بازدید رایگان از موزه‌ها در روز جهانی موزه

0
4929
روز جهانی موزه
بازدید رایگان از موزه ها در روز جهانی موزه

روز جهانی موزه

مطابق روال سال‌های اخیر و همگام با جامعه جهانی، روز ۲۸ اردیبهشت همزمان با روز جهانی موزه بازدید از موزه‌ها و محوطه‌های ملی و جهانی زیر نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رایگان است.

محمدرضا کارگر، با بیان این موضوع اشاره کرد که این تسهیلات تنها در روز جهانی موزه برای مردم قرار داده شده است و در سایر روزها تخفیف و یا تسهیلات خاصی برقرار نیست. علاقه‌مندان در دیگر روزها، همچون روزهای عادی باید با پرداخت ورودی، از موزه‌ها و سایت‌های ملی و جهانی دیدن کنند. کارگر همچنین اضافه کرد که بازدید از نمایشگاه موزه لوور در تهران نیز روز ۲۸ اردیبهشت رایگان است.

کارگر یکی از برنامه‌های موزه‌ها برای جذب گردشگر در سال را اجرای برنامه‌های متفاوت در سال دانست و گفت که سیاست و شگردهای جدید باید به کار گرفته شود. در این روز اتفاقاتی همچون برگزاری نمایشگاه‌هایی از آثار شاخص موزه‌ای از مخازن موزه‌ها، نمایش آثاری از دیگر موزه‌ها در سراسر کشور در یک موزه، برگزاری جشنواره‌ها، دوره‌های آموزشی همچون مرمت آثار موزه و هر نوع فعایت مرتبط دیگر، می‌تواند به جذب هرچه بیشتر گردشگران کمک کند.

بالا بردن آگاهی مردم نسبت به آنچه در موزه‌ها مطرح و نمایش داده می‌شود نیز عامل موثری در جذب گردشگر در موزه‌هاست. برنامه‌هایی همچون جشنواره‌های موسیقی اقوام مختلف و یا برنامه‌هایی متفاوت در موزه‌های مردم شناسی و به طور کلی ایجاد برنامه‌های متفاوت و جداب در هر موزه‌ای به فراخور خود در جذب بازدیدکنندگان موزه‌ها تاثیر دارد.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید