای دیدنی آستارا 12
  • آدرس: آستارا، ۹ کیلومتری شهرستان لوندویل

پناهگاه حیات وحش لوندویل | از جاهای دیدنی آستارا

اجازه دهید لذت سیر و سیاحت در میان جاهای دیدنی آستارا را با یکی از زیستگاه‌های مهم حیات وحش در این شهر ادامه دهیم. پناهگاه حیات وحش لوندویل، نام همین زیستگاه مهم حیات وحش است؛ پناهگاهی امن که با پیاده‌سازی قواعد و اصول صحیح نگهداری گونه، به اکوسیستمی مناسب برای گونه‌های مختلف جانوری تبدیل شده است. پرندگان و پستانداران زیادی در این پناهگاه زندگی می‌کنند که مهم‌ترین آن‌ها، عقاب، قو، اردک، گوزن، مرال و سمور است.

از زیست گونه‌های متنوع جانوری که در این منطقه بگذریم، باید از گنجینه عظیم و باارزش جنگل‌های هیرکانی یاد کنیم که زیبایی خارق‌العاده‌ای به این زیستگاه بخشیده‌اند. اگر برای بازدید از آبشار زیبای لاتون و روستای کوته کومه عازم شهر لوندویل شدید، راه زیادی به این زیستگاه منحصربه‌فرد نخواهید داشت.

  • آدرس: ۲ کیلومتری شهر آستارا

باغ پرندگان | از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری آستارا

یکی دیگر از جاهای دیدنی آستارا که در ورودی این شهر از سمت رشت واقع شده است، باغ پرندگان است. اگر میانه خوبی با پرندگان داشته باشید و از دیدن آن‌ها لذت ببرید، بازدید از این باغ برای شما جذاب خواهد بود. این مکان دیدنی، میزبان ۳۰۰ پرنده از ۶۰ گونه متنوع است. تماشای لحظاتی کوتاه از زیست هر کدام از این پرندگان، لذتی غیر قابل‌ وصف را به‌ دنبال دارد که آن را فقط علاقه‌مندان به این موجودات زیبا درک می‌کنند.

جاهای دیدنی آستارا 3

از جمله پرندگانی که می‌توانید لذت تماشای آن‌ها را از نزدیک تجربه کنید، می‌توان به طاووس، بلدرچین، عروس هلندی، قرقاول، طوطی، مرغ عشق، کبک و غاز کانادایی اشاره کرد. در قسمتی از این مجموعه هم بخشی به خریدوفروش پرندگان اختصاص پیدا کرده است که شما می‌توانید با خریداری یکی از آن‌ها، خاطره سفر به آستارا را برای همیشه ماندگار کنید.

  • آدرس: ورودی جاده آستارا از طرف رشت

ساحل صدف | استراحتگاهی دلپذیر

یکی از سواحل زیبا و آرامش‌بخش شمال ایران که به پاکی و تمیزی معروف است، ساحل صدف در آستارا است. نام این ساحل، برگرفته از صدف‌های ریزودرشتی است که امواج دریا، آن‌ها را به ساحل آورده‌اند. شما ضمن لذت‌بردن از تفریحات آبی متعدد در این ساحل پاک و زیبا، می‌توانید اقامتی کاملا رویایی در استراحتگاه‌ها و پلاژهای موجود در این منطقه را هم تجربه کنید. ضمن اینکه امکان چادرزدن برای گردشگران هم فراهم شده است.

جاهای دیدنی آستارا 13
  • آدرس: واقع‌شده در ۱۰ کیلومتری جاده آستارا به سمت رشت

باغ چای عباس‌آباد | از باشکوه ترین جاذبه های آستارا

برای تماشای یکی دیگر از دیدنی های آستارا، لازم است به ۲ کیلومتری جنوب غربی این شهر سفر کنید. در این ناحیه، روستایی بکر و دست‌نخورده با نام عباس‌آباد وجود دارد. موقعیت جغرافیایی و اقتصادی ویژه این روستا، آن را به یکی از جاذبه‌های گردشگری آستارا تبدیل کرده است. وجود شالیزارهای متعدد در عباس‌آباد، از این روستا، بهشتی زیبا، سرسبز و باصفا ساخته است. با بازدید از این روستا به خودتان شانس ملاقات با باغ عباس‌آباد، تنها مرکز کشت چای در آستارا را می‌دهید. طعم دلچسب چای داغ این منطقه، برای همیشه در خاطرتان باقی خواهد ماند.

  • آدرس: ۲ کیلومتری آستارا، شهرستان لوندویل، روستای عباس‌آباد

کوه اسپیناس | از جذاب‌ترین جاهای دیدنی آستارا در بهار

یکی دیگر از جاهای دیدنی آستارا، کوه اسپیناس است. اگر تصاویری از آبشار مرتفع تالون دیده باشید، احتمالا رشته‌کوه‌هایی شبیه به قلعه را دیده‌اید. نام این رشته‌کوه زیبا، اسپیناس است. این رشته‌کوه، از ممتازترین جاذبه‌های گردشگری آستارا است و درست در جایی وسط آبشار بلند لاتون و تالاب استیل قرار دارد. همین امر، جذابیت حضور در این رشته‌کوه را برای گردشگران دوچندان می‌کند. این منطقه بکر، در نمایش جاذبه‌های طبیعی نیز سنگ‌تمام گذاشته است. کافی‌ست اسباب کوهنوردی را آماده کنید و چیزی حدود دو هزار متر کوهنوردی در دل ارتفاعات جنگل را پشت سر بگذارید تا با رویایی‌ترین تصویر ذهنی خود از طبیعت گیلان مواجه شوید.

جاهای دیدنی آستارا 14

بر قله مرتفع اسپیناس که بایستید، کامل‌ترین چشم‌انداز از طبیعت زیبا و رنگین گیلان را در زیر پای خود خواهید داشت. لذت تماشای طبیعت بر بالای رشته‌کوه اسپیناس در حالی که پوشش گیاهی آن با تغییر هر فصل، رنگی دیگر به‌خود می‌گیرد، توصیف‌ناپذیر است. 

  • آدرس: آستارا، ۱۷ کیلومتری شرق شهرستان لوندویل

ساحل شریعتی | مکانی امن برای داشتن اقامتی لذت بخش

آستارا شهری کاملا ساحلی است. یکی از این سواحل که از در دسترس‌ترین نوع آن‌ها نیز به‌ حساب می‌آید، ساحل شریعتی است. در کنار این ساحل، مجموعه تفریحی وجود دارد که برای مسافران، امکان برپا کردن کمپ و چادر را فراهم کرده است. همچنین انواع امکانات و خدمات رفاهی را تدارک دیده است تا مسافران با بهره‌گیری از آن‌ها، به‌یادماندنی‌ترین خاطرات خود از سفر به آستارا را رقم بزنند.

جاهای دیدنی آستارا 5
  • آدرس: واقع‌شده در حاشیه جاده ترانزیتی منتهی به اداره گمرک آستارا

بهشت کاکتوس ها | میزبان کهن ترین کاکتوس

یکی از جاهای دیدنی آستارا که آن را می‌توان به‌عنوان جاذبه‌ای تاریخی هم معرفی کرد، بهشت کاکتوس‌ها است. تاریخ احداث این باغ زیبا و تماشایی به سال ۱۳۵۶ شمسی بازمی‌گردد. اما این امر، دلیل تاریخی‌بودن این باغ نیست. زیستگاه کهن‌ترین و قدیمی‌ترین کاکتوس‌های خاورمیانه در دل این بهشت زیبا، آن چیزی است که از آن، جاذبه‌ای تاریخی ساخته است.

در بهشت کاکتوس‌ها، چیزی حدود ۲۲۰ نوع کاکتوس از کشورهای مختلف مانند آرژانتین، آمریکای جنوبی، برزیل، مکزیک، بولیوی و پرو جمع‌آوری شده‌اند. پرورش و نمایش این کاکتوس‌ها و خرید‌و‌فروش ‌آن‌ها از جمله کارکردهای جذاب این مجموعه است.

جاهای دیدنی آستارا 7
  • آدرس: آستارا، خیابان فارابی

پارک جنگلی بی بی یانلو | با جاذبه هایی بکر

طبیعت زیبای آستارا، تنوعی بی‌نظیر از جنگل و کوه و آبشار دارد که شما را از سفر به این شهر رویایی، خسته و دلزده نمی‌کند. در این میان، جنگل بی‌بی یانلو دارای جاذبه‌هایی بکر است که آن را نمی‌توان با هیچ‌ نوع جنگل یا مراتع سرسبز دیگر جایگزین کرد. پوشش گیاهی این جنگل را انبوه درختان بلوط، توسکا، راش، افرا، گردو، فندق و ممرز تشکیل می‌دهند. در زیر سایه این درختان بلند هم می‌توانید از صدای گوش‌نواز چشمه‌سارهای موجود در این جنگل لذت ببرید.  

  • آدرس: ۵ کیلومتری شهر آستارا، در حاشیه جاده آستارا به طرف اردبیل، دهستان ویرمونی، روستای بی‌بی یانلو
  • ساعت بازدید: ۲۴ ساعته
  • هزینه ورودی: ورودی هر خودرو ۱۰۰۰۰ تومان

تالاب آق | زیستگاه امن پرندگان مهاجر

برای دیدن یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری آستارا، خودتان را به ۴ کیلومتری این شهر، جایی در حد فاصل بین شهرستان لوندویل و بخش مرکزی برسانید. در این ناحیه، تالابی باشکوه تحت عنوان آق وجود دارد که میزبان ۶۱ پرنده مهاجر است. اگرچه آب این تالاب، آنقدرها هم بکر و دست‌نخورده نیست، اما هنوز هم در آن، نشانه‌هایی از زندگی دیده می‌شود. شاهد این ادعا هم زیست گونه‌های بی‌شماری از گیاهان و جانوران است که با حضور خود در این تالاب به این اکوسیستم زندگی می‌بخشند.

جاهای دیدنی آستارا 11
  • آدرس: واقع‌شده در حد فاصل میان شهرستان لوندویل و بخش مرکزی شهر آستارا

رود آستاراچای | مرز طبیعی ایران و آذربایجان

در وصف جاهای دیدنی آستارا، از کوه، جنگل، آبشار و ساحل گفتیم و حالا به رود کوچک اما خروشان آستاراچای می‌رسیم. رود خروشان و زیبای آستاراچای به ۳ شاخه فرعی تقسیم می‌شود؛ ۲ شاخه فرعی این رود در ارتفاعات چشم‌نواز گردنه حیران و شاخه دیگر در ارتفاعات سرسبز و جنگلی بهارستان جاری می‌شوند. رود آستاراچای که به‌عنوان مرز طبیعی ایران و آذربایجان شناخته می‌شود، پر از ماهی‌های مختلف است. کافی است کمی سررشته در ماهیگیری داشته باشید تا خودتان را به ماهی‌دودی، آن‌ هم با چاشنی مناظر بکر آن سوی مرزها مهمان کنید.

  • آدرس: شمال آستارا، مرز میان ایران و آذربایجان

قلعه شیندان | گذری در دل تاریخ

اگر علاقه‌مند به بازدید از آثار تاریخی در این شهر هستید، ما برای شما پیشنهادی داریم. یکی از بناهای تاریخی این شهر که حال‌وهوای خاصی دارد و تاریخ احداث آن به دوران قبل از اسلام بازمی‌گردد، قلعه شیندان است. روایت‌های تاریخی متعددی درباره این قلعه وجود دارند؛ اما مستندترین آن‌ها را باید همان قیام حمزه‌خان تالشی دانست که به عقیده پیشینیان از این نقطه آغاز شده است. برای بازدید از این قلعه تاریخی، باید از منطقه حیران عبور کنید و خودتان را به بالای روستای حاجی امیر بالا و حاجی امیر پایین برسانید.

جاهای دیدنی آستارا 6
  • آدرس: جاده آستارا به سمت اردبیل، منطقه حیران، بالای روستای ونبین

باغ ملی آستارا | یادگاری از دوران قاجار

یکی دیگر از جاذبه‌های تاریخی آستارا که طبیعت زیبایی نیز دارد، باغ ملی آستارا است. این باغ زیبا که یادگاری از دوران قاجار است، در طول زمان کاربری‌های متعددی داشته است. در حال حاضر، از این باغ باشکوه به‌عنوان مکانی برای فروش کتاب کودکان و دارالقرآن استفاده می‌شود. مسافران نیز می‌توانند با اقامت کوتاه‌مدت خود در این باغ، استراحتی لذت‌بخش را در میانه سفر تجربه کنند.

  • آدرس: آستارا، روبه‌روی اداره گمرک در خیابان معلم

چشمه آب‌گرم علی داشی | معجزه ای درمانی از طبیعت آستارا

وجود چشمه‌های آب‌گرم در هر شهری، آن را به مقصدی محبوب برای گردشگری تبدیل می‌کند. آستارا نیز از دسته شهرهایی است که به دلیل داشتن همین ویژگی، به یکی از مقاصد برتر گردشگری تبدیل شده است. می‌خواهیم چشمه آب‌گرم علی داشی را به شما معرفی کنیم که گردشگران زیادی برای التیام دردهای جسمانی خود، از آب آن استفاده می‌کنند. خواص درمانی موجود در این چشمه، اثری شگفت‌انگیز در التیام درد کمر، درد مفاصل و قولنج دارد.

  • آدرس: ۳۰ کیلومتری غربی شهر آستارا، روستای گیلده

بازار بزرگ ساحلی آستارا | فرصتی برای خرید کالای ارزان

بعد از دیدن این همه جاذبه طبیعی در شهر آستارا، حال می‌خواهیم مقصدی جذاب برای بازارگردی در این شهر را به شما معرفی کنیم. بازار بزرگ ساحلی، از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین بازارهای شهر آستارا است که در میان محلی‌ها با عنوان بساط شناخته می‌شود. در این بازار، بیش از ۱۵۰۰ فروشگاه کوچک وجود دارد و با انبوهی از کالاهای روس و ترک مواجه خواهید شد. قطعا دیدن این همه کالا در کنار هم، آن هم با قیمت‌های ارزان و باورنکردنی، ذوق خرید را در شما چندین برابر خواهد کرد. اگر قصد رفتن به این بازار را داشتید، کافی‌ست از محلی‌های آنجا، سراغ میدان ملت را بگیرید.

جاهای دیدنی آستارا 9
  • آدرس: آستارا، خیابان شهید نادر حاجی عباسی، واقع در میدان ملت

آستارا | شهری خیال انگیز با خانه های سفالی

مناطق بکر و دست‌نخورده خطه‌ بی‌نظیر شمال که اسباب شادی و طراوت روح را فراهم می‌کنند، کم نیستند. آستارا شاید یکی از بهترین‌های این مناطق باشد؛ این را به دلیل شمار انبوهی از گردشگران می‌گوییم که همه‌ساله، عازم سفر به آستارا می‌شوند. در این مطلب از فلای‌ تودی با شما گشت‌وگذاری کامل در میان جاهای دیدنی آستارا را تجربه کردیم. اگر اهل سفر و خوش‌گذرانی باشید، قطعا با شنیدن توصیف‌های ما از آستارا، وسوسه سفرکردن به این شهر زیبا به جانتان افتاده است. چمدانتان را ببندید و راهی این شهر شمالی شوید. اما قبل از آن، این قول را به ما بدهید که تجربه‌های ناب سفر خود را در قسمت نظرات، با ما و دیگر کاربران فلای‌ تودی به اشتراک بگذارید.

علاوه بر این، برای اقامت در این شهر زیبا، به بخش رزرو هتل آستارا در فلای تودی مراجعه کنید و محل اقامت خود را با ارزان‌ترین قیمت رزرو کنید.

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی آستارا

بهترین زمان سفر به آستارا چه زمانی است؟

از آنجایی که آستارا، جزو شهرهای پربارش شمالی کشور به‌ حساب می‌آید، بهترین زمان سفر به این شهر، فصل بهار و تابستان است.

بهترین هتل ‌های آستارا کدامند؟

از جمله بهترین هتل‌های آستارا، می‌توان به هتل بین‌المللی اسپیناس آستارا و هتل پارلا اشاره کرد. این دو هتل، اگرچه پنج‌ستاره نیستند، اما امکانات و خدمات رفاهی بسیار مطلوبی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند. این هتل‌ها را می‌توانید از فلای تودی رزرو کنید.

معروف ترین جاهای دیدنی آستارا کدام است؟

از معروف‌ترین جاهای دیدنی آستارا، می‌توان به گردنه حیران، تالاب بین‌المللی استیل، روستای دربند، تله‌کابین حیران، آبشار لاتون، روستای کوته کومه، ساحل صدف، کوه اسپیناس و پارک جنگلی بی‌بی یانلو اشاره کرد.

بهترین رستوران‌های آستارا کدامند؟

از بهترین رستوران‌های آستارا که در آن‌ها، می‌توانید باکفیت‌ترین غذاها را سرو کنید، می‌توان به رستوران روحی، رستوران رومی، رستوران زیتون، رستوران سلطان، رستوران پاییزان امام‌زاده، رستوران افرا و رستوران اکبرجوجه اشاره کرد.

بهترین مراکز خرید آستارا کدامند؟

از بهترین مراکز خرید آستارا که در آن‌ها، می‌توانید لذتی وصف‌نشدنی از خرید را تجربه کنید، می‌توان موارد زیر را نام برد:
-مرکز تجاری لوندویل
-بازار نور
-بازارچه ساحلی
-پاساژ سیدان
-پاساژ ایده‌آل
-پاساژ ولیعصر

23 نظرات

  1. سلام خودم گیلانی هستم اما اسم خیلی از جاهای دیدنی آستارا را نمی دونستم،ممنون از معرفی تون.موفق باشید

  2. من پدربرزگ مادریم حاج مسلم مسلم پور بودن یکی از سرشناس ترین های آستارای زیبا که خاطرات زیبای کودکیم در خانه ایی با بام سفالهای قرمز رنگ که بوی باران میدادند همیشه خانه باصفای بزرگ و پراز درخت وای خدای من حس اندوه و شادمانی متجلی شد برام

  3. آستارا از نظر طبیعت بکر بی نظیره،ولی از نظر امکانات شهری به هیچ وجه در شأن یک شهر توریستی نیست در صورتی که این شهر یکی از شریان های اصلی اقتصاد گیلان می باشد.

  4. باسلام ممنونم ازتون که جاهایه دیدنیه اردبیل و به سایتتون اضافه میکنید,اردبیل از سرعین ،کوه سبلانش ،گرفته تا حیران و آستارایش زیباست

  5. سلام، با اینکه خودم آستارایی هستم با همه این مطالب دلم برای همه اینا تنگ شد. ممنون از لطفتون عالی بود و یه نکته دیگه آبشار میه کومی، مسیر کوه بابا علی از قلم افتاده بود.

  6. شهر من،زادگاه زیبا و مهربان تو را با تمام جنگل‌ها و دریا و رود و کوه و پرندگان و جانوران زیبای در حال انقراض و ماهی و آبشار و آب گرمت می ستایم که جلوه ای از زیبای خدایی….

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید