اقامت در هتل بخشی جدانشدنی از سفر است که تاثیر بسزایی به روی کیفیت و لذتی که از سفر می‌بریم خواهد گذاشت. در حالیکه برخی به دنبال اقامت در هتل‎‌های لوکس مقصدشان هستند، برخی دیگر به دنبال چیز متفاوتی در یک هتل میگردند. چیزی که بتواند از اقامتشان تجربه‌ای متفاوت به خاطرشان ماندگار کند. شاید شما نیز بتوانید در یکی از این ۱۰ هتل خاص ایران اقامت کنید.

شاید ابتدا برایتان این سوال بوجود بیاید که خاص بودن در چه چیز تعریف می‌شود؟ هرکسی توصیف متفاوتی از خاص بودن خواهد داشت اما بدون شک با دیدن این هتل‌ها متوجه تفاوت خاص آن‌ها با سایر هتل‌هایی که تا به امروز دیده‌اید خواهید شد. به نوعی می‌توان گفت برخی از این هتل‌ها می‌توانند به اندازه یک جاذبه گردشگری جذاب و دیدنی باشند.

۱- هتل ترنج کیش

وقتی نوبت به معرفی هتل خاص ایران می‌رسد احتمالا پیش از هر چیزی نام هتل ترنج کیش به خاطر بیاید. هتلی شناخته شده که روی آب ساخته شده و  اتاق‌هایی که میهمانان در آن اقامت دارند همگی با کف شیشه‌ای که دارند، لذت خوابیدن روی آب را برایتان فراهم می‌کنند. سوییت‌های این هتل طوری در کنار هم روی آب چیده شده‌اند که تصویری از بته جقه را به روی آب شکل می‌دهند. همین مساله نیز یکی دیگر از دلایل خاص بودن این هتل به شمار می‌رود.

هتل ترنج کیش هتل خاص ایران

علاوه بر اینها، چشم اندازی از خلیج فارس نیز از هر سوییت نمایان است و همه چیز طوری طراحی شده تا تمامی ۱۰۰ اتاقی که به میهمانان ارائه می‌شود این ویژگی خاص را داشته باشد. علاوه بر اینها، اقامت در هتل ترنج کیش، تجربیات جدیدی برایتان خواهد داشت از جمله تماشای طلوع و غروب خورشید با چشم اندازی زیبا از دریا و اقامت در کنار لاک پشت‌ها و ماهی‌های رنگارنگی که از کف شیشه‌ای هر اتاق قابل رویت هستند.

آدرس هتل ترنج کیش روی نقشه گوگل مپ

آدرس: جزیره کیش، مجموعه گردشگری و هتل دریایی ترنج

۲- هتل قصر منشی اصفهان

برای کسانی که دوست دارند در زمان سفر کنند، اقامت در هتل قصر منشی اصفهان ایده خوبی خواهد بود. همه چیز در دنیای فعلی شما پشت درب‌های این هتل خاص باقی خواهد ماند و با ورود به هتل به صد سال پیش و اوایل دوره قاجار باز خواهید گشت. البته این به معنای قدیمی بودن هتل نیست بلکه در طی این سال‌ها مرمت شده و امکانات ویژه‌ای دارد اما در عین حال معماری اولیه خود را حفظ کرده و شبیه به یک موزه تاریخی می‌ماند.

قصر منشی اصفهان

از جمله ویژگی‌هایی که این هتل را خاص می‌سازد اتاق آینه کاری شده آن است که به عنوان یک سوییت لوکس و زیبا با گچ بری‌ها و نگارگری‌های در اختیار مهمانان قرار داده می‌شود. هتل سنتی منشی نه تنها به خودی خود یک جاذبه تاریخی محسوب می‌شود بلکه در فاصله کمی از سایر دیدنی‌های اصفهان، از جمله میدان نقش جهان قرار دارد.

آدرس هتل قصر منشی اصفهان روی نقشه گوگل مپ

آدرس: اصفهان، خیابان نشاط، کوچه ۱۰

۳- هتل رویال پارک سرعین

در توصیف هتل خاص ایران می‌توان به تک بودن و یا اولین بودن نیز اشاره کرد. هتل رویال پارک سرعین این خصوصیت را دارد چرا که تنها هتل آبدرمانی مدرن در ایران به شمار می‌رود. مجموعه رویال پارک شامل یک هتل چهار ستاره، رستوران، کافی شاپ، سالن کنفرانس، یک مجموعه آبدرمانی و یک اسپای مجهز است.

هتل رویال پارک سرعین

اما این‎‌ها چیزی نیستند که این هتل به خاطرشان زبانزد خاص شود. بلکه وجود حوضچه آبگرم معدنی در اتاق‌های VIP است که می‌تواند تجربه اقامت در این هتل را از سایر هتل‌ها متفاوت سازد. این اولین بار در ایران است که یک اتاق هتل چنین امکاناتی دارد و همین مساله موجب محبوبیت بیشتر این هتل شده است.

آدرس هتل رویال پارک سرعین روی نقشه گوگل مپ

آدرس: سرعین، خیابان دارایی، رو به روی هتل لاله 

۴- هتل بام سبز رامسر

لذت اقامت در ارتفاع ۷۰۰ متری از سطح دریا نیز چیزی نیست که بتوانید همه جا آن را تجربه کنید. اما هتل بام سبز رامسر به عنوان یک هتل خاص ایران این تجربه را به رویایی‌ترین شکل برایتان رقم می‌زند. دسترسی به این هتل فقط از طریق تله کابین ممکن است و ایستگاه آن نیز در طبقه پنجم هتل قرار دارد. بنابراین طی رفت و آمد این مسیر نیز از طبیعت بکر و دریای آرام لذت خواهید برد. اما مهم‌تر از همه حس آرامش و دور بودن از هیاهوی شهری است که این هتل برایتان فراهم می‌کند.

هتل خاص ایران هتل بام رامسر

می‌توانید از کلبه‎‌های جنگلی که محیطی دنج‌تر دارند برای اقامت استفاده کنید یا یکی از سوییت‌های هتل را که در طبقات مختلف آن قرار گرفته‌اند در نظر بگیرید تا همه چیز زیر پایتان قرار گرفته و دوردست‌ها را شب و روز بنگرید.

آدرس هتل بام سبز رامسر روی نقشه گوگل مپ

آدرس: مازندران، کیلومتر ۵ غرب رامسر، مجتمع تفریحی رفاهی شهر سبز (تله کابین رامسر) 

۵- هتل سنتی پهلوان رزاز تهران

تهران را قلب هتل‌های لوکس و پرزرق و برق می‌دانند، این در حالیست که در گوشه‌ای دنج از بافت قدیمی این شهر یک هتل سنتی با قدمت ۲۰۰ سال وجود دارد که اقامتی متفاوت‌تر برایتان به همراه خواهد داشت. هتل سنتی پهلوان رزاز تهران یک خانه قدیمی مربوط به دوره قاجار بوده که با مرمت و بازسازی به یک اقامتگاه سنتی زیبا و دنج تبدیل شده است. دیگر خبری از سر و صدای خیابان‌های پرتردد تهران نیست، با ورود به این هتل در آرامشی وصف‌نشدنی قرار می‌گیرید.

هتل پهلوان رزازی تهران

این هتل شامل فقط ۱۰ اتاق می‌شود که هر کدام با وجود امکانات مدرنی که دارند چهره سنتی خود را حفظ کرده‌اند. اتاق‌های هتل همه یک شکل نیستند و هر یک شکلی متفاوت دارند. از جمله آن‌ها می‌توان به اتاق سرداب که در زیرزمین هتل قرار دارد اشاره کرد که با دیوارهای آجری و طراحی عجیبش، اقامت متفاوتی برای میهمانان خود رقم می‌زند.  

آدرس هتل سنتی پهلوان رزاز تهران روی نقشه گوگل مپ

آدرس: تهران، میدان بهارستان، خیابان مصطفی خمینی، پایین‌تر از چهارراه سرچشمه، انتهای کوچه افشار، خیابان جاوید، پلاک۳۸

۶- اقامتگاه ماجرا هرمز

جزیره زیبای هرمز را با خاک‌های رنگیش می‌شناسند و اقامتگاه ماجرا تداعی‌کننده همین رنگ‌هاست. این اقامتگاه بومگردی که یکی از جدیدترین هتل‌های ساخته شده در این جزیره است. این مجموعه شامل اتاق‌هایی گنبدی شکل یک تکه است که هر کدام با یک یا دو رنگ مزین شده و کنار هم قرار گرفته‌اند. فضای داخلی هر اتاق نیز دیوارهای رنگی دارد که اقامتی رنگارنگ برای میهمانان به همراه خواهد داشت.

هتل ماجرا هرمز از هتل های خاص ایران

بنابراین اگر به رنگ‌ها علاقه خاصی دارید و دوست دارید در کنار دریای جنوب در محیطی شاد و متفاوت اقامت داشته باشید، اقامتگاه بومگردی ماجرا می‌تواند انتخاب خوبی برایتان باشد. این هتل خاص ایران توانسته در سال ۲۰۲۰ میلادی جایزه بین المللی طلایی مسابقه تیدا (TIDA) در تایوان را به خود اختصاص دهد.

آدرس اقامتگاه ماجرا هرمز روی نقشه گوگل مپ

آدرس: استان هرمزگان، شمال جزیره هرمز و حاشیه جاده کرانه

۷- هتل صخره‌ای لاله کندوان

اقامت در میان سنگ‌ها و صخره‌های قدیمی چگونه خواهد بود؟ اگر دوست دارید چنین تجربه‌ای داشته باشید، به سراغ هتل صخره‌ای لاله کندوان بروید که در فاصله ۶۰ کیلومتری از جاده تبریز به آذرشهر قرار گرفته است. تماشای این هتل صخره‌ای از بیرون به تنهایی جذاب است، اما لذت اصلی زمانیست که به قلب این صخره‌های طبیعی وارد می‌شوید و دنیای متفاوتی را پیش رویتان می‌بینید.

هتل لاله کندوان تبریز

تمامی اتاق‌های هتل لاله کندوان در دل صخره‌ها تراشیده شده‌اند بنابراین شکل به وجود آمدن هر اتاق نیز متفاوت از سایر هتل‌ها بوده است. اما در عین حال در این هتل خاص ایران همچنان می‌توانید امکانات ویژه و به روزی داشته باشید از جمله سیستم تهویه هوا، اینترنت و سایر امکانات اولیه هتل‌ها.

علاوه بر اینها، هر اتاق چشم اندازی متفاوت دارد و در برخی از اتاق‌ها جکوزی نیز تعبیه شده است. رستوران و کافی شاپ هتل نیز در دل سنگ‌ها ساخته شده‌اند، بنابراین می‌توانید غذاهای محلی منطقه را در محیطی متفاوت و خاص امتحان کنید.

آدرس هتل لاله کندوان تبریز روی نقشه گوگل مپ

آدرس: تبریز، دهکده توریستی کندوان

۹- هتل لاله بیستون کرمانشاه

چه چیزی می‌تواند خاص‎‌تر از اقامت در کنار یک جاذبه طبیعی باستانی باشد؟ هتل لاله بیستون کرمانشاه به شما این امکان را می‌دهد هرگاه که پلک زدید، نمایی از اثر تاریخی فرهاد تراش که در دل کوه بیستون قرار گرفته است را ببینید. هتل لاله بیستون به شکل یک کاروانسرای قدیمی عباسی طراحی شده و فضایی سنتی و چهار ایوانی دارد.

هتل خاص ایران هتل بیستون کرمانشاه

بنابراین اقامت در چنین فضایی برای میهمانان هتل بسیار خاص خواهد بود چرا که هم از امکانات یک هتل پنج ستاره بهره مند می‌شوند، هم اقامت در یک کاروانسرای عباسی را تجربه می‌کنند و در عین حال در قلب محبوب‌ترین جاذبه تاریخی شهر نیز خواهند بود.

آدرس هتل لاله بیستون کرمانشاه روی نقشه گوگل مپ

آدرس: بیستون، محوطه داخلی سایت جهانی بیستون، کاروانسرای عباسی

۹- هتل لوله‌ای ویولا عسلویه

یکی از لذت‌های سفر به جنوب بازدید از دهکده گردشگری پازارلند عسلویه است که علاوه بر امکانات تفریحی خاص و جذابی که دارد، اقامتگاه‌هایی متفاوت نیز در خود جای داده است. از جمله این اقامتگاه‌ها، ویولاها را می‌توان نام برد. ویولاها در حقیقت هتل‌های لوله‌ای شکلی هستند که در کنار آب قرار گرفته‌اند. وقتی از بیرون به این اقامتگاه نگاه کنید فقط یک لوله بلند خواهید دید و تصور اقامت در چنین مکانی برایتان عجیب به نظر خواهد رسید. اما داخل همین لوله‌های عمیق که هر یک به قطر ۲٫۲ متر و طول ۱۲ متر هستند، اقامتگاهی تمیز با تمامی امکانات مورد نیاز یک هتل وجود دارد.

هتل ویولا هتل لوله ای عسلوبه

همچنین، ویولاها که با نام هتل لوله‌ای عسلویه شناخته شده هستند به خاطر مقاومت بالایی که در برابر خوردگی دارند مناسب قرار گرفتن در نزدیکی دریا هستند. بنابراین، افرادی که در این اقامتگاه خاص باشند می‌توانند طلوع و غروب خورشید را بر فراز دریای جنوب تماشا کنند.

آدرس هتل لوله‌ای ویولا عسلویه روی نقشه گوگل مپ

آدرس: استان بوشهر، عسلویه، شهر بندر کنگان ، بندر شیرینو (در ۳۴ کیلومتری عسلویه)

۱۰- هتل داد یزد

نمی‌توان صحبت درباره هتل خاص ایران را بدون معرفی یکی از بهترین هتل‌های یزد به پایان رساند. هتل داد یزد از نظر معماری سنتی چهره‌ای کاملا خاص دارد به طوری که نمی‌توان آن را از نظر زیبایی با هیچ هتل دیگری مقایسه کرد. اگرچه شاید این هتل به اندازه برخی از هتل‌های نام برده شده در این لیست خیلی تاریخی نباشد اما قدمت آن به اوایل سال‌های ۱۳۰۰ میرسد. شکل فعلی این هتل به مرمت و بازسازی مربوط می‌شود که در سال‌های ۱۳۸۰ روی آن انجام شده است.

هتل داد یزد هتل سنتی

هتل داد تنها هتل ۴ ستاره با چنین سبک معماری کلاسیک و سنتی در شهر تاریخی یزد است. زیباترین چهره‌ این هتل را شب هنگام، زمانی که چراغ‌های هتل روشن می‌شوند، می‌توان دید. این تصویریست که تقریبا تمامی افرادی که به یزد سفر می‌کنند دوست دارند یک بار ببینند.

آدرس هتل داد یزد روی نقشه گوگل مپ

آدرس: یزد، خیابان دهم فروردین

به نظر شما خاص ترین هتل ایران کدام است ؟

اقامت در هتل خاص گاهی از اقامت در یک هتل لوکس لذتبخش‌تر است چرا که همه چیز متفاوت خواهد بود. شاید تمامی امکانات یک هتل لوکس را در یک هتل خاص نداشته باشید اما این سبک هتل‌ها برایتان خاطراتی را رقم می‌زنند که هیچ جای دیگری تجربه نخواهید کرد. بنابراین اگر اهل تجربه کردن چیزهای جدید هستید و دوست دارید سفرتان به شهرهای مختلف ایران با تفاوت‌های خاصی همراه باشد، شناخت این ۱۰ هتل خاص ایران می‌تواند سفر را برایتان لذتبخش‌تر کند.

آیا شما هتل خاص دیگری را در آن می‌شناسید؟ اگر تجربه اقامت در هر یک از هتل های خاص ایران را داشته‌اید، آن را به ما به اشتراک بگذارید.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید