امسال با تمام فراز و نشیب‌هایی که برای صنعت گردشگری داشت، به پایان رسید. پیش از آغاز سال ۱۴۰۱، با فلای تودی همراه شوید تا ‌نیم‌نگاهی به مهمترین اتفاقات سال گذشته بیندازیم و مروری بر رویدادهای ۱۴۰۰ داشته باشیم.

قصه صنعت گردشگری جهان در سال ۲۰۲۱

همه چیز از شیوع کرونا آغاز شد و آنقدر سریع پیش‌ رفت که خیلی زود محبوب‌ترین مقاصد گردشگری جهان و کشورهایی که درآمد قابل توجهی از این صنعت داشتند، رکود را به معنای واقعی لمس کردند. دیگر پاریس پر از گردشگر نبود، خیابان‌های استانبول خلوت شده بود و طبیعت تایلند حضور مسافر را حس نمی‌کرد. از سوی دیگر، مردمی که تا قبل از این به دنبال هر بهانه‌ای برای مسافرت بودند، راهی برای سفر نداشتند.

این اتفاقات ادامه یافت تا سال ۲۰۲۱ که واکسن در اختیار مردم جهان قرار گرفت. با تغییر شرایط، کشورها سختگیری‌های خود را کم کردند، موانع را برداشتند و مرزها به روی گردشگران باز شد. حالا فقط کافی است دو دوز واکسن کرونا بزنید، چمدان خود را ببیندید و آماده سفر شوید. امسال بسیاری از کشورها از تایلند و امارات گرفته تا فرانسه و حتی سوئیس به مسافران ایرانی اجازه ورود می‌دهند.

فلای تودی

خبرهای خوش گردشگری ایران در سال ۱۴۰۰

صنعت گردشگری ایران هم تحت تاثیر کرونا قرار گرفت و حتی برخی از کسب و کارها در این مدت از دور خارج شدند. با این وجود سال ۱۴۰۰ اتفاقات خوبی هم برای این صنعت به همراه داشت. یکی از شیرین‌ترین اتفاقات صنعت گردشگری در مردادماه و در چهل و چهارمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو اتفاق افتاد؛ اورامانات کردستان ثبت جهانی شد. درست چند روز قبل از آن هم «راه‌آهن سراسری ایران» در میراث جهانی در یونسکو به ثبت رسید و حال اهالی این صنعت را بهتر کرد.

۱۹ ماه از شیوع ویروس کرونا گذشت و درست مهرماه امسال بود که صدور ویزای توریستی برای گردشگران خارجی از سر گرفته شد. این خبر خوبی بود برای صنعتی که رکود بی‌سابقه‌ای را طی این دو سال تحمل کرد.

حالا همه واکسن زده‌اند، بازار سفرهای داخلی از چندین ماه گذشته داغ شده و این خبر از روزهای خوش برای صنعت گردشگری می‌دهد. تورهای مسافرتی، هتل‌ها، شرکت‌های هواپیمایی و حتی بومگردی‌ها دوباره رونق گرفته و مردم از هر فرصتی حتی برای سفرهای کوتاه استفاده می‌کنند. نوروز امسال همان نقطه‌ای است که همه ما منتظرش بودیم تا حال خوش سفر را با جمله «چقدر انتظار کشیدن لذت‌بخشه» به خودمان یادآوری کنیم.

مهم ترین اتفاقات سال ۱۴۰۰  فلای تودی

فلای تودی در سالی که گذشت …

فلای تودی در هیاهوی تمام اتفاقات خوب و بدی که در سال ۱۴۰۰ پشت سر گذاشتیم، عملکرد متفاوتی داشت. ما چالش نجات یافتن از گرداب حوادث را با توسعه و حضور پرقدرت‌تر در صنعت جایگزین کردیم.

توسعه ما از تغییر موقعیت مکانی شرکت با حضور در فضایی وسیع‌تر آغاز شد و با استخدام نیروهای جدید و تازه‌نفس ادامه پیدا کرد. درست زمانی تصمیم گرفتیم سرویس رزرو هتل‌های داخلی را راه‌اندازی کنیم که هنوز صنعت گردشگری آنطور که باید و شاید سر پا نشده بود! کسب رتبه یک فروش ایرلاین‌های خارجی هم تنها بخشی از چشم‌انداز و هدف رو به جلوی مجموعه را تشکیل می‌داد.

جلوتر که رفتیم، کمپین تیزینگ – اوپنینگ فلای تودی با بیلبوردهایی در سطح شهر تهران و دیگر شهرها، بسیاری را کنجکاو و ذهن آنها را با حل یک معمای جالب روبه‌رو کرد. کمپینی که سر زبان‌ها افتاد؛ هم نظر منتقدان و مخاطبان را جلب کرد و هم با آن شوخی شد.

تمرکز ما در این کمپین بر حال خوش سفر بود و موفق شدیم ارتباط جذاب و موثری با مخاطب بگیریم. بار منفی انتظار، در دسترس نبودن و دور از خانه بودن را با جملاتی مثل «چقدر انتظار کشیدن لذتبخشه» یا «چقدر خوبه که در دسترس نباشی» یا «چقدر حیفه که برگردی خونه» را که در زندگی روزمره به کار می‌بریم، به حال خوب تعبیر کردیم. حال خوبی که حالا یک اصطلاح پرکاربرد یا به نوعی تکه‌کلام بچه‌های فلای تودی شده است! کمپین ما مژده آمدن روزهایی را می‌داد که بسیاری از مردم، دو سال در انتظارش بودند.

فلای تودی سال ۱۴۰۰ را با یک مهمانی دوستانه در هتل اسپیناس پالاس به پایان رساند که می‌توانید ویدئوی آن را در ادامه مشاهده کنید.

سال ۱۴۰۱ با فلای تودی همراه باشید…

پس از دو سال، این اولین نوروزی است که ما را به روزهای خوش سفر در گذشته نزدیک می‌کند. مجموعه فلای تودی طی این مدت با تمام توان و انرژی در روزهای سخت و آسان همراه‌تان بود و در ادامه راه، شما را همراهی خواهد کرد. ما قصد داریم سال ۱۴۰۱ را با نگاهی متفاوت‌تر، خدماتی بیشتر و پرقدرت‌تر از قبل آغاز ‌کنیم. در سال جدید خبرهای خیلی خوبی در راه است، پس با ما در شبکه‌های اجتماعی فلای تودی همراه شوید تا این خبرها را از دست ندهید؛ لینکدین فلای تودی و اینستاگرام فلای تودی.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید