دبیر انجمن شرکت‌ های هواپیمایی دلیل حذف کیش از برنامه پرواز مستقیم به قطر دلیل را کمبود تقاضا دانست و گفت، در صورتی که متقاضی باشد، امکان استفاده از پروازهای شاتل وجود دارد.

به گزارش مجله گردشگری فلای تودی، مقصود اسعدی سامانی با اعلام خبر حذف پرواز مستقیم کیش قطر به دلیل نبودن متقاضی در آستانه جام جهانی، درباره شرایط سفر به این کشور برای جام جهانی ۲۰۲۲ گفت: با وجود حذف کیش از برنامه پرواز مستقیم به قطر، همچنان امکان استفاده از پروازهای شاتل وجود دارد.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در ادامه گفت که ترمینال خارجی جزیره، پاسخگوی دو هواپیما به صورت همزمان نیست و زیرساخت‌های آن آماده نشده است.

وی با اشاره به تعداد سهمیه‌ محدود ایران اظهار کرد: با وجود اینکه ۲۰۰ پرواز از ایران به قطر برنامه‌ریزی شده و تعداد شهرها از ۶ به ۴ کاهش یافته، اما تقاضا زیاد نیست.

حذف کیش از برنامه پرواز مستقیم به قطر

چگونه از کیش به قطر سفر کنیم؟

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی ایرلاین ها با بیان اینکه در صورت وجود درخواست، ایرلاین ها آمادگی ارائه برنامه پرواز را دارند، گفت: پرواز شاتل کیش قطر به ‌صورت محدود با ۱۵۰ مسافر، هر یک ساعت و با یک پرواز به سوی دوحه انجام می‌شود.

از مهمترین شرایط سفر به قطر برای جام جهانی قطر ۲۰۲۲، دریافت هیا کارت و خرید بلیط بازی هاست. در واقع اخذ هیا کارت به نوعی ویزای قطر برای مسافران جام جهانی ۲۰۲۲ محسوب می‌شود. در ایام جام جهانی، قطر صدور ویزای توریستی عادی خود را متوقف کرده و هیا کارت (Hayya Card) را به عنوان جایگزین این نوع ویزا معرفی کرده است.

به این ترتیب، سه شهر کیش، اصفهان و مشهد از برنامه پرواز مستقیم به قطر برای جام جهانی حذف شدند.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید