پل معلق سئول شاهکار معماری کره جنوبی

0
5202
پل هوایی سئول

پل معلق سئول سال ۱۹۷۰ برای عبور وسایل نقلیه و اتصال بازار نامدائمون از شرق این شهر به ایستگاه‌ها و پارک‌های غربی شهر ساخته شد. در سال ۲۰۰۶ پس از بازرسی های شدید ایمنی، دولت سئول به این نتیجه رسید که این پل هوایی که ۱۷ متر ارتفاع دارد، ناامن است و باید تخریب و دوباره ساخته شود. اما پس از مشورت با ساکنان و کارشناسان سئول، تصمیم گرفته شد تا این پل پس از بازسازی به پیاده رو و مسیری برای عبور مردم تبدیل شود. در سال ۲۰۱۵ یک مسابقه برای طراحی پروژه این پل هوایی اعلام شد که درنهایت یک استودیوی هلندی به نام MVRDV توانست در این رقابت پیروز شود.

این پل معلق با نام «Seoullo 7017» بین مردم معروف و معنای آن «به سمت سئول» و «خیابان سئول» است. ۷۰۱۷ هم نیز نشان دهنده سال ساخت و بازسازی این پل یعنی ۱۹۷۰ برای ساخت پل هوایی و ۲۰۱۷ برای تبدیل آن به پیاده‌رو است. پل هوایی Seoullo 7017 با بیش از ۲۴۰۰۰ گیاه گلدار، درختچه، بوته و درخت علاوه بر فراهم کردن فضایی سبز در مرکز سئول، به عنوان یک تجربه آموزشی و هنری برای شهر سئول نیز در نظر گرفته شده‌ است.

قیمت بلیط هواپیما سئول

لیست هتل های سئول

پل هوایی Seoullo 7017

وینی ماس، موسس شرکت MVRDV در مورد این پل چنین توضیح می‌دهد: « باغ معلق یک باغ آموزشی است، که در آینده می‌تواند در سراسر سئول مورد استفاده قرار بگیرد، جایی که بتوان در آن گیاهان را پرورش داده و به خانه‌های جدید منتقل نمود. گیاهان پل هوایی Seoullo 7017 در محفظه‌هایی با اندازه‌های مختلف کاشته شده و در گروه‌هایی خانوادگی منظم شده‌اند. ترتیب این گروه‌ها طبق الفبای کره‌ای است که ترکیب‌بندی و عطر آنها فضایی شگفت‌انگیز را در شهر سئول بوجود آورده است.»

این پارک خطی به عنوان مجموعه‌ای از باغ‌های کوچکتر طراحی شده است که هر کدام از آنها ترکیب‌بندی، عطر، رنگ و هویت خود را دارند. منظره و گیاهان این باغ‌های معلق طبق فصل تغییر می‌کنند. رنگ‌های روشن برگ‌های خانواده افراها در پاییز، شکوفه درختان گیلاس در بهار، درختان سوزنی برگ همیشه سبز در زمستان و بوته‌ها و درختان میوه از جمله چشم‌اندازهای فصلی این پارک هستند.

بیشتر بخوانید:

با ۷ پل معروف جهان آشنا شوید

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید