پذیرش زنان مجرد در هتل ها

0
2966
پذیرش زنان مجرد در هتل ها
پذیرش زنان مجرد در هتل ها

آیا زنان مجرد در هتل پذیرش می‌شوند؟

شاید در گذشته‌ی نه چندان دور، زنان تنها و دختران مجرد اجازه اقامت در هتل‌ها و اقامتگاه‌های ایران را بدون همراه داشتن مجوز اداره اماکن نداشتند و هتل‌ها از پذیرش زنان مجرد در هتل ها امتناع می‌کردند. اما امروزه دیگر خبری از این ممنوعیت نیست.

رزرو هتل با ارزانترین قیمت

w3 1

قانونی که در سال ۷۸ توسط اداره اماکن نیروی انتظامی مبنی بر عدم پذیرش زنان مجرد و یا تنها در هتل وضع شد و کسی نمی‌دانست توجیه و معیارهای این تصمیم‌گیری بر چه پایه و اساسی است. به همین دلیل شمار زیادی از زنان و یا دخترانی که به صورت تنها اقدام به سفر می‌کردند، به دلیل چنین قانونی مجبور به روی آوردن به اقامتگاه‌های با ضریب امنیت پایین یا خانه‌های اجاره‌ای بودند که این موضوع می‌توانست تهدیدات جدی را متوجه زنان کند.

در سال ۸۸ قانون اقامت زنان مجرد و تنها در هتل تغییر کرد و رییس اماکن عمومی نیروی انتظامی اعلام نمود که هیچ هتلی حق ندارد از اماکن برای پذیرش زنان مجرد در هتل ها درخواست نامه کند؛ با این حال برخی از هتل‌ها به دلیل عدم آگاهی کامل از باطل شدن بخشنامه نیرو انتظامی، سلیقه‌ای عمل کرده و متاسفانه زنان تنها را پذیرش نمی‌کردند. البته به مرور اطلاع‌رسانی‌ گسترده‌تری در این رابطه صورت گرفت و وجود شبکه‌های اجتماعی کمک شایان توجهی به این موضوع کرد.

نیازی به معرفی زنان مجرد به اماکن نیست

همچنین نظر به رئیس جامعه هتلداران تهران بر اساس مصوبه‌ای در اینباره، لزومی به مراجعه یا حضور بانوان در اماکن نیست چرا که رزرواسیون تمامی اقامتگاه‌ها و هتل‌ها به صورت مستقیم به اماکن متصل است و آن‌ها به راحتی به اطلاعات مسافران دسترسی دارند.

هتل ها و مراکز اقامتی موظف به پذیرش زنان مجرد و تنها هستند

W1 1

به طور کلی قوانین پذیرش هتل برای مرد و زن یکسان است، لذا پذیرش زنان مجرد در هتل ها شامل دختران مجرد، زنان متاهل بدون همراه و زنان مطلقه با در دست داشتن مدارک شناسایی عکس‌دار مانند کارت ملی و شناسنامه عکس‌دار، در هر هتلی که مدنظرشان است، امکانپذیر است.

در نتیجه امروزه اگر هتل‌ها با وجود کامل بودن مدارک شناسایی زنان تنها، از پذیرش آن‌ها ممانعت به عمل آورند و آن‌ها برای رزرو اتاق خود دچار مشکل شوند، می‌توانند از طریق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و یا اتحادیه هتلداران از هتل مورد نظر شکایت نمایند.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید