کاهش محدودیت سفرهای داخلی اروپا

0
2674
محدودیت سفرهای داخلی اروپا
محدودیت سفرهای داخلی اروپا

محدودیت سفرهای داخلی اروپا رفع می‌شود | آخرین به روز رسانی ۳ خرداد ۱۳۹۹

با باز شدن مجدد مراکز خرید، مدارس و از سرگیری تجارت در اروپا، مردم این قاره شاهد کاهش اقدامات در جهت پیشگیری از ویروس کرونا هستند. به دنبال رفع این محدودیت‌ها کشورهای اروپایی در نظر دارند به تدریج قوانین مربوط به محدودیت سفرهای داخلی اروپا را نیز از میان بردارند. در ادامه به بررسی کشورهایی می‌پردازیم که در حال برداشتن محدودیت سفرهای داخلی اروپا هستند.

آلمان

بر اساس توافقات انجام شده، از امروز برخی محدودیت‌های مربوط به حمل و نقل کالا و افراد میان مرزهای کشورهای سوئیس، اتریش و آلمان لغو خواهد شد. بر اساس این خبر که شب گذشته از جانب وزارت کشور آلمان اعلام شد، تردد میان این مرزها برای افرادی که می‌خواهند به دیدار خویشاوندان خود بروند و یا در رویدادی مهم شرکت کنند آزاد است. همچنین این قانون برای افرادی که مسئولیت نگهداری از حیوانات را بر عهده دارند، صاحبان املاک و باغ‌های اختصاصی، مناطق کشاورزی، شکار و یا جنگل داری صدق می‌کند.

در صورتی که افراد بخواهند از کاهش محدودیت‌های تردد مرزی برخوردار شوند باید فرمی را پر کرده و آن را به ایست بازرسی در گذرگاه مرزی نشان دهند.

بر اساس توافقات انجام شده چنانچه روند کاهش کرونا در جهتی مثبت باشد، تمامی محدودیت‌های سفر میان کشورهای آلمان، اتریش، سوئیس و فرانسه از ۱۵ ژوئن لغو خواهد شد. همچنین در مرز با ایتالیا تمامی محدودیت‌ها همچنان پابرجا خواهد بود.

ایتالیا

ایتالیا یکی از کشورهایی بود که به دنبال شیوع کرونا اقدامات و محدودیت‌های سختگیرانه‌ای را در جهت مقابله با این بیماری اعمال کرده بود. از اوایل ماه می برخی از این محدودیت‌ها سهل گیرانه‌تر شدند تا جایی که مردم ایتالیا در حال حاضر قادر به سفر نیز هستند و می‌توانند برای دیدار خویشاوندان خود به سایر شهرهای ایتالیا سفر کنند.

دولت ایتالیا از امروز اجازه داد تا محدودیت‌های سفر به/ از تاریخ ۳ ژوئن (۱۴ خرداد) در این کشور نیز برداشته شود و مردم اجازه سفر به سراسر این کشور و کشورهای دیگر را داشته باشند.

فرانسه

فرانسه به دنبال شیوع کرونا از تاریخ ۱۷ مارچ محدودیت‌های سنگینی برای سفرها اعمال کرد. از تاریخ ۱۱ می به بعد کمی از شدت این محدودیت‌ها کاسته شد و در حال حاضر دولت فرانسه در نظر دارد تا بر روی قوانین اعمال محدودیت‌های سفر تجدید نظر کند.

به دنبال این تصمیم شهروندان فرانسوی دیگر نیاز به دریافت مجوز سفر ندارند. اگر چه این قانون هنوز برای سفرهای طولانی فرانسه پا برجا است و چنانچه کسی قصد سفر داشته باشد باید دلیلی قانع کننده برای آن بیاورد.

کشورهای حوزه بالتیک

سه کشور حوزه بالتیک یعنی استونی، لتونی و لیتوانی نخستین کشورهای اروپایی هستند که پس از اعمال محدودیت‌های سفر در اروپا، دوباره مجوز سفر را برای مسافران صادر کرده‌اند. البته مسافران در حال حاضر فقط می‌توانند میان این سه کشور جابجا شوند.

بر اساس این قانون شهروندان و ساکنان منطقه بالتیک در صورتیکه در دو هفته اخیر به خارج از سه کشور منطقه بالتیک سفر نکرده باشند، علائمی از ویروس کرونا را نداشته و در تماس با فردی که مبتلا به کرونا بوده در ارتباط نبوده باشند، می‌توانند آزادانه به این سه کشور سفر کنند.

اما مسافرانی که از خارج از منطقه بالتیک به این ناحیه سفر می‌کنند همچنان باید ۱۴ روز را در قرنطینه سپری کنند.

لهستان

لهستان نیز از کشورهای اروپایی است که با اعلام قوانین پیشگیرانه جدید برای گردشگران و سازمان‌ها، بازگشایی مرزهای خود را در دستور کار دارد.

جزئیات قوانین برای هتل‌ها، رستوران‌ها و جاذبه‌های گردشگری توسط وزیر گردشگری لهستان لحاظ شده است.

بر این اساس اقامتگاه‌ها و کسب و کارهای خرده فروشی از اوایل می با رعایت قوانین سختگیرانه می توانند مجددا کار خود را آغاز کنند.

اگر شرایط در لهستان در جهتی مثبت پیش برود لهستان مرزهای خود را از اواخر جون به روی گردشگران باز خواهد کرد.

یونان

یونان در صدد است تا با کاهش اثرات اپیدمی کرونا، در هفته‌ای آتی مرزهای خود را به روی گردشگران بین المللی باز کند. یونان ابتدا در ۱۵ جون هتل‌های فصلی خود را به روی گردشگران داخلی باز خواهد کرد. سپس در اول ماه جولای مرزهای خود را به روی گردشگران حوزه اروپا و شنگن باز خواهد کرد. و از ۱۵ جولای سایر محدودیت‌های اعمالی در کشور یونان رفع خواهد شد.

الگاروه

الگاروه کشوری در جنوب پرتغال، از فصل تابستان و به محض براشته شدن محدودیت‌های سفر، مرزهای خود را به روی گردشگران باز خواهد کرد.

این کشور در همان مراحل ابتدایی شیوع بیماری کرونا دست به اقدامات پیشگیرانه زد و به همین دلیل درصد بسیار کمی از مردم این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی به این بیماری مبتلا شدند. به همین دلیل این کشور آمادگی بالایی برای باز کردن مجدد مرزهای خود دارد.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید