اگر به مقاصد گردشگری خارجی علاقمند باشید، حتما می‌دانید که مونیخ را با فستیوال‌های سالانه آن می‌شناسید. همه چیز در کشورهای پیشرفته اروپایی با آنچه در کشورهای توریستی آسیایی می بینید، متفاوت است. بنابراین علاوه بر نحوه سفر به مونیخ ، باید از قبل، اطلاعات دیگری در خصوص این شهر کسب کرده باشید. پس با راهنمای سفر به مونیخ در مجله گردشگری فلای تودی همراه باشید.

معرفی شهر مونیخ | بزرگترین شهر جنوب آلمان

مونیخ مرکز ایالت بایرن، بزرگترین شهر جنوب آلمان بوده و حدود ۱٫۵ میلیون نفر جمعیت دارد. شهری که با قرار‌گیری در کنار رود ایسار، به طبیعت زیبا، فرهنگ، معماری زیبا و البته فستیوال‌های سالانه شهرت دارد. اگرچه بخش زیادی از معماری این شهر در طول جنگ جهانی دوم آسیب دیده و یا از بین رفته، با این حال با سفر به مونیخ، مجذوب معماری زیبای این شهر خواهید شد.

مونیخ نه تنها از منظر گردشگری که از نظر تجارت، مهندسی و تحقیقات نیز اهمیت بالایی دارد. اما به هر قصدی که به این شهر سفر کردید، فرصت را برای بازدید از جاذبه های گردشگری مونیخ غنیمت بدانید. موزه‌ها، تئاترها، جاذبه‌های معماری و بناهای تاریخی، رویدادهای ورزشی، نمایشگاه و فستیوال‌ها، تنها بخشی از جاذبه‌ های دیدنی مونیخ هستند.

اطلاعات ضروری درباره مونیخ

برای سفر به مونیخ، لازم است تا اطلاعاتی در خصوص تاریخچه این شهر، فرهنگ، جاذبه‌ها و دیگر اطلاعات ضروری این شهر داشته باشید. جالب است بدانید که سال ۱۱۵۸ اولین باری بود که نام این شهر در مدارک تاریخی مطرح شد. اما یکی از وقایع اندوهناک در معرفی شهر مونیخ همه‌گیری بیماری طاعون در سال‌های ۱۶۳۴ تا ۱۶۳۵ بود که موجب مرگ یک سوم جمعیت شهر شد!

نحوه سفر به مونیخ

مونیخ در سال ۱۸۰۶ مرکز ایالت پادشاهی مونیخ بود و به همین دلیل دانشگاه‌ها و بناهای تاریخی زیادی در آن ساخته شد. در سال‌هایی که سایه جنگ بر سر این شهر سنگینی می‌کرد، خیلی از بناهای تاریخی شهر از بین رفتند، اما بعد از جنگ، شهر روند پیشرفت و رشد خود را از سر گرفت و هم اکنون به عنوان یکی از توریستی‌ ترین شهرهای آلمان شناخته می‌شود. اگر قصد سفر به مونیخ دارید، در ادامه به اطلاعات ضروری که برای سفر به این شهر باید بدانید، توجه کنید:

  • زبان: آلمانی
  • واحد پول: یورو
  • کد کشور: ۴۹+
  • شماره‌های اضطراری: پلیس ۱۱۰، آتش نشانی و آمبولانس: ۱۱۲
  • برق: ۲۳۰ ولت، ۵۰ هرتز، دوشاخه ها و کلیدها از نوع F
  • فرودگاه بین المللی: فرودگاه مونیخ
  • منطقه زمانی: UTC +1
  • اختلاف ساعت با تهران: ۲ و نیم ساعت عقب تر از تهران.

آب و هوای مونیخ

یکی از مهمترین نکاتی که در نحوه سفر به مونیخ باید به آن توجه داشته باشید، آب و هوای این شهر است. گاهی ممکن است بنا به دلایل متفاوتی، ناچار شوید تا در یک بازه زمانی خاصی سفر کنید. اما در غیر این صورت، مطلع بودن از شرایط آب و هوایی، موجب می‌شود تا بهترین زمان سفر به مونیخ را بشناسید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

به طور کلی شهر مونیخ، زمستان‌های سرد و تابستان‌های معتدلی دارد. نزدیک بودن به کوه‌های آلپ، موجب شده تا شهر همیشه منتظر توده‌های هوای سرد باشد و این شهر را به سردترین شهر آلمان بدل کند. آب و هوای مونیخ در سردترین روزهای سال یعنی دی ماه به منفی ۲ درجه سانتی گراد و در گرمترین روزهای سال به ۲۳ درجه سانتی گراد می رسد.

بهترین زمان سفر به مونیخ

بهترین زمان سفر به مونیخ

با اطلاع از آب و هوای مونیخ می‌دانید که با شهر نسبتا سردی سرو کار دارید، اما با این حال، بهترین زمان سفر به مونیخ بین ماه‌های خرداد تا اوایل مهر است. در این ایام، آب و هوای مونیخ معتدل و دلپذیر بوده و می‌توانید از گرمای تابستان ایران به یک منطقه خنک سفر کنید.

تیر و مرداد، گرم‌ترین ماه‌ های سال در مونیخ هستند، اما پیشنهاد می‌کنیم برای احتیاط حتما یک ژاکت سبک و چتر برای روزهای بارانی به همراه خود داشته باشید. اردیبهشت، مرطوب‌ترین ماه سال است؛ در این ماه انتظار بارش باران بالایی داشته باشید.

هزینه های سفر به مونیخ

اگر از هزینه پرواز صرف نظر کنیم، بخشی از هزینه‌ های سفر به مونیخ مربوط به اقامت، حمل و نقل و مواد غذایی است. هزینه اقامت در این شهر تا حدودی به نحوه سفر به مونیخ بستگی دارد. طبیعتا اگر در قالب تور‌های گروهی سفر می‌کنید، هزینه اقامت را قبلا پرداخت کرده‌اید، اما اگر قصد دارید تا سفر متفاوتی تجربه کرده و به صورت انفرادی سفر می‌کنید، می‌توانید از میان هتل‌ ها و هاستل‌ های مونیخ مراکز اقامتی مناسب با بودجه خود را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که به طور کلی، هزینه اقامت در مونیخ ارزان نیست.

هزینه هاستل ها در مونیخ

قبل از هرچیزی لازم است اشاره کنیم که اگر در بازه زمانی خرداد تا مهر سفر می‌کنید، انتظار زیادی از هتل و هاستل ارزان نداشته باشید. به ویژه در اواخر شهریور هزینه رزرو هتل مونیخ افزایش دارد. به طور کلی برای اقامت در یک هاستل مناسب در مونیخ باید حدود ۲۴ یورو برای هر شب بپردازید. در واقع این قیمت برای اجاره یک تخت در یک اتاق مشترک است.

اگر می‌خواهید یک اتاق مجزا و دربست داشته باشید، باید چیزی بین ۶۰ تا ۱۰۰ یورو به ازای هر شب اقامت پرداخت کنید. بیشتر هاستل‌ های مونیخ صبحانه رایگان ارائه می‌دهند که معمولا شامل نان، چای، قهوه، آب و میوه هستند.

هزینه های سفر به مونیخ

هزینه اقامت در هتل های مونیخ

هتل ماندارین اورینتال، یکی از بهترین هتل های پنج ستاره مونیخ است که هزینه اقامت بدون صبحانه به ازای یک شب، چیزی حدود ۴۹ میلیون تومان است! اما اگر به دنبال هتل های ارزان تری باشید، نیازی به پرداخت هزینه‌های بالا نیست.

هزینه اقامت در ارزانترین هتل های مونیخ بین ۹۵ تا ۱۵۰ یورو متغیر است. توجه داشته باشید که با قیمت رزرو هتل در هریک از محله های مونیخ متفاوت خواهد بود. هرچه هتل شما به مرکز شهر نزدیک‌تر باشد، طبعا هزینه اقامت در هتل بالاتر خواهد بود. لازم به ذکر است در سفر به مونیخ می‌توانید به جای هتل، آپارتمان نیز اجاره کنید.

هزینه متوسط اجاره آپارتمان در مونیخ بین ۸۰ تا ۱۲۰ یورو متغیر بوده و به موقعیت مکانی و البته اتاق شما نیز بستگی دارد. پیشنهاد می‌کنیم در صفحه هتل های مونیخ در سایت فلای تودی، لیست هتل‌های این شهر را مشاهده و هتل مناسب خود را انتخاب کنید.

هتل های مونیخ

هزینه خوارکی و مواد غذایی در مونیخ

بخشی از هزینه‌ های سفر به مونیخ مربوط به هزینه غذا و مواد غذایی است. در مدت زمان اقامت در این شهر حتما سری به فروشگاه‌ها خواهید زد، بنابراین بد نیست تا قبل از سفر یک حساب و کتاب سر انگشتی از مواد غذایی که به آن‌ها نیاز خواهید داشت، داشته باشید. به طور کلی، غذا در مونیخ ارزان نیست. خصوصا اگر رستوران‌های نزدیک به جاهای دیدنی مونیخ را انتخاب کنید، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

اما نگران نباشید، همیشه پیشنهاد‌های ارزان و مقرون به صرفه نیز پیدا خواهید کرد. بهتر است به سراغ رستوران‌هایی بروید که مخصوص گردشگران نیستند و دست کم، گردشگران کمتری به آن‌ها سر می‌زنند. برای صرف یک صبحانه ارزان قیمت باید چیزی حدود ۵ یورو هزینه کنید.

برای یک ناهار و شام ارزان قیمت نیز چیزی بین ۳ تا ۱۰ یورو در نظر داشته باشید. قیمت یک پرس کباب در مونیخ، ۳ تا ۴ یورو است. در رستوران‌های ترکی مونیخ هزینه یک وعده غذا بین ۵ تا ۶ یورو بوده و خبر خوب این که غذاهای ترکی بسیار با ذائقه ما ایرانی‌ها سازگار هستند.

هزینه غذا در مونیخ

قیمت محصولات غذایی ضروری در مونیخ

  • یک بطری آب ۱/۵ لیتری: ۷۱ سنت
  • یک عدد نان ۵۰۰ گرمی: ۱ یورو و ۵۱ سنت
  • یک کیلوگرم برنج: ۲ یورو
  • ۱۲ عدد تخم مرغ: ۲ یورو و ۱۸ سنت
  • یک لیتر شیر: ۹۰ سنت
  • یک کیلو پنیر محلی: ۱۵ یورو و ۷۸ سنت
  • یک کیلو سینه مرغ: ۷ یورو و ۷۰ سنت
  • یک کیلو سیب: ۲ یورو و ۲۱ سنت
  • یک کیلو موز: ۱ یورو و ۷۰ سنت
  • یک کیلو پرتغال: ۲ یورو و ۶۲ سنت
  • یک کیلو گوجه: ۳ یورو و ۱۶ سنت
  • یک کیلو سیب زمینی: ۱ یورو و ۳۴ سنت
  • یک کیلو پیاز: ۱ یورو

هزینه حمل و نقل عمومی در مونیخ

اگر با تور مونیخ سفر کرده‌اید، هزینه‌های حمل و نقل شهری، قبلا برای شما در نظر گرفته شده است. اما اگر با تور سفر نکرده‌اید، باید با وسایل حمل و نقل عمومی مونیخ آشنا باشید تا بتوانید هزینه‌های سفر خود را کاهش دهید. قبل از هرچیزی لازم است اشاره کنیم که مونیخ، شهری برای پیاده روی است.

ساختمان‌ها و معماری زیبا، دلیل کافی برای پیاده روی به شما خواهد داد. به ویژه با در اختیار داشتن ابزار‌هایی مانندگوگل مپ، به سادگی می‌توانید بین جاذبه‌ های گردشگری مونیخ پیاده‌روی کنید. اما اگر علاقه و یا زمان کافی برای این کار ندارید، می‌توانید از مترو، اتوبوس یا تاکسی استفاده کنید.

با تهیه یک بلیط روزانه نامحدود، می‌توانید از همه وسایل حمل و نقل عمومی مونیخ استفاده کنید. ‌ایستگاه مرکزی مونیخ در مرکز شهر واقع شده و برای جابه جایی بین نقاط مختلف شهر، می‌توانید از آن استفاده کنید. قیمت و هزینه بلیط وسایل حمل و نقل عمومی در مونیخ به شرح زیر است:

  • هزینه بلیط یک طرفه: ۲ یورو و ۷۰ سنت
  • هزینه بلیط روزانه (مناطق داخلی): ۶ یورو و ۲۰ سنت
  • هزینه بلیط سه روزه: ۱۵ یورو و ۵۰ سنت

هزینه پایه تاکسی در مونیخ ۳ یورو و ۷۰ سنت است و به ازای هر یک کیلومتر، ۱ یورو و ۹۰ سنت به آن اضافه می‌شود. البته باید به این قیمت‌ها، هزینه انتظار را هم اضافه کنید.

مترو-مونیخ

محله های مونیخ

در سفر به مونیخ، به احتمال زیاد بازدید‌های خود را از مرکز شهر شروع خواهید کرد. بسیاری از جاذبه‌های گردشگری مونیخ در مرکز قرار دارند. اما اگر علاقه دارید تا از نزدیک با فرهنگ مردم آلمان به ویژه شهر مونیخ آشنا شوید یا دست کم گشتی در خیابان‌های آن‌زده باشید، پیشنهاد می‌کنیم محله‌ های مونیخ را بشناسید.

منطقه Schwabing: یکی از مهمترین محله‌ های مونیخ است که در شمال شهر واقع شده و پر از کافه‌ها و فروشگاه‌های جذاب است. باغ انگلیسی یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری مونیخ است که در این منطقه قرار دارد. جالب است بدانید که بیشتر نقاشان و نویسندگان معروف آلمان در این محله زندگی می‌کنند.

منطقه Maxvorstadt: یکی دیگر از محله‌ های مونیخ، منطقه Maxvorstadt است که در شمال مرکز تاریخی شهر واقع شده است. دو تا از مهمترین دانشگاه‌های مونیخ یعنی دانشگاه مونیخ و دانشگاه فنی مونیخ در این منطقه قرار دارند. به طور کلی این منطقه با مجتمع‌های علمی و فرهنگی و موزه‌ها شهرت دارد.

منطقه Olympic area: در سال ۱۹۷۲ این منطقه برای بازی‌های المپیک ساخته شد. در این منطقه و از فراز برج المپیک، می‌توانید نمای زیبایی از شهر و کوه‌های آلپ را تماشا کنید.

جاذبه های دیدنی مونیخ

شهرت جاهای دیدنی مونیخ مدیون کلیسا‌های رنگارنگ این شهر است که در نقاط مختلف شهر واقع شده‌اند. موزه‌ها، ساختمان‌های مدرن و تاریخی نیز از دیگر جاذبه‌های دیدنی شهر هستند. در ادامه با برخی از مهمترین جاذبه‌ های گردشگری مونیخ آشنا شوید. بدیهی است اگر مدت زمان بیشتری در این شهر اقامت داشته باشید، می‌توانید به جاذبه‌های بیشتری سر بزنید.

۱- مارین پلاتز | Marienplatz

میدان اصلی مونیخ، مارین پلاتز است که شهرت تاریخی دارد. در زمان‌های قدیم، این میدان محل قرارگیری بازار‌های مختلف بوده و مسابقات مبارزه‌ای مختلفی در محل آن برگزار می‌شده است. بوتیک‌ها، مراکز خرید، رستوران‌ها و کافه‌های زیادی در میدان مارین پلاتز واقع شده است. این میدان مهمترین مرکز برگزاری فستیوال‌ها و تفریحات رایگان مونیخ است.

جاذبه های دیدنی مونیخ

۲- کلیسای فرانکیرچ | Frauenkirche

یکی دیگر از محبوب‌ ترین جاذبه‌های شهر که در معرفی شهر مونیخ باید به آن اشاره کنیم، کلیسای فرانکیرچ است. این کلیسا با نمای آجری قرمز رنگ از مهمترین جاذبه‌های این شهر است. برج‌ های این کلیسا بیش از ۱۰۰ متر ارتفاع دارند. اما آنچه که بیش از هرچیزی موجب محبوبیت این کلیسا شده، کشف ردپایی در یکی از دالان‌ها است که به ردپای شیطان معروف است!

۳- باغ انگلیسی | English Garden

باغ انگلیسی یکی از معروف ترین جاذبه های دیدنی مونیخ و بزرگترین فضای سبز آلمان است. مسیرهای مارپیچ، دریاچه مصنوعی، درختان و گیاهان طبیعی این پارک، مناظر چشم نوازی به وجود آورده که یک گردش و پیاده‌روی دلچسب را برای مسافران به همراه دارد. ۳۶ کیلومتر مسیر پیاده‌روی این پارک، یکی از محبوب‌ترین فضاهای طبیعی برای گردشگران و شهروندان مونیخ است که فضایی عالی برای گشتی یک روزه و پیک نیک در هوای آزاد ایجاد می‌کند.

باغ انگلیسی

۴- کلیسای سنت پیتر | St. Peter’s Church

قدیمی ترین کلیسای مونیخ، سنت پیتر نام دارد که با سبک معماری گوتیک ساخته شده است. محراب ۲۰ متری متعلق به قرن ۱۸ میلادی از مهمترین جاذبه های این کلیسا بوده و البته نقاشی‌های دیواری و سقف این کلیسا، به جذابیت‌های آن افزوده است.

۵- کاخ نیمفنبورگ | Nymphenburg Palace

اگر به مونیخ سفر کردید، بازدید از کاخ نیمفنبورگ را از دست ندهید. اگرچه معماری های بی نظیری در کوچه پس کوچه‌های مونیخ خواهید دید، اما این کاخ ۶۰۰ متری حال و هوای دیگری دارد. عمارت کلاه فرنگی، اولین جایی است که باید در این کاخ ببینید، قسمتی که در سال ۱۶۷۴ ساخته شده است.

سخن آخر

اگر فرصت یک سفر اروپایی را دارید، سفر به مونیخ، یک سفر رویایی و به یاد ماندنی است، همچنین پاریس یکی از شهر های رویایی به حساب می آید که آشنایی با راهنمای سفر به پاریس در تجربه سفر به این شهر زیبا بسیار موثر است. در این مطلب تلاش کردیم تا هرآنچه که در خصوص نحوه سفر به مونیخ و معرفی شهر مونیخ نیاز دارید، به شما ارائه دهیم. امیدواریم که بتوانید یک سفر به یادماندنی به این مقصد اروپایی تجربه کنید.

آیا برنامه‌ای برای سفر به مونیخ دارید؟ یا قبلا به این شهر سفر کرده‌اید؟ از تجربه خود برای ما بنویسید.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید