شهر زیبای کوچی یا کوچین، که با نام ملکه دریای عرب نیز شناخته می شود، با جاذبه های گردشگری بی نظیری که دارد، یکی از مهمترین و شناخته شده ترین مقاصد توریستی در کرالا است. این شهر به خاطر وجود مناظر تماشایی و زیبایش با نام ”شهر خدا” خوانده می‌شود، به طوری که از تماشای مناظر دیدنی این شهر جادویی می‌توانید نهایت لذت را ببرید. از مراکز خرید گرفته تا نقاط طبیعی و جذاب این شهر، برای هر گردشگری جایی برای وقت گذرانی وجود دارد. اگر شما نیز قصد سفر به هند را دارید، کوچی یکی از شهرهایی است که نباید از قلم بیندازید. در این مقاله به معرفی تعدادی از بهترین جاهای دیدنی کوچی هند می‌پردازیم. با فلای تودی همراه باشید.

بهترین زمان سفر به کوچی هند

کوچی یکی از بهترین جاهای دیدنی هند است که باید در زندگی‌تان ببینید! اگر برای شما سوال است که جاهای دیدنی کوچی کجاست؟ ابتدا باید با بهترین زمان سفر به کوچی آشنا باشید تا در زمان سفر بتوانید از حداکثر دیدنی های این شهر بازدید کنید. شبه قاره هند، اقلیم‌های متفاوتی دارد و به معنی واقعی کلمه هر شهر در هند، فصل متفاوتی دارد. کوچی هم که یکی از شهرهای جنوبی هند است که باید درباره آب و هوای آن قبل از سفر بدانید.

فصل تابستان در کوچی، بادهای موسمی شدیدی می‌وزد که برای گردشگران چندان خوشایند نیست. بنابراین شاید بهتر باشد که در فصل زمستان به کوچی سفر کنید. بهترین زمان سفر به کوچی هند فاصله بین ماه های اکتبر تا مارس (مهر تا اسفند) است. البته مرداد و شهریور هم که به عنوان فصل اونام شناخته می‌شود، زمان خوبی برای سفر به هند است. برای سفر به کوچی، می‌توانید بلیط هواپیما کوچی هند را با ارزانترین قیمت خریداری کنید.

۱- معبد چوتانیکارا پاگاواتی

معبد چوتانیکارا باگاواتی (Chottanikkara Bhagavathy Temple)، در نزدیکی ارناکولام واقع شده است. معبد چوتانیکالا به خاطر ویژگی‌های معماری و مذهبی که دارد، یکی از مهمترین معابد این شهر است. این معبد به باگاواتی اختصاص دارد. در این معبد، باگاواتی در سه شکل: سرسوتی، لاکشمی و دورگا پرستش می‌شود.

بهترین جاهای دیدنی کوچی هند

به راحتی از طریق قطار، راه زمینی و هوایی می‌توان به این معبد رفت. فرودگاه کوچی در ۳۸ کیلومتری این معبد واقع شده است. ایستگاه قطار جنوبی ارناکولام در فاصله ۱۵ کیلومتری و ایستگاه قطار شمالی در ۱۷ کیلومتری معبد واقع شده‌اند. نزدیک ترین ایستگاه اتوبوس، ایستگاه ارناکولام، در فاصله ۱۷ کیلومتری آن قرار دارد.

۲- موزه فولکلور از دیدنی های کوچی

موزه و تئاتر فولکلور (Folklore Museum)، یکی از محبوب ترین مکان ها برای بازدید در کوچی محسوب می‌شود. فضای خارجی موزه، به معبد شباهت دارد و فضای داخلی آن به طرز هنرمندانه ای زیبا است. در این موزه بسیاری از مصنوعات و اشیاء تاریخی کرالا نگهداری می شود. یکی از برجسته ترین اشیاء موزه فولکور، مجموعه نقاشی های دیواری اثر یونس مانی است.

بهترین جاهای دیدنی کوچی هند

ساختمان این موزه خود نمونه ای باشکوه از معماری به سبک سنتی در کرالا محسوب می‌شود. یکی از برجسته ترین ویژگی های موزه فولکور این است که نمای داخلی و بیرونی آن از اشیا منحصر به فرد و باستانی ساخته شد. قدمت برخی از آنها به قرن های ۱۵ و ۲۰ و یا به بیش از ۲۰۰۰ سال پیش می رسد.

۳- ساحل قلعه کوچی

قلعه کوچی (Fort Kochi) که با نام کوچی قدیم یا کوچی غرب نیز شناخته می شود، در جنوب غرب شهر کوچی قرار دارد. این منطقه بخشی از چندین ناحیه در نزدیکی ماتانچری است که مرز آبی دارند. این مکان در زمان پیش از استعمار کرالا، یک دهکده ماهیگیری کوچک متعلق به پادشاهی کوچی بود.

بهترین جاهای دیدنی کوچی هند

شهر قلعه کوچی نام خود را از این قلعه گرفته است. این شهر به مدت ۱۶۰ سال تحت سلطه پرتغالی ها بود تا اینکه هلندی ها در سال ۱۶۸۳ حکمرانی آن را به دست گرفتند. تعدادی از بناهایی که پرتغالی ها بنا کرده بودند مخصوصا کلیساهای کاتولیک توسط هلندی ها ویران شد. این شهر به مدت ۱۱۲ سال تحت سلطه هلندی ها بود.

۴- تورهای ماهیگیری چینی

تورهای ماهیگیری چینی (Chinese Fishing Nets) در حال حاضر به عنوان نمادی از ساحل کوچی نشان داده می‌شوند. این تورهای ماهیگیری شگفت انگیز به یکی از محبوب ترین مکان ها برای بازدید در کوچی تبدیل شده است.

این تورها از لحاظ طراحی و ساختار با سایر تورهای ماهیگیری تفاوت دارند. به علاوه، در میان عکاسانی که سعی دارند از غروب آفتاب از میان این تورهای زیبا عکس بیندازند بسیار محبوب هستند. این تورها با ۱۰ متر ارتفاع، افقی هستند و توسط ابزارهای مکانیکی بزرگی نگه داشته می شوند.

بهترین جاهای دیدنی کوچی هند

زیبایی این تورها گردشگران را از سراسر کشور هند و دنیا جذب می کند. جاذبه مهم دیگری که این تورها دارند این است که ماهیگیرانی که با استفاده از این تورها ماهی می‌گیرند، در همان محل ماهی تازه می‌فروشند و با توجه به سلیقه مشتریان آن ها را طبخ می کنند.

۵- کلیسای سانتا کروز از مکان های دیدنی کوچی

یکی دیگر از بهترین دیدنی های کوچی هند که در سفر باید از آندیدن کنید، کلیسای سانتا کروز است. کلیسای سانتا کروز (Santa Cruz Basilica) در منطقه قلعه کوچی واقع شده و یکی از زیباترین و تاثیر برانگیزترین کلیساهای هند محسوب می‌شود.

این کلیسا که یکی از مهمترین دیدنی های کوچی هند محسوب می‌شود در ردیف ۸ کلیسای برتر هند قرار داشته و یکی از آثار باستانی کشور است که سالیانه گردشگران زیادی برای دیدن آن به هند سفر می‌کنند. این کلیسا از نظر مذهبی، تاریخی و معماری حائز اهمیت بوده و توسط پرتغالی ها ساخته شد.

مکان های دیدنی کوچی هند

کلیسای سانتا کروز نه تنها از لحاظ مذهبی، بلکه از لحاظ معماری و تاریخی نیز حائز اهمیت است. در اصل این کلیسا توسط پرتغالی ها و به دنبال اشغال قلعه کوچی ساخته شد.

۶- مارین درایو از مکان های دیدنی در کوچی

مارین درایو (Marine Drive) تفرجگاهی در کوچی است که پاتوقی محبوب در میان مردم کوچی محسوب می‌شود. جالب اینجاست که هیچ وسیله نقلیه ای حق عبور و مرور در این منطقه را ندارد. این منطقه همچنین مرکز خرید مهمی در کوچی به شمار می‌رود و تعدادی از مراکز خرید در این منطقه واقع شده اند. مارین درایو منطقه گردشگری مهمی در کرالا است و گردشگران از سراسر دنیا به این ناحیه می آیند.

تفریحات کوچی هند

برجسته ترین ویژگی این منطقه، طلوع و غروب خورشید بر فراز دریاچه ومباناد است، بنابراین اگر به تماشای طلوع و غروب خورشید در کنار ساحل علاقه دارید، به این جاذبه سر بزنید. همچنین دو پل به نام های پل رنگین کمان و پل تور ماهیگیری چینی بر فراز این دریاچه ساخته شد.

۷- کاخ هیل تریپونی تورا

کاخ موزه هیل در تریپونی تورا کوچی (Hill Palace of Tripunithara) یکی از مکان های دیدنی در کوچی و از بزرگترین موزه های باستان شناسی در کرالا است که قبلا به عنوان دفتر اداری شاه کوچی استفاده می‌شد. این کاخ در سال ۱۸۶۵ ساخته شد، حدود ۴۹ ساختمان در آن وجود دارد که نمادی از معماری کرالا هستند.

جاذبه های گردشگری کوچی هند

این قصر یک پارک کودکان، یک پارک تاریخی، یک پارک گوزن ها و یک موزه باستان شناسی دارد. همچنین ۱۴ نمایشگاه در این مجموعه است که شامل نقاشی، مجسمه های سنگی، مجسمه های مرمری، سکه، تاج، کتیبه و متعلقات خانواده سلطنتی کوچین می‌شود.

Taj Mahal همه چیز درباره تاج محل هند

۸- کاخ ماتانچری از بهترین جاهای دیدنی کوچی هند

کاخ ماتانچری یا کاخ هلندی (Matancherry Palace) که با نام کاخ هلندی نیز شناخته می‌شود، یکی دیگر از دیدنی های کوچی است که توسط پرتغالی ها ساخته شده و در سال ۱۵۵۵ به شاه کوچین اهدا شده است.

جاهای دیدنی شهر کوچی در هند

برخی از بازسازی ها و توسعه ها در قصر توسط هلندی ها انجام شده و به همین دلیل با نام کاخ هلندی شناخته می‌شود. در این کاخ نقاشی های بسیار زیبا، نمایشگاه شاه کوچی و نقاشی های آن ها به چشم می‌خورد. وجود تمام این ویژگی ها این کاخ را به یکی از بهترین مکان ها برای بازدید تبدیل کرده است.

۹- ساحل چرای

ساحل چرای (Cherai Beach) یکی از زیباترین سواحل کرالا و یکی از محبوبترین مکان های دیدنی کوچی است. این ساحل در شمال جزیره ویپین واقع شده و ۱۰ کیلومتر طول دارد. ساحل چرای با مناظر زیبا و رویایی که دارد، نظر بسیاری از عکاسان را به خود جلب می‌کند.

سواحل و تفریحات کوچی هند

۱۰- شهر و کنیسه جو

در سفر کوچی، نباید فرصت بازدید از شهر و کنیسه جو (Jew Synagogue and Jew Town) را از دست بدهید. این کنیسه در شهر قدیمی کوچی واقع شده و با نام کنیسه پردیسی نیز شناخته می‌شود. این بنا یکی از هفت کنیسه در این منطقه است که هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرد.

مکان های دیدنی شهر کوچی هند

پادشاه کوچی این مکان را برای پرستش یهودی های منطقه shoj. چند نکته جالب در مورد این کنیسه وجود دارد؛ بخشی که خانم ها در این کنیسه می نشینند از بخش آقایان جدا شده است. همچنین کسانی که برای دعا به این منطقه می آیند طبق قوانین هندوها، نصرانی ها و مسلمانان باید بدون کفش وارد کنیسه شوند.

۱۱- کاخ بولگاتی از مکان های دیدنی در کوچی

کاخ بولگاتی (Bolgatty Palace) توسط هلندی ها ساخته شد و در جزیره بولگاتی نزدیک کوچی واقع شده است. این کاخ در سال ۱۷۴۴ ساخته شد. کاخ بولگاتی یکی از قدیمی ترین بناهایی محسوب می‌شود که توسط هلندی ها و خارج از هلند ساخته شد.

بهترین جاهای دیدنی کوچی در هند

بنای این کاخ به عنوان کاخ فرماندار استفاده می‌شد. با این حال در سال ۱۹۰۹ به انگلیسی ها اجازه داده شد که پس از آن به عنوان اقامتگاه فرماندار بریتانیا از آن استفاده کنند.

۱۲- مرکز آموزش فیل های کوداناد

مرکز آموزش فیل های کوداناد (Kodanad Elephant Training Centre) دهکده ای زیبا است در کنار رودخانه و در نزدیکی کوچی قرار دارد. این دهکده در کنار رودخانه پریار (Periyar) و در فاصله ۴۲ کیلومتری کوچی قرار دارد. مرکز آموزش فیل های کوداناد آن را به یکی از مهمترین مکان ها برای بازدید در شهر کوچی تبدیل می‌کند. در دهه ۱۹۵۰ کوداناد یکی از بزرگترین مراکز آموزش فیل بود.

تفریحات کوچی هند

با این حال در سال ۱۹۷۷، دولت هند گرفتن فیل ها را ممنوع کرد. مرکز آموزش در حال حاضر به عنوان مرکز نجات فیل ها مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین کوداناد در حال حاضر به عنوان مقصد اکوتوریسم توسط دولت هند حمایت می شود.

New Project 88 معروفترین فستیوال های هند

۱۳- آبشار آتیراپالی از دیدنی های کوچی

آبشار آتیراپالی (Athirapally Falls) یکی دیگر از مکان های دیدنی کوچی هند است که در رودخانه چالاکودی و نزدیکی آبشار واژاچال قرار دارد. این آبشار ۲۴ متر طول داشته و به نیاگارای هند معروف شهرت دارد. سرچشمه رودخانه چالاکودی از کوه های آنامودی است و حدود ۱۴۵ متر طول دارد. منطقه اطراف این آبشار زیستگاه بسیاری از حیوانات است. حیواناتی مثل شیر، گوزن یالدار بزرگ آسیایی، گاومیش وحشی، پلنگ، ببر و فیل آسیایی در این منطقه زندگی می کنند.

شهر کوچی هند

۱۴- کلیسای سنت فرانسیس

کلیسای سنت فرانسیس (St Francis Church) قدیمی ترین کلیسای اروپایی در هند محسوب می‌شود. این کلیسا در سال ۱۵۰۳ توسط پرتغالی ها ساخته شد، اما بعد ها هلندی ها آن را خراب کردند و از نو ساختند. کلیسای سنت فرانسیس شاهد خوبی بر استعمار کرالا توسط اروپایی‌ها است و از نظر تاریخی اهمیت بالایی دارد. جهانگرد پرتغالی واسکو دو گاما طی سومین سفری که به هند داشت، در سال ۱۵۲۴ در کوچی جان خود را از دست داد.

کلیساهای شهر کوچی هند

در ابتدا او را در کلیسای سنت فرانسیس دفن کردند، اما پس از ۱۴ سال بقایای جسد او را به لیسبون انتقال دادند. همچنین در سال ۱۹۲۰ آرامگاهی خالی به نشان یادبود از کشته شدگان جنگ جهانی اول در این کلیسا ساخته شد. کلیسای سنت فرانسیس یکی از مهمترین مکان هان برای بازدید در کوچی است.

کوچی، کوچک اما پر از جاذبه!

شهر کوچی، یکی از کوچکترین شهرهای هندوستان است، اما این شهر جاذبه های گردشگری زیادی دارد که مسافران زیادی از سراسر جهان را روانه این کشور می‌کند. ما در این مطلب سعی کردیم تا برخی از مهمترین جاذبه های گردشگری کوچی هند را به شما معرفی کنیم. اگر قصد دارید تا یک سفر متفاوت را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم سفر به کوچی را در برنامه های خود قرار دهید. همین حالا بلیط هواپیما بخرید و با رزرو هتل سفری متفاوت را به کشور هزار رنگ هندوستان تجربه کنید.

اگر شما هم قبلا به هند و به شهر کوچی سفر کرده‌اید، خوشحال می‌شویم که از تجربیات خود برای ما بنویسید.

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی کوچی

شهر کوچی هند کجاست؟

کوچی یکی از شهرهای ایالت کرالا هند که در جنوب کشور هند واقع شده است.

چطور به کوچی هند برویم؟

برای رفتن به کوچی هند، ابتدا باید به ایالت کرالا بروید و سپس با استفاده از هواپیما، قطار یا تاکسی به کوچی بروید.

فاصله کوچی تا کرالا چقدر است؟

فاصله بین کرالا تا کوچی حدود ۲۲۴ کیلومتر است.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید