مالاکا در یک نگاه

0
3733
مالاکا
مالاکا

مالاکا در یک نگاه

مالاکا با ساختمان های باستانی، تپه های باستانی و ساختمان های استعماری، پایتخت تاریخی کشور مالزی است. در این شهر بود که نیروهای استعمارگر برای نخستین بار با مالزیایی ها ارتباط برقرار کردند. و سرانجام کشور را به سیستم اقتصادی و سیاسی خود تغییر دادند.

هم اکنون نیز می توانید ردپای نیروهای استعمارگر انگلیسی، هلندی و پرتغالی را در پسِ قلعه ها، موزه ها، کلیساها و برج های این شهر بیابید. از شهر مالاکا به عنوان تجربه فرهنگی دوران زندگی خود دیدن کنید.

مالاکا شهری عجیب و غریب با مناظر دیدنی متعدد و میراثی غنی است. گردش در شهر مالاکا برای کشف مناطق منحصر به فرد آن، با پاهایتان یا تریشا( نوعی سه چرخه کالسکه شکل) آسان است.به عنوان پایتخت تاریخی غیر رسمی مالزی، مهمترین نقش مالاکا در چشم انداز فرهنگی مالزی، بابا نییونیا یا فرهنگ پراناکان است.

با داشتن ترکیبی گلچین شده از چندین آداب و رسوم، سنن، غذا و شیوه زندگی، پراناکان هنوز در مالاکا رونق خود را حفظ کرده است. پراناکان با ترکیبی از ساختمان های تاریخی قدیمی و جدید در کنار مراکز خرید بسیار مدرن خودنمایی می کند. از آیر کروه( Ayer Keroh) بسیار سرسبز گرفته تا چشم اندازهای شهری مالاکا، در این مقاله سعی داریم تا شما را با ۱۰ جاذبه گردشگری ایالت مالاکا که هیچ گردشگری نباید در جریان سفر خود دیدن آن ها را فراموش کند، آشنا کنیم. با فلای تودی همراه باشید.

۱٫ قلعه آفاموسا( A’Famosa Fort)

قلعه اِ فاموسا
قلعه اِ فاموسا

قلعه آفاموسا در سال ۱۵۱۱ ساخته شده است. این قلعه قبلا سراسر تپه ای بزرگ را می پوشاند، اما در حال حاضر تنها دروازه ای از آن برجای مانده است. قلعه آفاموسا توسط آلفونسو دالبو کرک( Alfonso de Albuquerque) که رهبر حمله پرتغالی ها به سلطنت مالاکا بود، ساخته شد. تنها بقایای دروازه ای سفید از این قلعه بر جای مانده است.این قلعه در سراشیبی کلیسای سنت پل واقع شده است.

۲٫ خیابان جانکر( Jonker Street)

خیابان جانکر
خیابان جانکر

خیابان جانکر یکی از بهترین مکان ها برای تعطیلات آخر هفته است. چرا که گردشگران از سراسر جهان به بازار پرجنب و جوش شبانه این خیابان خاص می آیند و این خود دلیلی بر این موضوع است. همه چیز به خوبی سازماندهی شده است. و دستفروشان مودب با رفتاری دوستانه در همه جای خیابان با شما معامله می کنند. علاوه بر این خیابان جانکر با فضایی پر جنب و جوش، با موسیقی زنده به زندگی شما رنگی تازه می بخشد.

۳٫ کلیسای حضرت مسیح( Christ Church)

کلیسای حضرت مسیح
کلیسای حضرت مسیح

کلیسای حضرت مسیح توسط هلندی هایی ساخته شده که مالاکا را از دست پرتغالی ها گرفتند. امروزه این ساختمان یکی از معروف ترین ساختمان های مالاکا است. این کلیسا در جالان گرجا( Jalan Gereja ) واقع شده است. کلیسای حضرت مسیح به کلیسای خیابان نیز مشهور است. این کلیسا با آجرهای قرمز رنگ خود و صلیب سفید رنگی که بر سر در خود دارد به راحتی قابل تشخیص است. داخل کلیسا نیمکت هایی وجود دارد که قدمت آن ها به ۲۰۰ سال می رسد. همچنین پنجره های تزئین شده و پلاک هایی داخل آن وجود دارد که سربازان هلندی و مردم محلی را احترام می کنند.

۴٫ کلیسای سنت پل( St. Paul’s Church)

کلیسای سنت پل
کلیسای سنت پل

کلیسای سنت پل بزرگترین و قدیمی ترین قبرستان چینی خارج از کشور چین است. قبرستانی آبا و اجدادی از جامعه چینی مالاکا. این قبرستان با نام تپه چینی نیز شناخته می شود. بیش از ۱۲٫۵۰۰ قبر داخل این قبرستان وجود دارد. این قبرستان از زمانی شهرت پیدا کرد که سلطان منصور شاه مالاکا با دختر امپراطور مینگ یعنی شاهدخت هانگ لیو ازدواج کرد.

۵٫ منطقه حفاظت شده پروانه ها و خزندگان( Malacca Butterfly & Reptile Sanctuary)

منطقه حفاظت شده پروانه ها و خزندگان
منطقه حفاظت شده پروانه ها و خزندگان

این منطقه در ۱۵ کیلومتری شمال شرقی شهر مالاکا واقع شده است و یکی از مکان هایی است که بیشترین تعداد بازدیدکننده را در آیر کروه دارد. این منطقه حفاظت شده همچنین با نام تامان راما راما و رپتیلیا خوانده می شود. حیوانات بیشماری از راسته پروانه ها و بیش از ۲۰ گونه مار مثل مارمولک و کروکودیل، و ماهی های کپور رنگارنگ و بسیاری حیوانات دیگر در این منطقه زندگی می کنند.

۶٫ قصر سلطنتی مالاکا( Melaka Sultanate Palace)

قصر سلطنتی مالاکا
قصر سلطنتی مالاکا

این کاخ در تپه سنت پل، واقع شده است. درقصر سلطنتی مالاکا مجسمه ای چوبی از سلطان منصور شاه قرار دارد. کاخ پادشاهی مالاکا در سال ۱۹۸۵ با استفاده از مواد و تکنیک های ساختمان سازی سنتی که در قرن ۱۶ وجود داشت، به سختی ساخته شده است. طبق تاریخ کاخ سلطان منصور شاه با ستون های چوبی، سقف هایی از جنس مس و روی، و کاملا بدون استفاده از میخ ساخته شده است.

۷٫ برج تامینگ ساری( Melaka Menara Taming)

برج تامینگ ساری
برج تامینگ ساری

برج تامینگ ساری( Taming Sari Tower) رسماً در تاریخ ۱۸ آوریل ۲۰۰۸ برای مقاصد تجاری افتتاح شد. برج تامینگ ساری نخستین و تنها برج ژیروسکوپی در مالزی است.( ژیروسکوپ وسیله ای برای اندازه گیری و حفظ جهت است). این برج ۱۱۰ متر طول دارد و با نمایی پانورامیک از این برج می توانید نظاره گر شهر مالاکا باشید.

۸٫ موزه میراث بابا نیونیا( Baba-Nyonya Heritage Museum)

موزه میراث بابا نیونیا
موزه میراث بابا نیونیا

موزه میراث بابا نیونیا در سال ۱۸۹۶ ساخته شده است. این موزه مجموعه ای از سه خانه زیبا و بازسازی شده است که شباهت به خانه های بابا- نیونیا در قرن نوزدهم دارد.( بابا در فرهنگ مالاکا به معنی مرد و نیونیا به معنی زن می باشد. و بابا نیونیا به نسلی از مهاجران چینی اطلاق می شود که در قرن پانزدهم به مالزی مهاجرت کردند). این موزه بهترین مثال برای سبک زندگی چینی است. این خانه ها در سال های اخیر به موزه سنتی پراناکان منتقل شدند. کاشی های این خانه ها با دست نقاشی شده اند. درب های بیرونی آن از جنس چوب ساج حکاکی شده است، و درب داخلی برای امنیت بیشتر، استوارتر و محکم تر از درب های بیرونی ساخته شده است.

۹٫ مالزی کوچک و پارک فرهنگی آسیایی( Mini Malaysia & ASEAN Cultural Park)

مالزی کوچک و پارک فرهنگی آسیایی
مالزی کوچک و پارک فرهنگی آسیایی

مالزی کوچک و پارک فرهنگی آسیایی پارکی فرهنگی است که مدلی تمام عیار از خانه های سنتی مالزی و آسیا را ارائه می دهد. این پارک برای گردشگران ساخته شده است. این پارک شبیه به مرکز صنایع دستی کاریانکا در کوالالامپور است. هر خانه شامل مبلمان، وسایل و آثار هنری است که بیانگر فرهنگ هر ایالت یا کشور است.

۱۰٫ خانه وارونه مالاکا( The Upside Down House)

خانه وارونه مالاکا
خانه وارونه مالاکا

خانه وارونه مالاکا خانه ای منحصر به فرد در شهر مالاکا است. جایی که گردشگران می توانند داخل خانه ای وارونه از خانه های مدرن مالزیایی قدم بزنند. در حالیکه شهر مالاکا با تپه های تاریخی، خیابان جانکر، و فرهنگ منحصر به فرد پراناکان شناخته شده است، خانه وارونه مالاکا با سبک جدید خود، جزو جاذبه های خانوادگی محسوب می شود.

این خانه بالای یک مغازه قرار دارد ، این خانه شامل، اتاق نشیمن، آشپزخانه، اتاق بازی، اتاق خواب اصلی، و حمام است. همه بخش های خانه مجهز به دستگاه تهویه هوا، دکوراسیون داخلی، و مبلمان هستند.

قدم زدن داخل این خانه ممکن است در ابتدا کمی کسل کننده به نظر برسد، اما این خانه با داشتن پس زمینه های زیبا و وسایل خانه مثل تلویزیون، مبلمان، میزها و … که بر خلاف جاذبه زمین چیده شده اند، مکانی فوق العاده برای گرفتن عکس های منحصر به فرد است.

احتمالا این مطالب را هم بپسندید: 

https://www.flytoday.ir/blog/%D9%85%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D8%B2-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%A7%D9%84%D8%A7%D9%85%D9%BE%D9%88%D8%B1-%D8%9B-%DA%AF%D8%B0%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%B1-%D8%A8%D9%87%D8%AA/

https://www.flytoday.ir/blog/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%B9-%D8%B3%D9%81%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%A7%D9%84%D8%A7%D9%85%D9%BE%D9%88%D8%B1/
https://www.flytoday.ir/blog/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D9%85%D8%A7%D9%84%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%B2/

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید