دبی، تنها شبه جزیره‌ای گوشه گیر و یا در واقع یک دهکده ماهیگیری بود! درست همین ۵۰ سال پیش! اما شاید کمتر کسی دبی را به چنین شاخصه‌ای بشناسد! در حال حاضر دبی یکی از پیشرفته ترین و مدرن ترین شهرهای دنیاست، جایی که هر غیرممکنی، ممکن می‌شود. شهری با سازه های معماری عجیب، استثنایی و جاذبه هایی که حتی تصور آنها در دل بیابانی همچون امارات هم، دشوار به نظر می‌رسد. مثلا یکی از همین عجایب پیست اسکی دبی مال است. در ادامه این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی با ما همراه باشید تا با پیست اسکی در دبی و تجربه ورزش های زمستانی در یک مجموعه با برف مصنوعی آشنا شوید.

پیست اسکی در دبی، غارهای یخی در دل کویر!

اسکی یکی از جذاب و محبوب ترین ورزش های دنیا است، در ایران پیست های شمشک، دیزین، خور و توچال محبوبیت بالایی دارند و ایام سرد سال، پر از گردشگر و عاشقان ورزش های زمستانی می‌شود. اما شاید وقتی صحبت از ورزش هایی مثل اسکی در میان باشد، ذهن شما به سمت شهرها و کشورهای سردسیر برود! اما دبی، در این خصوص هم شما را شگفت زده خواهد کرد.

یکی از بزرگترین پیست های اسکی دنیا در دبی ساخته شده، یک پیست اسکی سرپوشیده با برف مصنوعی! اگر عاشق پنگوئن ها هستید، نیازی نیست تا قطب شمال بروید! پیست اسکی دبی مال، زیستگاه پنگوئن های مهاجری است که به دل کویر آورده شده‌اند.

پیست اسکی دبی مال کجاست؟

پیست اسکی دبی بزرگ ترین پیست سرپوشیده آسیا و سومین مجموعه اسکی سرپوشیده در جهان محسوب می‌شود که در دبی مال قرار دارد. این مجموعه در سال ۲۰۰۵ افتتاح شد و از همان سال تاکنون میزبان گردشگران زیادی برای تجربه ورزش های زمستانی بوده است. مجموعه پیست اسکی سرپوشیده در دبی در زمینی به مساحت ۲۲۵۰۰ متر مربع ساخته شده و در طراحی آن از المان هایی استفاده شده که محیط طبیعی و هیجان انگیز به نظر برسد.

این مجموعه که به پارک برفی دبی هم شهرت دارد، دارای یک کوه یخی به ارتفاع ۸۵ متر است که ۵ شیب راهه، با درجه سرازیر و سختی متفاوت دارد. این بدان معناست که از مبتدی تا حرفه‌ای، هرکسی می‌تواند در این مجموعه به تفریح و ورزش بپردازد.

پیست اسکی در دبی

در ساخت این مجموعه از ۶ هزار تن برف استفاده شده و میانگین دمای آن همیشه ۲ درجه زیر صفر است. آن هم در شهری که در سردترین روزهای سال هم دمایی بالای ۱۰ درجه سانتی گراد دارد. این مجموعه برفی مصنوعی به خوبی توانسته هوش از سر گردشگران ببرد.

%D8%AC%D8%A7%D8%B0%D8%A8%D9%87 %D9%87%D8%A7%DB%8C %D8%AF%D8%A8%DB%8C جاذبه های گردشگری دبی

راه های دسترسی به پیست اسکی دبی

حتما تا به اینجای کار حسابی برای دیدن این مجموعه شگفت انگیز در شهر بیابانی دبی سر ذوق آمده اید، اما سوال اینجاست که چطور به پیست اسکی دبی مال برویم؟ این مجموعه درست در دبی مال واقع شده و با استفاده از خط قرمز مترو دبی به راحتی می توانید به آن دسترسی داشته باشید. سوار مترو شده و در مسیر خط قرمز ادامه دهید و در ایستگاه مرکز خرید امارات یعنی درست ایستگاه نوزدهم پیاده شوید. البته با استفاده از تاکسی یا ترانسفر هتلی که در آن اقامت دارید هم می توانید به پیست اسکی بروید.

پیست اسکی در خیابان شیخ زاید واقع شده و در تمام طول هفته پذیرای مسافران است. از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۴ شب و در روزهای پنجشنبه و جمعه نیز از ساعت ۹ صبح تا ۲۴ می‌توانید به این مجموعه مراجعه کرده و یک تجربه بی‌نظیر برای خود رقم بزنید.

شماره تماس پیست اسکی دبی: ۰۰۹۷۱۴۸۰۰۳۸۶

آدرس پیست اسکی در دبی روی نقشه:

بخش های مختلف پیست اسکی دبی را بشناسید!

پیست اسکی دبی مال بخش های مختلف با امکانات متفاوتی دارد. این پیست یک مسیر جذاب و هیجان انگیز برای اسکی و اسنوبرد به طول ۴۰۰ متر و یک پارک برفی در محوطه‌ای به مساحت سه هزار متر مربع ساخته شده و برای کسانی مناسب است که علاقه‌ای به ورزش های زمستانی ندارند، ولی بودن در یک محیط سرد و زمستانی برایشان جذابیت دارد.

تفریحاتی مانند گلوله های برفی غول پیکر، قصر یخی، سرسره یخی و غارهای یخی را می‌توانید در این مجموعه تجربه کنید. البته برای رفتن به این پارک برفی و پیست اسکی باید لباس و تجهیزات گرم و زمستانی به همراه داشته باشید. اما اگر فکر بردن لباس گرم به دبی را نکرده‌اید، نگران نباشید.

05 1

داخل این مجموعه برفی سرپوشیده تجهیزات و لباس های مخصوص زمستانی برای گردشگران وجود دارد. کاپشن و لباس های گرم، جوراب و دستکش، کلاه ایمنی، عینک آفتابی و چکمه های برف نوردی، اسکی و اسنوبورد تنها بخشی از امکانات پیست اسکی دبی هستند که برای تجربه یک روز متفاوت و هیجان انگیز برای شما تدارک دیده شده است.

تفریحات مجموعه پیست اسکی دبی مال

پیست اسکی و پارک برفی دبی مال همه چیز را برای سپری کردن یک روز هیجان انگیز و متنوع برای گردشگران مهیا کرده‌اند. شاید تصور کنید با ورود به این مجموعه تنها با یک پیست اسکی و افرادی که مشغول اسکی هستند، مواجه خواهید شد، اما اینطور نیست! مجموعه سرپوشیده اسکی دبی مال تفریحات متفاوتی دارد که در ادامه به طور مختصر به آنها اشاره می‌کنیم:

۱- پنگوئن پیست اسکی دبی

یکی از نزدیک ترین جاهایی که می‌توانید برای دیدن پنگوئن ها بروید، پارک برفی دبی است. خیلی از گردشگران تنها برای دیدن این موجودات دوست داشتنی به پیست اسکی دبی مال می روند.پنگوئن های این مجموعه از خانواده جنتو و امپراطور هستند که ۴ مرتبه در روز می‌توانید در کنار آنها باشید. شاید برای شما جالب باشد که بتوانید از فاصله نزدیک و بدون هیچ حصاری با پنگوئن ها تعامل داشته باشید. البته برای این تجربه، باید بلیط Snow Penguin مجموعه را رزرو کرده باشید.

پنگوئن پیست اسکی دبی

۲- سینمای مدرن پیست اسکی

یکی از مدرن ترین سینماهای دبی و البته خاص ترین سینماهای جهان در مجموعه سرپوشیده پیست اسکی دبی ساخته شده است. جایی که می‌توانید یکی از متفاوت ترین تجربه های سینمایی خود را رقم بزنید. بلیط یکی از فیلم های محبوب روی پرده را رزرو کنید و از تماشای فیلم دلخواه خود با پتوهای گرم، در کنار بخاری ها، در محیطی سرد و برفی لذت ببرید. این سینما با همکاری پیست اسکی و کمپانی سینمایی VOX ساخته شده و یکی از متفاوت ترین تجربه‌های شما خواهد بود.

سینما پیست اسکی دبی

۳- پارک برفی دبی

پارک برفی دبی هم که پیشتر در خصوص آن صحبت کردیم، یکی دیگر از تفریحات در پیست اسکی دبی مال است. این مجموعه برای کسانی که به ورزش های زمستانی علاقه ندارند، ساخته شده و یکی از محبوب ترین تفریحات آن، تله کابین و یخ نوردی محسوب می‌شود.

تله کابین پیست اسکی دبی

هزینه‌ بخش های پیست اسکی دبی چقدر است؟

اسکی در دبی تقریبا یک تفریح لوکس و پرهزینه محسوب می‌شود. امکان ندارد که وارد این مجموعه شوید و بدون دست به جیب شدن از آن بیرون بیایید. این پیست تفریحات مهیج زیادی دارد که در قسمت های قبلی به آنها اشاره کردیم، علاوه بر آن دو کافه زیبا و مدرن در این مجموعه وجود دارد که با نوشیدنی های گرم و لذت بخش از شما پذیرایی می‌کند. البته یک رستوران مجهز با سرو انواع غذاهای بین المللی نیز آماده سرویس دهی به گردشگران است.

06 1

در خصوص هزینه های پیست اسکی دبی باید به این نکته توجه داشته باشید که هزینه ورودی به صورت مجزا دریافت شده و افراد کودک و بزرگسال باید بلیط تهیه کنند. هر یکی از تفریحات مجموعه بزرگ پیست اسکی دبی هم هزینه جداگانه‌ای دارند که ممکن است در ایام مختلف سال متفاوت باشد. برای کسب اطلاعات دقیق می‌توانید به سایت پیست اسکی دبی مراجعه کنید. اما هزینه های حدودی هریک از این تفریحات به شرح زیر است:

 

    • قیمت پیست اسکی دبی: هزینه پیست اسکی بر حسب مدت زمان و البته مسیر (نوع و درجه شیب) مشخص می‌شود. قیمت بلیط شیب مخصوص بانوان ۱۸۰ درهم، شیب دو ساعته ۲۲۰ درهم و شیب یک‌روزه ۳۳۰ درهم است.

 

    • قیمت پارک برفی دبی: حداقل قیمت ورودی حدود ۱۹۰ درهم، بلیط یک روز کامل ۲۵۰ درهم و حق بیمه‌ بازدید از قسمت پارک برفی حدود ۵۰۰ درهم است.

 

    • نرخ ورودی قلمرو پنگوئن ها: هزینه‌ تماشا و دیدن پنگوئن‌ها از نزدیک حدود ۲۳۰ درهم بوده و بازدید یک روزه ۲۵۰ درهم هزینه دارد. حق بیمه‌ محوطه‌ پارک برفی نیز حدود ۵۰۰ درهم است.

 

    • نرخ سینمای مجموعه: سینماهای پیست اسکی دبی، دارای قیمت و هزینه‌های متغیری هستند. سینمای برفی ۲، دویست درهم و سینمای برفی ۳، سیصد درهم هزینه دارد. هزینه‌ بازدید از سینما برفی ۲ با احتساب بازدید از پارک برفی حدود ۵۰۰ درهم و این مبلغ برای سینمای برفی سه، ۷۵۰ درهم است.

قوانین پیست اسکی دبی چیست؟

قبل از این که برای رفتن به پیست اسکی در دبی برنامه ریزی کنید، باید با قوانین آن آشنایی داشته باشید. هر مجموعه‌ای با توجه به خدماتی که ارائه می‌دهد، مجموعه مقرراتی نیز برای حفظ امنیت مسافران و ایجاد نظم بیشتر تدوین می‌کند که مجموعه سرپوشیده پیست اسکی دبی نیز از این امر مستثنا نیست.

03

قوانین پیست اسکی دبی به شرح زیر است:

 

    • کودکان زیر دو سال، مجاز به ورود به پیست اسکی و محوطه‌ ورزش‌های زمستانی نیستند.

    • کودکان ۲ تا ۸ ساله، تنها در صورت همراهی والدین یا سرپرست، مجاز به ورود به پیست‌های اسکی هستند.

    • کودکان ۹ تا ۱۲ ساله تنها در صورتی می‌توانند بدون والدین و سرپرست خود وارد محوطه‌ پیست شوند که والدین آ‌ن‌ها در قسمت تجاری امارات مال حضور داشته باشند.

    • افراد ۱۲ تا ۲۱ ساله در صورت داشتن رضایت‌نامه‌ والدین خود مجاز هستند تا به تنهایی در محوطه‌ ورزش‌های زمستانی پیست اسکی دبی حضور داشته باشند.

    • کودکان کمتر از ۱۴ سال، تنها در صورت همراهی افراد ۱۶ و بالاتر از ۱۶ سال سن می‌توانند به پارک برفی و قلمرو پنگوئن‌ها وارد شوند.

    • همراه داشتن تلفن همراه و دوربین فیلمبرداری در قلمرو پنگوئن‌ها ممنوع است.

    • افراد آماتور و سطح متوسط ورزش اسکی، مجاز به استفاده از شیب‌های تند و قسمت پرش ارتفاع نیستند.

پیست اسکی دبی، تجربه سرما در گرما!

من به شخصه عاشق تجربه های جدید و متفاوتم. تجربه ورزش های زمستانی و دیدن پارک برفی مجهز، در شهری که در طول سالیان سال، رنگ برف به خود ندیده، به نوع خود عجیب ترین تجربه‌ای است که می‌توان در دبی امتحان کرد. پیشنهاد می‌کنیم در کنار بازدید جاذبه های گردشگری دبی، یک روز متفاوت را در این مجموعه سپری کنید.

برای این که در هزینه های خود صرفه جویی کنید، می‌توانید رزرو هتل و یا خرید بلیط هواپیما دبی خود را از وب سایت فلای تودی انجام دهید تا بتوانید بهترین انتخاب را با کمترین قیمت داشته باشید. اگر تمایل دارید که به صورت گروهی و با تور سفر کنید هم می‌توانید با کارشناسان بخش تور فلای تودی در تماس باشید.

آیا تا به حال به دبی سفر کرده اید؟ از تجربیات و خاطرات خود برای ما بنویسید.

سوالات متداول درباره پیست اسکی دبی

پیست اسکی دبی کجاست؟

برای بازدید از این پیست باید به آدرس امارات متحده عربی، دبی، شیخ زاید Rd، مرکز خرید امارات، پیست اسکی دبی مراجعه کنید.

هزینه پیست اسکی دبی برای کودکان و بزرگسالان متفاوت است؟

خیر، هزینه بلیط ورودی به مجموعه پیست اسکی برای کودکان و بزرگسالان یکسان است.

هزینه ورودی پیست اسکی دبی چقدر است؟

هزینه ورودی پیست اسکی دبی با توجه به بخش های مختلف، متفاوت خواهد بود. اما هزینه های ورودی از حداقل ۱۹۰ درهم شروع می شوند.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید