مدت زمانی کوتاهی تا آغاز رقابت های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باقی مانده و بسیاری از هواداران فوتبال از سرتاسر جهان در تب و تاب خرید بلیط مسابقات هستند. خرید بلیط مسابقات جام جهانی، بلیط هواپیما و رزرو هتل دوحه در فهرست مهمترین اقدامات اولیه سفر به این کشور به شمار می‌رود، اما دانستن برخی اطلاعات مهم و کاربردی هم ضروری به نظر می‌رسد.

حتی اگر تجربه سفر به این کشور را در گذشته داشته باشید، جام جهانی حال و هوای دیگری دارد و طی چند سال گذشته تغییرات زیادی در کشور قطر برای شروع این رقابت‌ها اتفاق افتاده است.

اگر می‌خواهید همه چیز را درباره سفر به قطر در این روزها بدانید، مطلب راهنمای سفر به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را بخوانید و برای دانستن نکات مهم سفر به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی همراه شوید.

دریافت حیا کارت | Hayya Card

گرفتن حیا کارت یکی از مهمترین اقداماتی است که برای سفر به قطر در جام جهانی باید انجام دهید. اما حیا کارت چیست؟ حیا کارت در واقع یک «شناسه هوادار» (Fan ID) است که مسافران قطر برای ورود به این کشور باید آن را ارائه دهند. نه تنها برای ورود به این کشور بلکه برای ورود به ورزشگاه های قطر در جام جهانی نیز ارائه این کارت الزامی است. علاوه بر این، با استفاده از حیا کارت می‌توانید در روزهای مسابقه از وسایل حمل و نقل عمومی به طور رایگان استفاده کنید. بلافاصه پس از خرید بلیط های جام جهانی قطر ۲۰۲۲ ، هواداران فوتبال می‌توانند برای رزرو هتل در قطر و درخواست حیا کارت اقدام کنند.

نکات مهم سفر به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

رزرو هتل در دوحه

دوحه پایتخت قطر مقصد اصلی هواداران فوتبال در سفر به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهد بود. با توجه به امکانات و زیرساخت‌های این شهر، رزرو هتل دوحه بهترین گزینه برای مسافران جام جهانی است. البته دولت قطر برای جام جهانی یک شهر جدید با نام لوسیل (Lusail)  ساخته که در فاصله کوتاهی با استادیوم‌های محل برگزاری مسابقات قرار دارد.

به طور کلی قطر گزینه‌های متعددی از هتل گرفته تا سوئیت، ویلا، آپارتمان، هاستل و حتی کشتی را برای اقامت هواداران جام جهانی فوتبال قطر ۲۰۲۲ در نظر گرفته است. فقط با توجه به اینکه تقاضا برای هتل های دوحه با نزدیک شدن به ایام مسابقات بالا می‌رود، هر چه سریعتر برای رزرو محل اقامت خود اقدام کنید.

هتل گرند حیات قطر

اخذ ویزای قطر

دریافت ویزای قطر هم از الزامات سفر به این کشور و تماشای رقابت‌های فوتبال جام جهانی ۲۰۲۲ به شمار می‌رود. برای سفر به قطر در جام جهانی نیاز به اخذ ویزای توریستی این کشور دارید. ویزای توریستی قطر ۳ ماهه است و با گرفتن این ویزا می‌توانید یک ماه در این کشور اقامت کنید.

شرایط اخذ ویزای قطر در کرونا مانند بسیاری از کشورهای جهان مقررات خاصی دارد. در حال حاضر، اخذ ویزای توریستی قطر با تزریق واکسن‌های فایزر، مدرنا، آسترازنکا و جانسون اند جانسون امکانپذیر است، به شرط آنکه دو هفته از دریافت دوز دوم یا دوز بوستر گذشته باشد. افرادی که واکسن سینوفارم یا سینوواک را دریافت کرده‌اند، باید تست آنتی بادی (سرولوژی) ارائه دهند.

ویزای توریستی قطر

آب و هوای قطر

آب و هوای قطر گرمسیری است و این کشور تابستان‌های بسیار گرمی دارد. به همین دلیل برای اولین بار مسابقات جام جهانی فوتبال در اواخر فصل پاییز برگزار می‌شود. در اواخر پاییز و فصل زمستان گرمای هوا در این کشور کمتر و دمای هوا به ۲۳ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. از این رو در سفر به قطر حتما لباس‌های تابستانی با خودتان به همراه داشته باشید و نیازی به لباس‌های گرم و زمستانی نخواهید داشت.

آب و هوای قطر

زبان مردم این کشور

زبان رسمی کشور قطر عربی است، با این وجود ۸۰ درصد جمعیت این کشور را خارجی‌ها شکل می‌دهند. همین مسئله باعث شده تا مردم به چندین زبان مختلف به ویژه در دوحه پایتخت قطر صحبت کنند. به همین دلیل در سفر به قطر برای جام جهانی ۲۰۲۲ دچار مشکل برقراری ارتباط نخواهید بود. با وجود اینکه همه مردم انگلیسی را به خوبی صحبت نمی‌کنند، اما می‌توانند منظورشان را برسانند. مردم عرب به مهمانوازی شناخته می‌شوند و حتی ممکن است گردشگران را به خانه‌های خود برای چای دعوت کنند!

میزبانی قطر در جام جهانی 2022

لباس مناسب بپوشید!

قطر یک کشور مسلمان است و سبک زندگی مخصوص به خود را دارد. کسانی که برای جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ به قطر سفر می‌کنند، باید نکاتی را در مورد نحوه لباس پوشیدن رعایت کنند. این کشور فرهنگ و پوشش خاص خود را دارد، اما محدودیت زیادی برای گردشگران اعمال نمی‌کند. با این وجود خانم‌ها باید در مکان‌های عمومی بازوهای خود را بپوشانند و دامن یا پیراهن بالای زانو نپوشند. برای مردان هم پوشیدن شلوارک‌های بالای زانو و همچنین تی‌شرت‌های آستین حلقه‌ای مجاز نیست. همچنین مصرف نوشیدنی های الکی در اماکن عمومی قطر ممنوع است.

فرهنگ و پوشش مردم قطر

استفاده از وسیله نقلیه در قطر

برخلاف برزیل و روسیه که جام های جهانی گذشته در آنها برگزار شد، قطر کشور بسیار کوچکی است. علاوه بر این تقریبا تمام ورزشگاه های جام جهانی با شبکه مترو به طور مستقیم به یکدیگر متصل می‌شوند. به این ترتیب به راحتی می‌توانید با مترو از یک استادیوم به دیگری بروید. فقط استادیوم البیت قطر (Al Bayt Stadium) در الخور کمی دورتر از دیگر استادیوم های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است که با تاکسی‌های آبی یا اتوبوس می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید.

 تمام کسانی که بلیط و حیات کارت داشته باشند، می‌توانند در روزهای مسابقه از وسایل حمل و نقل عمومی به طور رایگان استفاده کنند. اما کسانی که بلیط مسابقات جام جهانی قطر را ندارد، باید یک بلیط به قیمت ۱۰ ریال قطر بخرند. همچنین امکان کرایه اتومبیل هم در این کشور برای هوادارن فوتبال در طول رقابت‌ها فراهم است.

مترو دوحه قطر

جاهای دیدنی قطر را فراموش نکنید

با وجود اینکه قطر کشور کوچکی است اما هم جاذبه‌های تاریخی و هم تفریحی دارد. بسیاری از جاهای دیدنی این کشور را می‌توانید در شهر دوحه پیدا کنید، اما در شهرهای دیگر نیز جاذبه‌هایی وجود دارد. شهرهای الدیان، الخور، الریان، الشَمال، الوکراه، ام سلال به عنوان شهرهای میزبان جام جهانی انتخاب شده‌اند. بنابراین سعی کنید با کمی اطلاعات درباره این شهرها در کنار تماشای رقابت‌های جام جهانی، سری هم به جاهای دیدنی آنها بزنید.

اما جاهای دیدنی دوحه قطر در کنار مراکز خرید معروف این شهر، به طور حتم جزو پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در طول جام جهانی خواهند بود. این مکان های دیدنی دوحه قطر را از دست ندهید:

  • بازدید از بازار قدیمی سوق واقف
  • پیاده‌روی در منطقه کورنیش دوحه
  • رانندگی در تپه‌های ماسه‌ای
  • بازدید از موزه شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی
  • قلعه الزباره و روستای متروکه
  • جزیره مصنوعی مروارید قطر
  • روستای فرهنگی کاتارا
  • مراکز خرید Villaggio، City Centre Mall و Tawar Mall
جاهای دیدنی دوحه قطر

صرافی در قطر

بدون شک تبدیل واحد پول یکی از نکات مهم سفر به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به شمار می‌رود. نگران این مسئله نباشید، چراکه بسیاری از سوپرمارکت‌ها و رستوران های قطر دلار را قبول می‌کنند. اما بهترین کار این است که قبل از سفر به این کشور، ریال قطر را تهیه کنید. همچنین در طول سفر خود در شهرهای مختلف این کشور یا حتی دوحه، مقداری پول نقد به همراه داشته باشید. در اماکن مدرن مشکلی برای استفاده از کارت های اعتباری وجود ندارد، اما در بقیه مکان‌ها به ویژه بخش‌های سنتی برای تاکسی، حمل و نقل محلی و … احتمالا به پول نقد نیاز خواهید داشت.

ریال واحد پول قطر

لذت جام جهانی پس از ۴ سال!

با رعایت این نکات مهم سفر به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، به راحتی می‌توانید پس از ۴ سال از تماشای رقابت‌ها و اقامت کوتاه مدت خود در این کشور لذت ببرید. تنها نکته مهم باقیمانده خرید بلیط هواپیما دوحه است که با توجه به تقاضای زیاد برای سفر به این کشور در طول رقابت‌های جام جهانی، پیشنهاد می‌کنیم هرچه زودتر برای خرید آن اقدام کنید.

شما رعایت چه نکته مهم دیگری درباره سفر به قطر در جام جهانی ۲۰۲۲ را پیشنهاد می‌دهید؟

2 نظرات

    • سلام دوست عزیز
      برای سفر به جام جهانی حتما باید حیا کارت، رزرو هتل و بلیط بازی ها رو به همراه داشته باشین. برای اطلاعات بیشتر هم میتونین با پشتیبانی فلای تودی به شماره ۴۲۴۰۵۰۰۰-۰۲۱ بخش تور تماس بگیرین.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید