زیباترین آبشارهای جهان را بشناسید

0
5122

آبشارها قطعا یکی از بی‌نظیرترین دیدنی‌های طبیعی بر روی کره زمین هستند که دوستداران طبیعت ساعت‌های زیادی محو تماشا آنها می‌شوند و از شنیدن صدایشان لذت می‌برند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با تعدادی از زیباترین و معروفترین آبشارهای جهان آشنا کنیم.

آبشار تری ‌برگ

آبشار تری ‌برگ با ارتفاع ۱۶۳ متر یکی از بلندترین آبشارهای آلمان است که در منطقه‌ جنگل سیاه قرار دارد. رود گوتاچ با عبور از وسط جنگل سیاه، از روی صخره‌هایی طبیعی که به صورت پلکانی هستند، عبور می‌کند و این آبشار زیبا را به وجود می‌آورد. برای دیدن چشم‌انداز بی نظیر آبشار تری ‌برگ مسیرهای پیاده‌روی و صعود از صخره‌های اطراف آن برای گردشگران در نظر گرفته شده است.

آبشار تری ‌برگ آلمان

آبشار دتیان

آبشار دتیان که از چندین آبشار کوچک تشکیل شده است بزرگترین آبشار آسیایی در مرز چین و ویتنام قرار دارند. این آبشار که توسط سنگ‌های آهکی، درختان انبوه و گونه‌های مختلف گیاهی احاطه شده محل زندگی بسیاری از ماهی‌های بزرگ است. همچنین پایین آبشار دتیان، محل مناسبی برای قایق سواری و ماهیگیری وجود دارد که میلیون ها گردشگر را در هر سال جذب می‌کند.

آبشار دتیان

آبشار نیاگارا

آبشار نیاگارا یکی از بی‌نظیرترین و معروفترین آبشارهای جهان است که در مرز بین کانادا و آمریکا قرار دارد. این آبشار از مجموع سه آبشار به نام‌های آبشار نعل اسب، آبشار آمریکایی و آبشار نقاب عروس تشکیل شده است. آبشار نعل اسبی در بخش کانادایی و آبشارهای آمریکایی و نقاب عروس در قسمت ایالات متحده قرار گرفته اند. این آبشار شگفت انگیز سالانه میلیون‌ها گردشگر را از سراسر جهان به سوی خود می‌کشاند.

آبشار نیاگارا

آبشار ایگوازو

آبشار ایگوازو در مرز آرژانتین با برزیل و بر روی رودی به همین نام قرار دارد. این آبشار نیز از چندین آبشار کوچک، جزیره‌های صخره‌ای و درختان انبوه در اطراف آن تشکیل شده است. این آبشار با منظره شگفت‌انگیز خود میزبان توریست‌ها و گردشگران بسیاری از سراسر دنیا است به همین دلیل دو کشور آرژانتین و برزیل پارک‌ها، امکانات تفریحی و مکان‌هایی را برای حفاظت از پوشش گیاهی، حیات وحش و مناظر زیبای این آبشار ایجاد کرده‌اند.

آبشار ایگوازو

بیشتر بخوانید:

آبشار آنجل بلندترین آبشار دنیا به طول یک کیلومتر

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید