بازگشایی مرزهای داخلی اروپا

0
1787
بازگشایی مرزهای داخلی اروپا
بازگشایی مرزهای داخلی اروپا

اروپا با بازگشایی مرزهای داخلی خود جانی دوباره به صنعت گردشگری می‌دهد

روز چهارشنبه کمیسیون اروپا از بازگشایی مرزهای داخلی اروپا خبر داد و توصیه نامه‌ای منتشر کرد تا با استفاده از آن به رفع تدریجی محدودیت‌های سفر در اروپا کمک کند و پس از ماه‌ها تعطیلی این صنعت، با در نظر گرفتن اقدامات ایمنی لازم برای سلامت افراد، سفرهای تجاری از سر گرفته شوند.

توصیه نامه کمیسیون اروپا به این منظور منتشر شده است تا مردم بتوانند به محض اینکه شرایط سلامت جهان اجازه داد، با دوستان و خانواده خود ارتباط برقرار کنند و بتوانند سفرهای داخلی اروپایی و سفرهای خارجی را در امنیت کامل و با رعایت اقدامات پیشگیرانه انجام دهند.

اعضای کمیسیون اروپا همچنین با انتشار این توصیه نامه در نظر دارند تا با حمایت کسب و کارها و اطمینان دادن به کشورهای اروپایی از اینکه مقصد اول گردشگران باشند، به بازگشت صنعت گردشگری کشورهای اروپایی به پیش از انتشار کرونا کمک کنند. چرا که صنعت گردگری نقشی اساسی در تولید ناخالص داخلی کشورهای اروپایی دارد و باز شدن مرزهای اروپایی و جابجایی افراد در حوزه شنگن برای صنعت گردشگری اروپا بسیار مهم است.

این توصیه نامه شامل بخش‌های زیر است:

  • یک استراتژی کلی در جهت بهبود صنعت گردشگری در سال ۲۰۲۰ و پس از آن؛
  • رویکردی مشترک برای باز کردن تدریجی مرزهای داخلی اروپا و شروع مجدد سفرها
  • چارچوبی برای حمایت از شروع تدریجی حمل و نقل در حالیکه از ایمنی مسافران و پرسنل اطمینان حاصل شود.
  • پیشنهاد استفاده از کوپن سفر به جای بازپرداخت پول نقد مسافران، یعنی امکان جایگزینی بلیط پرواز مسافران با تور یا پرواز دیگری وجود دارد. چرا که در پایان ماه اپریل ۱۲ کشور اروپایی از کمیسیون اروپا خواستند تا برای تقویت شرکت‌های هواپیمایی، آن‌ها را ازالزام به بازپرداخت هزینه بلیط‌های استردادی در زمان قرنطینه معاف کند.
  • قوانینی برای بازگرداندن امینیت در فعالیت‌های گردشگری و توسعه تدریجی پروتکل‌های بهداشتی در هتل‌ها و مکان‌های گردشگری.

این توصیه نامه علاوه بر تشویق کشورهای اروپایی به باز کردن مرزها، در صدد است تا با انجام اقداماتی به مسافران این توانایی و اطمینان را بدهد تا دوباره در امنیت سفر کنند. این اقدامات شامل موارد زیر می‌شود:

  • کنترل مرزهای داخلی و جابجایی مسافران در امنیت کامل
  • بازگرداندن خدمات حمل و نقل در سراسر اتحادیه اروپا در حالیکه ایمنی و سلامت پرسنل حمل و نقل و مسافران به طور کامل حفظ می‌شود.
  • از سرگیری خدمات گردشگری در ایمنی کامل
  • ارائه کوپن سفر به مسافران برای جایگزینی سفرها

این دستورالعمل که در تاریخ ۱۳ می ۲۰۲۰ توسط کمیسیون اروپا و با همکاری شورای اروپا منتشر شد، مسیری تدریجی را برای باز شدن مرزهای داخلی اروپا فراهم خواهد کرد.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید