با بهترین ورزشگاه های روسیه آشنا شوید!

0
13021
ورزشگاه های جام جهانی
ورزشگاه های جام جهانی

اگر اهل ورزش و خصوصا فوتبال باشید، حتما روسیه را با جام جهانی و ورزشگاه های مملو از تماشاگران می‌شناسید. ورزشگاه های روسیه در سال ۲۰۱۸ میزبان جام جهانی بودند و دیدارهای تیم های مختلف در ۱۲ ورزشگاه مختلف در ۱۱ شهر روسیه انجام شد. جالب است نه؟ این که یک کشور ۱۲ ورزشگاه استاندارد و مناسب برای میزبانی جام جهانی داشته باشد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی را به معرفی ورزشگاه های روسیه اختصاص دهیم. با ما همراه باشید.

بهترین ورزشگاه های روسیه را بشناسید!

روسیه پهناورترین کشور جهان است، بدیهی است که استادیوم های روسیه زیاد باشند و معروف. این کشور چندین ورزشگاه بزرگ با معماری های زیبا و منحصر به فرد دارد که اگر به فوتبال این کشور علاقه مند باشید، حتما آنها را می شناسید. اما در ادامه با چند ورزشگاه معروف روسیه آشنا شوید. اما قبل از هرچیزی اگر قصد سفر به کشور روسیه را دارید می توانید بلیط هواپیما و رزرو هتل مسکو را با ارزانترین قیمت انجام دهید.

۱- ورزشگاه لوژنیکی – شهر مسکو

ورزشگاه لوژنیکی شهر مسکو با ظرفیت ۷۸.۳۶۰ نفر در سال ۱۹۵۶ میلادی تاسیس شد. این ورزشگاه در سال‌های مختلف میزبان رویدادهای ورزشی مهمی همچون بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۸۰، فینال جام یوفا ۱۹۹۹، فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۰۸ و مسابقات جهانی دو و میدانی ۲۰۱۳ بوده است. ورزشگاه لوژنیکی روسیه یکی از مهمترین و اصلی‌ترین ورزشگاه‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نیز بود که پس از بازسازی و تعمیر ظرفیت این ورزشگاه برای بازی‌های جام جهانی به ۸۱ هزار نفر افزایش یافت.

در این ورزشگاه هفت رویداد از مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ برگزار شد که مهترین آنها اولین بازی (بازی افتتاحیه) بین کشور میزبان و عربستان، یک بازی از مرحله یک هشتم نهایی، دومین بازی مرحله نیمه نهایی و از همه مهمتر بازی فینال بود. همین موضوع این ورزشگاه را در میان ورزشگاه های روسیه متمایز کرده است.

ورزشگاه لوژنیکی – شهر مسکو

۲- ورزشگاه سن پترزبورگ

ورزشگاه سن پترزبورگ که هم‌ نام با شهر محل قرار گیری آن است در سال ۱۹۵۰ ساخته شد اما در سال ۲۰۰۷ توسط یک معمار ژاپنی به نام « کیسیو کوروکاوا» بازسازی و تعمیر گردید و نهایتا در سال ۲۰۱۷ با ظرفیت ۶۸ هزار نفر برای مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه افتتاح شد.

هزینه یک میلیارد دلاری ساخت ورزشگاه سن پترزبورگ آن را در جمع گرانترین استادیوم‌های جهان قرار داده است. این ورزشگاه تنها ورزشگاه انتخاب شده از شهر سن پترزبورگ برای برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بود که در آن هفت مسابقه انجام شد. این ورزشگاه معماری بسیار زیبایی دارد و به نحوی یکی از جاهای دیدنی سن پترزبورگ برای دوستداران فوتبال هم محسوب می شود.

ورزشگاه سن پترزبورگ –  شهر سن پترزبورگ

۳- ورزشگاه موردوویا آرنا شهر سارانسک

ورزشگاه موردوویا آرنا در شهر سارانسک کوچک‌ترین شهر روسیه و در ۵۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مسکو قرار گرفته است. ساخت این ورزشگاه در سال ۲۰۱۰ شروع و در سال ۲۰۱۷ افتتاح شد. ظرفیت این ورزشگاه در سال ۲۰۱۸ برای میزبانی جام جهانی روسیه ۴۵۰۱۵ نفر بود.

جالب است بدانید که مسابقات رده مقدماتی در این ورزشگاه انجام شد و مهمترین آنها بازی ایران و پرتغال در مرحله مقدماتی بود.

ورزشگاه موردوویا آرنا - شهر سارانسک

۴- ورزشگاه کازان آرنا

ورزشگاه کازان آرنا در شهر کازان روسیه، استادیوم اصلی شهر  و تیم فوتبال کازان در قسمت جمهوری تاتارستان روسیه که اغلب جمعیت آن را مسلمان تشکیل می‌دهند، قرار گرفته است. ساخت این ورزشگاه در سال ۲۰۱۳ توسط شرکت آمریکایی «پایولوس» که سابقه‌ای طولانی‌ در طراحی و ساخت ورزشگاه‌‌های ورزشی دارد، با ظرفیت ۴۵ هزار نفری پایان یافت ولی در سال ۲۰۱۷ برای برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ بازسازی شد.

ورشگاه کازان یکی از مهمترین استادیوم های روسیه است که در سال ۲۰۱۸ میزبان ۴ مسابقه در مرحله مقدماتی بود که مهمترین آنها بازی ایران و اسپانیا بود.

بهترین ورزشگاه های روسیه

۵- ورزشگاه روستوف آر‌نا

ورزشگاه روستوف آرنا در شهر روستوف نادونو روسیه، یکی از مجهزترین استادیوم های این شهر است. ساخت این ورزشگاه با ظرفیت ۴۵۰۰۰ نفر در سال ۲۰۱۴ شروع شده و طبق برنامه ریزی مسئولین کشور روسیه در سال ۲۰۱۷ تاسیس گردید. روستوف آرنا یکی از ورزشگاه‌های میزبان مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بود.

طراحی و نقشه نهایی ورزشگاه روستوف آرنا همزمان با انتخاب شرکت آمیکایی پاپولوس به عنوان طراح و معمار پروژه ساخت در سال ۲۰۱۲، به تصویب رسید. طراحی این استادیوم از کوه های قدیمی کورگانز الهام گرفته و در کناره جنوبی رودخانه دون در نزدیکی مرکز شهر روستوف نادونو ساخته شده است.

طبق برنامه‌ریزی‌های فدراسیون فوتبال روسیه پس از پایان بازی های جام جهانی ۲۰۱۸، ظرفیت این ورزشگاه به ۲۵ هزار نفر تقلیل پیدا کرد.. ورزشگاه روستوف آرنا به عنوان یکی از ورزشگاه های جام جهانی روسیه، میزبان پنج دیدار از بازی های جام جهانی ۲۰۱۸ بود که چهار بازی در مرحله گروهی و یک دیدار از مرحله یک هشتم نهایی در آن برگزار شد.

ورزشگاه روستوف آر‌نا - شهر روستوف

۶- ورزشگاه فیشت روسیه

ورزشگاه فیشت شهر سوچی در سال ۲۰۱۳ توسط شرکت بزرگ معماری آمریکایی پاپولوس طراحی و افتتاح شد. این ورزشگاه با ظرفیت ۴۰هزار نفر در سال ۲۰۱۴ میزبان مراسم افتتاحیه و اختتامیه المپیک زمستانی، جام کنفدراسیون‌های ۲۰۱۷ بوده است و برای سال ۲۰۱۸ به عنوان یکی از ورزشگاه های جام جهانی روسیه انتخاب شد.

این ورزشگاه مورد بازسازی و تعمیر قرار گرفت تا سقف بسته آن برای جام جهانی ۲۰۱۸ باز شود همچنین بیش از ۶۰۰۰ صندلی به ظرفیت آن اضافه گردید و درنهایت سال ۲۰۱۶ بازسازی ورزشگاه فیشت روسیه به پایان رسید.

ورزشگاه فیشت - شهر سوچی

۷- ورزشگاه ولگوگراد آرنا

ورزشگاه ولگوگراد آرنا، در شهر ولگوگراد در جنوب روسیه و در محل استادیوم مرکزی سابق ساخته شده است. در سال ۲۰۱۴ ورزشگاه مرکزی و قدیمی این شهر تخریب و در سال ۲۰۱۵ ساخت ورزشگاه جدید با نام ولگوگراد آرنا آغاز شد و سال ۲۰۱۷ به اتمام رسید.

ورزشگاه ولگوگراد آرنا یکی از استادیوم‌های برگزارکننده مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با ظرفیت ۴۵۰۰۰ نفر بود که پس از پایان جام جهانی ۲۰۱۸ خانه اصلی تیم روتور ولگوگراد شد و طبق برنامه های مسئولین این ورزشگاه بعد از جام جهانی روسیه ظرفیت آن به ۳۵ هزار نفر کاهش یافت.

ورزشگاه های فوتبال روسیه

۸- ورزشگاه اسپارتاک شهر مسکو

ورزشگاه اسپارتاک مسکو ورزشگاه خانگی تیم فوتبال اسپارتاک در منطقه توشینو در شمال شهر مسکو و یکی از بهترین ورزشگاه های روسیه است که ساخت آن در سال ۲۰۱۰ آغاز و سال ۲۰۱۴ پایان و افتتاح شد. طراحی این ورزشگاه با ظرفیت ۴۴ هزار نفر توسط شرکت AIKOM Russia Ltd انجام شد.

در میان ورزشگاه های فوتبال روسیه این استادیوم یک جاذبه دیدنی نیز دارد؛ مجسمه گلادیاتور معروف «اسپارتاکوس» است که در مقابل درب ورودی آن ساخته شده است. ورزشگاه اسپارتاک یکی از استادیوم های انتخابی برای برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بود. که میزبان چهار بازی در مرحله مقدماتی و آخرین دیدار مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی روسیه است.

ورزشگاه اسپارتاک - شهر مسکو

۹- ورزشگاه یکاترینبورگ – شهر یکاترینبور

ورزشگاه یکاترینبورگ که با نام استادیوم مرکزی نیز معروف است بین سال‌های ۱۹۵۳ تا ۱۹۵۷ در شهر یکاترینبورگ تاسیس شد. بعد از انتخاب شهر یکاترینبورگ و ورزشگاه اصلی این شهر به عنوان یکی از میزبان‌های برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، بازسازی و مدرنیزه کردن آن آغاز و در سال ۲۰۱۷ با طرفیت ۴۵۰۰۰ نفر به پایان رسید.

ورزشگاه یکاترینبورگ – شهر یکاترینبورگ

۱۰- ورزشگاه کالینینگراد

ساخت ورزشگاه کالینینگراد در سال ۲۰۱۵ با ظرفیت ۳۵هزار نفر آغاز و در سال ۲۰۱۷ طبق استانداردهای فیفا در شهر کالینینگراد روسیه افتتاح شد. این ورزشگاه یکی از استادیوم‌ های انتخاب شده برای میزبانی مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بود و چهار بازی از دیدارهای مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ در آن برگزار شد.

ورزشگاه های روسیه

۱۱- ورزشگاه نیژنی نووگراد از ورزشگاه های فوتبال کشور روسیه

ورزشگاه نیژنی نووگراد بین سال‌های ۱۹۵۵ تا ۱۹۵۶ در شهر نیژنی نووگراد روسیه فقط در ۴۵۰ روز ساخته شده است. این ورزشگاه به عنوان مرکز اصلی برگزاری مراسم افتتاحیه المپیک ۱۹۸۰، بازی‌های فوتبال و مسابقات سوارکاری بوده است. ورزشگاه نیژنی نووگراد یکی دیگر از استادیوم‌های انتخابی برای مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بود و برای این دیدارها مورد تعمیر و بازسازی قرار گرفت و نهایتا در سال ۲۰۱۷ با ظرفیت حدود  ۴۵هزار نفر افتتاح شد.

این استادیوم یکی از ورزشگاه های روسیه برای جام جهانی ۲۰۱۸ بود و ۶ دیدار از مسابقات جام جهانی در آن برگزار شد که چهار دیدار در مرحله مقدماتی، یک بازی در مرحله یک هشتم نهایی و یک مسابقهدر مرحله یک چهارم نهایی اجرا شد.

ورزشگاه نیژنی نووگراد - شهر نیژنی نووگراد

۱۲- ورزشگاه سامارا

ورزشگاه سامارا که با نام کاسموس آرنا نیز معروف است در جزیره ای خارج از شهر سامارا واقع شده است. ساخت این ورزشگاه در سال ۲۰۱۴ شروع شد و در سال ۲۰۱۷ با ظرفیت ۴۴هزار نفر افتتاح گردید. این ورزشگاه با معماری و طراحی فضایی و گنبد شیشه‌ای خود یکی از استادیوم‌های میزبان مسابقات جام جهانی ۲۰۸ روسیه بود.

ورزشگاه سامارا میزبان چهار بازی در مرحله مقدماتی، یک دیدار در مرحله یک هشتم نهایی و آخرین مسابقه مرحله یک چهارم نهایی بود. این ورزشگاه پس از مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به خانه اصلی تیم Krylya Sovetov تبدیل شد.

بهترین ورزشگاه های روسیه را بشناسید

در این مطلب سعی کردیم تا شما را با چند مورد از بهترین ورزشگاه های روسیه که البته میزبان مسابقات مهم جهانی بودند را به شما معرفی کنیم. البته اگر اهل ورزش و فوتبال باشید حتما خودتان از پیش با نام ورزشگاه های روسیه و کشورهای دیگر جهان آشنا هستید.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید