با هر هدفی که برای سفر به قطر برنامه ریزی می‌کنید، به طور حتم حمل و نقل در این کشور هم بخشی از فکر شما را به خود مشغول خواهد کرد. اگر رفت و آمد زیادی دارید و از اینکه خودتان رانندگی کنید، لذت می‌برید، این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی به شما کمک می‌کند تا درباره شرایط اجاره خودرو در قطر ، حداکثر سن، اخذ گواهینامه بین المللی، مدارک و هزینه آن بیشتر بدانید.

چگونه در قطر خودرو اجاره کنیم؟

در سفر به این کشور کوچک خاورمیانه هم می‌توانید از وسایل حمل و نقل عمومی قطر استفاده کنید و هم سراغ اجاره خودرو بروید. اما چرا کرایه خودرو در قطر برای شما مناسب است؟ جواب دادن به این سوال را برای انتهای مطلب می‌گذاریم و قبل از آن توضیحاتی در این باره می‌دهیم تا پیش از اینکه ما دلیل را بگوییم، خودتان به آن پی ببرید.

شرایط اجاره خودرو در قطر به نحوی است که اگر رفت و آمد زیادی در این کشور دارید، اجاره و در اختیار داشتن یک خودرو شخصی، برای شما صرفه بیشتری نسبت به مابقی روش‌های حمل و نقل دارد. با بررسی و جست و جوی کافی و اجاره خودرو ارزان در قطر می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید. به این شکل که هم هزینه‌های رفت و آمد شما به خوبی مدیریت می‌شود و هم لذت رانندگی با بهترین خودروها را کسب می‌کنید.

به ویژه حالا که به راهنمای سفر به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نزدیک می‌شویم، اجاره خودرو با وجود تعداد زیاد هواداران فوتبال که قرار است به این کشور سفر کنند، راه ایده‌آلی برای فرار از شلوغی وسایل حمل و نقل عمومی به نظر می‌رسد.

اجاره خودرو در قطر چه شرایطی دارد؟

در کل برای اجاره ماشین ارزان قطر یکی از بهترین کشورها به شمار می‌رود. این کشور ثروتمند از بهترین خودروهای روز دنیا استفاده می‌کند و از آنجایی که همواره خودرویی جدید وارد بازار آن می‌شود، بسیاری از خودروهای دیگر را می‌توانید با قیمت‌های بسیار مناسبی اجاره و یا خریداری کنید. روند انجام این کار بسیار ساده است و شرایط سخت و پیچیده‌ای ندارد. در ادامه درباره اجاره ماشین در قطر بیشتر بدانید.

شرایط اجاره خودرو در قطر

شرایط سنی اجاره خودرو در قطر یکی از مهمترین نکاتی محسوب می‌شود که در این باره باید بدانید. در بیشتر کشورهای دنیا، حداقل سن برای دریافت گواهینامه رانندگی ۱۸ سال تمام است و قطر نیز همین قوانین را دارد. حداقل سن برای اجاره خودرو در قطر ۲۱ سال در نظر گرفته شده است. البته در موارد خاصی، با توجه به شرکتی که خدمات اجاره ماشین در قطر را ارائه می‌دهد، ممکن است حداقل سن به ۲۵ سال تمام نیز تغییر کند.

شرایط اجاره خودرو در قطر

داشتن گواهینامه رانندگی نیز از دیگر شرایط اجاره خودرو در قطر محسوب می‌شود. اگر شهروند قطر نباشید و گواهینامه رانندگی قطری نداشته باشید، در سه حالت گواهینامه رانندگی شما برای اجاره ماشین در قطر مورد پذیرش قرار خواهد گرفت.

۱-گرفتن گواهینامه بین‌ المللی از کشور مبدا: در ایران با مراجعه با سامانه آنلاین کانون اتومبیلرانی و جهانگردی می‌توانید نسبت به صدور و دریافت گواهینامه بین‌ المللی رانندگی اقدام کنید که معمولا زمان زیادی هم نمی‌برد. این گواهینامه تنها به مدت ۳ ماه پس از ورود به خاک قطر اعتبار خواهد داشت.

۲-داشتن گواهینامه رانندگی از GCC (برای شهروندان شورای همکاری کشورهای عرب خلیج فارس): مردم کشورهای عرب حوزه خلیج فارس مثل بحرین، کویت، عمان، عربستان و امارات می‌توانند با اخذ مجوز از GCC و تا زمان انقضای مجوزشان در قطر رانندگی کنند.

۳- داشتن گواهینامه رانندگی از GCC (برای اتباع غیر عرب): کسانی که اقامت کشورهای عربی خلیج فارس را داشته باشند، می توانند گواهی GCC را دریافت کنند. البته این گواهی برای اتباع غیر عرب فقط ۱۴ روز از زمان ورودشان به قطر اعتبار دارد و می‌توانند با آن رانندگی کرده و خودرو اجاره کنید.

مدارک لازم برای اجاره خودرو در قطر

اگر شرایط لازم را دارید، در قدم بعدی باید مدارک مورد نیاز برای اجاره ماشین در قطر را داشته باشید. این مدارک شامل پاسپورت یا کارت اقامت و گواهینامه رانندگی می‌شود که پیش‌تر درباره آن صحبت کردیم.

هزینه اجاره خودرو در قطر و شرایط پرداخت

اگر شرایط و مدارک لازم برای اجاره ماشین در قطر را دارید، می‌توانید به یکی از موسسات کرایه اتومبیل مراجعه کرده و اتومبیل دلخواه خود را به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه یا سالانه اجاره کنید. این موسسات در ابتدا هزینه‌ای را به صورت نقدی یا اعتباری، به عنوان ضمانت برای خسارت‌ها و جرایم احتمالی و بازگرداندن خودرو دریافت می‌کنند.

اجاره خودرو در قطر چه شرایطی دارد؟

مبلغ ضمانت در این شرکت‌ها در بازه ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ ریال قطر متغیر است. این مبلغ طی ۱۴ روز پس از تحویل خودرو به اجاره دهنده، به اجاره گیرنده بازگردانده می‌شود. هزینه اجاره خودرو در قطر نیز از مبلغ ضمانت جدا است و در همان ابتدای عقد قرارداد دریافت خواهد شد.

به طور کلی بازه قیمتی اجاره خودرو در قطر به صورت زیر است:

-ماشین‌هایی مثل لیموزین که اتاق بزرگ دارند: ۱۵۰ تا ۲۰۰ ریال قطر

-ماشین‌هایی که اتاق کوچک دارند: ۹۰ تا ۱۵۰ ریال قطر

-ماشین‌های SUV یا شاسی‌بلند: ۱۸۰ تا ۲۷۰ ریال قطر

-خودروهای لوکس: ۲۱۰ تا ۳۹۰۰ ریال قطر

شرایط بیمه و پرداخت خسارت خودروهای اجاره ای قطر

خوروهای اجاره‌ای از همان ابتدای قرارداد و تحویل به شما تا مبلغ خاصی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند. در صورتی که با این خودرو تصادف کنید و مبلغ خسارت، کمتر از مبلغ بیمه باشد، نیازی به پرداخت هیچ هزینه‌ای ندارید. اما اگر هزینه خسارت بیشتر از مبلغ بیمه باشد، شما ملزم به پرداخت مابه‌التفاوت خواهید بود.

اجاره خودرو در قطر چه شرایطی دارد؟

در مورد سرقت نیز بیمه شرایط به همین شکل خواهد بود. اگر ارزش فعلی خودرو کمتر از مبلغ قید شده در بیمه نامه باشد، نیازی به پرداخت هزینه نیست، ولی در صورت بیشتر بودن ارزش خودرو از مبلغ قید شده در بیمه نامه، شما باید مابه‌التفاوت خسارت را بپردازید. در صورت درخواست، امکان ارائه خدمات بیمه تکمیلی برای خودرو نیز وجود دارد که دامنه پوشش خسارت را افزایش خواهد داد.

مهم ترین نکات اجاره ماشین در قطر

نکاتی وجود دارد که برای اجاره خودرو در قطر باید به آن‌ها توجه کنید:

-حتما نوع خودرو را با توجه به شرایط سفر خود انتخاب کنید و در این باره راهنمایی بگیرید.

-وضعیت اتومبیل را به صورت کامل بررسی کرده و از سالم بودن و امکاناتش مطمئن شوید.

-قرارداد را به طور کامل مطالعه و با توجه به شرایط عمومی خودرو از نظر فنی و بدنه، تغییراتی که نیاز می‌دانید را در آن اعمال کنید.

-خودرو با باک پر به شما تحویل داده خواهد شد و شما نیز باید به همین شکل آن را بازگردانید.

قوانین رانندگی در قطر قبل از اجاره خودرو

قوانین رانندگی در قطر تفاوت چندانی با ایران ندارد، ولی در اینجا به چند مورد استثنا اشاره خواهیم کرد:

-رانندگی آهسته احتمالا مشکل‌ساز خواهد شد.

-همه مسافران باید کمربند ایمنی ببندند.

-کودکان زیر ۱۲ سال فقط باید روی صندلی عقب بنشینند.

-در صورت مصرف نوشیدنی های الکی، رانندگی در قطر غیرقانونی است..

شرایط کرایه اتومبیل در قطر

شرکت‌ های اجاره خودرو در قطر

در قطر به دو صورت آنلاین و حضوری می‌توانید اتومبیل مورد نظرتان را کرایه کنید. در ادامه، برخی از شرکت‌های اجاره اتومبیل در قطر را معرفی کرده‌ایم:

-شرکت کرایه خودرو المفتاح  (Al Muftah)

شماره تماس: ۹۷۴۷۰۶۳۴۴۳۳+

-شرکت کرایه خودرو آویس  (AVIS)

شماره تماس: ۹۷۴۴۴۶۶۷۷۴۴+

-شرکت کرایه خودرو هرتز (Herzt)

شماره تماس: ۹۷۴۴۴۶۶۷۷۴۴+

-شرکت کرایه خودرو جبرکو (Jabrco)

شماره تماس: ۹۷۴۴۴۱۵۲۰۲۰+

-شرکت کرایه خودرو  (Oasis)

شماره تماس: ۹۷۴۴۴۱۳۰۰۱۱+

شرکت‌ های اجاره ماشین در قطر علاوه بر خدمات و پشتیبانی در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه‌روز، خدمات امداد جاده ای هم ارائه می‌دهند. به عنوان مثال اگر در هنگام رانندگی ماشین خراب شود یا مشکلی پیش بیاید، می‌توانید درخواست کمک یا تعویض ماشین را داشته باشید. همچنین بعضی از شرکت‌ های کرایه اتومبیل قطر ، خدمات بیشتری مانند مجهز کردن ماشین به صندلی کودک و اجاره خودرو با راننده را هم پوشش می‌دهند که برای اطمینان از ارائه این خدمات بهتر است از شرکت مربوطه استعلام بگیرید.

سفر به قطر را متفاوت تجربه کنید!

اجاره خودرو در قطر علاوه بر تامین آسایش شما در رفت و آمد، به خودی خود نوعی تفریح هم به حساب خواهد آمد. به این ترتیب، علاوه بر مدیریت هزینه های سفر به قطر ، تجربه رانندگی با بهترین خودروهای روز دنیا را نیز برای شما به همراه خواهد داشت. همچنین با نصب اپلیکیشن های کاربردی قطر در صورتی که تمایلی به اجاره خودرو نداشتید، می‌توانید به صورت آنلاین تاکسی بگیرید یا از ساعت حرکت مترو و اتوبوس در این کشور مطع شوید.

آیا تجربه سفر به قطر و اجاره خودرو در این شهر را داشته‌اید؟ با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید