جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ قطر | به سوی مسابقات!

0
10511

هجدهمین دوره از مسابقات جام ملت‌های آسیا در قطر برگزار خواهد شد. جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ قطر که به رسم دوره‌های پیش قرار بود، اواخر بهار و اوایل تابستان برگزار شود، به دلیل گرمای هوا در این کشور به تعویق افتاد و به زمستان موکول شد. قرعه‌کشی در اردیبهشت ماه برگزار شد و ۲۴ تیم در ۶ دسته گروه‌بندی شدند. نهایتا، جام ملت ها ۲۰۲۳ امسال در تاریخ  ۲۲ دی تا ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد. در این مطلب از مجله گردشگری فلای‌تودی زمان جام ملت های آسیا و سایر اطلاعات تکمیلی درباره تیم‌های راه یافته، ورزشگاه‌ها، زمان بازی‌های ایران، رزرو هتل و بلیط در قطر و… را مشاهده می‌کنید.

میزبان جام ملت های آسیا ۲۰۲۳

هجدهمین دوره از جام ملت های آسیا قرار بود به میزبانی کشور چین برگزار شود، اما در پی شیوع بیماری کرونا در این کشور، کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC)، خبر انصراف چین را اعلام کرد.  پیش از این میزبانی، چین بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ را هم به تعویق انداخته بود. سپس، بعد از بررسی‌هایی که انجام شد، برای دومین بار میزبانی جام ملتهای آسیا ۲۰۲۳ به قطر رسید.

قطر، سال گذشته میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ بود؛ بنابراین زیرساخت‌های لازم برای برگزاری این مسابقات را در سطح استاندارهای جهانی دارد. مثلا ورزشگاه لوسیل برای جام‌جهانی ۲۰۲۲ طراحی و ساخته‌شده است و ظرفیت ۸۰ هزار تماشاچی فوتبال دارد.

قرعه کشی جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ قطر

مراسم قرعه‌کشی جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ قطر در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در سالن کاتارا اوپرا هاوس شهر دوحه برگزار شد و ۲۴ تیم در ۴ گلدان ۶ تیمی قرار گرفتند. امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی، مهدی محمدنبی نایب رئیس و هدایت ممبینی دبیرکل فدراسیون فوتبال در این مراسم حضور داشتند. مهدی تاج نیز به عنوان نایب رئیس AFC در این مراسم حاضر بود.

قرعه کشی جام ملت های آسیا 2023 قطر

در این قرعه‌کشی، قطر به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در کنار چین، تاجیکستان و لبنان در گروه اول قرار گرفت. در گروه دوم، استرالیا، ازبکستان، سوریه و هند همبازی شدند. گروه ایران در جام ملت های آسیا تیم های امارات، هنگ‌کنگ و فلسطین هستند که در گروه سوم با هم رقابت خواهند کرد. تیم ملی ژاپن به عنوان برترین تیم قاره آسیا به لحاظ رنکینگ فیفا، در گروه چهارم در کنار تیم‌های اندونزی، عراق و ویتنام قرار گرفت. کره جنوبی، اردن، بحرین و مالزی هم در گروه پنجم به مصاف هم می‌روند. در گروه ششم نیز تیم‌های عربستان، عمان، قرقیزستان و تایلند مقابل هم صف آرایی خواهند کرد.

گروه بندی جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ قطر

قرعه‌کشی جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ قطر انجام شد و ۲۴ تیم شرکت‌کننده در شش گروه A تا F گروه‌بندی شدند. جدول جام ملت های آسیا به شرح زیر است:

گروه A قطر – چین – لبنان – تاجیکستان

گروه B استرالیا – ازبکستان – سوریه – هند

گروه C ایران – امارات – فلسطین – هنگ کنگ

گروه D ژاپن – عراق – ویتنام – اندونزی

گروه E کره‌جنوبی – اردن – بحرین – مالزی

گروه F عربستان – عمان – قرقیزستان – تایلند

گروه بندی جام ملت های آسیا 2023 قطر

ورزشگاه های جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ قطر

در ادامه، نگاهی به ورزشگاه های میزبان رقابت های جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ قطر می‌اندازیم که در شهرهای مختلف قطر هستند.

شهرنام ورزشگاهظرفیت
الخورورزشگاه البیت۶۸٫۸۹۵
لوسیلورزشگاه لوسیل۸۸٫۶۲۴
الریانورزشگاه بین‌المللی خلیفه۴۵٫۸۵۷
الریانورزشگاه احمد بن علی۴۵٫۰۳۲
الریانورزشگاه شهر آموزش۴۴٫۶۶۷
دوحهورزشگاه الثمامه۴۴٫۴۰۰
دوحهورزشگاه عبدالله بن خلیفه۱۲۰۰۰
السدورزشگاه جاسم بن حمد۱۳۰۰۰
الوکرهورزشگاه الجنوب۴۴٫۳۲۵

زمان برگزاری جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ قطر

افتتاحیه بازی‌های جام ملت های آسیا در تاریخ ۱۲ ژانویه ۲۰۲۴ مصادف با ۱۱ دی ۱۴۰۲ خواهد بود. اولین بازی، ساعت ۱۹:۳۰ بین قطر و لبنان در ورزشگاه البیت شهر خور است. ادامه بازی‌ها از فردای همان روز برگزار خواهند شد.

بلیط بازی‌های جام ملتهای قطر را می‌توانید به صورت آنلاین از سایت فروش بلیط جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ قطر تهیه کنید.

جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ قطر

ساعت بازی های ایران در جام ملت های آسیا

تیم ملی کشورمان، تاکنون ۱۵ بار به جام ملت‌های آسیا راه یافته و ۳ بار عنوان قهرمانی را از آن خود کرده است. در این دوره، شاگردان امیر قلعه‌نویی باید در گروه سوم با تیم‌های ملی امارات، هنگ‌کنگ و فلسطین به رقابت بپردازند. تاریخ و ساعت بازی های ایران در جام ملت های آسیا در مرحله گروهی به شرح زیر است:

۲۴ دی‌ماه ۱۴۰۲

ایران – فلسطین | ساعت ۲۱:۰۰ | ورزشگاه شهر آموزش (اِجوکیشن سیتی)

۲۹ دی‌ماه ۱۴۰۲

ایران – هنگ‌کنگ | ساعت ۲۱:۰۰ | ورزشگاه بین‌المللی خلیفه

۳ بهمن‌ماه ۱۴۰۲

ایران – امارات | ساعت ۱۸:۳۰ | ورزشگاه شهر آموزش (اِجوکیشن سیتی)

جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ قطر

بازدید از جاذبه های قطر

در کنار تماشای فوتبال، از جاهای دیدنی قطر غافل نشوید! این کشور کوچک را نقطه تلاقی سنت و مدرنیته می‌دانند. در قطر می‌توانید آثار فرهنگ سنتی عربی را در کنار یک سبک مدرن از زندگی مشاهده کنید. هم سوق عربی و کارگاه‌های لنج‌سازی هنوز فعال هستند و هم برج‌های سر به فلک کشیده و مراکز تجاری مدرن روز به روز قد علم می‌کنند.

دهکده فرهنگی کاتارا، با معماری منحصربه‌فردی که دارد، فرهنگ کشور قطر را به گردشگران نشان می‌دهد و جزیره مروارید با تفریحات و جاذبه‌هایش، تجربه یک سفر لوکس در قطر را به بازدیدکنندگان هدیه می‌دهد. موزه ملی قطر با معماری خیره‌کننده‌اش، گذشته، حال و آینده این کشور کوچک را در ۱۱ گالری مختلف به نمایش می‌گذارد و گشت و گذار در مرکز خرید ویلاجیو، تجربه‌ای مانند قدم زدن در ونیز را شبیه‌سازی می‌کند. سوق واقف، یک بازار عربی تمام عیار و جایی برای تماشای فستیوال‌های عربی به شمار می‌رود و پارک اسپایر بزرگترین فضای سبز قطر مجهز به اینترنت است.

جاهای دیدنی قطر

بنابراین، در قطر حتی یک روز هم از دست نمی‌دهید. می‌توانید به مراکز خرید قطر سر بزنید و خرید کنید، می‌توانید لذت و هیجان را خارج از استادیوم فوتبال و در بهترین پارک‌ها و شهربازی‌های قطر تجربه کنید یا سری به رستوران‌های قطر بزنید و از عطر و طعم غذاهای سنتی قطر لذت ببرید.

برای تماشای بازی های جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ و بازدید از جاذبه‌های قطر، باید حداقل چند روز در قطر اقامت داشته باشید. انواع هتل‌ها یا هاستل‌های قطر را می‌توانید به آسانی و با پرداخت ریالی از سایت یا اپلیکیشن فلای‌تودی رزرو کنید.

شرایط دریافت ویزا برای سفر به قطر

ایرانیان برای سفر به قطر باید ویزا بگیرند. برای دریافت ویزای قطر، باید از طریق وب‌سایت مخصوص به صدور ویزا، فرم مربوطه را تکمیل و مدارک مورد نیاز را آپلود کنید. نوع ویزایی که به این طریق اخذ می‌شود، eVisa یا ویزای الکترونیکی نام دارد. به طور کلی ویزای قطر در دو نوع بلند مدت (type D) و کوتاه مدت (type C) صادر می‌شود.

ویزای کوتاه مدت قطر حداکثر ۳ ماهه و ویزای بلند مدت برای بیش از ۳ ماه صادر خواهد شد. اعتبار ویزای کوتاه مدت از زمان صدور، سه ماه است که می‌توانید ۳۰ روز آن را در قطر اقامت داشته باشید. در صورتی که بیشتر از این مدت در کشور قطر اقامت داشته باشید، باید مبلغی را به عنوان جریمه پرداخت کنید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای قطر:

  • پاسپورت معتبر؛
  • بلیط رفت‌و‌برگشت؛
  • واچر هتل؛
  • ارائه گواهی واکسیناسیون مورد تایید بهداشت قطر؛
  • گواهی عدم سوء پیشینه؛
  • جواب تست منفی PCR؛
  • یک قطعه عکس؛
  • تمکن مالی و گردش ۳ ماهه حساب.

توجه داشته باشید که هزینه ویزای توریستی برای سفر به قطر برابر با ۱۰۰ ریال قطر (۲۷ دلار) به‌ازای هر فرد است. درخواست ویزا را ثبت و هزینه‌های مربوط به آن را پرداخت کنید. ۲۴ ساعت بعد، در یک ایمیل پاسخ درخواست به دست شما خواهید رسید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط اخذ ویزای قطر، با کارشناسان بخش ویزای فلای تودی به شماره ۰۲۱-۴۲۴۰۵۰۰۰ داخلی ۳ تماس بگیرید. همچنین می‌توانید مقاله شرایط دریافت ویزای قطر با دیسکاور قطر را در مجله فلای تودی مطالعه کنید.

ویزا

تماشای بازی های جام ملت های آسیا قطر ۲۰۲۳ از نزدیک

تماشای بازی در میان هیاهوی تشویق تماشاچی‌ها بسیار لذت‌بخش است. می‌توانید با سایر طرفداران تیم مورد نظرتان ملاقات کنید و با آنها جشن بگیرید یا غم و اندوه خود را به اشتراک بگذارید. برای تجربه این لذت، کافی است خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل خود را انجام دهید و با خرید بلیط مسابقات راهی کشور قطر شوید.

اگر تجربه تماشای بازی‌های آسیایی را دارید، با ما به اشتراک بگذارید. همچنین اگر قصد سفر به قطر دارید، به سایت یا اپلیکیشن فلای‌تودی سر بزنید یا با کارشناسان بخش پشتیبانی تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

سوالات متداول درباره جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ قطر

چگونه تور جام ملت های آسیا قطر ۲۰۲۳ بخریم؟

برای خرید تور جام ملت های آسیا به همراه بلیط مسابقات با شماره ۴۲۴۰۵۰۰۰ داخلی ۳ تماس بگیرید.

– تاریخ برگزاری بازی‌های جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ چه زمانی است؟

اولین بازی در تاریخ ۱۲ ژانویه ۲۰۲۴ مصادف با ۱۱ دی ۱۴۰۲ خواهد بود.

-اولین بازی ایران در جام ملت ها ۲۰۲۳ چه زمانی است؟

اولین بازی ایران مقابل فلسطین در تاریخ ۲۴ دی ماه و ساعت ۲۰:۳۰ است.

-بازی ایران هنگ کنگ چه ساعتی است؟

ایران و هنگ کنگ در تاریخ ۲۹ دی ماه، ساعت ۲۰:۳۰ به مصاف هم خواهند رفت.

-ایران در کدام گروه و با چه تیم هایی بازی دارد؟

ایران در گروه C در کنار تیم‌های فلسطین، هنگ کنگ و امارات قرار دارد.

-بلیط قطر را چطور رزرو کنیم؟

برای رزرو بلیط قطر با ارزانترین قیمت به سایت یا اپلیکیشن فلای‌تودی مراجعه کنید.

-هزینه رزرو هتل در قطر چقدر است؟

قیمت رزرو هتل در قطر با توجه به هتل و نوع اتاقی که انتخاب می‌کنید متغیر است. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت یا اپلیکیشن فلای‌تودی مراجعه کنید.

-آیا قطر ویزا لازم دارد؟

بله، برای دریافت خدمات ویزای قطر با شماره ۰۲۱۴۲۴۰۵۰۰۰ داخلی ۳ تماس بگیرید.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید