وضعیت پروازهای خارجی ایران

0
8308
پروازهای خارجی ایران
پروازهای خارجی ایران

وضعیت پروازهای خارجی ایران | لغو مجدد پروازهای ترکیه

در حال حاضر وضعیت پروازهای خارجی ایران به مقاصد اروپایی رو به بهبود است و چندین پرواز از جمله پروازهای پاریس، لندن، آمستردام و منچستر به صورت هفتگی توسط ایران ایر انجام می‌شود. در این میان برخی کشورهای همسایه نیز میزبان ایرلاین‌های ایرانی هستند.

پروازهای ترکیه

پروازهای ترکیه -

طی یک ماه اخیر مرزهای کشور ترکیه به روی مسافران ایرانی باز شد و ایرلاین‌های ایرانی ازجمله هواپیمایی ایران ایر، هواپیمایی ماهان، هواپیمایی آسمان، هواپیمایی قشم ایر و هواپیمایی معراج در مسیر تهران استانبول مجددا پروازهای خود را از سر گرفتند. قرار بود پروازهای هواپیمایی ترکیش نیز در این مسیر آغاز شود که روز گذشته بیست وهشتم تیرماه، با اعلام دولت ترکیه مجددا مرز هوایی ایران و ترکیه بسته شد و تا اطلاع ثانوی هیچ پروازی میان مرز ایران و ترکیه انجام نخواهد شد. پیش از این هواپیمایی ترکیش نقش به سزایی در پروازهای ترانزیتی ایران داشت و بسیاری از مسافران اروپایی از پروازهای این ایرلاین برای سفر از فرودگاه امام خمینی بهره می‌بردند. در حال حاضر تنها پروازهای هواپیمایی قطر به صورت غیر مستقیم میان تهران و استانبول انجام می‌شود.

پروازهای دبی

پروازهای دبی - پروازهای خارجی ایران
پروازهای دبی

از دیگر پروازهای خارجی که به مقصد ایران انجام می‌شود، می‌توان به پروازهای ایرلاین‌های خارجی نظیر هواپیمایی امارات و قطر ایرویز و پروازهای ایرلاین‌های ایرانی نظیر هواپیمایی ماهان در مسیر تهران دبی اشاره کرد. البته این پروازها نیز با شرایط خاصی در این مسیر انجام می‌شوند. مسافران این پروازها باید پیش از سفر به این کشور گواهی عدم ابتلا به کرونا داشته باشند.

خرید ارزانترین بلیط هواپیما دبی

با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است پروازهای هواپیمایی ایران ایر نیز در مسیر تهران دبی از سر گرفته شود.

پروازهای اروپایی

پروازهای اروپایی - پروازهای خارجی ایران
پروازهای اروپایی

در حال حاضر وضعیت پروازهای خارجی ایران به مقاصد اروپایی از شرایط بهتری برخوردار است. هواپیمایی ایران ایر پروازهایی را به صورت هفتگی به شهرهای آمستردام، پاریس، لندن و منچستر انجام می‌دهد و طی مذاکراتی که با هواپیمایی کشور آلمان داشته است قرار است پروازهای هما در مسیر ایران آلمان نیز از سر گرفته شود.

خرید بلیط هواپیما ایران ایر 

ماه گذشته آژانس ایمنی حمل و نقل هوایی اتحادیه اروپا فهرستی از فرودگاه‌های امن را برای سفر منتشر کرد که ایران هم در این فهرست جای داشت. همین امر باعث شد تا امیدها برای رفع محدودیت‌های سفر به کشورهای اروپایی افزایش پیدا کند.

در حال حاضر هواپیمایی قطر ایرویز با روزانه بیش از دو پرواز از تهران به دوحه، در میان ایرلاین‌های خارجی بیشترین سهم جابجایی مسافران ترانزیتی را از ایران دارد و بسیاری از مسافران ایرانی برای سفر به کشورهای اروپایی از مرز هوایی قطر به اروپا سفر می‌کنند.

تا پیش از شیوع کرونا هواپیمایی ترکیش با برقراری بیش از هفت پرواز در هفته ار فرودگاه امام خمینی نقش به سزایی در جابجایی مسافران ترانزیتی داشت. در صورت بازگشایی مجدد مرزهای ترکیه و شروع پروازهای هواپیمایی ترکیش، حجم عظیمی از مسافران نیز قادر به سفر با این شرکت هواپیمایی خواهند بود.

سایر پروازهای خارجی ایران

از دیگر پروازهای خارجی که اکنون توسط ایرلاین‌های ایرانی از ایران به کشورهای دیگر انجام می‌شود می‌توان به پروازهای هواپیمایی ماهان به گوانجو، بیروت و کوالالامپور اشاره کرد.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید