چگونه سفرهای کاری را لذت بخش کنیم؟

0
3458
چگونه سفرهای کاری را لذت بخش کنیم

بسیاری از افرادی که به سفر می‌روند برای ماموریت‌های کاری و گاهی حتی یک روزه مجبورند رفت‌وآمدی سریع و کوتاه با تهیه بلیط هواپیما، خرید بلیط قطار یا دیگر وسایل نقلیه داشته باشند. البته این سفرها همیشه یک روزه نیستند و زمانی که چند روزه و یا یک هفته‌ای طول می‌کشند بیشتر از قبل خسته‌کننده می‌شوند. اما هیچ فکر کرده‌اید که می‌توان با چند کار ساده و از قبل برنامه ریزی شده حتی در سفرهای کاری هم به اندازه سفرهای تفریحی لذت برد؟ با ما همراه باشید.

با سایر همسفران معاشرت کنید

منتظر رسیدن به محل کار و شروع کردن ماموریت خود نباشید، از همه فرصتها استفاده کنید و با دیگران معاشرت کنید؛ از همسفرتان در صندلی کناری هواپیما گرفته تا راننده تاکسی که شما را به هتل می برد. البته این موضوع به معنی پرحرفی در موقعیت های مختلف نیست اما گاهی همین صحبت های کوتاه در مورد آب و هوا یا سفر، اطلاعات خوبی به شما می دهد و در مقصد می توانید راحت تر به گشت و گذار در وقت آزاد خود بپردازید.

در هر زمانی به تماشای فیلم بپردازید

ممکن است زمان پرواز شما طولانی باشد؛ در این صورت بهتر است یکی از فیلم های مورد علاقه خود را همراه داشته باشید و روی تبلت یا لپتابتان آن را تماشا کنید. اگر هم در ماموریت کاری ناچار به اقامت شبانه هستید که می‌توانید در هتل و در ساعات استراحت به تماشای فیلم بنشینید؛ مطمئنا در ساعات غیر اداری وقت آزاد زیادی دارید.

تماشای فیلم در سفرهای کاری

از امکانات تفریحی هتل یا فرودگاه استفاده کنید

اگر مدت زمان زیادی را در هتل هستید و حتی جلسه های کاری شما هم در هتل برگزار می‌شود بهتر است هتلی انتخاب کنید که امکانات تفریحی نظیر باشگاه، استخر یا فضای باز و زمین بازی هم داشته باشد؛ در این صورت می‌توانید در وقت آزاد خود از فرصت استفاده کنید و سراغ تفریحات هتل بروید.

از تفریحات شهری که به آن سفر کرده‌اید استفاده کنید

همه شهرها تفریحاتی مخصوص به خود دارند؛ برخی میزبان مسابقات فوتبال تیم های معروفند و برخی بناهای تاریخی بسیاری دارند، حتی بعضی از شهرها به خاطر غذاهایشان شناخته شده اند. اگر اهل تفریح باشید حتما می توانید در شهری که به آن سفر کرده اید تفریحات جذابی پیدا کنید؛ تفریحاتی که اغلب شب ها برگزار می شوند و خارج از دغدغه های کاری می توانید به آنها برسید.

سفرهای کاری - ماموریت

مدت زمان سفرتان را برای استراحت بیشتر کنید

اگر ماموریت کاری شما را خسته کرده است بعد از انجام کارتان مرخصی بگیرید و کمی زمان برای استراحت و تفریح خود بگذارید. مطمئنا گشت و گذار در شهری که اکنون کمی با آن آشنایی پیدا کرده‌اید هم لذت بخش است و هم خاطره به یادماندنی را برای شما رقم می‌زند.

با خانواده سفر کنید

اگر همیشه درگیر کار هستید و وقت سفر خانوادگی ندارد ماموریت کاری زمانی مناسب برای این قبیل سفرهاست. هرچند مطمئنا نمی توانید تمام وقت خود را به گشت و گذار با خانواده اختصاص دهید اما شب ها و زمانی که وقت آزاد دارید حتما به شما خوش میگذرد. از طرف دیگر می توانید در پایان ماموریت چند روزی مرخصی بگیرید و به استراحت بپردازید.

سفر کاری با خانواده

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید