بهترین زمان سفر به استانبول

2
7748
بهترین زمان سفر به استانبول
بهار استانبول

اگرچه سفر همیشه و در هر شرایطی خوب است، اما گاهی اگر در زمان مناسبی سفر نکنید، ممکن است با چالش هایی مواجه شوید. از آنجایی که ترکیه یکی از مقاصد جذاب گردشگری برای ایرانیان است، با دانستن بهترین زمان سفر می‌توانید تجربه به یادماندنی‌تری از آن داشته باشد. با مجله گردشگری فلای تودی همراه شوید تا بتوانید بهترین زمان سفر به استانبول را برای خودتان انتخاب کنید.

آب و هوای استانبول

جالب است بدانید که آب و هوای استانبول برخلاف تصور کلیشه‌ای که وجود دارد همیشه آفتابی و گرم نیست. آب و هوای استانبول از اواسط جولای تا اواسط آگوست (اواسط تیر تا اواسط شهریور) گرم و مرطوب است. اما اگر در ماه‌های ژانویه و فوریه (دی و بهمن) به ترکیه سفر کنید، چهره برفی شهر را خواهید دید.

اگر تصویر خیابان های سفیدپوش با برف و هوای سرد را دوست داشته باشید، سفر به استانبول در زمستان پیشنهاد خوبی برای شما است. اما اگر از سرما فراری هستید، باید سفر خود را برای زمانی غیر از ماه های ژانویه تا فوریه برنامه‌ریزی کنید.

اما اگر تصمیم خود را برای سفر به استانبول در زمستان قطعی کرده‌اید، توجه داشته باشید که هوا در دو فصل پاییز و زمستان، متغیر خواهد بود و ممکن است در یک روز و طی چند ساعت، هوای آفتابی و بارانی را تجربه کنید.

بهترین زمان سفر به استانبول کِی است؟

بد نیست بدانید که استانبول در بیشتر ماه های سال، هوای خوبی دارد و برای سفر مناسب است. اما موارد دیگری همچون جشنواره ها، فستیوال ها، تخفیف ها و حراج های استانبول موجب می‌شود تا بهترین زمان سفر به این شهر توریستی ترکیه تحت تاثیر قرار بگیرد. در ادامه با بهترین زمان سفر به استانبول در فصول مختلف آشنا شوید.

بهترین زمان سفر به استانبول

فصل بهار بهترین زمان سفر به استانبول

آب و هوای استانبول از آوریل تا اواسط ژوئن (از فروردین تا اوایل تیر) بسیار مطبوع می‌شود. البته ممکن است در ماه آوریل هوا کمی بارانی شود، اما دیدن چهره بارانی شهر استانبول، یکی از زیباترین تجربه‌های شما خواهد بود. فصل بهار بهترین زمان سفر به استانبول همچنین رفتن به کاپادوکیا (که در نزدیکی استانبول قرار دارد) و پلاژهای دریاهای مدیترانه و اژه به شمار می‌رود.

لازم به ذکر است که به علت بالا بودن تقاضای سفر در بهار، قیمت هتل‌ های استانبول در این فصل بالا است؛ به همین دلیل باید زودتر، نسبت به رزرو هتل خود اقدام کنید. اما اگر سفر ارزان بیش از هر چیزی برای شما مهم باشد، سفر در بهار پیشنهاد خوبی نیست.

سفر به استانبول در بهار

سفر به استانبول در تابستان

اگر بخواهیم بهترین زمان سفر به استانبول از نظر قیمت را بررسی کنیم، تابستان، قیمت رزرو هتل ها بالا است. در این فصل خیابان ها، فروشگاه ها و ساحل شلوغ بوده و همه جا پر از گردشگر است. اگر قیمت های بالا، اهمیت چندانی برای شما ندارد، هوای استانبول در تابستان دلیل خوبی برای سفر خواهد بود. در این فصل آب و هوا گرم و مناسب بوده و یک زمان عالی برای شنا در پلاژهای دریای اژه است.

از طرف دیگر اگر دوست دارید از فستیوال ها و جشنواره های مختلفی که در ترکیه برگزار می شود، دیدن کنید، بهترین زمان سفر به استانبول در تابستان است. توجه کنید با وجود گرانتر بودن قیمت رزرو هتل استانبول در این فصل، اما متقاضی برای سفر به این شهر همچنان بالاست.

سفر به استانبول در تابستان

 سفر به استانبول در پاییز

در اواسط ماه سپتامبر تا اوایل ماه اکتبر (شهریور تا آبان)، استانبول روزهای پاییزی کوتاه‌‌تری داشته و آب و هوای نرمالی نسبت به بهار دارد. البته هنوز هم باید انتظار هوای بارانی را داشته باشید و چه بسا از دیدن جاذبه های دیدنی استانبول در هوای بارانی لذت هم ببرید.

اما آنچه که اهمیت بیشتری دارد این است که هتل‌ های استانبول در فصل پاییز قیمت مناسبی داشته و توریست‌‌های کمتری در مراکز تفریحی و تجاری حضور دارند. بنابراین اگر قصد دارید تا با هزینه کمتری به ترکیه سفر کنید و یا در فستیوال های پاییزی مانند جشنواره بزرگداشت مولانا و دراویش چرخان شرکت کنید، پاییز بهترین زمان است.

به راحتی می‌توانید برای خرید بلیط ارزان استانبول به وب سایت فلای تودی مراجعه کرده کنید. همچنین در فصل پاییز می توانید رزرو هتل های استانبول را بهترین قیمت انجام دهید. پس اگر هوای بارانی را فاکتور بگیریم، سفر به استانبول در پاییز پیشنهاد خوبی است.

سفر به استانبول در پاییز

سفر به استانبول در زمستان

اگر می خواهید چهره متفاوت استانبول را ببینید، سفر در فصل زمستان را انتخاب کنید. در طی ماه های نوامبر، دسامبر، ژانویه، فوریه و مارچ، ترکیه (به جز قسمت جنوب شرقی) هوای مناسبی دارد. البته فراموش نکنید که آب و هوای ترکیه غیرقابل پیش‌بینی بوده و ممکن است در فصل زمستان، هوا حتی تا حد آفتاب گرفتن هم گرم شود. اما به هر ترتیب باید برای هوای سرد، بارانی و برفی این شهر در فصل زمستان آمادگی داشته باشید.

سفر به استانبول در زمستان یک انتخاب خوب است، به این دلیل که زمستان، high season نیست و قیمت ها در شهر کاهش می یابد. البته توجه کنید که هزینه های حمل و نقل و غذا در تمام طول سال ثابت است، اما می‌توانید بهترین هتل های استانبول و آپارتمان های ترکیه را با مناسب ترین قیمت رزرو کنید.

همچنین از اواسط ژانویه تا آخر فوریه  (دی و بهمن) و اوایل ماه مارس (اسفند) می‌توانید از قیمت های ارزان مراکز خرید استانبول استفاده کرده و خرید کنید. در فصل زمستان می توانید خریدهای خود را ارزانتر از همیشه انجام دهید.

زمستان در استانبول

سخن آخر

این که چه زمانی را برای سفر انتخاب کنید، به تعطیلات پیش رو و البته میزان بودجه ای که در نظر گرفته‌اید وابسته است. همچنین بهترین زمان سفر به استانبول به اولویت های شما و علایقیتان بستگی دارد.

اگر به هوای بارانی و تماشای انعکاس ساختمان‌های زیبای ترکیه در آب و خیابان های خیس علاقه دارید، بهترین زمان سفر به استانبول برای شما پاییز است. اگر قصد خرید ارزان و رزرو هتل با قیمت مناسب برای مدت طولانی دارید، باید در زمستان به استانبول سفر کنید.

به هر ترتیب ما در این مطلب سعی کردیم تا بهترین زمان سفر به استانبول را از جنبه های مختلف بررسی کنیم تا بتوانید یک سفر به یادماندنی تجربه کنید. فراموش نکنید که همواره می‌توانید برای خرید ارزانترین بلیط هواپیما استانبول به فلای تودی مراجعه کنید.

آیا شما تجربه دیدن جاذبه های گردشگری استانبول را دارید؟ در بخش نظرات از تجربیات خود برای ما بنویسید.

2 نظرات

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید