اگر اهل مسافرت و گردشگری باشید به احتمال زیاد با اصطلاحات زیادی در این صنعت روبه‌رو شده‌اید که شاید معنی برخی از آن‌ها را ندانید. از جمله اصطلاحاتی که در مورد رزرو هتل احتمالا به گوشتان خورده، چک این و چک اوت هتل است.

شاید فکر کنید که این دو اصطلاح فقط در هتل‌ های خارجی استفاده می‌شوند اما این تصور اشتباه است؛ چک این و چک اوت اصطلاحاتی جهانی و بین‌المللی هستند و در رزرو هتل‌های ایرانی نیز بسیار استفاده می‌شوند. در این مقاله از مجله فلای تودی سعی داریم به شما توضیح دهیم که چک این و چک اوت در هتل یعنی چه و نکات لازم درباره آن‌ها را در اختیارتان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

چک این در هتل چیست؟

چک این (Check-in) هتل

اصطلاح check in در هتل به معنی ورود به هتل و تحویل گرفتن اتاق رزروشده است. چک این به زبان ساده همان پذیرش هتل است که در اکثر اوقات راس ساعت ۱۴ انجام می‌پذیرد؛ مگر در موارد خاص که اتاقتان از قبل آماده باشید یا با متصدیان هتل برای نیم‌شارژ هماهنگ کرده باشید.

زمانی که وارد هتل می‌شوید مسئول پذیرش هتل فرمی در اختیار شما قرار می‌دهد که در آن باید اطلاعات هویتی‌تان را وارد کنید و پس از تکمیل، فرم را همراه با کارت و مدارک شناسایی‌تان به متصدی پذیرش هتل تحویل دهید؛ پس از آن کلید اتاق به شما داده خواهد شد. به این فرایند چک این گفته می‌شود.

توجه داشته باشید که اگر هتلتان را به صورت آنلاین از سایت فلای تودی رزرو کرده باشید، کل هزینه اقامت در زمان رزرو پرداخت خواهد شد. در غیر این صورت، اگر از قبل اتاق را رزرو نکرده باشید یا هزینه هتل را کامل پرداخت نکرده باشید، پس از تکمیل مراحل تسویه در هتل کلید اتاق به شما داده خواهد شد. در بعضی هتل‌ها نیز تسویه در زمان تخلیه اتاق و تحویل کلید توسط مسافر انجام می‌شود.

Link3 واچر هتل چیست و چه کاربردی دارد؟ 

چک اوت هتل چیست؟

چک اوت (Check-out) هتل

عبارت check out در هتل، به معنای تخلیه‌ واحد اقامتی و تحویل دادن آن به متصدیان، تسویه و خروج از هتل است. زمان چک اوت معمولا ساعت ۱۲ ظهر یعنی دو الی سه ساعت قبل از ساعت چک این است که این زمان جهت مرتب کردن و نظافت اتاق‌ها در نظر گرفته می‌شود.

در اکثر مواقع پیش از چک اوت مسافر، یکی از کارکنان هتل اتاقی را که مسافر در آن اقامت داشته است به طور کامل بررسی می‌کند و بعد از تایید نهایی او، مدارک شناسایی‌ به مسافر تحویل داده خواهد شد. اگر خسارتی نیز از جانب مسافر به هتل وارد شده باشد، قبل از چک اوت باید هزینه‌ آن پرداخت شود.

لینک اصطلاحات تخصصی خانه‌داری هتل 

راه های به تاخیر انداختن چک اوت و چک این هتل

تغییر ساعت چک این و چک اوت هتل

همان‌طور که در بالا نیز اشاره شد چک این و چک اوت هر هتل ساعتی مشخص دارد. اما گاهی ممکن است شرایطی به وجود بیاید که فرد بخواهد ساعت چک این و چک اوت هتل تغییر دهد و اتاقش را رودتر تحویل بگیرد یا برعکس؛ برای تحویل اتاق به زمان بیشتری نیاز داشته باشد و بخواهد دیرتر از زمان موعد اتاق را تخلیه کند.  

در برخی از موارد ممکن است هتل با این درخواست شما به راحتی موافقت کند و بدون پرداخت هزینه اضافه بتوانید چند ساعت زودتر یا دیرتر اتاقتان را تحویل بگیرید. در غیر این صورت، فرد می‌تواند از خدمات نیم شارژ ورود و نیم شارژ خروج استفاده کند؛ به این صورت که اگر بخواهد زودتر اتاق را تحویل بگیرد، نیم‌شارژ ورود و اگر بخواهد اتاق را دیرتر تحویل دهد، باید نیم‌شارژ را که هزینه آن معادل نصف قیمت یک شب اقامت در همان اتاق است، پرداخت کند.

از دیگر نکات چک این و چک اوت که باید با آن‌ها آشنایی داشته باشید، این است که اگر هتل مورد نظر شما اتاق چمدان داشته باشد، بدون نیاز به نیم‌شارژ می‌توانید زودتر از موعد اتاق را تحویل بگیرید یا تحویل دهید؛ به این صورت که چمدان‌هایتان را در اتاق چمدان قرار دهید و در فاصله تحویل اتاق یا بازه تخلیه اتاق و ساعت بلیط‌تان در شهر گشت بزنید.

سوالات متداول درباره چک این و چک اوت هتل

۱. تفاوت چک این وچک اوت چیست؟

چک این به فرایند تحویل اتاق و چک اوت به روند تخلیه اتاق و تحویل کلید به متصدیان هتل اشاره دارد.

۲. زمان چک این و چک اوت در هتل‌ها چه ساعتی است؟

برای تحویل اتاق در هتل باید راس ساعت ۱۴ در هتل حاضر شوید و در زمان چک اوت نیز باید تا ساعت ۱۲ اتاق را تخلیه کنید و کلید را تحویل دهید.

۳. آیا می‌توان چک این و چک اوت را به تعویق یا تاخیر انداخت؟

بله. نیم‌شارژ راهکار بسیار خوبی برای تغییر ساعت تحویل و تخلیه اتاق در هتل است.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید