کاور بلاگ گزارش فلای تودی 2 برابر

کلاس جهانی سفر

 

ماموریت ما در فلای تودی این است که کلاس جهانی سفر را برای همه و در هر کجا امکانپذیر کنیم. در ۷ سال گذشته تلاش کردیم تا مسیر سفر را برای کاربران خود هموار کنیم و آمار نشان می‌دهد که تا حد زیادی در رسیدن به این هدف بزرگ موفق عمل کرده‌ایم. این موفقیت نتیجه تلاش تیم فلای تودی و اشتیاق کاربران ما بوده است. مسیری که ما و شما برای بیشتر دیدن جهان، بیشتر سفر رفتن و بیشتر تجربه کردن طی کرده‌ایم. در گزارش عملکرد فلای تودی در سال ۱۴۰۱ که با هویت بصری جدید منتشر شده، می‌توانید آمار دقیقی از خدمات ما، از رشد فروش پرواز و هتل تا افزایش کاربران، رونمایی از محصولات جدید، توسعه کارمندان، مقاصد پرطرفدار، بررسی چالش‌های صنعت گردشگری و … را مطالعه کنید. 

ما اعتماد شما را جلب کردیم

گزارش سالانه فلای تودی ۱۴۰۱ نشان می‌دهد، مجموع رشد بلیط هواپیما در بخش پرواز داخلی و خارجی ۱۲۹% بوده است. این دستاورد بزرگ تلاش شبانه‌روزی تیم بزرگ فلای تودی را برای جلب رضایت هرچه بیشتر کاربران نشان می‌دهد. نگاهی به آمار به دست آمده نشان می‌دهد، ما موفق شدیم رتبه یک فروش بلیط هواپیما خارجی و هتل خارجی را به خود اختصاص دهیم. 

میزان رشد فروش بلیط داخلی و خارجی

برخلاف تصور بیشترین رشد فروش مربوط به پروازهای خارجی فلای تودی بوده است. کاربران فلای تودی در سال ۱۴۰۱ بیشتر از همیشه سفرهای خارجی را تجربه کرده‌اند، چراکه فروش بلیط هواپیما خارجی ۱۷۹% رشد را نشان می‌دهد. همچنین خرید بلیط هواپیما داخلی نیز ۷۹% رشد یافته است.

4 1

 میزان رشد فروش هتل داخلی و خارجی

درصد رشد فروش هتل داخلی و خارجی در سال ۱۴۰۱ نیز نشان می‌دهد که فلای تودی توانسته با توجه به ارائه گسترده و متنوع انواع محل اقامت، رضایت کاربران را در این زمینه به طور کامل جلب کند. رشد ۳۴۰% فروش هتل در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ نشان‌دهنده میزان موفقیت این مرجع معتبر است. براساس آمار، رشد فروش هتل خارجی ۲۰۸% و هتل داخلی ۴۷۱% بوده است.

5

 از ۹۰۰ ایرلاین تا ۱.۵ میلیون هتل؛ انتخاب حق شماست!

در سال ۱۴۰۱ تقریبا هیچ نقطه‌ای روی نقشه وجود نداشت که خرید بلیط هواپیما یا رزرو هتل در آن برای ایرانی‌ها امکان‌پذیر نباشد. در سال گذشته مسافران فلای تودی این امکان را پیدا کردند که به ۱.۵ میلیون هتل و ۹۰۰ ایرلاین از تمام نقاط دنیا در این سایت دسترسی داشته باشند. این شرکت گردشگری معتبر همواره تلاش کرده تا خدماتی در سطح بین‌المللی به کاربران ایرانی ارائه دهد تا افراد با هر سلیقه و بودجه‌ای بتوانند خدمات موردنظر خود را در این سایت جست‌وجو کنند. 

2 4

مردم بیشتر کجا سفر کردند؟

اما مسافران فلای تودی بیشتر به کدام نقاط پرواز کردند؟ براساس گزارش فلای تودی، پرواز استانبول، دبی و نجف به ترتیب رتبه یک تا سه را بین مقاصد محبوب کاربران داشته‌اند. البته استانبول تنها مقصد محبوب پروازهای فلای تودی نبود. با بررسی آمار هتل‌ها متوجه شدیم که کاربران فلای تودی در سال گذشته بیشتر از هر نقطه‌ای در استانبول، دبی و وان هتل رزرو کرده‌اند. به نظر شما مسافران استانبول و دبی جوان‌ها بوده‌اند یا میانسال‌ها؟ بازنشسته‌ها یا کارمندان؟ ما این موضوع را هم زیر ذره‌بین قرار دادیم.

جوان‌ترها بیشتر سراغ ما آمدند!

بیشترین آمار سفرهای فلای تودی در سال ۱۴۰۱ مربوط به بازه سنی ۲۵ تا ۳۴ سال می‌‌شود. اگرچه خانم‌ها هنوز ۲۰ درصد کمتر از مردان به سفر می روند، اما آمار سفرهایشان در سال گذشته افزایش داشته است. این آمار، استقبال خانم‌ها از خرید خدمات سفر در این سایت را نشان می‌دهد. براساس این گزارش، نسبت کاربران خانم و آقا در سایت فلای تودی ۴۰% به ۶۰% در سال ۱۴۰۱ بوده است. 

10
9

مردم کدام شهرها بیشتر سفر رفته‌اند؟

فلای تودی در سال ۱۴۰۱، تقریبا از تمام نقاط کشور و حتی برخی کشورهای خارجی، کاربر داشته و توانسته خدمات خود را به آنها ارائه دهد. این موضوع نه تنها کیفیت خدمات ارائه شده را نشان می‌دهد، بلکه میزان اعتماد افراد به این مرجع گردشگری را مشخص می‌کند. در سالی که گذشت، به ترتیب، تهرانی‌ها، مشهدی‌ها و شیرازی‌ها بیشتر از فلای تودی خرید کرده‌اند.

جالب‌ترین آمار سال ۱۴۰۱

پیرترین کاربر فلای تودی که در سال ۱۴۰۱ از پله‌های هواپیما بالا رفته، ۱۲۰ سال داشته است. اما می‌رسیم به رتبه کوچکترین مسافر فلای تودی که به یک نوزاد ۱۵ روزه تعلق دارد. البته هنوز یک آمار جالب باقی مانده است! به نظر شما گرانترین بلیط سال ۱۴۰۱ چه مبلغی داشته است؟ در کمال تعجب باید گفت که قیمت گران‌ترین بلیط خریداری شده از سایت فلای تودی در این سال، ۴۸۷ میلیون تومان بوده است! همچنین، طبق بررسی‌ها، طولانی‌ترین تماس تلفنی یک کاربر با فلای تودی در سال ۱۴۰۱، ۱۱۸ دقیقه بوده است!

3 3

رفع چالش‌ها، پیشرفت صنعت

هر صنعتی برای دستیابی به موفقیت نیاز به رفع چالش‌ها و مخاطرات خود دارد. صنعت گردشگری نیز از این قائده مستنثی نیست. این صنعت در سال ۱۴۰۱ در بخش‌های مختلف از صنعت هوایی گرفته تا هتل با چالش‌های متعددی روبه‌رو بود.

کمبود ظرفیت فروش آنلاین هتل های داخلی و فرآیندهای آفلاین تاییدیه رزرو و کنسلی، عدم دسترسی به پرواز در بازه زمانی خاص و ایام تعطیل و در نتیجه کاهش حجم فروش هتل، کمبود ظرفیت ناوگان هوایی کشور، ایجاد محدودیت سقف نرخی و تغییر فروش از بازار آنلاین و رسمی به بازارهای غیر رسمی، نوسانات نرخ ارز و… تنها برخی از این چالش‌ها بودند. می‌توانید بقیه موارد را به طور کامل با دانلود گزارش سالانه فلای تودی مطالعه کنید.

به سوی ارتقای صنعت گردشگری کشور

فلای تودی در سال ۱۴۰۱ قصد دارد نگاهی تازه به صنعت گردشگری و حوزه سفر داشته باشد. ما برای ارتقای صنعت گردشگری کشور و ارائه خدماتی در سطح بین‌المللی به کاربر ایرانی تلاش می‌کنیم. کلاس جهانی سفر هدفی است که به آن می‌اندیشیم و در همین راستا خدمات خود را با کیفیت هرچه بالاتر و کامل‌تر در اختیار مخاطبان خود قرار خواهیم داد. منتظر محصولات جدید ما در حوزه سفر باشید.