قدیمی‌ترین ایرلاین های جهان

1
9771
قدیمی ترین ایرلاین های جهان
قدیمی ترین ایرلاین های جهان

قدیمی ترین ایرلاین های جهان

KLM با تاریخ ۹۵ ساله خود قدیمی‌ترین شرکت هواپیمایی بین المللی است که هنوز تحت نام اصلی خود پرواز می‌کند. به نظر شما چند ایرلاین دیگر می‌توانند همچین ادعایی کنند؟ در اینجا به معرفی قدیمی ترین ایرلاین های جهان که هنوز فعالند، می‌پردازیم.

۱) KLM

کی‌ال‌ام( KLM) شرکت حمل‌ونقل هوایی سلطنتی هلند است که در سال ۱۹۱۹ تاسیس شد و در سال ۱۹۲۰ کاپیتان جری شو اولین پرواز را در مسیر لندن به آمستردام انجام داد.
گروه کی‌ال‌ام که شامل چندین شرکت تابعه است در حال حاضر بیش از ۳۲ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است.

در مورد ایرلاین KLM بیشتر بخوانید

ایرلاین KLM از قدیمی ترین ایرلاین های جهان
ایرلاین KLM هواپیمایی سلطنتی هلند

۲) کانتاس

کانتاس( Qantas) در سال ۱۹۲۰ در استرالیا تاسیس شد. اولین پرواز در سال ۱۹۲۲ در استرالیا انجام شد. امروزه کانتاس بیش از ۳۵ هزار پرسنل دارد.

کانتاس از قدیمی ترین ایرلاین های جهان
کانتاس یکی از قدیمی ترین ایرلاین های جهان

۳) چک ایرلاینز

هواپیمایی چک( Czech Airlines) در سال ۱۹۲۳ بنیانگذاری شد و در سال ۱۹۹۵ به چک ایرلاینز تغییر نام داد. امروزه هواپیمایی چک بیش هزار نفر پرسنل دارد.

چک ایرلاینز از قدیمی ترین ایرلاین های جهان
چک ایرلاینز یکی از قدیمی ترین ایرلاین های جهان

۴) لوفت هانزا

لوفت هانزا( Lufthansa) یکی از قدیمی ترین ایرلاین های جهان است که در سال ۱۹۲۶ تاسیس شد و اولین پرواز خود را در همان سال از برلین به زوریخ انجام داد. در سال ۱۹۵۳ نام تجاری لوفت هانزا را به دست آورد. لوفت هانزا با ۱۱۷ هزار پرسنل و شرکت های تابعه فراوان یک ابرقدرت در صنعت هوایی محسوب می‌شود.

در مورد ایرلاین لوفتهانزا بیشتر بخوانید

هواپیمایی لوفت هانزا یکی از قدیمی ترین ایرلاین های جهان
لوفت هانزا یکی از قدیمی ترین ایرلاین های جهان

۵) ایبریا

ایبریا( Iberia) در سال ۱۹۲۷ تاسیس شد و اولین پرواز خود را در همان سال از مادرید به بارسلونا انجام داد. ایبریا در سال ۲۰۱۱ با بریتیش ایرویز ادغام شد و هم اکنون دارای ۱۸ هزار پرسنل می‌باشد.

ایرلاین ایبریا یکی از قدیمی ترین ایرلاین های جهان
ایبریا یکی از قدیمی ترین ایرلاین های جهان

۶) دلتا

خطوط هوایی دلتا( Delta) در سال ۱۹۲۸ شکل گرفت و امروزه ۸۰ هزار نقر پرسنل دارد. دفتر مرکزی آن در آتلانتا واقع شده است. اولین پرواز مسافری دلتا در سال ۱۹۲۹ در مسیر دالاس به مونرو انجام شد. در سال ۲۰۱۰ دلتا با شرکت هواپیمایی شمال غربی ادغام شد و در زمینه سرمایه‌گذاری مشترک با فرانس ایر، کی ال ام و آلیتالیا شریک شد.

ایرلاین دلتا یکی از قدیمی ترین ایرلاین های جهان
دلتا یکی از قدیمی ترین ایرلاین های جهان

۷) ایرفلوت

ایرفلوت( Aeroflot) در سال ۱۹۳۲ در روسیه (سپس اتحاد جماهیر شوروی) تاسیس شد. این شرکت هواپیمایی اولین پرواز خود را در سال ۱۹۲۳ انجام داد. دفتر مرکزی ایرفلوت در مسکو واقع شده است. گروه ایرفلوت بیش از ۳۰ هزار پرسنل دارد.

ارو فلوت از قدیمی ترین ایرلاین های جهان
ارو فلوت یکی از قدیمی ترین ایرلاین های جهان

۸) ایرفرانس

ایرفرانس( Air France) در سال ۱۹۳۳ پس از ادغام پنج شرکت هواپیمایی فرانسوی تاسیس شد. دفتر مرکزی ایرفرانس در پاریس واقع شده است. در سال ۲۰۰۴ ایرفرانس به گروه ایرفرانس کی ال ام تبدیل شد و در حال حاضر بیش از ۶۹ هزار نفر پرسنل دارد.

در مورد هواپیمایی ایرفرانس بیشتر بخوانید

ایرلاین ایرفرانس یکی از قدیمی ترین ایرلاین های جهان
ایرفرانس یکی از قدیمی ترین ایرلاین های جهان

۹) امریکن ایرلاینز

هواپیمایی آمریکا( American Airlines) در سال ۱۹۳۴ با امریکن ایرویز تاسیس شد. اولین پرواز آن با هواپیمای دو نفره پستی از شیکاگو به سنت لوییس انجام شد. دفتر مرکزی آن در تگزاس واقع شده که بیش از ۸۰ هزار پرسنل دارد. در سال ۲۰۱۳ امریکن ایرلاینز با گروه US ایرویز ادغام شد و تحت نام گروه هواپیمایی آمریکایی به فعالیت خویش ادامه دادند.

امریکن ایرلاینز از قدیمی ترین ایرلاین های جهان
امریکن ایرلاینز یکی از قدیمی ترین ایرلاین های جهان

۱۰) ایر لینگاس

شرکت هواپیمایی ایر لینگاس( Aer Lingus) در سال ۱۹۳۶ پایه‌گذاری شد و یکی از قدیمی ترین ایرلاین های جهان به شمار می‌رود. این ایرلاین در آن زمان تنها یک فروند هواپیما داشت؛ هواپیمایی که عقاب نامیده می‌شد. اولین پرواز با عقاب از دوبلین به بریستول انگلیس بود. دفتر مرکزی آن در دوبلین واقع شده و ۴ هزار پرسنل دارد.

ایر لینگاس از قدیمی ترین ایرلاین های جهان
ایر لینگاس یکی از قدیمی ترین ایرلاین های جهان

1 نظر

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید