پروازهای مستقیم تهران پاریس ایران ایر + قوانین سفر

0
13096

پروازهای مستقیم تهران پاریس ایران ایر برقرار است

در حال حاضر با توجه به شیوع کرونا و با وجود لغو بسیاری از پروازها، هواپیمایی ایران ایر هر هفته پروازهایی را به شهرهای خارجی مانند منچستر، مادرید، آمستردام، کراچی و پاریس انجام می‌دهد. پروازهای پاریس ایران ایر در قالب مسیر تهران – پاریس – تهران انجام می‌شود. پروازهای مستقیم تهران پاریس ایرلاین ایران ایر روزهای دوشنبه و جمعه هر هفته انجام می‌شود. البته هواپیمایی قطر ایرویز نیز به صورت روزانه پروازهایی از تهران به پاریس انجام می‌دهد. بنابراین مسافران می‌توانند تمامی روزهای هفته با هواپیمایی قطر ایرویز از تهران به پاریس سفر کنند. اما اگر مسافران قصد سفر مستقیم از تهران به پاریس را داشته باشند می‌توانند از پروازهای مستقیم تهران پاریس ایران ایر بهره ببرند.

خرید ارزانترین بلیط هواپیما تهران پاریس

بر این اساس پروازهای مستقیم تهران پاریس ایران ایر در مسیر رفت روزهای دوشنبه و جمعه هر هفته با شماره پروازی IR733 رأس ساعت ۱۰:۱۰ از فرودگاه امام خمینی تهران (IKA) حرکت کرده و راس ساعت ۱۳:۴۵ همان روز در فرودگاه شارل دوگل پاریس (CDG) به زمین می‌نشیند.

همچنین پروازهای مستقیم پاریس تهران ایران ایر در مسیر برگشت روزهای دوشنبه و جمعه هر هفته با شماره پروازی IR732 رأس ساعت ۱۵:۱۵ از فرودگاه شارل دوگل پاریس (CDG) حرکت کرده و رأس ساعت ۲۳:۳۰ همان روز در فرودگاه امام خمینی تهران (IKA) به زمین می‌نشیند.

مقررات و قوانین سفر به کشور فرانسه (پاریس) در شرایط کنونی

در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا و در خصوص شرایط کنونی سفر به کشور فرانسه و پروتکل‌های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از شیوع این ویروس تنها مسافران در صورت دارا بودن مدارک ذیل می‌توانند به کشور فرانسه سفر نمایند.

۱. پاسپورت اتحادیه اروپا/ ایسلند/ نروژ/ سوئیس/ انگلستان/ کانادا/ استرالیا

۲. اقامت اتحادیه اروپا/ ایسلند/ نروژ/ سوئیس/ انگلستان

۳. برگه LAISSEZ-PASSER

۴. ویزای کاری Business تایپ D فرانسه، می‌بایست برگه OFII نیز همراه داشته باشند.

۵. ویزای دانشجویی تایپ D فرانسه، دانشجویان می‌بایست برگه OFII نیز همراه داشته باشند.

۶. ویزای خانوادگی تایپ D فرانسه جهت پیوستن به خانواده

۷. ویزای خانوادگی تایپ C جهت پیوستن به خانواده (با قید کلمه FAMILY EEA در ویزا)

۸. مسافران به صورت ترانزیت

کلیه مسافران بالای یازده سال در پروازهای ورودی به فرانسه (به غیر از مسافران ترانزیت هوایی) می‌بایست قبل از پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا در محدوده ۷۲ ساعت مانده به پرواز را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند. کلیه مجوزهای اقامت صادره در فرانسه که اعتبار آن‌ها در بازه زمانی ۱۶ مارچ ۲۰۲۰ تا ۱۵ جون ۲۰۲۰ به پایان رسیده است، به صورت خودکار و بدون نیاز به انجام مراحل اداری تا ۶ ماه تمدید شده است. مسافران با ویزای تایپ C توریستی تا اطلاع ثانوی مجاز به انجام سفر نمی‌باشند.

شایان ذکر است مسافران قبل از پرواز می‌بایست فرم تعهد پیوست را تکمیل نموده و به همراه داشته باشند. پس از ورود به خاک فرانسه مسافران می‌بایست در محل سکونت شخصی خود در قرنطینه خانگی قرار گیرند. همچنین ورود هرگونه بار دستی به صورت ترولی یا چرخدار به داخل کابین پروازی مجاز نبوده و مسافران صرفا می‌توانند فقط به تعداد یک کوله پشتی و یا یک ساک دستی جهت بار همراه به داخل کابین استفاده نمایند. استفاده از ماسک در طول پرواز و در فرودگاه الزامی می‌باشد.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید