به جاهای دیدنی قبرس شمالی سفر کنید و تصویری دیگر از مناطق جذاب مدیترانه‌ای را از نزدیک ببینید. نام مناطق مدیترانه‌ای که بر زبان می‌آید، عموما تصویری از دریاهای لاجوردی و سواحلی با ماسه‌های طلایی در ذهن‌ها نقش می‌بندد. این تصور اگرچه زیبا است؛ اما معرف کاملی از مناطق جذاب و باشکوه مدیترانه‌ای نیست. کافی‌ست بازدیدی کوتاه از جاذبه‌های گردشگری قبرس شمالی داشته باشید تا بدانید مناطق مدیترانه‌ای، چیزی بیش از آبی دریا هستند. قبرس، خصوصا قبرس شمالی را می‌توان از بهشتی‌ترین و زیباترین مناطق مدیترانه‌ای دانست. در این مطلب از مجله گردشگری فلای‌ تودی، همراه ما باشید تا ضمن آشنایی با جاهای دیدنی قبرس شمالی، تعطیلاتی هیجان‌انگیز را برای خود رقم بزنید.

در این مطلب از فلای تودی می‌خوانید... پنهان

آشنایی با قبرس شمالی | بخش ترک نشین قبرس

قبرس، یکی از بزرگ‌ترین جزایر در مدیترانه است که اغلب، ما آن را با شهر معروف لارناکا می‌شناسیم. این جزیره، در پی هجوم ارتش ترکیه به شمال آن، به دو نیم تقسیم شد؛ بخش شمالی که جمهوری ترک قبرس شمالی نامیده می‌شود و بخش جنوبی که در اختیار یونانی‌ها قرار گرفت و عنوان قبرس یونانی را از آن خود کرد.

جاهای دیدنی قبرس شمالی 5

قبرس شمالی، جمعیتی ترک‌زبان و مسلمان دارد. زبان، فرهنگ، رسوم و مذهب مردمان این کشور، شباهت عجیبی به ترکیه و شهر رویایی استانبول دارد. این منطقه، ۳۸ درصد از خاک جزیره قبرس را تشکیل می‌دهد و به‌نوع شگفت‌آوری، بهترین مسیر ارتباطی بین سه قاره بزرگ آسیا، اروپا و آفریقا است. جاهای دیدنی قبرس شمالی از سواحل صخره‌ای و شنی آن آغاز می‌شود و تا شهرهای مدرن و قلعه‌های تاریخی ادامه پیدا می‌کند. خلاصه، اگر در جست‌وجوی مقصدی هیجان‌انگیز و پررمزوراز برای گردشگری چندروزه خود هستید، قبرس شمالی می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

علاوه بر این، در صورتی که برای سفر به قبرس شمالی یا جنوبی به راهنما احتیاج دارید، مقاله راهنمای سفر به قبرس را در همین مجله مطالعه کنید.

بندر گیرنه | مکانی جذاب برای تجربه طعم‌ غذاهای محلی

معرفی جاهای دیدنی قبرس شمالی را با بندر زیبای گیرنه، مکانی احاطه‌شده میان رستوران و کافه شروع می‌کنیم. بهترین جایی که در آن، می‌توانید طعم‌ لذیذ غذاهای محلی این کشور را تجربه کنید، همین بندر جذاب و کوچک گیرنه است. اگر به غذاهای کبابی علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم سوولاکی را حتما امتحان کنید. اگر هم مشتاق تجربه طعم‌های جدید هستید، استیفادو می‌تواند گزینه جذابی باشد.

طعم‌های متفاوت و جذاب غذاهای محلی را که امتحان کردید، به چشم‌انداز فوق‌العاده زیبایی که مقابلتان است، نگاه کنید؛ ساحلی آرام و چشم‌نواز با قایق‌های صیادی و تفریحی که در زیر سایه کوه‌های سرسبز قرار دارند. لحظه غروب آفتاب و انعکاس نور خورشید در دریای لاجوردی این بندر، لحظه‌ای باشکوه و به‌یادماندنی خواهد بود.

جاهای دیدنی قبرس شمالی 6

قلعه گیرنه | نگهبانی دیدنی از جواهر قبرس

اگر به بندر گیرنه رفتید، احتمالا اولین جایی که در ورودی این شهر توجهتان را به خودش جلب می‌کند، قلعه تاریخی گیرنه خواهد بود. این قلعه که از جاذبه‌های گردشگری قبرس شمالی به‌ شمار می‌رود، مانند نگهبانی از جواهر قبرس یعنی همان بندر زیبای گیرنه، محافظت می‌کند.

از شاهکار هنری این قلعه در معماری که بگذریم، باید به شگفت‌انگیزترین جاذبه در آن اشاره کنیم؛ موزه‌ای تاریخی از بقایای قدیمی‌ترین کشتی شکسته و ویران‌شده در جهان که لذت ماجراجویی در سفر را برای شما کامل می‌کند. تاریخ ویرانی این کشتی به ۳۰۰ سال قبل از میلاد، جایی در حوالی سال ۱۹۶۵ باز می‌گردد. بدون شک، دیدن اولین کشتی کشف‌شده در بستر ناآرام دریا، هیجان خاص خودش را دارد.

جاهای دیدنی قبرس شمالی 1

ساحل لاک پشت | بهشتی امن برای تولد لاک پشت های دریایی

یکی از بهترین جاهای دیدنی قبرس شمالی که در آن، می‌توانید ملاقاتی نزدیک و بی‌واسطه با محلی‌های آن داشته باشید، ساحل لاک‌پشت است؛ ساحلی ماسه‌ای با گل‌های وحشی زیبا که در زیبایی و شگفتی نظیر ندارد. نرگس، ارکیده، شقایق و سیکلامن از جمله مهم‌ترین گونه‌های گیاهی این منطقه هستند که شما را در امر ثبت‌کردن قاب‌های زیبا از ساحل لاک‌پشت همراهی می‌کنند. اگرچه این گل‌های زیبا، فضایی بانشاط به این ساحل بخشیده‌اند، اما تنها دلیل جذابیت آن نیستند.

مهم‌ترین جاذبه ساحل لاک‌پشت، سکونت و تخمک‌گذاری مهمانان کوچک این جزیره، یعنی لاک‌پشت‌ها در آنجا است. در تابستان، تعداد زیادی از لاک‌پشت‌ها برای تخمک‌گذاری روانه این ساحل زیبا می‌شوند. بسیاری از محلی‌های این منطقه هم برای تماشای این لحظه به‌یادماندنی خود را به ساحل می‌رسانند. شما نیز اگر به دنبال جایی هستید که در آن بتوانید بی‌واسطه غرق در زیبایی‌های طبیعت شوید، ساحل لاک‌پشت بهترین مقصد است. اگر تابستان را از دست‌ دادید، نگران نباشید. در اردیبهشت‌ماه، می‌توانید به این ساحل زیبا سفر کنید و شاهد لحظه‌ باشکوه تولد لاک‌پشت‌ها و ورود آن‌ها به دریا باشید.

جاهای دیدنی قبرس شمالی 7

شبه جزیره کارپاس | جزیره ای ناشناخته در قبرس

یکی دیگر از جاهای دیدنی قبرس شمالی، شبه‌جزیره‌ای دورافتاده و ناشناخته در آن، تحت عنوان کارپاس است. شوربختانه شهرت و محبوبیت این منطقه با توجه به جاذبه‌های خیره‌کننده‌ای که دارد، بسیار کمتر است. به همین دلیل هم از آن، می‌توان به‌عنوان منطقه‌ای فوق‌العاده آرام و بدون سکنه یاد کرد. از جذابیت‌های بی‌نظیر این شبه‌جزیره، وجود بناهای تاریخی پنهان و روستاهایی با شکل‌وشمایل عجیب‌وغریب است. از بهترین روستاهای این منطقه که لحظاتی فراموش‌نشدنی از سفر به قبرس را برای شما رقم می‌زند، بایستی به روستای سپاهی و روستای دیپ کارپاز اشاره کرد.

از جاذبه‌های دیگر این منطقه هم زیست الاغ‌های وحشی در آن است که یک سرگرمی جذاب برای گردشگران محسوب می‌شود. در گوشه‌ای دیگر از این جزیره هم مناظری باشکوه از صومعه قدیمی آندریاس به‌ چشم می‌خورد که دیدن آن برای اهالی دوستدار تاریخ، خالی از لطف نیست.

جاهای دیدنی قبرس شمالی 14

ساحل گلپسیدس | ساحلی امن برای تجربه بهترین تفریحات قبرس شمالی

اگر شیفته تفریحات ساحلی هستید، خودتان را بی‌معطلی به ساحل آرام و تمیز گلپسیدس، یکی از بهترین دیدنی های قبرس شمالی برسانید. این ساحل زیبا که عنوان سومین ساحل برتر در جزیره قبرس را از آن خود کرده است، در ۵ کیلومتری شهر فاماگوستا قرار دارد. با اقامتتان در این ساحل رویایی، می‌توانید تمام تفریحات جذاب آبی که آرزویش را دارید، تجربه کنید؛ از غواصی در دنیای پررمزوراز زیر آب گرفته تا موج‌سواری و جت‌اسکی روی آب‌های این ساحل که بسیار هیجان انگیز است.

جاذبه‌های بسیار زیادی وجود دارند که موجب تمایز و برتری این ساحل نسبت به دیگر سواحل قبرس شمالی شده‌اند. مهم‌ترین آن‌ها، شاید دریای آرام و کم‌عمق این ساحل باشد که مکانی امن برای تفریح و سرگرمی تمام رده‌های سنی است. از دیگر دلایل این برتری، می‌توان به امکانات موجود در این ساحل نظیر چترهای آفتابی، تخت‌های خورشیدی و وجود رستوران و کافه اشاره کرد. مجموعه تمام این موارد در کنار هم از گلپسیدس جاذبه‌ای به‌یادماندنی و خاطره‌انگیز ساخته است.

جاهای دیدنی قبرس شمالی 8

کلیسای بلاپایس | شکوهی تمام‌ عیار از جاهای تاریخی قبرس شمالی

وقت آن رسیده است که به معرفی برخی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی قبرس شمالی که تاریخی هستند، بپردازیم. کلیسای بلاپایس یکی از بهترین آن‌هاست که به‌عنوان یکی از آرام‌ترین جاذبه‌ های قبرس شمالی شناخته می‌شود. این کلیسا در روستایی آرام و کوچک با همین نام در مجاورت با شهر گیرنه قرار دارد. لورنس دورل که تجربه‌های زندگی خود در دهکده بلاپایس را به زیبایی هر چه تمام به تحریر درآورده است، به تمام گردشگران توصیه می‌کند بازدید از این بنای تاریخی را از دست‌ ندهند.

کلیسای بلاپایس، یادگاری تاریخی از قرن سیزدهم است که آثاری دیدنی و ارزشمند از دوره پادشاه هوگ سوم را در دل خود جای داده است. معماری جذاب و چشم‌نواز گوتیک، اولین دلیلی است که گردشگران را شیفته و مجذوب این بنای تاریخی می‌کند. بعد از آن، بایستی به خرابه‌های به‌جای‌مانده و طاق‌های نمادین آن اشاره کرد که جلوه‌ای متمایز از تاریخ را به‌ تصویر می‌کشند.

جاهای دیدنی قبرس شمالی 3

برای لذت‌بردن بیشتر از چشم‌انداز منحصربه‌فرد این بنای تاریخی، خودتان را به پشت‌بام کلیسا برسانید. از آنجا می‌توانید منظره‌ای خارق‌العاده از دریا و کوه‌های سربه‌فلک‌کشیده گیرنه را مقابل خود داشته باشید. اگر هم دستی به نقاشی دارید، می‌توانید به پارک مقابل این کلیسا بروید تا در آنجا ضمن معاشرت با محلی‌های هنرمند آن منطقه، لذتی دیگر از نقاشی را تجربه کنید.

قلعه سنت هیلاریون | قلعه افسانه ای در قلب گیرنه

از اینجا به بعد، قرار است شما را فقط با جاهای دیدنی قبرس شمالی که رنگ‌و‌بوی تاریخی دارند، آشنا کنیم؛ جاذبه‌های قدیمی که دور تا دور آن‌ها را طبیعت زیبا و چشم‌نواز قبرس احاطه کرده است؛ ترکیبی جذاب از تاریخ و طبیعت که نظیر آن را در کمتر جایی دیده‌اید.

قلعه سنت هیلاریون از دیگر دیدنی‌های تاریخی قبرس است که در قسمت کوهستانی کایرنیا قرار دارد. دیوارهای بلند و برج‌های باشکوه این قلعه، آن را بسیار تماشایی کرده‌اند. افسانه‌های بسیار زیادی هم درباره این قلعه روایت می‌شوند که مستندترین آن‌ها منسوب به راهبی عزلت‌نشین با همین نام است.

جاهای دیدنی قبرس شمالی 9

شواهد اینگونه نقل می‌کنند که راهبی با نام هیلاریون از چنگ زندانبان فلسطینی فرار می‌کند و به این قلعه پناه می‌آورد. در همین زمان، مبارزه‌ای دیدنی میان او و شیاطین و نیروهای اهریمنی در دل کوه رخ می‌دهد که سرانجام به پیروزی این راهب ختم می‌شود. راهب نیز به شکرانه این پیروزی، قلعه را به صومعه‌ای برای عبادت تبدیل می‌کند. در نهایت، صومعه در قرن یازدهم به همت بیزانسی‌ها دوباره به قلعه‌ای برای دفاع از دزدان دریایی عرب، تغییر کاربری می‌دهد.

این قلعه باشکوه تاریخی از ۳ بخش مجزا تشکیل شده است؛ بخش بالایی آن که حدود ۷۳۲ متر ارتفاع دارد و محلی برای سکونت پادشاه و خانواده او بوده است. بخش میانی این قلعه که شامل کلیسا، قصر پادشاهی، آشپزخانه و آب‌انبار می‌شود. دیدن مناظر زیبا از پنجره‌ ملکه در این طبقه، لذتی وصف‌نشدنی به‌ دنبال دارد. در نهایت بخش پایینی این قلعه هم محل سکونت سربازان بوده است.

قلعه بوفاونتو | مرتفع ترین قلعه قبرس شمالی

از دیگر جاهای دیدنی قبرس شمالی، قلعه بوفاونتو است. این قلعه بر فراز یک کوه، مشرف به تپه‌های سرسبز قرار دارد. بوفاونتو که به‌عنوان مرتفع‌ترین قلعه در جزیره قبرس شناخته می‌شود، جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد. کافی است خودتان را به بالاترین نقطه در این قلعه برسانید تا مناظری باشکوه از زیبایی ساحل و مناطق سرسبز اطراف آن را به‌راحتی مشاهده کنید. برای رسیدن به این قلعه، بای از مسیر پرفرازونشیب و صعب‌العبور گذر کنید.  بنابراین، یادتان باشید با تجهیزات کامل کوهنوردی پای در این منطقه تاریخی بگذارید.

قلعه کانتارا | از جاهای دیدنی در قبرس شمالی

اسکار رویایی‌ترین جای تاریخی قبرس شمالی هم به قلعه کانتارا تعلق می‌گیرد؛ قلعه‌ای بر فراز کوه که عنوان عاشقانه‌ترین قلعه سه‌گانه صلیبی را از آن خود کرده است. این قلعه بعد از هجوم اعراب به شبه‌جزیره کارپاس، با هدف محافظت و نگهبانی از این منطقه دیدنی احداث شد. چشم‌اندازی که از شبه‌جزیره کارپاس، خلیج سالامیس و فاماگوستا در بالای این قلعه وجود دارد، گردشگران را به‌ معنای واقعی کلمه غافلگیر می‌کند. همچنین دیدی ۳۶۰ درجه از سواحل زیبای ترکیه و سوریه هم در بالای این قلعه وجود دارد که از آن منظره‌ای کاملا رویایی ساخته است.

جاهای دیدنی قبرس شمالی 2

شهر باستانی سالامیس | روایتی باشکوه از تاریخ قبرس

به شهر سالامیس، یکی از بهترین جاهای دیدنی قبرس شمالی سفر کنید و لذت گردشگری واقعی در قلب تاریخ را به خود هدیه دهید. این شهر باستانی که بیشتر با نام خرابه‌های سالامیس شهرت پیدا کرده است، قدمتی چندهزارساله دارد. ویرانه‌های به‌جای‌مانده از آثار و بناهای رومی، این شهر را به قطب گردشگری قبرس شمالی تبدیل کرده است. یورش تازیان و زمین‌لرزه‌های بزرگ، فرصت رونق و آبادانی را از این شهر گرفت. بااین‌حال، هنوز هم در بناها و مجسمه‌های نصف‌ونیمه این شهر، می‌توان روایت‌هایی عجیب از تاریخ پرفرازونشیب قبرس شمالی را تماشا کرد.

جاهای دیدنی قبرس شمالی 10

دیوارهای تاریخی شهر فاماگوستا | سپر دفاعی شهر

یکی دیگر از جاذبه‌های موجود در فهرست بهترین دیدنی‌های قبرس شمالی، دیوار تاریخی فاماگوستا است. از این بنای تاریخی، باید به‌عنوان شاهکاری از معماری آن روزگار یاد کرد؛ دیوارهایی نازک و بلند که شهر زیبای فاماگوستا را از شر تیر و نیزه در امان نگه می‌داشتند. بعدها که تجهیزات جنگی هم مانند هر چیز دیگری در این جهان تغییر شکل دادند و پای توپ‌خانه به‌وسط آمد، این دیوار، قدرت دفاعی خود را از دست داد. به‌ همین منظور، ونیزی‌ها دست‌‌به‌کار شدند و استحکاماتی جدید به این سپر دفاعی اضافه کردند. بازدید از این دیوارهای تاریخی که حال‌وهوای دوران قرون وسطی را زنده می‌کنند، برای گردشگران تاریخ‌دوست بسیار جالب خواهد بود.

کلیسای سنت بارناباس | از جاذبه های گردشگری قبرس شمالی

بخش زیادی از جذابیت‌های بصری قبرس شمالی، مربوط به شهر فاماگوستا است. این شهر پر است از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوانی که هر کدام، نشانی از فرهنگ و اصالت مردمان این کشور هستند. یکی از بهترین این آثار هم، شاید کلیسای سنت بارناباس باشد؛ کلیسایی با گنبدهای سفید‌رنگ و دیوارهای آجری که حال‌وهوایی دیگر از معنویت را برای گردشگران زنده می‌کند. این کلیسا یکی از زیارتگاه‌های اصلی یونانی‌های ساکن در قبرس شمالی است. قدمت تاریخی کلیسای سنت بارناباس که به‌عنوان آرامگاه سنت بارباروس هم شناخته می‌شود، به سال ۱۷۵۶ برمی‌گردد.

جاهای دیدنی قبرس شمالی 15

مسجد لالا مصطفی پاشا | کلیسای جامع سنت نیکولاس

کلیسای جامع سنت نیکولاس که امروز آن را به‌عنوان مسجد لالا مصطفی پاشا می‌شناسیم، از دیگر جاهای دیدنی قبرس شمالی است. از این بنای تاریخی، باید به‌عنوان بزرگ‌ترین اثر تاریخی به‌جای‌مانده از دوران قرون وسطی در شهر فاماگوستا یاد کرد. معماری جذاب و بی‌نظیر گوتیک به‌کاررفته در این بنای تاریخی، گردشگران را به کلیسایی در قلب پاریس می‌برد. زیرا، معماران در ساخت جای‌جای این کلیسای باشکوه از هنر زیبای معماری فرانسوی الهام گرفته‌اند.

در گذشته، بسیاری از مراسم باشکوه و بسیار مهم در این کلیسا برگزار می‌شده است. بسیاری از پادشاهان آن روزگار، مراسم سلطنت و تاج‌گذاری خود را از همین کلیسا آغاز کرده‌اند. بنابراین، انتظار دیدن بنایی کاملا باشکوه و خیره‌کننده را از این کلیسا داشته باشید. اگر فاماگوستا سقوط نکرده بود، می‌توانستید در کنار شکوه معماری این بنا، از تماشای تزیینات زیبای داخلی این کلیسا هم بهره‌مند شوید. حیف که سقوط این شهر، سرنوشتی دیگر را برای این کلیسا رقم زد.

جاهای دیدنی قبرس شمالی 11

با یورش نیروهای عثمانی به این شهر، کلیسا به مسجد تغییر کاربری داد. بعد از این تغییر کاربری، تمام نقاشی‌های موجود روی دیوار کلیسا با گچ پوشانده شد. شیشه‌های ساده جای شیشه‌های رنگی را در این کلیسا گرفتند و مسجد نمایی کاملا ساده و بی‌آلایش پیدا کرد. با این حال، گنجینه‌ای عظیم از آثار زیبای هنری در سقف و دیوارهای این بنا پنهان شده است.

مسجد سلیمیه | کلیسای جامع سنت سوفیا

از دیگر جاذبه‌های گردشگری قبرس شمالی، کلیسای جامع سنت سوفیا در شهر نیکوزیا است. این کلیسای بزرگ که کاملا منطبق با اصول معماری فرانسوی‌ها ساخته شده بود، به سرنوشت کلیسای نیکولاس دچار شد. مسجد سلیمیه، چهره‌ای غریب از این کلیسا است که امروزه از آن به‌عنوان نمادی از دین اسلام در دوره عثمانی‌ها یاد می‌شود.

شهر باستانی سولی | از بهترین دیدنی های قبرس شمالی

جاهای دیدنی قبرس شمالی که آثاری از تاریخ را می‌توان در آن‌ها جست‌وجو کرد، هنوز تمام نشده‌اند. شهر باستانی سولی، یکی دیگر از این بناهای تاریخی است که به‌طرز عجیبی، سالم باقی مانده است. به این شهر باستانی که سفر می‌کنید، زمان به‌طرز شگفت‌آوری به هزاران سال قبل بازمی‌گردد. گشت‌وگذار میان آثار و ویرانه‌های به‌جای‌مانده از رومی‌ها، قطعا لذتی وصف‌نشدنی به‌ دنبال دارد که آن را فقط گردشگران شیفته تاریخ می‌توانند درک کنند.

جاهای دیدنی قبرس شمالی 12

قبرس شمالی | سفر به جادویی ترین جزیره در مدیترانه

برای آن دسته از گردشگرانی که روحیه کاوشگری بالایی دارند، هیچ‌کجا به اندازه قدم‌زدن میان بناهای تاریخی نمی‌تواند دلچسب و خاطره‌انگیز باشد. قبرس شمالی جزیره‌ای رویایی در مدیترانه است که می‌تواند بهترین انتخاب برای این گروه از گردشگران باشد. به هرگوشه‌ای از این جزیره که نگاه کنید، می‌توانید نشانی از تاریخ رنج‌آور و دلاورانه مردمان آن روزگار را پیدا کنید. این جزیره برای گردشگران اهل تفریح و خوش‌گذرانی هم چیزی برای عرضه دارد. جاهای طبیعی قبرس شمالی آنقدر بکر و چشم‌نواز هستند که شما با اقامت‌ در آن‌ها، می‌توانید لحظات خوشی را برای خود و عزیزانتان بسازید.

پس هر چه زودتر، با خرید ارزانترین بلیط هواپیما خود را بخرید، بار سفر را ببندید و راهی جاهای دیدنی قبرس شمالی شوید. بی‌تردید تجربه‌های شما بعد از سفر به قبرس، شنیدنی خواهند بود. حتما تجربه‌های ناب خود را با ما و کاربران فلای تودی به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی قبرس شمالی

بهترین ز‌مان سفر به قبرس شمالی چه زمانی است؟

بهترین زمان سفر به قبرس شمالی را خواسته و نیاز شما از گردشگری در این کشور تعیین می‌کند. اگر مایلید سفری ارزان به قبرس را تجربه کنید، زمستان بهترین فصل است. اما اگر می‌خواهید زیبایی‌های چشم‌نواز این کشور را تماشا کنید، اواخر اسفندماه تا اواخر اردیبهشت‌ماه، بهترین زمان برای سفر به قبرس خواهد بود. در این ۲ ماه، آب‌وهوای قبرس بسیار متعادل است. ضمن اینکه زیبایی این کشور به‌واسطه رویش گل و گیاهان متعدد، به اوج خودش می‌رسد. در نهایت، اگر با آفتاب میانه خوبی دارید، می‌توانید در فصل تابستان لذت شنا در آب‌های خنک دریای مدیترانه را زیر آفتاب سوزان این جزیره امتحان کنید.

آیا برای سفر به قبرس شمالی به ویزا نیاز دارید؟

اگر ساکن ایران هستید خیر، شما فقط در هنگام ورود به قبرس شمالی یک ویزای فرودگاهی دریافت خواهید کرد.

معروفترین جاهای دیدنی قبرس شمالی کدام‌ها هستند؟

معروف‌ترین جاهای دیدنی قبرس شمالی، شامل بندر گیرنه، قلعه گیرنه، ساحل لاک‌پشت، شبه جزیره کارپاس، ساحل گلپسیدس، کلیسای بلاپایس، قلعه سنت هیلاریون، قلعه بوفاونتو، قلعه کانتارا، شهر باستانی سالامیس، مسجد لالا مصطفی پاشا، کلیسای جامع سنت نیکولاس و شهر باستانی سولی می‌شوند.

از بهترین جاذبه‌های تاریخی قبرس شمالی کدام‌ها هستند؟

از بهترین جاذبه‌های تاریخی قبرس شمالی، می‌توان به قلعه گیرنه، قلعه سنت هیلاریون، قلعه بوفاونتو و قلعه کانتارا اشاره کرد.

بهترین سواحل قبرس شمالی در کجا قرار دارند؟

از بهترین سواحل قبرس شمالی، می‌توان به ساحل لاک‌پشت اشاره کرد که در نزدیکی شهر گیرنه قرار دارد. از دیگر سواحل زیبای این شهر، ساحل گلپسیدس است که در ۵ کیلومتری شهر فاماگوستا واقع شده است.

بهترین رستوران‌های قبرس شمالی کدام هستند؟

از بهترین رستوران‌های قبرس شمالی که در آن‌ها، می‌توانید طعم لذیذ و دلچسب غذاهای محلی این کشور را تجربه کنید، می‌توان موارد زیر را نام برد:
-رستوران Fuamo steak house
-رستوران Pyxide
-رستوران Fanous
-رستوران Bar italia
-رستوران Artisans burger bar
-رستوران Oliveto
-رستوران Andria
-رستوران Fat mamas
-رستوران Hokkaido

2 نظرات

    • سلام دوست عزیز
      مسافران ایرانی برای سفر به قبرس شمالی نیاز به ویزا ندارن و بدون ویزا و تنها با ارائه پاسپورت میتونن تا ۳۰ روز در این کشور حضور داشته باشن

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید