آبشار آنجل بلندترین آبشار دنیا به طول یک کیلومتر

0
7428
آبشار آنجل بلندترین آبشار در دنیا

آبشار ها نه تنها در کشورمان بلکه در تمام جهان مورد توجه دوستداران طبیعت‌گردی هستند؛ آبشارهایی کوچک و بزرگ یا مرتفع و عریض هر کدام جذابیت های‌خاص خود را دارند. البته علاقه مندان به طبیعت‌گردی اغلب به دنبال طبیعت بکر و ناشناخته در جهان هستند و سعی می کنند جاذبه های جدید را کشف کنند.

بلندترین آبشار جهان با نام آنجل در کشور ونزوئلا واقع شده است؛ آبشاری که از عمر کشف شدن آن کمتر از ۱۰۰ سال می‌گذرد. این آبشار را به نام کاشف آن، جیمز آنجل نامگذاری کرده‌اند؛ کسی که اولین بار در سال ۱۹۳۵ در جستجوی هوایی موفق به کشف آبشار و بازدید از آن شد.

آبشار آنجل که به زبان اسپانیایی به آن سالتو انجل می‌گویند، در بخش‌های جنوبی ونزوئلا قرار گرفته، روی رشته‌کوه های آیان تپویی قرار گرفته و ارتفاعی بیش از ۸۰۰ متر دارد. آب آن از بارش‌ها در این منطقه تامین می‌شود و به خاطر بارش‌های زیاد در ونزوئلا هیچ وقت خشک نمی‌شود؛ تنها در بعضی از فصل‌ها از شدت آب آن کاسته می‌شود. آب سرازیر شده از این آبشار در نهایت به رودخانه چورون می‌ریزد.

طبیعت دل‌انگیز کوه و رودخانه در کنار آبشار باعث شده تا این منطقه مقصدی برای تفریحات هیجان‌انگیز باشد؛ از صخره‌نوری و پرش از ارتفاع گرفته تا بندبازی و قایق سواری در آب‌های رودخانه‌های مجاور. آبشار آنجل و طبیعت وصف‌ناپذیر اطراف آن را باید یکی از بهترین مکان‌ها برای تفریحات هیجانی و سفرهای ماجراجویانه دانست؛ جایی بکر که تنها حرفه‌ای‌ها معمولا سراغ آن می‌روند.

بلندترین آبشار جهان آنجل

آبشار آنجل برای دوستدارن عکاسی هم جایی مناسب است؛ ارتفاع بلند آبشار، آبی آب و سرسبزی جنگل عکس هایی زیبا و چشم‌نواز را خلق می‌کند. در کنار همه اینها بسیاری نیز تنها برای تفریح و استراحت به این منطقه می آیند؛ هم هتل هایی در اطراف آبشار هست و هم افراد می توانند با کمپینگ در دل طبیعت لذت سفر را دوچندان کنند.

بیشتر بخوانید

بهترین مقاصد سفر برای عید نوروز

عید کجا بریم؟

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید